Skocz do zawartości

Latające Skrzydło FliteTest Arrow z podkładów pod panele


a2j
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W piątek wieczorek skończyłem skrzydło, nadajnik fpv trafił na klapkę zamykającą tylną część kadłuba.

post-19241-0-67578500-1552294022_thumb.jpg

 

Po otwarciu jest do niego wygodne dojście.

post-19241-0-55867900-1552294094_thumb.jpg

 

W przedniej części kadłuba wydzielone miejsce na kamerę oraz otwierany właz dla baterii.

post-19241-0-31216500-1552294226_thumb.jpg post-19241-0-98905200-1552294252_thumb.jpg

 

Do tyłu trafił odbiornik a skrzydło otrzymało ozdobne pasy z góry żółte a od spodu czarne.

post-19241-0-31338700-1552294301_thumb.jpg

 

Oblot wkrótce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jestem po oblocie, skrzydełko lata poprawnie, wyraźnie wolniej i leniwiej reaguje na stery. Filmu nie ma jako dowód zdjęcie z lotniska.

 

post-19241-0-04871200-1561548024_thumb.jpg

 

Powiększenie skrzydła wpłynęło na efektywność napędu i pomyślałem by włożyć większy silnik (2212 1400kV), śmigło (8x4) i akumulator (2200mAh).

Wymiana silnika to tylko śrubki i lutowanie więc banał, akumulator wzdłuż kadłuba nie wyważał modelu więc umieściłem go w poprzek.

 

W ostatnią sobotę odbył się lot po przeróbkach. Skrzydło jest żwawsze, lot poziomy na mniej niż 1/2 gazu i wyraźnie dłuższy czas lotu. Jedynie co mnie martwi to dość gorący stojan silnika. Nie był nowy i niestety miał przygodę, czy to może być powód dużej temperatury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Pagoda ma niezłe pokrycie w przestrzeni 3d. Jeśli miałbyś jednak problemy z wizją to przesuń vtx jak najbliżej kamery i pochyl antenę do przodu o 20-30°.

 

Przy takim setupie to raczej long range nie będziesz latał. Ale może kiedyś się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak lata przy nodze to chyba nie ma znaczenia.

 

W locie antena będzie cały czas poziomo i przy nawrocie nie będzie martwego pola. Martwe pole w pagodzie i koniczynce jest na szczycie i dole anteny. Antena będzie cały czas widoczna. Przy oddalaniu się od bazy, przy nawrocie (bez ostrych zakrętów) i powrocie. Skrzydełka, szczególnie te bardziej obciążone latają przy dużym kącie natarcia. Przy typowych samolotach może się to nie sprawdzić, nie wiem.

 

Ale to moje wytłumaczenie. U mnie poprawiło się o 10%. Identyczne warunki, wysokość, setup.

 

Jeśli ktoś by to zweryfikował na swoim sprzęcie to podzielcie się doświadczeniami.

 

Nie chcę was wprowadzać w błąd. U mnie się to sprawdza.

 

Pagoda:

https://www.maartenbaert.be/quadcopters/antennas/pagoda-antenna/

Realnie wygląda to tak:

 

pagoda2-rad-meas-3d.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może umiejscowienie (ciągła widoczność anten) i mimo wszystko poziome ułożenie anteny w locie? Jak Twoje lata na mniejszym kącie natarcia to pochyl mniej i sprawdź. Ale samo pochylenie może i mało zmienia, nie wiem tego.

 

Moje mocno przeciążone skrzydełko lata na 22°. Ustawiłem FC w locie i sprawdziłem na ziemi kąty.

 

Profil to któryś z MH, nie pamiętam, ale o dużej "grubości".

 

 

Przepraszam Cię, nie chciałem przejąć Twojego tematu. A tylko podzielić się moimi doświadczeniami.

 

Zrobiłeś fajne skrzydełko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Kolejnym krokiem w rozbudowie mojego skrzydła jest zabudowa kontrolera lotu z GPS i zabawa z inav.

Przypominam że skrzydło to powiększone do 1m FT Arrow.

Aktualne wyposażenie:

Silnik: 2212/10T 1400KV

Śmigło: 8X4

ESC: 30A

Odbiornik: Frsky X4R

Serwa: TowerPro SG-92 Carbon 9g

VTX: Eachine TX526

kamera: caddx Turbo S1

Kontroler lotu: Matek F411-WSE

GPS: Beitian BN-220

LED-y: Matek

Pakiet: Turnigy 2200 mah 3S

 

Waga: skrzydło gotowe do lotu (z pakietem): 642g

Kilka fotek:

IMG-1026.jpg.3e6f092a035e60d682fe5aee25f6c8b4.jpg

 

IMG-1028.thumb.jpg.64b6818754e43f3478788813513bcf3b.jpg

 

IMG-1029.jpg.53b7b86c8d7b54a71f75fc05d7c15534.jpg

Wiem, brzydal jak nie wiem co ale to platforma testowa, zamierzam zlecić wycięcie rdzeni skrzydeł i przeniesienie sprzętu.

 

Z małych sukcesów to udało mi się z odbiornika X4R wydobyć sygnał SBUS a po Smart port odesłać z kontrolera telemetrie do radia.

Dzięki temu mam pełną telemetrie a z bajerów uruchamiając na radiu skrypt lua, można mieć taki ekran w taranisie. Z działającym na żywo sztucznym horyzontem i parametrami lotu.

 

IMG-1030.jpg.f55caa69329a73507228645c3ea2266d.jpg

 

Oblotu jeszcze nie było, na razie kilka rzutów na łące - sprawdzenie SG i ustawień lotek.

 

Jedyny mankament to ciepły silnik po paru minutach lotu, jak był w samolocie z przodu to tego problemu nie było.

Tu pracuje jako puscher i mniej powietrza go opływa i stąd pytanie są jakieś patenty na to?

Czy podmienić silnik?, bo nowy nie jest. Swoje wylatał, śmigieł na nim trochę połamałem :D.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, robertus napisał:

Śmigło masz za duże. Max 7 cali możesz użyć. Dlatego Ci się grzeje.

Skoro grzeje się za bardzo to pewnie za duże, choć z tabelki wynika, że jest ok ;)

Jeśli silnik jest po przejściach to może łożyska już nie dają rady?

 

abc-power 1000kv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na watomierzu 1/2 gazu to ciut ponad 5A a full gaz to ok 11A więc go nie katuje.

Zmierzę temperaturę po locie bo może przesadzam.

Podejrzewam łożyska bo to budżetowe wyposażenie, silnik chyba wymienię, myślę o podobnym np emax 2212 1400kv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup quadowy silnik:
https://www.tojalece.pl/silnik/emax/eco/2207/4s/6s/1700kv/1900kv/2400kv

Najlepiej 1900kV.

Na 3s spokojnie pokręci śmigłem 7x3.5cali, może 7x6 (to musisz sprawdzić), a będzie bardzo lekko, bardzo odpornie na temperaturę i masz wbudowaną piastę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk dobrze prawi. Sam w 650 gramowym skrzydle mam takie cos jak z linku. Ze smigielkiem APC 6x4 E i accu 3s robi robote...dwudziestokilkukilometrowe spacery mu nie straszne...

 

https://www.banggood.com/Racerstar-BR2208-1400KV-2-4S-Brushless-Motor-For-RC-Airplane-p-1085433.html?rmmds=myorder&cur_warehouse=CN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.