Jump to content

ArtHobby vs. Modelot -jakość wykonania i inne ?


Starless
 Share

Recommended Posts

Witam Kolegów, 

 

Rozważam zakup motoszybowca o rop 2,5 m+, bardziej wyrafinowanego niż MPX-owe pianki.

Wybór mój padł na Serenity lub Evolution z AH , znalazłem ostatnio również Modelot z ich Albatrosem.

Będę wdzięczny za Wasze refleksje dotyczące modeli tych firm, nt. wykonania, i "lotności" modeli.

Na razie latam Cularisem i Heronem.

Niestety pianki wymagają prawie flauty, a czytałem że forniry dużo lepiej tolerują wiatr.

 

Czy to prawda?

 

 

 

Dziekuję serdecznie z góry,

 

Pozdrawiam, 

Piotr

 

 

Link to comment
Share on other sites

Generalnie zaryzykowałbym twierdzenie, że modele z AH to modele bardziej termiczne, a z ML bardziej na zbocze.

 

Jakość wykonania w obu przypadkach bardzo dobra. Modele z ML są dużo bardziej zaawansowane wykonawczo w porównaniu do AH, które wymagają dużo więcej pracy do ulotnienia.

Link to comment
Share on other sites

Ale czy to jest jaka istotna różnica? Ja na takim etapie nawet bym tego nie odczuł. Chyba ze ktoś jest podany na homeopatie.

Bieżąco to co Ci się podoba lub jest tańsze ;)

Link to comment
Share on other sites

od 20 kilku lat latam modelami art hobby -kilka z rzędu. wszystkie wysoka jakość i raczej lekko wykonane na tle innych.

W sklepach najczęściej występują  wersje do wykończenia, odcięcia lotek itp -sporo drobiazgów do zrobienia.

 

     Bo taki jest popyt -większość polskich modelarzy woli taniej i samemu wykończyć pod posiadany osprzęt.

 

Firma Art Hobby robi też modele kompletnie wykończone, z zainstalowanym osprzętem -wręcz gotowe do lotu -tylko to nie trafia do polskich sklepów a głównie na rynki zachodnie. Proponuje szukać kontaktu bezpośrednio z producentem w łodzi.  Na pewno można się dogadać co do wersji wykończenia...

 

Porównać nie porównam -nie znam modeli Modelot.   

Art hobby konkretnego evolution też nie znam -ale wygląda zajebiście (w naturze jeszcze lepiej niż zdjęcia) i jest bardzo lekki.

 

I porównanie fornirowce (w moim przypadku doświadczenia z art hobby) latają duuuuużo lepiej niż pianki dużo pewniej się sterują ale naprawy po kretach trudniejsze.. 

     Motoszybowiec 37dm2 1200g wagi    -skrzydła uszatek 2m rozpiętości  od starej  velvi art hobby, kadłub od jakiegoś szybowca też art hobby (połączone  to co zostało z dwóch starych modeli)  dołączony silnik -osiąga około 50-100km na godz  zależnie od trymowania i wagi wyposażenia -steruje się bardzo pewnie -wiatry rzędu 30km/godz to drobiazg. W nurkowaniu miałem i ponad 140km -więcej się bałem rozpędzić-ryzyko  złamania płata (wg GPS telemetrii)

Link to comment
Share on other sites

Powiem tak. Albatros właśnie został wczoraj oblatany, jakość wykonania b.dobra przy silniku SK3 pionowo w górę. Pakiet 4s 3300 wyważa model idealnie. Co do właściwości lotnych jak dla mnie poezja.Jedynie lądowanie sprawiało problemy, Dzięki przypadkowej wizycie producenta przy oblocie i zastosowaniu Baterflaja model ląduje przy nodze,wcześniej na samych klapach było słabo. Generalnie ML mogę polecić Modellot czy modelot cóż to za różnica obie nazwy poprawne teraz już Modelot,jeżeli o jakości modelu ma świadczyć reklama to jedynie mpx z lidla ma sens :lol:

 

edit...

Jurku jak się latało ostatnio na Bielawie bo jeśli się nie mylę to zaszczyciłeś górkę własną osobą

Link to comment
Share on other sites

Miałem sprzęt i od AH i od ML. 

 

Ogólnie jakość wykonania modeli z ArtHobby wzbudza u mnie zazdrość ;). Chyba najlżejsze modele w swojej klasie. 

Problem polega na tym, że sporo z nich jest obleśnie wolna (głównie te na SD7080). Jak kogoś to bawi to super, ja jednak tego nie cierpię.

Niemniej - jako pierwszy solidny szybowiec, to cokolwiek weźmiesz to będziesz zachwycony, bo pozwoli wisieć w powietrzu godzinami.

 

Modelot z kolei ma modele cięższe i szybsze. Jakość wykonania jest jak najbardziej w porządku, nie mam zastrzeżeń.

Rzecz polega na tym, że po przesiadce z pianek to ta szybkość może Ci utrudniać zabawę. 

Tj. generalnie szybsze szybowce pozwalają częściej wygrać z warunkami, bo mają lepszą penetrację pod wiatr. Problem polega jednak na tym, że łatwiej takimi modelami przeoczyć noszenie i trudniej się krąży.

 

Osobiście preferuje modele za szybkie niż za wolne, bo jednak wolę mieć trudniej w noszeniu niż problem z doleceniem do niego. Tyle, że to jestem ja, a nie każdy preferuje taki styl latania (a jeszcze bardziej preferuje nowoczesne kompozyty z wieloma profilami skrzydel, ale z nieznanego mi powodu żaden producent fornirowców nie chce ich stosować). 

 

Jeśli chodzi zaś o zbocze to modele z AH również powinny być przyjemniejsze na początek, będzie można polatać wyżej i spokojniej. Modelot zaś będzie lepszy do latania szybko.

 

No i jak już pokręciłem Ci wybór to wiedz, że ja preferuje modele od pana Artura Blejzyka (www.blejzyk.pl).

Jakościowo są jak najbardziej w porządku, cenowo jest super, a kontakt z klientem jest rewelacyjny.

Na tyle, że każdy model który tam zakupiłem jest pomodyfikowany wg. mojego widzimisie. Tzn. mam Spina na dodanym dźwigarze węglowym, tak aby znosił Dynamic Soaring, Pirata na AG12, czy teraz leci do mnie Hammer z profilem modyfikowanym przeze mnie (modyfikacja AG40d). 

No i Serafin to ma po prostu profil zaprojektowany przeze mnie ;) 

 

A jeśli chcesz pomocy w wybraniu konkretnego modelu to napisz czego oczekujesz od (moto)szybowca. Względnie jak wygląda Twój wymarzony lot motoszybowcem. Wrzucę w XFLR5 profile i dobierzemy coś konkretnego. 

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.