Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie luz, powstawiajcie fotki z budowy rozwiązania wręg mocowań silników położenia regli itd. Każdy następny skorzysta lub nie i dla potomnych zostanie.

 

Stefan nie pchaj swojego twina w kukurydzę tylko dawaj go do wody, dokończ projekt.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Latanie tym modelikiem bardzo cieszy - dzieci bo dla starszych może być trochę nudniejsze ;). Wczoraj w bardzo gorący i bezwietrzny dzień lot trwał 18 minut. Po locie zostało mi jeszcze 35% stanu naładowania pakietu więc bezpieczne 20 minut osiągnąłbym. Jedno mnie zaniepokoiło czego wcześniej nie zauważyłem w trzech lotach ale przy wietrznej pogodzie: wydaje mi się, że wskazane fabrycznie SC jest nieprawidłowe(?) Czy może zmienialiście położenie? W locie silnikowym niby wszystko jest OK ale w locie ślizgowym model zaczyna pompować czyli objaw zbyt tylnego wyważenia. Wyliczając owe SC programem Schwerepunkt wyszło : dla 16% - 55,6mm i dla 8% - 74,6mm. Wpadanie w korkociąg - latając po okręgu o promieniu jakieś 15 - 20m z prędkością do połowy zakresu model latał jak po sznurku. Oczywiście jakieś śmieszne teorie o silnikach zbyt wolnych do tego modelu nie sprawdziły się ale do tych głupot odniosłem się już wcześniej.

Patryk (majula7)- zastosowałem mocowanie silników fabryczne tyle, że mocowane przed wręgą, znaczy, że mam jakiś zakres regulacji kąta pochylenia.

 

 

post-14330-0-20060100-1532250827_thumb.jpg

post-14330-0-23272100-1532250828_thumb.jpg

post-14330-0-44595700-1532250829_thumb.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jeszcze nie nalatałem się zbyt wiele ( upały!!!) Twinem, a już wpadł mi do głowy pomysł przeróbki. Chciałbym dodać trzeci silnik na dziobie co uczyni z Twinstara ...Tristar :D

Czy wszystko jedno w którą stronę obracałoby się środkowe śmigło? Teraz skrzydłowe obracają się na zewnątrz. Czy w tym przypadku trzeba by wykonać skłon i wykłon silnika?

post-14330-0-52763300-1534010920_thumb.jpg

Opublikowano

TRI STAR  :o Czemu nie, takiego jeszcze nie widzialem.

Irku, w pelni zgadzam sie z Toba co do kwestji S.C  latam TS ostatnie 6 lat bez zadnych problemow ale SC mam  70 mm od krawedzi natarcia,tak na marginesie w instrukcji jest wiecej bzdur , na przyklad podana przez producenta powierzchnia nosna.

Ale to nie wazne , modelik jest doskonaly. 

Bardzo podoba sie mnie Twoj pomysl  zastosowania skrzydla od modelu Canadair z HK , mam ten kit , ktory moim zdaniem jest naprawde do kitu .

 

Pozdrawiam Wladek.

Opublikowano

Dzięki Włodku za miłe słowa ;). Mnie Canadair latał bardzo fajnie - startował nawet z trawy. Tego skrzydła jeszcze nie użyłem w Twinstarze bo latam na silnikach 4s, a w Canadair są silniki na 3s.Jednak do końca wakacji mam zamiar użyć.

Co do SC w Twin - przesunąłem do wspomnianych 70mm bo tak ktoś podawał w wątku o Tw II i potwierdzam, że było dużo lepiej niż to z instrukcji.

Z tym trzecim silnikiem nawet prądowo nie będzie problemu. Teraz na 4s, śmigłach 9'' i 700kv oba pobierają w sumie prawie 12A. Gdy zamienię śmigła na 8'' to ciąg statyczny spadnie ale trzeci silnik doda tyle, że w sumie będzie większy niż na dwóch silnikach. Mam również nadzieję i przeczucie, że prądowo również nie zmienię dotychczasowego wyniku. Teraz z jednym pakietem 4s latałem 18minut. Po wylądowaniu i zmierzeniu - zostało jeszcze 35% energii.

Tak więc sprawa chyba przesądzona ;). Tyle, że albo wykańczam , albo oblatuję(qrde - nie wiem czy właściwa odmiana :() to co do tej pory nie latało lub latam tym co już latało. Do tego przerabiam/dorabiam w innych modelach. Np. w Aqua Star - kolejnej wersji tym razem 2silnikowej - z silnikami w gondolach skrzydłowych - dorobiłem nowe skrzydło , w którym silniki będą w tandemie ciągnąco/pchające jak w niemieckich Dornierach Do-18. Do tego koniecznie muszę polecieć tymi największymi modelami czekającymi na swoją kolej ...

Opublikowano

Przed chwilą zrobiłem pomiary zużycia prądu zamieniając smigła 9x5 na 8x4. Z 9calowymi pobór wynosił prawie 12A, z 8 calowymi...8,48A ;) Oczywiście mówimy o obu silnikach połączonych równolegle. Więc z trzecim silnikiem nie powinienem przekroczyć 13A. Nie podejrzewam by ciąg statyczny 3 silników z mniejszymi śmigłami był mniejszy niż z dwoma ale większymi śmigłami. Zresztą tu pole do prób jest duże zwiększając średnice śmigieł bądź trzeciego silnika, bądź skrzydłowych. 

Opublikowano

Ciekawy eksperyment , poczekamy na rezultat.

Tak na marginesie, dzisiaj przewietrzylem swojego Twinka jak zwykle byla fajna zabawa a to wszystko przez Ciebie  :D  :D  :D

 

Pozdrawiam Wladek.

Opublikowano

No ja wiem, że wszędzie gdzie się pokażę to ktoś ma szczęście by ktoś go nie miał -_-. Lutownica grzeje się, zaraz będę dolutowywał przewody. może jeszcze dziś odpalę trimotorki ;)

W domu mało miejsca do fotografowania ale tak to wygląda teraz:

Tylko dopiero teraz zastanawiam się czy to nie był błąd ze względu na nisko usytuowane śmigło...

 

post-14330-0-18318000-1534102054_thumb.jpg

post-14330-0-21880400-1534102076_thumb.jpg

Opublikowano

Trochę sam na to pytanie sobie odpowiedz, ale jeśli model/samolot dwu silnikowy lata i spełnia swoje zadanie?

 

Może zastosuj dwa dodatkowe silniki na skrzydło? Nie będzie problemu "za nisko" śmigło, ale dobrej zabawy nigdy dosyć. :D

Lub można jeszcze dołożyć po silniku w dotychczasowe gondole, dwa ciągnące, dwa pchające?

  • Lubię to 1
Opublikowano

Sens jest taki sam jak przerabianie kadłuba na łódź latającą skoro można dodać fabryczne pływaki. Proszę nie odbierać radości tworzenia !!!! ;). Właśnie dokonałem pomiaru: na trzech silnikach pobór prądu 14,33A przy 14,77V, moc 212W. Ciąg wydawał się większy niż waga modelu. Po skończonej próbie zauważyłem, że na dziób zamiast 8calowego założyłem 9 calowe śmigło. Przypomnę, że na dwóch silnikach i 9cal śmigłach pobór wynosił prawie 12A. Czyli tak jak przypuszczałem na początku - dodanie silnika i zmiana śmigieł dała niewiele większy pobór prądu. Jutro oblot. nie obejdzie się jednak bez doważania ogona...

Opublikowano

No i polatane. Dodanie silnika skutkowało dołożeniem 20g ołowiu na końcu kadłuba pod statecznikiem. Podparty w punkcie 70mm od krawędzi natarcia. Niestety wiało ale chęć lotu tego czegoś była większa od rozsądku. Po wyrzucie model poszedł jak po sznurku, wydawało mi się , że nawet lepiej niż w wersji 2silnikowej ale to tylko moje wrażenie. Niestety w locie wyszło jak ciężki jest dziób; po wyłączeniu silników model nurkował nie wiem czy pod kątem 45st czy większym. O niskich przelotach nie było mowy ze względu na wiatr i ciężki dziób.

post-14330-0-43603400-1534193044_thumb.jpg

post-14330-0-20374700-1534193080_thumb.jpg

Opublikowano

Dodanie silnika skutkowało dołożeniem 20g ołowiu na końcu kadłuba pod statecznikiem. Podparty w punkcie 70mm od krawędzi natarcia

Niestety w locie wyszło jak ciężki jest dziób; po wyłączeniu silników model nurkował nie wiem czy pod kątem 45st czy większym. O niskich przelotach nie było mowy ze względu na wiatr i ciężki dziób.

 

 

Hej, coś nie tak ... :blink:

Skoro dobrze go wyważyłeś wzdłużnie, to ciężki nos nie mógł być powodem tego nurkowania. Raczej opory aero od tego przedniego śmigła bym podejrzewał. Zahamowałeś go na ESC ? Może jednak zmniejsz to przednie śmigło...

Miałem podobne problemy - ale nieduże - z trzysilnikowym Sky Cruise. Dwa dołożone na skrzydłach z konieczności dość daleko od kadłuba i trzeci fabryczny "na kogucie". Ustawiłem sobie w nadajniku możliwość niezależnego sterowania silnikami skrzydłowymi i tym górnym pchającym, co od razu ujawniło przyczyny wpływu ciągów na linię lotu. Dało się ustawić to wszystko do lotu poziomego niezależnie od gazu/-ów.

Opublikowano

Andrzej, po tym wpisie był kolejny lot z dołożonym ciężarkiem - kolejne 20g. Efekt był typowy jak przy źle wyważonym modelu tzn zadzierał bez przerwy na silnikach. Jako tako w pozycji poziomej utrzymywałem tylko przy oddawaniu wysokości. Za to bez silników wydawało mi się , że zaczął nawet szybować ale słabo reagował na lotki i wysokość. Na zdjęciach pokazuję SC zmierzone w 70mm i 85mm. Wczoraj wywaliłem jeden ciężarek 20g, dodałem skłon silników - mimo, że pisaliście , że nie ma sensu tego robić w tym modelu. Dziś sprawdzę jak to będzie wyglądało w powietrzu.

Tak to wyglądało na filmie - w sumie to chyba ważniejsze to co mówię, niż to co widać/nie widać chyba, że źle interpretuję ;)

post-14330-0-03871900-1534666423_thumb.jpg

post-14330-0-77617500-1534666465_thumb.jpg

Opublikowano

Jak widać na filmie czy zdjęciach trawa ładnie kontrastuje z kolorem modelu :D Hinomaru tak daje po oczach, że nie kraczemy przed lotem ;).

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.