Jump to content

Drukowany katamaran 36"


Recommended Posts

Witajcie. 

Postanowiłem spełnić jedno ze swych "szczeniackich" marzeń, zbudować łódź typu Katamaran.

Na stronie https://www.thingiverse.com/thing:2484802 znalazłem plik STL i ponieważ mam drukarkę 3D chcę oszczędzić sobie kolejnej porażki jaką jest zaczęty po raz czwarty kadłub. Szczerze mówiąc to zostało mi kilka elementów do wydruku i sklejenia.

Autor gdzieś radził by kadłub wylaminować, niestety nie doczytałem czym i jak, mam nadzieję, że pomożecie w doborze składników i doradzicie co dalej. 

Na chwilę obecną mam tyle zrobione "pokątnie w pracy" więc wybaczcie za scenerię na zdjęciach.

post-54-0-50544700-1536401506_thumb.jpg

post-54-0-69800000-1536401546_thumb.jpg

post-54-0-51398200-1536401596_thumb.jpg

post-54-0-44130600-1536401625_thumb.jpg

Kubek na zdjęciu jest standardowej wielkości

I pajęczarka czyli moja bohaterka "hobby" bez niej życie już nie będzie takie samo

post-54-0-37022400-1536401726_thumb.jpg

 

Pozdrawiam

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Czy na tym etapie jest ktoś w stanie mi pomóc co kupić z "galanterii":

-Wał lub wały

-silnik lub silniki

-regulator lub dwa 

Skorupa się zamknie w wadze około 1500 - 1800g tzn tak szacuję.

 

Dariusz co to za żywica? Epidiam? Z postu wcześniej?

Link to comment
Share on other sites

No, do takiego ślizgu: 90 cm i takiej wagi (mój kadłub F-3E: 58 cm i 0,25kg ma się nijak do twojego), to już musisz chyba całkiem niezłego "motorka-potworka" zamontować, żeby poślizgać się z przyjemnością po wodzie - chyba, że chcesz mieć z tego co najwyżej łódkę zanętową. :P   Autor wspomina coś o (w linku, który zapodałeś):

 

... motor 3670 1600W (2150kv) with 6S Lipo (2pc. 3S Lipo in series) and 150A ESC. ...

 

... próbował motorek słabszy i mocniejszy: ale wg. niego:

 

 

To pierwszy udany napęd jaki kiedykolwiek miałem. Próbowałem z dwoma silnikami i dwoma ESC - zbyt ciężkimi; jeden silnik 3660 1200 W (4300kv) z 3S Lipo - spalony 90A ESC, następny silnik 3650 2025 W (5400kv) i 3S Lipo - spalony 200A ESC.
To najlepsze rozwiązanie na razie: silnik 3670 1600 W (2150kv) z 6S Lipo (2 szt. 3S Lipo w serii) i 150A ESC.

 

0ee369e303693c53c6033f3b290da9e7_preview

 

0c9f0835435ee701e45a981208643ce7_preview

 

... widać dodatkową pompkę wodną wspomagającą chłodzenie regulatora i silnika, wał wygląda na elastyczny (zgięty w łuk), bo w takich ślizgach prędkościowych śruba pracuje jako "półzanurzona", ale co do szczegółów technicznych śruby i wału, to niech się już fachowcy wypowiedzą. Z takim wyposażeniem pływa: TAK , więc już całkiem fajnie, choć jak zapewne zaraz powiedzą fachowcy: "bez rewelacji". ;)

 

PS Pewnie o TEN motorek chodzi autorowi i TAKI regulator z chłodzeniem wodnym

 

W konkluzji autor pisze: "Teraz spróbuję innych większych rekwizytów." :P  Proste: "apetyt rośnie w miarę jedzenia". :D

Link to comment
Share on other sites

Z klamotów to mam tylko pakiety, 4S 5200mAh i tylko to się chyba jedynie nada. Obserwując inne konstrukcje widziałem napęd razy dwa i fajne wały z podporami. Tylko zupełnie nie mam pojęcia gdzie tego szukać. Oczywiście jeśli wystarczy pojedynczy napęd to też będę zadowolony.

Zieloność w tym temacie to już przysłowiowy szczypior na wiosnę.

Link to comment
Share on other sites

E 53 + Z1 powinno się rozrabiać w proporcjach 10:1 (wagowo) i ~ 9:1 objętościowo. Przy ilościach używanych w modelarstwie nie ma problemu z grzaniem się mieszaniny, ale dobrym zwyczajem jest rozrabianie jej w płaskich naczyniach. Lepiej odprowadzają ciepło.

Link to comment
Share on other sites

Chcesz jeden czy dwa silniki ?

Chciałem dwa.

 

Co do żywicy to muszę chyba postępować podobnie jak przy styropianie by nie stopić.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

To spory model, ja bym celował  w silniki o średnicy 36mm długości 70-80mm o obrotach 2000-2200 na 1V napięcia. Regulatory po 100A minimum. Dwa oczywiście. Przy prawidłowej zabudowie wału taki silnik kręci sprawnie 2 łopatową śrubą o skoku 1,4" i srednicy od 40 do 43-44mm. Taki napęd powinien pobierać na 1 silnik około 1 Ah na jedną minute pracy w pełnej mocy. Może ciutek mniej . Mowa oczywiście o gładkiej wodzie. Na zafalowaniu pobór prądu spadnie. Celowo podałem tak niskie KV bo to dla laika i tak będzie moim zdaniem zbyt szybko a taki napęd obsłuży pakiet 4 celowy. Do " sportu" zadał bym silniki 1900kV zasilane z 6 cel lipo ale wtedy kadłub z drukarki się moim zdaniem rozleci przy pierwszym strzale o wodę. Wały potrzebujesz dwa, prawdopodobnie będą musiały być z linki a więc jeden zwijany w lewo, drugi w prawo, tak samo ze śrubami i tu może być największy problem bo taka parka śrub tania nie będzie a to muszą być śruby a nie zabawki ( Octura, Tenschock , TP power, w ostatecznej ostateczności czarny Graupner K series ) Śruby powinny być mocowane na wał za pomocą zamka Drive Dog ( popularne DD o średnicy 3/16 cala) . Linki wałów o średniocy 3/16 cala powinny w zupełności wystarczyć. Gdybyś miał pytanie to  pisz smiało.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Michał. Oczywiście będę pytał.

Wspomniałeś o prawidłowej zabudowie wału....Ja myślę, że najpierw na tym bym się skupił, mechanika, montaż wałów, steru itp.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dziękuję za udział w wątku. Kadłub został wydrukowany w całości, koszty policzone i niestety musze odpuścić. Nie stać mnie teraz na kontynuację. Jak ktoś chętny to mogę odstąpić skorupę za 90 pln plus przesyłka (zwrot kosztów materiału).

Link to comment
Share on other sites

No niby mogę. Ale i na mniejszą na razie nie będzie środków. W ogóle na hobby chwilowo nie bardzo będę miał. Jedynie pokończyć projekty na które mam komponenty w szufladzie. W sumie też będzie fajnie.

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Niestety łódki elektryczne są nie tanie a mówimy cały czas o komponentach z półki chińskiej . Gdyby zabudować ten model na markowych silnikach od Lehnera , walach od Zavarskiego czy regulatorach Swordfish to mozna by za niego kupic jakiś

Samochod przyzwoity. Moim zdaniem i osobiście dla mnie ma to coraz mniejszy sens a juz na pewno pływanie na zawodach

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.