lemko Opublikowano 21 Października 2008 Opublikowano 21 Października 2008 Zaczynam budowe i chce sie podzielić postepami. Wielkie podziękowania dla kolegi z forum, ktory udostepil mi plany. niestety na dobry poczatek mam problemy z wstawieniem fotek :rotfl: he he na reszcie cos idzie teraz nastepne "pomogl" dla ciebie Krzysiek ale wklejam z albumy forum na razie tyle
Tomek Opublikowano 21 Października 2008 Opublikowano 21 Października 2008 Lejesz stanowczo za dużo kleju, to niczemu nie służy. Ale reszta jest o.k.
karlem Opublikowano 21 Października 2008 Opublikowano 21 Października 2008 Fajne Skala, silnik? ...a sierściuch już w zimowym kamuflażu.
Bartosz Mesjasz Opublikowano 21 Października 2008 Opublikowano 21 Października 2008 Hymm czegoś nie łapie.. na zdjęciu masz pokazane jak wycinasz żeberka, balsa przewiercona i złapana na dwie śruby, natomiast na zdjęciu z kotem ów żeberka nie mają otworów ... ? tak po za tym dobra robota Edit: ten tego ten okularki za słabe już do widzę
Mareq Opublikowano 21 Października 2008 Opublikowano 21 Października 2008 Będę śledził budowę. Lubię patrzeć jak takie konstrukcje powstają. Faktycznie tylko ten klej psuje wizerunek, podnosi masę i koszt wykonania. Bartosz: Przyjrzyj się, ja tam widzę otwory.
Konrad Opublikowano 21 Października 2008 Opublikowano 21 Października 2008 Z tego co widze to mają z tym że są bardzo małe(pewnie duża cieciwa robi takie złudzenie).A kiciuś co na zdjęciu robi :?: :mrgreen: Pilot oblatywacz sprawdza doskonałość profilu?
Ja-Jacek Opublikowano 21 Października 2008 Opublikowano 21 Października 2008 NOOOO widze ze plany sie przydaly! Zycze powodzenia w dalszych pracach.Pozdrawiam Jacek
lemko Opublikowano 21 Października 2008 Autor Opublikowano 21 Października 2008 Jeszcze raz wielkie dzieki Jacek! Silnik jakna razie planuje ASP 15ccm 4-takt, rozpietosc to 1625mm, kleju duzo bo to CA b.rzadki do przylapania elementow i czasem ciezko nad nim zapanowac :oops: mam juz prawie poskladany dolny plat i tu niespodzianka - wyszla mi malaroznica niedzy lewa a prawa strona. okazalo sie ze jak przylozylem do siebie plany to miedzy nimi jest roznica, troche skorygowalem, moze 2mm nie zaszkodza :cry: nie wiem jeszcze czy zrobic tak jak w planach - servo na lotke czy polaczyc lotki ze soba i na jednym servie (to niestety zniszczy wizerunek modelu). Kicia nie moze doczekac sie oblotu :rotfl: .
karlem Opublikowano 21 Października 2008 Opublikowano 21 Października 2008 ...bo za szybki jesteś Klej Wikolem, a jak już musisz CA, to przystaw na miejsce żeberko i w szczelinę wpuść odrobinę kleju - sam spenetruje; najlepiej na końcówkę założyć igłę, lepsze dawkowanie :wink: Pozdrowienia dla kici... PS Lotki dałbym oddzielnie, a te dwa milimetry to mało, spokojnie możesz zapomnieć przy tej rozpiętości...
TooM Opublikowano 21 Października 2008 Opublikowano 21 Października 2008 Zawsze gdzie się da to na lotkach dwa serwa.Po pierwsze jak padnie jedna lotka to na drugiej model poleci.Oprócz tego masz możliwość korekty ustawien z poziomu aparatury ,możesz ustawić lotki różnicowe,przy oblocie możesz skorygować błąd wykłonu silnika a dopiero po wylądowaniu poprawić tą wadę itp,itd Może Cię przekonałem, ale miałem model w którym przy pierwszym locie padło NOWE serwo bo każde urządzenie techniczne jest warte tyle, ile jego najsłabsze ogniwo. No to Karol mnie wyprzedziłeś
Tomek Opublikowano 21 Października 2008 Opublikowano 21 Października 2008 Butelkę z klejem CA oklejasz cienka warstwą gąbki ,a na końcówkę zakładasz igłę. Pierwsze po to aby rzadki Ca nie kipiał od gorąca twoich palców a drugie po to aby pomiędzy dwie deseczki balsowe zapuścić 1mm warstwę kleju (przeciągając sprawnym ruchem ręki przez całą spoinę.) Jak się igła zaklei to podgrzewasz zapalniczką i używasz dalej. Ma to tą zaletę ,że klej po pracy sam się zatyka i nie ma dostępu powietrza do środka tubki. No tak to wracamy do budowy S.A.5a
MareX Opublikowano 22 Października 2008 Opublikowano 22 Października 2008 Tak, jak kiedyś prorokowałem - są realne szanse na stworzenie prawdziwej eskadry tych modeli. Heniu swój już "popełnił" /ciekawe czemu nim nie lata???/, mój i Roberta czekają w kolejce, a ten tutaj pięknie w "piórka" obrasta. Także z uwagą będę śledził jego dalsze losy, no i przy okazji gratuluję włąściwego wyboru obiektu budowy.
Henryk S. Opublikowano 22 Października 2008 Opublikowano 22 Października 2008 Lemo mam taki sam model S.E.5a jak ty budujesz,co do serw to daj dwa serwa,po jednym serwie na płat. Zastanowił bym się nad silnikiem 15cm3 4 takt czy nie będzie zbyt mały,ja mam 20cm3 4 takt Enya i jest w sam raz do startu. Marku nie latałem w tym roku S.E5a,gdyż montaż do lotu tego modelu zajmuje dosyć dużo czasu. Mam oprócz tego modelu jeszcze 7 innych modeli gotowych do lotu i prostych w montażu,którymi latam.
MareX Opublikowano 23 Października 2008 Opublikowano 23 Października 2008 Wiem Heniu, ile dłubaniny z jego poskładaniem, ale taki model powinien być STALE poskładany!!! Szczególnie teraz, kiedy masz dosyć "powały" coby go w dostatecznie ekskluzywnym miejscu powiesić.... Już widzę te zadarte do góry głowy Twoich klientów, ich wybałuszone gały i pytania:"czy to też na sprzedaż i ile to kosztuje?"...
lemko Opublikowano 23 Października 2008 Autor Opublikowano 23 Października 2008 Heniu, jakiej srednicy drut zastosowales na podwozie? nie wiem czy 4 czy 5mm Polaczenia podwozia zgodnie z planem zrobiles? - wydaje mi sie ze bedzie mala amortyzacja i przy twardszym ladowaniu zebym skrzydel nie stracil. no i jak na razie ostatnie pytanie KOŁA - robiles sam czy gdzies kupiles? wstaw troche fotek swojego dziela - prosze.
karlem Opublikowano 23 Października 2008 Opublikowano 23 Października 2008 ...ludzieeeee, a jak można wejśc w posiadanie takich planów??? No bo ASP.91 4T niby posiadam, po łbie mi się kręcił Sopwith PUP, a tego SE-5 to i w polskich barwach zrobić można....i coraz bardziej mi się podoba, a co!!
Irek M Opublikowano 23 Października 2008 Opublikowano 23 Października 2008 Możliwości jest baaaaardzo wiele :rotfl: .Ja słyszałem o conajmniej trzech :lol2:
Henryk S. Opublikowano 23 Października 2008 Opublikowano 23 Października 2008 Podwozie mam zrobione z drutu 5mm. Koła są wykonane bardzo prostym sposobem,sklejka lotnicza 1,5mm,sklejka ceiba 8mm,opony z gumy porowatej używanej do produkcji obuwia. Dwa krążki sklejki 8mm sklejone razem i oklejone dwustronnie większymi krążkami sklejki lotniczej 1,5mm. Jeszcze jeden krążek sklejki 8mm przyklejony z jednej strony,całość zamontowana do wiertarki i obrobione do odpowiedniego kształtu. Oponki wytłoczone też przy użyciu wiertarki o mniejszej średnicy i naciągnięte na gotową felgę. Bardzo dużo fotek z budowy tego modelu jest już na tym Forum,Lemo wystarczy wejść :Różne strona 9: temat W mateczniku pasjonata. Jest też tam fotka wykonania kół do staroci. http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=136
lemko Opublikowano 25 Października 2008 Autor Opublikowano 25 Października 2008 c.d. gorny centrplat powstaje skrzyelko mala przymiarka i juz gotowa lotka z zawiasami z 5l żywca mam pytanie - do polaczenia platow do centroplata uzyc zywicy epoksydowej czy na wikol?
WZ Opublikowano 27 Października 2008 Opublikowano 27 Października 2008 Jaki profil jest na skrzydłach , i cięciwa skrzydła rysuje plany jeżeli można to prosiłbym o podanie tych danych pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.