kolekszy Opublikowano 6 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2018 Pewnie nie jeden z nas zamawiał pakiet zza oceanu. Dopadł mnie jeden problem i kolega z daleka się wypiął. Pakiet świeżo co przyjechał, podłączam pod ładowarkę i zdziwiony....pakiet 3s 2200. Myślę padła ładowarka ,sprawdzam inny pakiet i jest wszystko ok. Da się coś z tym zrobić? Rwać koszulkę pakietu, jakiego uszkodzenia szukac? Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 6 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2018 albo pomylona kolejność przewodów we wtyczce balansera... -miernik -czarny przewód mocy weź jako masę do miernika -we wtyczce balansera 0V pierwszy przewód - około 3,6V drugi --około 7,2V trzeci około 10,8V czwarty. następnie sprawdź odwrotnie: jako masa do miernika czerwony mocy -i kolejno powinno być odwrotnie. Jeśli masz inną kolejność napięć przełóż kabelki we wtyczce balansera. typowo pierwszy jest czarny kolejne różnie ostatni czerwony. mogli pomylić we wtyczce lub w pakiecie przy lutowaniu. przełożenie we wtyczce pomoże. Gorsza sprawa, jeśli na którymś w ogóle nie będzie napięcia lub będą takie same na dwóch cienkich przewodach -znaczy, że wewnątrz pakietu nie przylutowali -lub 2 kabelki dali w to samo miejsce -tu już trzeba pruć pakiet... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolekszy Opublikowano 6 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2018 Niestety na drugim czarnym kabelku brak napięcia, mam 3.7 zero i 11.2. zrobię chinolowi zdjęcia i niech wysyłka nowy pakiet, jeśli nie otwieram spór. Nigdy więcej pakietu z Ali. Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 6 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2018 Pomyłka przy montażu, chyba jednak pakiety z HK są pewniejsze ;-) (choć wydajność prądową trzeba dzielić na pół, co do pojemności nie ma zastrzeżeń) Jak go rozbierzesz to bez problemu poprawisz, byle przy lutowaniu nie zewrzeć cel.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 7 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2018 Na drugim brak napięcia -a na pierwszym cienkim ? Pierwszy cienki czarny do grubego czarnego nie powinien mieć napięcia . jeśli na dwóch cienkich brak napięcia to kicha. Ale jeśli tylko na jednym brak napięcia a np na tym pierwszym co nie powinno być jest około 7V t to kolejność pomylona -np pierwszego z trzecim.. Mierzyłeś woltomierzem ? zmierz i podaj jak masz napięcie grubego czarnego do kolejnych cienkich jak na schemacie -zwracaj uwagę na biegunowość. podaj też napiecie miedzy grubymi czarnym i czerwonym. Najlepiej zapisz kolejno na rysunku jaki wkleiłem z ładowarki masz wyświetlone i 3,9 napięcie jednej celi i 6,1 -napięcie dwóch cel i piszesz, ze masz 11V -wiec jakby były wszystkie tylko pomieszane... przełożenie we wtyczce to 5 min roboty... -ładowarka może wyświetlać cuda jeśli nie ma kolejności jak trzeba... taki odczyt z ładowarki świadczy tylko, że coś jest źle -ale nie pokazuje co konkretnie... natomiast jeśli były by pomylone to mogło by przyfajczyć przy podłączeniu... chyba, ze ładowarka ma oddzielne zabezpieczenie gniazd balansujących. Nic nie dymiło przy pierwszym podłączeniu ładowarki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 7 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2018 A co tu dywagować.Sprawa prosta.Odlutowany kabel balansera na tej celi i to wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolekszy Opublikowano 7 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2018 Wczoraj na szybko dokonałem pomiaru , Po południu zrobię jak napisałeś. Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 7 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2018 nie łączy drugi (od strony minusa całej baterii) czarny przewód czyli środkowy czarny. skutek -nie masz w ładowarce pomiaru pierwszego ogniwa (liczone od strony minusa) , zamiast pomiaru drugiej celi ładowarka zmierzyła sumę napięć pierwszej i drugiej (dane wejście mierzy albo od masy/minusa całej baterii albo od poprzedniego sprawnego kabelka balansera -tu poprzedni(drugi) nie styka -wiec zmierzyło od pierwszego /masy/minusa) a pomiar trzeciej celi ładowarka podała poprawnie (bo trzeci i czwarty kabelek ma dobrze) Czasem podobne "dziwne" pomiary ładowarka podaje jeśli dwa przewody są zamienione miejscami np nie mierzy celi na której przewody maja bledną polaryzację. A czasem przy zamienionych przewodach ładowarka robi zwarcie -zależy od typu i producenta ładowarki... (czy jest zabezpieczenie) łatw reklamację, nie ma co grzebać wewnątrz pakietu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oki188 Opublikowano 7 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2018 Po udanej reklamacji warto zajrzeć co jest nie tak. Ale jak już padło stwierdzenie zapewne coś się rozłączyło ewentualnie źle polutowane. Znajomy miał przypadek że pakiet kupiony w hobby king miał na czerwonym przewodzie masę a na czarnym + 12V, odwrotnie przylutowali przewody. No cóż zdarza się ale elektronika modelu niestety poszła z dymem po podłączeniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 7 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2018 Dlatego zanim podłączę nowy pakiet czy do modelu czy do ładowarki zawsze sprawdzam miernikiem napięcia na wszystkich pinach złącza balansera i na przewodach głównych. Kiedyś -dawno uszkodziłem ładowarkę (wtyk balansujacy miał odwrotnie) i odtąd sprawdzam. 2 minuty zabawy miernikiem a pozwala zmniejszyć ryzyko uszkodzeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolekszy Opublikowano 5 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2018 Aktualizując wątek . Po kilkunastu wiadomościach z chińczykiem dostałem nowy pakiecik. Z rozmowy wywnioskowałem że poszła seria wadliwych pakietów, bo dostali kilkanaście podobnych zgłoszeń. W weekend pójdzie nóż ,lutownica i zobaczymy co tam nie gra Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jotosław Opublikowano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 Witam wszystkich Spróbuję się podłączyć pod post może coś z tego będzie bo temat nieco zbliżony Mam pewien problem z baterią Li-ion 2S Kupiłem synowi model RC (samochód wlToys). Miał w zestawie dwie baterie 2S 1500mAh (symbol 12428 - można wygoglować) oraz ładowarkę sieciową 7.4V 500mAh z wyjściem żeńskim JST-HX (3 piny) I tutaj wszystko działa. Kupiłem dodatkowo kabelek równoległy do podłączenia obydwu baterii więć mam 3000mAh i jakieś 25 min zabawy. No ale myślę sobie 25min zabawy a potem 6h ładowania baterii.... trzeba kupić drugi zwestaw baterii i jakąś ładowarke mikroprocesorową, żeby ładować po dwie baterie jednocześnie. Ładowarkę mam imax B6 SkyRC a baterie kupiłem na Ali 2600mAh w pakiecie 2S 7.4V, oczywiście wtyczka balansera JST-HX (3 piny) i wyjście na model t-dean. Po podłączeniu do modelu zaświeciły w nim tylko raz światełka i koniec (jak nie ma łączności z nadajnikiem to światłą migają cały czas). Myślę rozładowane - naładuję. Podłączam więc do imaxa do gniazda balansera a tutaj na wyświetlaczu connection break! podłączyłem więc do tej ładowarki, która była z modelem. Nic - a dokładnie zgasła zielona dioda (przy braku ładowania lub pełnym ładowaniu jest zielona a w czasie ładowania czerwona) - myślę co jest... ? spróbowałem dotknąć pinami odwrotnie to złącze i o dziwo zapaliło się czerwone - ładuje - wniosek odwrotnie podłączony + i - we wtyczce balansera - odwróciłem, podłączyłem - ładuje się Po jakichś 6h jest zielone światełko na zasilaczu. Odpinam, idę do modelu - mig raz się zaświeciły światłą i koniec. Efekt jak przed ładowaniem. Zacząłem szukać po forach i trafiłem tutaj, zgodnie z poradami posprawdzałem napięcia na wtyczce balansera i mam tak: czarny z żółtym (środkowy przewód) - 4,1V czarny z czerwonym - 8,2V itd jakby nie podłączać jest 4,1 lub 8,2 tylko raz z + raz z - (napomknę, że elektronik ze mnie żaden) Baterie nie były drogie więc jedną oskubałem z foli zabezpieczającej. Wygląda wszystko ok, ogniwa względem siebie odwrócone na dole połączony + i - i od tego odchodzi kabel do płytki w miejsce z napisem "COM" i to jest żółty kabelek na wtyczce balansera. + i - na płytce się zgadza zarówno na balanserze jak i na wyjściu t-dean Szczerze nie wiem gdzie jest problem, że model nie działa. Bateria wydaje się ok. Co ciekawe baterie dostarczone z modelem również dają na imaxie informację conection break!! a model na nich działa. a i może jeszcze pytanie czy mogę ładować pakiety 2S przez złącze t-dena? i czy jeśli kupię np tę baterię: https://rc-team.pl/pakiety-li-po/93902-gens-ace-akumulator-hardcase-lipo-74v-5200mah-40c-2s-dean-saddle-b-40c-5200-2s3p-008537.html# będę w stanie ją ładować w imaxie czy też będzie connection break ? A może macie jakieś sprawdzone pakiety baterii najlepiej li-ion bo z nimi chyba mniej zachodu jest jak czytałem niż z li-po? Z góry dziękuje za pomoc! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oki188 Opublikowano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 Jeśli kupiony pakiet był polutowany głównymi przewodami ok czyli czerwony to +8.2V a czarny to - natomiast wtyczka balansera miała odwrotną polaryzację może dojść do uszkodzenia ładowarki Imax gdyż - głównego wyjścia jest połączony z - gniazdek balancera i odwrotne podłączenie może spowodować uszkodzenie (przepalenie) ścieżek. Oczywiście rozumiem że dobry pakiet podłączasz dwoma wtyczkami do ładowarki (główne przewody do wyjścia na banany 4mm a wtykę balansera do odpowiedniego gniazda na pakiety 2s). Tak podłączony pakiet nie powinien być wykrywany jako connection break!. Oczywiście możesz kupić baterie jak w linku pamiętając by lądować ją na programie Li-po balance podłączając jak wyżej główne przewody i wtyk balancera do ładowarki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jotosław Opublikowano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 Widzisz Jeśli kupiony pakiet był polutowany głównymi przewodami ok czyli czerwony to +8.2V a czarny to - natomiast wtyczka balansera miała odwrotną polaryzację może dojść do uszkodzenia ładowarki Imax gdyż - głównego wyjścia jest połączony z - gniazdek balancera i odwrotne podłączenie może spowodować uszkodzenie (przepalenie) ścieżek. Oczywiście rozumiem że dobry pakiet podłączasz dwoma wtyczkami do ładowarki (główne przewody do wyjścia na banany 4mm a wtykę balansera do odpowiedniego gniazda na pakiety 2s). Tak podłączony pakiet nie powinien być wykrywany jako connection break!. Oczywiście możesz kupić baterie jak w linku pamiętając by lądować ją na programie Li-po balance podłączając jak wyżej główne przewody i wtyk balancera do ładowarki. Tak więc jak widzisz w mojej stopce Totalny początkujący ... zaskoczyłeś mnie tym iż trzeba podłączać wszystkie wtyki do ładowarki. Podłączałem do imaxa tylko JST sugerując się podłączeniem do tej ładowarki sieciowej....gupi ja w takim razie spróbuję również z t-dean i dam znać. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oki188 Opublikowano 24 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2019 Przed podłączeniem posprawdzaj swoje wtyczki balancera abyś czegoś nie spalił bo coś przy nich modziłeś Prawidłowa wtyczka powinna wyglądać tak. Nie sugeruj się kolorami przewodów ze zdjęć wtyczek w internetach bo podają głupoty. Natomiast prawidłowo podłączony akumulator wygląda tak. (Przykład akumulatora 3 celowego) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 Niestety na drugim czarnym kabelku brak napięcia, mam 3.7 zero i 11.2. zrobię chinolowi zdjęcia i niech wysyłka nowy pakiet, jeśli nie otwieram spór. Nigdy więcej pakietu z Ali. Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka To tak jakbyś mówił nigdy zakupów z Allegro . Ali jest tylko pośrednikiem pomiędzy sprzedającym a kupującym . Więc nic tutaj nie jest winne . Co do twojego nieszczęsnego pakietu . Piszesz że podczas pomiaru miernikiem napięcie wynosi 11,2V . Dla pakietu 3S jest to prawidłowe napięcie .Czyli teoretycznie aku jest sprawne . Kwestią pozostaje pytanie czy wszystkie przewody wychodzące z aku do wtyczki balansera są prawidłowo polutowane i w prawidłowej kolejności powkładane do wtyczki ? To by należało sprawdzić . Dużo roboty z tym nie ma . Tak jak przewody główne czarny minus czerwony plus tak tez powinno być i z przewodami balansera . Czarny minusowy ( skrajny pin wtyczki ) czerwony plusowy trzeciego ogniwa ( skrajny pin po drugiej stronie wtyczki ) . Dwa środkowe przewody mogą być np. koloru żółtego i niebieskiego . Jak prawidłowo sprawdzić miernikiem czy wszystko jest w porządku ? Czarny przewód miernika przykładasz do "blaszki" czarnego przewodu wtyczki balansera . Czerwony przewód miernika do "blaszki " żółtego przewodu . Miernik powinien wskazać 3,7- 4,2V . Następnie przykładasz czarny miernika do "blaszki" czarnego wtyczki balansera a czerwony miernika do "blaszki" niebieskiego przewodu . Miernik powinien wskazać 7,4 - 8,4V . I na koniec znowu przykładasz czarny przewód miernika do "blaszki " czarnego wtyczki balansera a czerwony miernika do "blaszki " czerwonego balansera . Miernik powinien wskazać napięcie 11,1- 12,6V . Napisałeś drugim czarnym kabelku . Czyżbyś miał zamienioną kolejność we wtyczce balansera ? Ma być dokładnie jak na tym zdjęciu ( kolor dwóch środkowych przewodów nie koniecznie taki sam ) . Ważne żeby po odwróceniu wtyczki balansera spodnią stroną ( od strony widocznych "blaszek" ) czarny przewód - był po lewej skrajnej stronie wtyczki a czerwony po prawej skrajnej stronie wtyczki ( tak jak na zdjęciu ) . I tak jak już pisałem napięcie na tych przewodach takie samo jak na głównych przewodach aku czyli 11,1- 12,6V . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jotosław Opublikowano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 Przed podłączeniem posprawdzaj swoje wtyczki balancera abyś czegoś nie spalił bo coś przy nich modziłeś Prawidłowa wtyczka powinna wyglądać tak. wtyk ok.jpg Nie sugeruj się kolorami przewodów ze zdjęć wtyczek w internetach bo podają głupoty. wtyk zły.png Natomiast prawidłowo podłączony akumulator wygląda tak. (Przykład akumulatora 3 celowego) jak_podlaczyc_akumulator.jpg Witam sytuacja wygląda tak, że po sprawdzeniu przewodów we wtyczce balansera i upewnieniu się, że jest odpowiednio 4,1V i 8,2V podłączył pakiet do imaxa wszystkimi wtyczkami (jak na twoich zdjęciach - nie będę pytał czemu tak trzeba bo i tak pewnie nie zrozumiem - elektryka czarna magia - tak trzeba to tak łączymy) bateria zaczęła się ładować - naładowało z 200mAh i koniec. Myślę pewnie jest pełna ale na wszelki wypadek ją rozładuję i naładuję ponownie. Rozładowanie trwało 3h przy prądzie 0,7A i rozładowało ~2100mAh, ładowanie przy prądzie 1C trwało chyba 90min i napchało w pakiet ~2220mAh. Pakiet miał mieć 2600 - przebolałbym te 400 braku problem w tym, że model oprócz jednorazowego zaświecenia światełek nie reaguje nic a nic na tej baterii ;/ I tutaj już nie mam pojęcia co robić. Gdzie szukać przyczyny braku prądu na elektryce modelu...i czy bateria nie podaje czy może jakieś zabezpieczenia w modelu blokują bo wykrywają jakąś niezgodność z baterią .... W związku z tą sytuacją muszę sprawić sobie inne baterię wiec albo znajdę jakieś Li-Ion w okolicy 2000-2600 mAh x2 szt i połączę równolegle albo jedną Li-Po ~5000mAh tylko nie wiem czy chce mi się bawić z całym cackaniem z tymi bateriami. Muszę jeszcze o nich poczytać na forum bo z tego co na razie czytałem to b. dużo pracy przy nich jest.....gdzieś przeczytałem, żeby ładować te baterie nie wcześniej niż na 3h przed użyciem....a skąd ja będę widział, kiedy dzieciak będzie chciał iść się pobawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 Witam sytuacja wygląda tak, że po sprawdzeniu przewodów we wtyczce balansera i upewnieniu się, że jest odpowiednio 4,1V i 8,2V podłączył pakiet do imaxa wszystkimi wtyczkami (jak na twoich zdjęciach - nie będę pytał czemu tak trzeba bo i tak pewnie nie zrozumiem - elektryka czarna magia - tak trzeba to tak łączymy) bateria zaczęła się ładować - naładowało z 200mAh i koniec. Myślę pewnie jest pełna ale na wszelki wypadek ją rozładuję i naładuję ponownie. Rozładowanie trwało 3h przy prądzie 0,7A i rozładowało ~2100mAh, ładowanie przy prądzie 1C trwało chyba 90min i napchało w pakiet ~2220mAh. Pakiet miał mieć 2600 - przebolałbym te 400 braku problem w tym, że model oprócz jednorazowego zaświecenia światełek nie reaguje nic a nic na tej baterii ;/ I tutaj już nie mam pojęcia co robić. Gdzie szukać przyczyny braku prądu na elektryce modelu...i czy bateria nie podaje czy może jakieś zabezpieczenia w modelu blokują bo wykrywają jakąś niezgodność z baterią .... W związku z tą sytuacją muszę sprawić sobie inne baterię wiec albo znajdę jakieś Li-Ion w okolicy 2000-2600 mAh x2 szt i połączę równolegle albo jedną Li-Po ~5000mAh tylko nie wiem czy chce mi się bawić z całym cackaniem z tymi bateriami. Muszę jeszcze o nich poczytać na forum bo z tego co na razie czytałem to b. dużo pracy przy nich jest.....gdzieś przeczytałem, żeby ładować te baterie nie wcześniej niż na 3h przed użyciem....a skąd ja będę widział, kiedy dzieciak będzie chciał iść się pobawić Bez przesady z tymi trzema godzinami . Jeżeli nie zamierzasz używać baterii przez dłuższy okres to najlepiej zostawić ją w strage , czyli 3,8V/ ogniwo . A ładujesz ją na maxa wtedy kiedy zamierzasz jej używać . Co do samej baterii . Sprawdziłeś miernikiem napięcie na głównych przewodach ? Nie jest na nich odwrócona polaryzacja ? Jeżeli polaryzacja jest poprawna i napięcie takie jak ma być ( w granicach 12,6V ) to może coś z samochodem nie tak ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jotosław Opublikowano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 Bez przesady z tymi trzema godzinami . Jeżeli nie zamierzasz używać baterii przez dłuższy okres to najlepiej zostawić ją w strage , czyli 3,8V/ ogniwo . A ładujesz ją na maxa wtedy kiedy zamierzasz jej używać . Co do samej baterii . Sprawdziłeś miernikiem napięcie na głównych przewodach ? Nie jest na nich odwrócona polaryzacja ? Jeżeli polaryzacja jest poprawna i napięcie takie jak ma być ( w granicach 12,6V ) to może coś z samochodem nie tak ? u mnie pakiet jest 2S wiec 7,4V, (ma 8,2) polaryzacja ok (sprawdzana multimetrem), jakby była odwrotna to chyba imax by zareagował...., model działa na pakietach dostarczonych wraz z nim. Baterię rozładowywałem wyłącznie po to, żeby sprawdzić jej pojemność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 25 Stycznia 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2019 Wczoraj na szybko dokonałem pomiaru , Po południu zrobię jak napisałeś. Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka Wcześniej nie przyjrzałem się dokładnie zdjęciom . Ewidentnie odlutowany albo nie przylutowany przewód plusowy drugiego ogniwa . Niestety trzeba "rozpruć " aku albo je reklamować . u mnie pakiet jest 2S wiec 7,4V, (ma 8,2) polaryzacja ok (sprawdzana multimetrem), jakby była odwrotna to chyba imax by zareagował...., model działa na pakietach dostarczonych wraz z nim. Baterię rozładowywałem wyłącznie po to, żeby sprawdzić jej pojemność. Czyli rozumiem że masz oryginalne aku na których działa model i jakieś nieoryginalne na którym nie chce działać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi