Skocz do zawartości

ventus ,discus 4,5 m top model


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich .

Ponieważ  LS 8 f-my flyfly rozleciał się w powietrzu postanowiłem  kupić  ventusa lub discusa  Top  model. o rozpietości 4,5m.Wszyscy sprzedawcy piszą ,że modele  są  och i ach itd. Bardzo proszę  o opinie   użytkowników tych  modeli,jak  jest  w  rzeczywistości?

Pozdrawiam 

Krzysztof

Opublikowano

Aby cokolwiek doradzać musisz okreslić budżet na ten model . Wydaje mi się z własnego doświadczenia z nie poszedłbym w forniry przy tej rozpiętości. Rozpatrzyłbym propozycję "Promyka" Witka Stefańskiego model perfekcyjnie wykonany coś, od Valenty, czy Ventusa 4,8m z firmy Mawi w tej chwili mają bardzo dobrze wykonany model cało laminatowy w dobrej wadze i cenie. Wiem bo go posiadam.

Opublikowano

Elpazo, czy możesz coś więcej napisać o Ventusie z Mawi (wykonanie, waga, właściwości lotne, może jakieś zdjęcia)? Zastanawiamy się mocno nad nim ale jakoś brak info w sieci o tym modelu  :wacko:

 

A co do Promyka od Pana Witka - niestety nie osiągalny już u źródła a faktycznie jest to bardzo dobry model (wykonanie, właściwości lotne) tylko takie modele to już zdecydowanie inna półka cenowa.

Ciekaw jestem co myślicie o modelach z Royal Model - oczywiście ci co mieli/mają.

Opublikowano

A w temacie: miałem możliwości pomacać i oglądać w akcji i Ventusa i Discusa z TM, m.in. na zawodach ATTP. Same modele przyzwoicie wykonane, a na tle tych z FF to zupełnie inna liga. Właściwości lotne również b. dobre - kolega zajął miejsce na pudle Discusem ale wiadomo, nie sam model wygrywa. Nie tak dawno był jeden RTF na al... w dobrej cenie ale szybko poszedł.

Opublikowano

Mam Ventusa z Mavi. Model wykonany dobrze. Są drobiazgi ale nie na poziomie dyskfalifikacji. Mam film z oblotu ale...nie potrafię wkleić . Model od strzała lata prawidłowo a nawet bardzo prawidłowo. O wagę nie pytaj bo na moje oko waży za mało jak na Bezmiechową  (4 m/sek )

post-14536-0-64900400-1540096294_thumb.jpg

Opublikowano

Też mam tego Ventusa z Mavi Flymodels co Kolega BRoman. Poza drobnymi poprawkami nie ma czego się przyczepić i poradzi sobie z tym każdy modelarz. Ja mam model z napędem elektrycznym bo nie mam na lotnisku holownika. Model lata świetnie, podczas oblotu nie musiałem niczego trymować, idzie za ręką a właściwie to sam lata.

Nie żałuję wydanych na niego pieniędzy. Nie warto kupować tych modeli z Topmodel bo wersja de-lux kosztuje tyle samo co wersja całolaminatowa z Mavi a czeskie modele mają skrzydła z forniru i ogólnie są mniej wytrzymałe.

Ja i Kolega BRomam mamy starszą wersję Ventusa 2C, której już producent nie robi. Obecnie można zamówić wersję Ventusa 2CX o rozpiętości 4,8m. Naprawdę warto, przemyśl to.

Opublikowano

Dzięki Panowie, właśnie takich informacji mi brakowało jak to lata, bo co do wykonania i wytrzymałości modeli z Mavi mam już wyrobioną opinię i jestem o to spokojny.

 

Jacku, jaki masz setup na napędzie i ile waży model RTF?

Opublikowano

W moim Ventusie zamontowałem silnik Hacker A50 12L Turnado v3 ze śmigłem RF 14"×10", regulator Mezon 115 Opto + Jeti Bec Max 2D plus ex - 2×Dualsky 2S1P 1700 mAh 35C, zasilanie napędu pakiet SLS Quantum 6S1P 4500mAh 60C.

Na tym zestawie dynamicznie idzie bez problemu do góry pod kątem 75 stopni a może też iść pionowo, ale nie próbuję, bo nie mam takiej potrzeby.

Model do startu waży 6700g.

Pustego po zakupie niestety nie ważyłem.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Roman, fajna fota. Czyżby miejsca na lądowanie było mało?  :) 

 

Z tego co zauważyłem, to wasze Ventusy latają na profilu HQ 3.0 a ten większy ma ponoć MH32 - za cienki jestem aby stwierdzić czy to lepiej czy gorzej  :unsure:

Opublikowano

Jako dodatek do testu wytrzymałościowego Ventusa zdjęcie pracy statecznika  przy ...nazwijmy to lądowaniem .

 

Z jednej strony można się zachwycać, że statecznik i ogólnie model się nie rozpadł. Z drugiej można mieć poważne wątpliwości co do jego sztywności.

 

Pamiętam mój pierwszy kontakt z modelem z Mawi. Wziąłem delikatnie skrzydło w rękę i się przeraziłem, że będę musiał zapłacić za jego zniszczenie. Palce mi się zapadły, a naprawdę potrafię się obchodzić delikatnie z modelami. Na szczęście odkształcenie było elastyczne i wgniecenie od palców nie było trwałe. W każdym razie keson skrzydła to była cienka, bardzo miękka warstwa laminatu bez jakiejkolwiek przekładki. Po tym moim kontakcie z tym modelem stwierdziłem, że modele z Mawi to modele których należy zdecydowanie unikać. Model wyglądał ładnie z daleka, ale z bliska było trochę widocznych mankamentów i niedoróbek. Do tego w locie zdecydowanie nie zachwycał.

 

To było już trochę lat do tyłu i może coś się zmieniło na plus. Sam myślę o półmakiecie i póki co skłaniam się właśnie do modeli z TopModel. Nie spotkałem żadnych negatywnych opinii. Widziałem na żywo na ziemi i wlocie. A to, że skrzydła nie są laminatowe wcale nie musi oznaczać, że są słabsze wytrzymałościowo czy gorsze aerodynamicznie od laminatowych z Mawi. 

 

Ten model z Mawi mnie zaciekawił i na pewno wolałbym kupić polski produkt pod warunkiem, że nie ustępuje czeskiemu. Stąd prośba do posiadaczy tego modelu o wrzucenie zdjęć pokazujących szczegóły modelu, zarówno te pozytywne jak i negatywne. Wiadomo coś bliżej o technologii? Jakie tkaniny, przekładki itd.?

Opublikowano

Trzcina też delikatna roślina a wytrzymała. Sztywność prawidłowa i elastyczność chyba też -jak widać. Miejsce na wyrównanie i dobieg zajęli jak zwykle glajciarze . Przekładka jest na pewno . Już nie pamiętam detalicznie wnętrza skrzydła i otwierać nie będę -wybacz. Napiszcie co zrobić by dokleić film z oblotu a ma 422 czegoś.. Tylko prosto bez udziwnień.

Opublikowano

Posiadam najnowszego ventusa z Mavi 4,8 mogę napisać krótko jest to kawał solidnego modelu, przemyślanie wykonanego i szlak mnie trafia jak z opowiadań koleś kolesiowi, wypisuje się takie opinie . Każdy kiedyś zaczyna przygodę z produkcją.  Mavi, BMW, Mercedes i wielu innych .Czy można porównywać mercedesa czy inny wyrób z przed 10.20 lat do obecnych według mnie. Nie tak się składa że w moim mieście budowana jest najnowsza fabryka Mercedesa gdzie budowane będą silniki. Gdybyście oglądali sam proces budowy Fabryki to już bylibyście w szoku Taki  JEST POSTĘP więc  PANOWIE PRZESTAŃMY PIEPSZYĆ TAKIE BZDETY. Jedźcie  do Mawi i popatrzcie na aktualną produkcję, a w tedy piszcie . Ja byłem ostatnio kilka razy i wiem co piszę bo odebrałem kilka modeli. A nie jestem modelarzem z pierwszej łapanki skoro czynnie bawię się w modelarstwo ponad 50lat. 

 

Aktualnie jest tam robionych wiele nowych modeli na rynki zachodnie o których  nie słyszeliście 

Opublikowano

To co napisałem to nie były opowiadania koleś kolesiowi, ale moje własne doświadczenie i obserwacja. I wcale to nie było 10 czy 20 lat temu. W każdym razie skutecznie mnie to zraziło do tych modeli mimo atrakcyjnej ceny. 

Chętnie bym zmienił zdanie, ale potrzebuję do tego podstaw. I może zamiast pisać "PANOWIE PRZESTAŃMY PIEPSZYĆ TAKIE BZDETY" napiszesz coś o konstrukcji czy wrzucisz zdjęcia skoro byłeś, widziałeś, posiadasz i wiesz. Argument w stylu byłem ostatnio kilka razy czy jestem modelarzem od XX lat mnie nie przekonuje. I zanim pojadę na drugi kraniec Polski wolałbym pooglądać i poczytać np. takie coś jak tu:

http://f3j.in.ua/maxa-pro-family.html?#tab7

A właściwie to choćby ułamek tego co na powyższej stronie.

Opublikowano

Co Cię interesuje ;Skrzydła skorupowe z rdzeniem balsowym dwu stronnie laminowane w formie pod sinym Vaku.Dzwigary węglowe dmuchane wielo warstwowy rękaw w formie, wypełnine w srodku balsa dzwigar lotek czy klap węglowy z rękawa z kilku warstw. Klapy lotki zakończone fartuchami aby zakryć szczeliny, zawiasy kevlarowe, bagnet skrzydeł sztaba z włókna węglowego wzmocniona szkłem 30x20 x550. Szuflady w skrzydłach wielowarstwowy węgiel robione wraz z dźwigarem w formie, skrzydło wzmocnione pasami węgla nad i pod dźwigarem tworzy to co ś w rodzaju leżącej litery H. Statecznik poziomy skorupowy twardy że go na 5mm nie ugniesz. To co na zdjęciu Romana to efekt Zruszonej fotografii a nie miękkiego statecznika, chyba że jego tak ma. Kadłub wykonany ze szkła lub węgla wersja do uzgodnienia tak samo z resztą w tym ramka kabiny, tablica przyrządów robiona pod makietę. Niektórzy wygłaszają opinię że jego modele są ciężkie, bo jego kontrahęci sobie tak życzą 98% idzie na zamówienie do Włoch i Niemiec głównie lata w Alpach, a tam papierowymi modelami się nie lata. można zamówić sobie model cało węglowy jak Karolka sobie życzy i się cieszyć węglem kwestia portfela Lub zamówić Respekta,  Toksika u konkurencji   za dwa razy większą kasę /  Przy okazji dostarczę parę zdjęć 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.