Krzysztof 1 Opublikowano 19 Października 2018 Opublikowano 19 Października 2018 Witam wszystkich . Ponieważ LS 8 f-my flyfly rozleciał się w powietrzu postanowiłem kupić ventusa lub discusa Top model. o rozpietości 4,5m.Wszyscy sprzedawcy piszą ,że modele są och i ach itd. Bardzo proszę o opinie użytkowników tych modeli,jak jest w rzeczywistości? Pozdrawiam Krzysztof
elpazo Opublikowano 19 Października 2018 Opublikowano 19 Października 2018 Aby cokolwiek doradzać musisz okreslić budżet na ten model . Wydaje mi się z własnego doświadczenia z nie poszedłbym w forniry przy tej rozpiętości. Rozpatrzyłbym propozycję "Promyka" Witka Stefańskiego model perfekcyjnie wykonany coś, od Valenty, czy Ventusa 4,8m z firmy Mawi w tej chwili mają bardzo dobrze wykonany model cało laminatowy w dobrej wadze i cenie. Wiem bo go posiadam.
Elvis Opublikowano 19 Października 2018 Opublikowano 19 Października 2018 Elpazo, czy możesz coś więcej napisać o Ventusie z Mawi (wykonanie, waga, właściwości lotne, może jakieś zdjęcia)? Zastanawiamy się mocno nad nim ale jakoś brak info w sieci o tym modelu A co do Promyka od Pana Witka - niestety nie osiągalny już u źródła a faktycznie jest to bardzo dobry model (wykonanie, właściwości lotne) tylko takie modele to już zdecydowanie inna półka cenowa. Ciekaw jestem co myślicie o modelach z Royal Model - oczywiście ci co mieli/mają.
elpazo Opublikowano 19 Października 2018 Opublikowano 19 Października 2018 Komp mi coś siada zadzwońcie to pogadamy i ja sam mam pytania do Krzysztofa. tel 606 88 66 21 Wladek
Elvis Opublikowano 19 Października 2018 Opublikowano 19 Października 2018 A w temacie: miałem możliwości pomacać i oglądać w akcji i Ventusa i Discusa z TM, m.in. na zawodach ATTP. Same modele przyzwoicie wykonane, a na tle tych z FF to zupełnie inna liga. Właściwości lotne również b. dobre - kolega zajął miejsce na pudle Discusem ale wiadomo, nie sam model wygrywa. Nie tak dawno był jeden RTF na al... w dobrej cenie ale szybko poszedł.
BRoman Opublikowano 21 Października 2018 Opublikowano 21 Października 2018 Mam Ventusa z Mavi. Model wykonany dobrze. Są drobiazgi ale nie na poziomie dyskfalifikacji. Mam film z oblotu ale...nie potrafię wkleić . Model od strzała lata prawidłowo a nawet bardzo prawidłowo. O wagę nie pytaj bo na moje oko waży za mało jak na Bezmiechową (4 m/sek )
Jacek Walenciak Opublikowano 21 Października 2018 Opublikowano 21 Października 2018 Też mam tego Ventusa z Mavi Flymodels co Kolega BRoman. Poza drobnymi poprawkami nie ma czego się przyczepić i poradzi sobie z tym każdy modelarz. Ja mam model z napędem elektrycznym bo nie mam na lotnisku holownika. Model lata świetnie, podczas oblotu nie musiałem niczego trymować, idzie za ręką a właściwie to sam lata. Nie żałuję wydanych na niego pieniędzy. Nie warto kupować tych modeli z Topmodel bo wersja de-lux kosztuje tyle samo co wersja całolaminatowa z Mavi a czeskie modele mają skrzydła z forniru i ogólnie są mniej wytrzymałe. Ja i Kolega BRomam mamy starszą wersję Ventusa 2C, której już producent nie robi. Obecnie można zamówić wersję Ventusa 2CX o rozpiętości 4,8m. Naprawdę warto, przemyśl to.
Elvis Opublikowano 21 Października 2018 Opublikowano 21 Października 2018 Dzięki Panowie, właśnie takich informacji mi brakowało jak to lata, bo co do wykonania i wytrzymałości modeli z Mavi mam już wyrobioną opinię i jestem o to spokojny. Jacku, jaki masz setup na napędzie i ile waży model RTF?
Jacek Walenciak Opublikowano 21 Października 2018 Opublikowano 21 Października 2018 W moim Ventusie zamontowałem silnik Hacker A50 12L Turnado v3 ze śmigłem RF 14"×10", regulator Mezon 115 Opto + Jeti Bec Max 2D plus ex - 2×Dualsky 2S1P 1700 mAh 35C, zasilanie napędu pakiet SLS Quantum 6S1P 4500mAh 60C. Na tym zestawie dynamicznie idzie bez problemu do góry pod kątem 75 stopni a może też iść pionowo, ale nie próbuję, bo nie mam takiej potrzeby. Model do startu waży 6700g. Pustego po zakupie niestety nie ważyłem. 1
BRoman Opublikowano 21 Października 2018 Opublikowano 21 Października 2018 Jako dodatek do testu wytrzymałościowego Ventusa zdjęcie pracy statecznika przy ...nazwijmy to lądowaniem . Kabina otwierana awtomatycznie wstrząsowo
Jacek Walenciak Opublikowano 21 Października 2018 Opublikowano 21 Października 2018 Ja u mojego Ventusa czegoś podobnego nie zauważyłem, a lubię ostrzej polatać.
Jacek Walenciak Opublikowano 21 Października 2018 Opublikowano 21 Października 2018 To tylko dobrze świadczy, że nie rozsypał się w drzazgi????.
BRoman Opublikowano 21 Października 2018 Opublikowano 21 Października 2018 Tak wygląda uczciwa reklama produktu ! Jak wytrzymały jest Ventus z Mavi każdy widzi.
Elvis Opublikowano 21 Października 2018 Opublikowano 21 Października 2018 Roman, fajna fota. Czyżby miejsca na lądowanie było mało? Z tego co zauważyłem, to wasze Ventusy latają na profilu HQ 3.0 a ten większy ma ponoć MH32 - za cienki jestem aby stwierdzić czy to lepiej czy gorzej
dariuszj Opublikowano 21 Października 2018 Opublikowano 21 Października 2018 Jako dodatek do testu wytrzymałościowego Ventusa zdjęcie pracy statecznika przy ...nazwijmy to lądowaniem . Z jednej strony można się zachwycać, że statecznik i ogólnie model się nie rozpadł. Z drugiej można mieć poważne wątpliwości co do jego sztywności. Pamiętam mój pierwszy kontakt z modelem z Mawi. Wziąłem delikatnie skrzydło w rękę i się przeraziłem, że będę musiał zapłacić za jego zniszczenie. Palce mi się zapadły, a naprawdę potrafię się obchodzić delikatnie z modelami. Na szczęście odkształcenie było elastyczne i wgniecenie od palców nie było trwałe. W każdym razie keson skrzydła to była cienka, bardzo miękka warstwa laminatu bez jakiejkolwiek przekładki. Po tym moim kontakcie z tym modelem stwierdziłem, że modele z Mawi to modele których należy zdecydowanie unikać. Model wyglądał ładnie z daleka, ale z bliska było trochę widocznych mankamentów i niedoróbek. Do tego w locie zdecydowanie nie zachwycał. To było już trochę lat do tyłu i może coś się zmieniło na plus. Sam myślę o półmakiecie i póki co skłaniam się właśnie do modeli z TopModel. Nie spotkałem żadnych negatywnych opinii. Widziałem na żywo na ziemi i wlocie. A to, że skrzydła nie są laminatowe wcale nie musi oznaczać, że są słabsze wytrzymałościowo czy gorsze aerodynamicznie od laminatowych z Mawi. Ten model z Mawi mnie zaciekawił i na pewno wolałbym kupić polski produkt pod warunkiem, że nie ustępuje czeskiemu. Stąd prośba do posiadaczy tego modelu o wrzucenie zdjęć pokazujących szczegóły modelu, zarówno te pozytywne jak i negatywne. Wiadomo coś bliżej o technologii? Jakie tkaniny, przekładki itd.?
BRoman Opublikowano 22 Października 2018 Opublikowano 22 Października 2018 Trzcina też delikatna roślina a wytrzymała. Sztywność prawidłowa i elastyczność chyba też -jak widać. Miejsce na wyrównanie i dobieg zajęli jak zwykle glajciarze . Przekładka jest na pewno . Już nie pamiętam detalicznie wnętrza skrzydła i otwierać nie będę -wybacz. Napiszcie co zrobić by dokleić film z oblotu a ma 422 czegoś.. Tylko prosto bez udziwnień.
elpazo Opublikowano 22 Października 2018 Opublikowano 22 Października 2018 Posiadam najnowszego ventusa z Mavi 4,8 mogę napisać krótko jest to kawał solidnego modelu, przemyślanie wykonanego i szlak mnie trafia jak z opowiadań koleś kolesiowi, wypisuje się takie opinie . Każdy kiedyś zaczyna przygodę z produkcją. Mavi, BMW, Mercedes i wielu innych .Czy można porównywać mercedesa czy inny wyrób z przed 10.20 lat do obecnych według mnie. Nie tak się składa że w moim mieście budowana jest najnowsza fabryka Mercedesa gdzie budowane będą silniki. Gdybyście oglądali sam proces budowy Fabryki to już bylibyście w szoku Taki JEST POSTĘP więc PANOWIE PRZESTAŃMY PIEPSZYĆ TAKIE BZDETY. Jedźcie do Mawi i popatrzcie na aktualną produkcję, a w tedy piszcie . Ja byłem ostatnio kilka razy i wiem co piszę bo odebrałem kilka modeli. A nie jestem modelarzem z pierwszej łapanki skoro czynnie bawię się w modelarstwo ponad 50lat. Aktualnie jest tam robionych wiele nowych modeli na rynki zachodnie o których nie słyszeliście
dariuszj Opublikowano 22 Października 2018 Opublikowano 22 Października 2018 To co napisałem to nie były opowiadania koleś kolesiowi, ale moje własne doświadczenie i obserwacja. I wcale to nie było 10 czy 20 lat temu. W każdym razie skutecznie mnie to zraziło do tych modeli mimo atrakcyjnej ceny. Chętnie bym zmienił zdanie, ale potrzebuję do tego podstaw. I może zamiast pisać "PANOWIE PRZESTAŃMY PIEPSZYĆ TAKIE BZDETY" napiszesz coś o konstrukcji czy wrzucisz zdjęcia skoro byłeś, widziałeś, posiadasz i wiesz. Argument w stylu byłem ostatnio kilka razy czy jestem modelarzem od XX lat mnie nie przekonuje. I zanim pojadę na drugi kraniec Polski wolałbym pooglądać i poczytać np. takie coś jak tu: http://f3j.in.ua/maxa-pro-family.html?#tab7 A właściwie to choćby ułamek tego co na powyższej stronie.
elpazo Opublikowano 22 Października 2018 Opublikowano 22 Października 2018 Co Cię interesuje ;Skrzydła skorupowe z rdzeniem balsowym dwu stronnie laminowane w formie pod sinym Vaku.Dzwigary węglowe dmuchane wielo warstwowy rękaw w formie, wypełnine w srodku balsa dzwigar lotek czy klap węglowy z rękawa z kilku warstw. Klapy lotki zakończone fartuchami aby zakryć szczeliny, zawiasy kevlarowe, bagnet skrzydeł sztaba z włókna węglowego wzmocniona szkłem 30x20 x550. Szuflady w skrzydłach wielowarstwowy węgiel robione wraz z dźwigarem w formie, skrzydło wzmocnione pasami węgla nad i pod dźwigarem tworzy to co ś w rodzaju leżącej litery H. Statecznik poziomy skorupowy twardy że go na 5mm nie ugniesz. To co na zdjęciu Romana to efekt Zruszonej fotografii a nie miękkiego statecznika, chyba że jego tak ma. Kadłub wykonany ze szkła lub węgla wersja do uzgodnienia tak samo z resztą w tym ramka kabiny, tablica przyrządów robiona pod makietę. Niektórzy wygłaszają opinię że jego modele są ciężkie, bo jego kontrahęci sobie tak życzą 98% idzie na zamówienie do Włoch i Niemiec głównie lata w Alpach, a tam papierowymi modelami się nie lata. można zamówić sobie model cało węglowy jak Karolka sobie życzy i się cieszyć węglem kwestia portfela Lub zamówić Respekta, Toksika u konkurencji za dwa razy większą kasę / Przy okazji dostarczę parę zdjęć
Rekomendowane odpowiedzi