Skocz do zawartości

Yak 54 2.2m - Wyposażenie


Rekomendowane odpowiedzi

:) DU BRO to dobra firma tyle że zatrzymali się jakieś 10 lat temu ze swoimi produktami a kupowanie zbiornika i do niego setu do przerobienia na benzynę trochę bezsensowne moim zdaniem.

Nie chcę reklamować żadnych produktów więc tylko zdjęcie poglądowe niżej ale we wszystkich modelach stosuję jedną zasadę, "filtr ma być ale jeden" i ten co siedzi w gaźniku jest w 100% wystarczający a jak mam wątpliwości to filtruję paliwo podczas tankowania :)

Przewód cienkościenny żółty jak najbardziej tu wyboru nie ma :)

 

I tak dla przypomnienia ten filtr niżej potrafi się zakleić kiepskiej jakości olejem więc zapewniam że nic więcej nie przepuści niż to co powinien. A resztę filtrów w modelu bym sobie darował.

 

filtr walbro.jpg

kompletni-nadrz-x-logo-500ml.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Marcin, sprawa jak zwykle dyskusyjna...

Ja tam zawsze stosowałem ssak filcowy jak pokazał Piotr i nigdy nie miałem z nim problemów.

Uważam że gaźnik powinien dostawać 100% czyste paliwo a nie być filtrem dlatego coś powinno się mocować przed nim co filtruje. Wolę przedmuchać jakiś ssak czy go wymienić jak rozbierać gaźnik . Nawet miałem filtr w baniaku do tankowania by do zbiornika lać czyste paliwo

O oleju nie wspominam bo mniemam że każdy leje odpowiedni a nie co ma pod ręką.

 

A zbiornik którego dałeś fotkę znakomity, używałem i są extra.

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wiem ale wydaje mi się że 380ml to tak trochę mały zbiornik.

Karter wygląda jak by pęknięcie nie było rozszlifowane i na całej głębokości spenetrowane spawem , tylko całe pęknięcie zostało pozostawione i karter dalej jest pęknięty a jedynie po wierzchu został zaklejony spawem aby był szczelny , trochę to wibruje a taka powierzchowna spoina z jednej strony raczej ma niewielką wytrzymałość, chyba że źle widzę na zdjęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten Dualsky to może leżał obok Power Boxa i sporo mu do niego brakuje...

Ale jako menager zasilania dobrze się sprawdza i odciąża odbiornik oraz ma 2 źródła zasilania.

Fajnie to układasz, czysto, przejrzyście -nie ma plątaniny kabli.

Linki od kierunku na krzyż ? bo coś dziwnie równolegle wyglądają na fotce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Shock napisał:

W mojej skromnej ocenie powinny być jednak na krzyż.

Posłuchaj się Rafała, ja to samo Ci poradzę.Tak jak Rafał napisał-pozwoli to ułożyć linki w prostej linii.Dodatkowo w takiej konfiguracji jak teraz, ster kierunku może nie wracać za każdym razem w pozycję neutralną przez te właśnie załamania-dodatkowe tarcie.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w Yaku mam na zapłon i zasilanie 2 pakiety po 2700mAh.Tylko po to żeby prawidłowo go wyważyć.W zupełności wystarczy 2200mAh na zasilanie.To jest też zależne jak będziesz latać,jak 3d to lepiej mieć większy akumulator bo serwa cyfrowe potrafią pobierać spore prądy a przy tym stylu latania sporo macha się drągami.Do klasycznej akrobacji moim zdaniem wystarczy 2 x 2200mAh.Dla pewności po pierwszym locie doładuj pakiet i zobacz ile weszło.To pozwoli Ci ocenić szacunkowo na ile lotów masz akumulatory bez potrzeby doładowywania.

Sprawdzałeś już jak wygląda środek ciężkości?Gdzie zamierzasz dać akumulatory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Tobie że jak dla mnie to te ramienia serw trochę niepewnie wyglądają. Poszukaj u chińczyka alu, tam na prawdę duże obciążenia są i szkoda by było rozbić taki fajny model przez kilka dych oszczędności.
Ja mam pakiety 2x 1600 gensy. Przy serwach 3x savox 1270tg, 2x hitec 7599tg i jeszcze jeden szybki Hitec na gazie, starczają z zapasem na 8 lotów po około 7 minut.
Zapłon na osobnym lifepo4

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka



  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w Yaku mam na zapłon i zasilanie 2 pakiety po 2700mAh.Tylko po to żeby prawidłowo go wyważyć.W zupełności wystarczy 2200mAh na zasilanie.To jest też zależne jak będziesz latać,jak 3d to lepiej mieć większy akumulator bo serwa cyfrowe potrafią pobierać spore prądy a przy tym stylu latania sporo macha się drągami.Do klasycznej akrobacji moim zdaniem wystarczy 2 x 2200mAh.Dla pewności po pierwszym locie doładuj pakiet i zobacz ile weszło.To pozwoli Ci ocenić szacunkowo na ile lotów masz akumulatory bez potrzeby doładowywania.
Sprawdzałeś już jak wygląda środek ciężkości?Gdzie zamierzasz dać akumulatory?
Tak się właśnie zastanawiam bo kolega ma do sprzedania 2400mAh -140gr.

Dostałem wiadomość o historii tego modelu, zakupiony był w 2001r później wędrował po Polsce, pewny człowiek podesłal mi linka - https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https://pfmrc.eu/topic/40533-yak-54-%C5%9Brodek-ci%C4%99%C5%BCko%C5%9Bci/&share_tid=40533&share_fid=45577&share_type=t&link_source=app

Ktoś miał problem z wywarzeniem go. Jutro będę składał silnik, niewiadomo tylko gdzie szukać środka Ciężkości..

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kawał historii z tym modelem :).

Za duże te pakiety 2400 mAh ,w zasadzie ciężkawe.

Ja w swoim Yaku miałem 2 x 1500 lub 1600 mAh i na 5/6 lotów po ok 5 minut było w świat a na zapłonie 2000 bo akurat taki był .

Zapłon ciągnie max 300-450 mAh na kilka dobrych lotów.

Można mieć sporo zapasu ale to niestety ciężar którego unikamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.