Skocz do zawartości

Yak 54 2.2m - Wyposażenie


Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, kamilos1600 napisał:

Jutro będę składał silnik, niewiadomo tylko gdzie szukać środka Ciężkości..

Pisałem Ci już wcześniej-165 mm od natarcia.Twój Yak wygląda bardzo podobnie do mojego.Przelicz dla pewności środek ciężkości programem :

https://rcplanes.online/cg_calc.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
O kawał historii z tym modelem .
Za duże te pakiety 2400 mAh ,w zasadzie ciężkawe.
Ja w swoim Yaku miałem 2 x 1500 lub 1600 mAh i na 5/6 lotów po ok 5 minut było w świat a na zapłonie 2000 bo akurat taki był .
Zapłon ciągnie max 300-450 mAh na kilka dobrych lotów.
Można mieć sporo zapasu ale to niestety ciężar którego unikamy
To ten kawał historii : Screenshot_20201013-213656.jpg

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeskakuje iskra w tym miejscu-
Co prawda bez nałożenia kapturka na świece ale chyba trzeba by naprawić.
Da się to uciąć i przelutowac do kapturka ? Przewód jest wystarczająco długi. 20201014_163557.jpg

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Silnik umyty rozpyszczalnikiem i złożony. Silikon dawałem pod cylinder jak i kartery.

Środek C. Znalazłem na modelu, ktoś zaznaczył, tak jak napisaliście 165mm 20201014_131126.jpg20201014_134031.jpg20201014_143130.jpg20201014_155954.jpg

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, kamilos1600 napisał:

Co prawda bez nałożenia kapturka na świece

To pierwszy krok do tego abyś spalił sobie moduł zapłonowy....Nigdy nie wolno podłączać zasilania zapłonu gdy nie jest kopułka założona na świece.Uszkodzisz moduł.Wydaje mi się że możesz skrócić przewód,na pewno nie można go naprawiać bo będzie i tak "siał" zakłóceniami.Co prawda można to miejsce owinąć folią aluminiową ale lepiej dmuchać na zimne.

Druga sprawa to silikon na połączeniu cylindra....to się nie sprawdzi.Odpalisz silnik i wszystko pójdzie w niwecz,benzyna rozpuszcza silikon i będziesz miał przedmuch.Konieczna tu jest uszczelka i przesmarowana specyfikiem co się zowie Hylomar.Wszelkie połączenia jak karter gdzie nie ma fabrycznie uszczelek ,uszczelniasz Hylomarem.Do kupienia na Alledrogo.

Uszczelki do DLE powinny być u Jakuba Kowalskiego w sklepie eF3M

Są(ostatni komplet) :

https://www.ef3m.pl/pl/p/Zestaw-uszczelek-do-silnika-DLE-55/1080

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pierwszy krok do tego abyś spalił sobie moduł zapłonowy....Nigdy nie wolno podłączać zasilania zapłonu gdy nie jest kopułka założona na świece.Uszkodzisz moduł.Wydaje mi się że możesz skrócić przewód,na pewno nie można go naprawiać bo będzie i tak "siał" zakłóceniami.Co prawda można to miejsce owinąć folią aluminiową ale lepiej dmuchać na zimne.
Druga sprawa to silikon na połączeniu cylindra....to się nie sprawdzi.Odpalisz silnik i wszystko pójdzie w niwecz,benzyna rozpuszcza silikon i będziesz miał przedmuch.Konieczna tu jest uszczelka i przesmarowana specyfikiem co się zowie Hylomar.Wszelkie połączenia jak karter gdzie nie ma fabrycznie uszczelek ,uszczelniasz Hylomarem.Do kupienia na Alledrogo.
Uszczelki do DLE powinny być u Jakuba Kowalskiego w sklepie eF3M
Są(ostatni komplet) :
https://www.ef3m.pl/pl/p/Zestaw-uszczelek-do-silnika-DLE-55/1080
Pod cylidrem dałem uszczelkę specjalną od DLE ale przesmarowalem z jednej strony silikonem tak bylo wcześniej zrobione.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby podwozia zmieniłem na plastikowe, miejsce na rezonans zakleiłem sklejka 1.5m oraz pokryłem folią. Pakiet zapłonu oraz zbiornik zamontowane, Lipo 2x 1600 2s oraz kołpak śmigla już jadą. Ostanie poprawki, wyważenie i chyba gotowy.

Macie jakieś uwagi? 20201016_221106.jpg20201016_223915.jpg20201016_223935.jpg20201016_224045.jpg20201016_224053.jpg20201016_224535.jpg

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zmieniłem je z powodu bardzo twardego podwozia.. mam jeszcze jedno od Fun fly 2.2m mięciutkie fajne podwozie tu strasznie jest wszystko sztywno. Koła bez żadnej amortyzacji pianka - twarda mam takie gumowe, myślę że lepiej zdadzą egzamin. Ale jak radzicie zmienię na stalowe te śruby. Dzięki

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, kamilos1600 napisał:

gumowe, myślę że lepiej zdadzą egzamin

Oczywiście że tak, zmieniaj na gumowe.

A druga sprawa, jeśli dobrze widzę to chyba ułamaną rurkę wydechową w tłumiku przewierciłeś i złapałeś śrubą do puszki tłumika?Dodatkowo chyba jest to wszystko wysmarowane czarnym sylikonem?Wydaje mi się że to długo nie wytrzyma Kamil, wcześniej czy później silikon sie rozpuści i będziesz miał przedmuch i czarno pod maską.Najlepiej było by to zaspawać.Podjedź gdzieś gdzie np: spawają felgi aluminiowe albo podobne historie i chłopaki zaspawają Ci ładnie za nieduże pieniądze.Będziesz miał pewnie i ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że tak, zmieniaj na gumowe.
A druga sprawa, jeśli dobrze widzę to chyba ułamaną rurkę wydechową w tłumiku przewierciłeś i złapałeś śrubą do puszki tłumika?Dodatkowo chyba jest to wszystko wysmarowane czarnym sylikonem?Wydaje mi się że to długo nie wytrzyma Kamil, wcześniej czy później silikon sie rozpuści i będziesz miał przedmuch i czarno pod maską.Najlepiej było by to zaspawać.Podjedź gdzieś gdzie np: spawają felgi aluminiowe albo podobne historie i chłopaki zaspawają Ci ładnie za nieduże pieniądze.Będziesz miał pewnie i ładnie.
Tak jest. Rurka złamana. Poprzedni wlasciciel silnika tak przewiercil . Ja tylko dodałem silikon. Jak silnik będzie chodził prawidłowo to zdemontuje tłumik i zawiozę do spawania

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek ustaw sobie Expo na poziomie 40 -50 % aby model nie był nerwowy.

Co do ustawień to wychylenia 15 stopni będą dobre na początek do latania precyzyjnego,czyli klasycznej akrobacji.A do poszalenia po niebie jak się będziesz pewnie czuł z modelem to właściwie maksymalne dostępne.Ustaw sobie właśnie na D/R i przeleć się-sam ocenisz czy nie brakuje Ci wychyleń,być może trzeba będzie niektóre zmniejszyć.

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy pierwszym locie miałem ustawione 3 tryby, wychylenia małe, bardzo małe i trochę większe niż małe. EXPO nawet 70% dałem i było ok do pierwszego lotu. Ostatecznie zostałem przy 2 fazach, jedna wychylenia na max, druga po 60% wychyleń i EXPO po 40. Przy 3 fazach można się pomylić i zamotać. Tak samo z krzywą gazu, co prawda ma zrobione 3, ale w locie używane 2, trzecia w środkowej pozycji do odpalania.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki expo ustawione jutro oblot miał być bo kupiłem 2x lipo 1600 A przyszło jedno. Tu pytanie do was czy do tego menagera dualski mogę podpiąć 2 różne pojemnościowo lipo ?
A i kupiłem jeszcze kołpak, macie jakieś sprawdzone sposoby jak wyciąć go prawidłowo pod śmiglo?

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca jestem pewien jak to jest w Dualskym ale on posiada refundowane napięcie więc 2 różne pakiety o tym samym napięciu a różnej pojemności można podłączyć bo najpierw będzie korzystał z tego o większej pojemności . Sam menager będzie na bank działał na jednym pakiecie.

 

Mój patent na wycięcie kołpaka jest taki że kładę śmigło płasko na stole. Następnie biorę cynę (drut) lub jakikolwiek inny miękki np. aluminiowy . W miejscu gdzie przypadnie kołpak na śmigle, odwzorowuję kształt łopatki (profilu śmigła) tym drutem i owy drut przykładam do kołpaka z boku i odrysowuję pisakiem kształt . Symetrycznie z obu stron, następnie dremelek i gotowe. Sprawdzone wielokrotnie i skuteczne.

Kolpak musi mieć po ok 2 mm luzu wokół obrysu śmigła by go nie kaleczył, ocierał i nie powodował problemu przy montażu (niewielkie ruch lewo-prawo)

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.