Skocz do zawartości

Ciche tłumiki do 2T i 4T


Marek_Spy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Poniżej zdjęcia tłumika do MVVSa 2,5 cm.

 

Ten jest jeszcze prostszy w wykonaniu ponieważ nie wymaga spawania. Ale za to więcej toczenia, gdyż w tym przypadku zaszalałem i wewnątrz puściłem drugą rurkę prawie przez całą długość komory.

Rurka na końcu ślepa a po średnicy wywierciłem kilka otworków i mam tłumik dwukomorowy.

Wystarczy wytoczyć detale połączyć z rurką aluminiową blachowkrętami i mamy tłumik.

Uszczelnieniem przy silniku jest zwykły oring gumowy ( można dać dwa, ale jeden też wystarczy. I nic się nie wypala zwykła guma wystarcza

Wymiary tego dł. 130 śr. zewn. 26 mm. śr wylotu 6.8 mm

 

Można zastosować dłuższą rurkę, ale ta długość moim zdaniem wystarcza. Silnika prawie nie słychać.

 

Te silniki nie miały gaźników RC więc zastosowałem gaźnik od ASP 21 i działa.

A.C.

post-197-0-59255000-1550598753_thumb.jpg

post-197-0-36155300-1550598796_thumb.jpg

post-197-0-37859900-1550598809_thumb.jpg

post-197-0-60511400-1550600074_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie zjawiska, jakie fale... Tu chodzi o to żeby wyciszyć i nic więcej.

Zjawiska falowe, jak to pięknie nazwałeś, to ja biorę pod uwagę wtedy, kiedy ścigamy się co najmniej o mistrzostwo Polski lub ME czy MS ;-))

A tu możemy sobie założyć, że im chcemy mieć ciszej, tym tłumik pojemniejszy I tego się trzymajmy:-)

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Darku, no oczywiście że w d..ie mam prawidłowe przepłukiwania odbicia i inne dyrdymały. Bo to zwykły tłumik ma być w tym przypadku. MA tłumić.

I najlepiej jakby tłumił bez straty mocy. Jeżeli nie można wrzucić wypełniaczy tłumiących , to trzeba zwiększyć pojemność tłumika.

Inaczej się nie da i ewentualnie zmniejszyć przekroje wylotu spalin, ale to też stanowi o spadku mocy.

 

Inaczej jest jak tłumik jest dołączony do rury rezonansowej.... Wtedy postać rzeczy zmienia się całkowicie.

Ale to już jest zupełnie inny temat:-)

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warsztatów z tokarkami już nie ma a czy w Pałacu coś się dzieje to nie mam pojęcia.

 

 

Marku, czasem nawet warsztaty samochodowe potrafią mieć tokarkę - te starsze. Wiem bo widziałem. A na Śląsku, gdzie przemysł się rozwijał na pewno coś zostało. Wiele osób/warsztatów odkupowało sprzęt przy likwidacji zakładów i można trafić jak się pochodzi i popyta. Trzeba się tylko ruszyć z bloku i wyjść na miasto :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku, czasem nawet warsztaty samochodowe potrafią mieć tokarkę - te starsze. Wiem bo widziałem. A na Śląsku, gdzie przemysł się rozwijał na pewno coś zostało. Wiele osób/warsztatów odkupowało sprzęt przy likwidacji zakładów i można trafić jak się pochodzi i popyta. Trzeba się tylko ruszyć z bloku i wyjść na miasto :)

Zapraszam, pokazesz mi gdzie takie są

 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A liczyłeś jakoś te wydechy żeby zachować zjawiska falowe, czy są robione na jakoś to będzie ?

 

Oj, oj... W poscie #7 zamiescilem link do dyskusji, w ktorej to (post #14) kiedys juz napisalem, na jakich zasadach dobiera sie wielkosc "zwyklego" (a wiec bez kombinacji ze zjawiskami rezonansu) tlumika:

 

http://pfmrc.eu/index.php/topic/32569-tłumik-rurowy/

 

Wystarczy zajrzec. A reszta - jak juz Andrzej napisal.

Jak ma byc "zwykly" tlumik, nie obejdzie sie bez straty mocy, bo czesc energii silnika przetwarzana jest w energie cieplna i dzwiekowa a jej tlumienie sila rzeczy musi odbywac sie kosztem utraty mocy. Chodzi jedynie o to, by owe straty w miare moznosci ograniczyc poprzez dobranie odpowiednich proporcji poszczegolnych komor tlumika. Dlatego to nie jest to samo, co tlumiki rezonansowe, ale o tym juz wyzej napisal Andrzej.

 

Nawiassem mowiac, mamy u nas kilku producentow tlumikow - robia nawet na zamowienie, o dowolnych wielkosciach, z aluminium - Krumscheid, ze stali nierdzewnej - Zimmermann (cieniutka blaszka, wiec tlumiki lekkie, mocne i nie do zatluczenia) ale ich poziom cen zapewne nie zadowoli tworcy watku. Takie rzeczy oplacaja sie dopiero dla silnikow wiekszych i bardziej kosztownych. Dla mniejszych trzeba raczej probowac samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.