daras Opublikowano 21 Lutego 2019 Opublikowano 21 Lutego 2019 Witam. Mam pytanie, może wyda się dość dziwne i głupie, ale kto pyta nie błądzi. Chodzi mi o to czy do silnika nitro można podłączyć świece żarową na stałe do baterii? Wtedy jest większa szansa że silnik nie zgaśnie w powietrzu. Jeśli można to jak duży pakiet musiałby być podłączony, aby starczył na 10 min lotu?
Marek_Spy Opublikowano 21 Lutego 2019 Opublikowano 21 Lutego 2019 Są dogrzewacze ale po co, jak swieca sprawna i silnik to nie zgasnie Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Marcin K. Opublikowano 21 Lutego 2019 Opublikowano 21 Lutego 2019 Popatrz na forum za Pokładowy podgrzewacz świec kolegi Zycior. Mam taki, latał u mnie w dwusilnikowcu. Świetny sprzęt. Pakiet jaki używałem to 2p 1s 2000mah. Pobór prądu malutki, bo po weekendzie na lotnisku wchodziło w niego poniżej 500mah
japim Opublikowano 22 Lutego 2019 Opublikowano 22 Lutego 2019 Podgrzewanie świecy odbywa się głownie na niskich obrotach. Na wysokich raczej jest bez sensu i może doprowadzić do spalenia świecy. Dlatego stosuje się podgrzewacze. Rodzimej produkcji lub np chińskiej. Podgrzewają świecę odwrotnie proporcjonalnie do przepustnicy - albo jak tam sobie użytkownik zaprogramuje.
Grzesiek Opublikowano 22 Lutego 2019 Opublikowano 22 Lutego 2019 Jak jest dobrze dobrana ciepłota świecy i doregolowany gaźnik to bezsensem jest stosować takie gadżety.Co innego jak ktoś nie umie sobie poradzić z silnikiem.
japim Opublikowano 22 Lutego 2019 Opublikowano 22 Lutego 2019 W jedno silnikowcu to raczej gadżet - zgadzam się. Jak zgaśnie silnik to są duże szanse na posadzenie modelu lotem ślizgowym. Ale można sobie zrobić takie bajer - że tylko tankujesz i odpalasz model na środku pasa startowego bez konieczności podłączania grzałki. Tylko po co wozić dodatkowy pakiet? Natomiast w modelach wielosilnikowych to już raczej dobry pomysł. Bo jak tam gaśnie 1 silnik to masz duże szanse na korka i totalną rozwałkę modelu.
Marek_Spy Opublikowano 22 Lutego 2019 Opublikowano 22 Lutego 2019 Nikt nie wie ze temperaturą świecy reguluje się przyspieszenie zapłonu. Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
japim Opublikowano 22 Lutego 2019 Opublikowano 22 Lutego 2019 Gdzie w tym ma byc logika? Jak silnik podczas lotu przestanie pracowac, to przeciez podgrzewanie swiecy tez nic nie pomoze, bo na odleglosc i tak silnika nie wlaczysz. I to bez wzgledu na liczbe silnikow w modeu. Natomiast jesli swieca posiada wlasciwie dobrana wartosc cieplna i silnik gaznik jest dobrze uregulowany, silnik bedzie bez problemu pracowal bez dogrzewania swiecy - dokladnie jak Grzegorz napisal. Chodzi o zmniejszenie ryzyka zgaśnięcia jednego silnika. Nikt nie mówi o włączaniu tylko o niegaśnięciu.
f-150 Opublikowano 22 Lutego 2019 Opublikowano 22 Lutego 2019 Nikt nie wie ze temperaturą świecy reguluje się przyspieszenie zapłonu. Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka Jeżeli już to ciepłotą
Marek_Spy Opublikowano 22 Lutego 2019 Opublikowano 22 Lutego 2019 Jeżeli już to ciepłotąA nie, poczytaj o silnikach żarowych Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Marek_Spy Opublikowano 23 Lutego 2019 Opublikowano 23 Lutego 2019 Nie będę robił wykładów na temat silników żarowych, jak pisali poprzednicy właściwe paliwo, dobrana świecą, regulacja składu mieszanki i chodzi nawet w zimie w całym zakresie obrotów Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
daras Opublikowano 23 Lutego 2019 Autor Opublikowano 23 Lutego 2019 Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi.
Rekomendowane odpowiedzi