Skocz do zawartości

Świeca żarowa-podłączenie stałe do aku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam pytanie, może wyda się dość dziwne i głupie, ale kto pyta nie błądzi. Chodzi mi o to czy do silnika nitro można podłączyć świece żarową na stałe do baterii? Wtedy jest większa szansa że silnik nie zgaśnie w powietrzu. Jeśli można to jak duży pakiet musiałby być podłączony, aby starczył na 10 min lotu?

Opublikowano

Popatrz na forum za Pokładowy podgrzewacz świec kolegi Zycior. Mam taki, latał u mnie w dwusilnikowcu. Świetny sprzęt. Pakiet jaki używałem to 2p 1s 2000mah. Pobór prądu malutki, bo po weekendzie na lotnisku wchodziło w niego poniżej 500mah

Opublikowano

Podgrzewanie świecy odbywa się głownie na niskich obrotach. Na wysokich raczej jest bez sensu i może doprowadzić do spalenia świecy. Dlatego stosuje się podgrzewacze. Rodzimej produkcji lub np chińskiej. Podgrzewają świecę odwrotnie proporcjonalnie do przepustnicy - albo jak tam sobie użytkownik zaprogramuje.

Opublikowano

Jak jest dobrze dobrana ciepłota świecy i doregolowany gaźnik to bezsensem jest stosować takie gadżety.Co innego jak ktoś nie umie sobie poradzić z silnikiem.

Opublikowano

W jedno silnikowcu to raczej gadżet - zgadzam się. Jak zgaśnie silnik to są duże szanse na posadzenie modelu lotem ślizgowym. Ale można sobie zrobić takie bajer - że tylko tankujesz i odpalasz model na środku pasa startowego bez konieczności podłączania grzałki. Tylko po co wozić dodatkowy pakiet?

 

Natomiast w modelach wielosilnikowych to już raczej dobry pomysł. Bo jak tam gaśnie 1 silnik to masz duże szanse na korka i totalną rozwałkę modelu.

Opublikowano

Gdzie w tym ma byc logika? Jak silnik podczas lotu przestanie pracowac, to przeciez podgrzewanie swiecy tez nic nie pomoze, bo na odleglosc i tak silnika nie wlaczysz. I to bez wzgledu na liczbe silnikow w modeu. Natomiast jesli swieca posiada wlasciwie dobrana wartosc cieplna i silnik gaznik jest dobrze uregulowany, silnik bedzie bez problemu pracowal bez dogrzewania swiecy - dokladnie jak Grzegorz napisal.

Chodzi o zmniejszenie ryzyka zgaśnięcia jednego silnika. Nikt nie mówi o włączaniu tylko o niegaśnięciu.

Opublikowano

Nikt nie wie ze temperaturą świecy reguluje się przyspieszenie zapłonu.

 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Jeżeli już to ciepłotą

Opublikowano

Nie będę robił wykładów na temat silników żarowych, jak pisali poprzednicy właściwe paliwo, dobrana świecą, regulacja składu mieszanki i chodzi nawet w zimie w całym zakresie obrotów

 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.