Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam nowy nabytek w postaci ORION-a ARF

post-3422-0-74927300-1553099492_thumb.jpg

Chciałbym prosić kolegów którzy mają ten model,  jak poradzili sobie  i jak  rozmieszczono  odbiornik, regulator oraz pakiet i jego parametry. Zdjęcia byłyby mile widziane  ;)

Z pierwszych oględzin modelu rzuciły się drobne niedokładności montażu modelu tzn, klejenia połówek kadłuba,na płatach element zakrywający kable serw wystające poza płaszczyznę profilu, pokrywki serw odstające, odwrotnie zamontowana osłona silnika- ale to już poprawiono.

Z instrukcji prawie nic nie wynika i stąd temat.

Prosiłbym o opinię na temat tego modelu.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Uzupełniam dane:

 

Rozpiętość:  1700

Długość: 1070

Powierzchnia nośna: 25,7 dm2

Obciążenie: 31,5g/m2

Waga do lotu: 810g

 

 

Według danych z modele.sklep.pl ..."Wersja ARF - zestaw samolotu z zainstalowanym silnikiem, regulatorem obrotów oraz 4 serwomechanizmami"...

Co tu można jeszcze dodać? Żeby regulator i baterię zamontować tak, aby odbiornik był jak najdalej od regulatora a całość zamontowana tak żeby z minimalnym odważaniem uzyskać środek ciężkości?

Według innej strony sklepowej pakiet 3celowy 1800mAh, ale tak naprawdę waga pakietu taka aby nie doważać zbytnio a wydajność od 30C w górę przy założeniu, że firmowy regulator jest na prąd nie większy niż 30A a pakiet nie mniejszy niż 1500mAh 3s.

 

Sądząc po silniku do Oriona to nie pobiera nawet 30A  https://rc-team.pl/silniki/58145-r-planes-r-planes-orion-silnik.html  więc nawet na pakiecie 1800mAh o wydajności 20C poleci.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Piotrze, te dane to mam na pudełku?.

Mnie interesuje, jak ktoś ten model posiada, rozmieścił "graty " w środku,czyli pakiet , regulator i odbiornik.

To jest moje rozmieszczenie

post-3422-0-75797300-1557729298_thumb.jpg

Pakiet 3S 1300 mAh wchodzi, 1400 3S Tatu już nie, nie mówiąc o większym np 1700mAh/ wycięcie w sklejkowej podłodze na to nie pozwala/.Ale jeszcze jest jedna rzecz, przy każdym z tych pakietów aby go wyważyć trzeba dać obciążenia na tył.

Pokusił bym się na chłodzenie regulatora i też widzę jedyne miejsce na boku.Na zdjęciu odbiornik jest tylko tak położony na półce /TGY i6A/

Może ktoś się znajdzie kto go ma i jak sobie wygospodarował miejsce i jaki pakiet.

Model jest ładny ale..........!?  W Pioneerze 1400 np, nie ma problemu z rozmieszczeniem i można mu pakować nawet pakiet 2200mAh i lata pięknie.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Pomęczyłem się sam!?

Ostatecznie model dostał pakiet 3S 1300 mAh / bo inny nie pasuje/, odbiornik TGY i6A  którego nijak umiejscowić ze względu na wtyk,i zastąpiłem odbiornikiem FSiA6B który jest mocowany na rzep na spodzie kabinki.Antenki są wystawione między kabinką a kadłubem/ 90 st/.

post-3422-0-96890000-1559633191_thumb.jpg

Start z ręki,  na początku w miarę spokojny potem stromy i musiałem go pilnować i wyrównywać.Po wyłączeniu silnika, model miał skłonność jednostajnego schodzenia w dół, więc próbowałem trymu z tym samym efektem.

 Dałem 5 gram ołowiu na tył z podobnym efektem lotu.

Narazie nie jestem specjalnie zadowolony z tego modelu, tylko 4 loty i po pakiecie. Model musiałem cały czas pilnować !/ nie to co Pioneer 1400/.

Porada wskazana :rolleyes:

 

 

Opublikowano

Jedna z możliwych porad ;)

 

Ponieważ przyczyn może być kilka lub więcej to zaleca się poszukania w dziale "Imprezy i spotkania regionalne" lub w google najbliższego lotniska modelarskiego, zapytania kiedy ktoś lata i pojechania na lotnisko z prośbą o pomoc w regulacji. Tak, będzie szybciej i mniej nerwowo niż na forum. Opcjonalnie zaleca się poszukanie na tym forum artykułów, które opisują regulację modeli szybowców/elektroszybowców, poczytanie i popróbowanie. Autor porady tak robił.

 

Opublikowano

Witam. Model ma CG 50 m/m od natarcia i tak też ustawiłem z lekkim pochyleniem przodu. Sprawdziłem geometrię- jest ok ! Przy nadażającej się okazji spróbuję dołożyć jeszcze następne 5 gram ołowiu na ogon i sprawdzić efekt. W trakcie tych kilku lotów nie stwierdziłem większych przypadłości tego modelu. A po postach wynika, że model nie cieszy się dużą popularnością. :(

Opublikowano

W dniu dzisiejszym przy fajnych warunkach,  rozczarowałem się tym modelem. Nie wiem jak napisać- jest nijaki. Jak napisalem dałem mu ołowiu jeszcze 10 gram i dopiero jako tako model zaczął latać ale ciągle musi być pilnowany. Okazuje się że bardzo szybko traci wysokość i słabo słucha sterów. Nie będę się rozpisywał szerzej , gdyż model pójdzie głęboko na półkę./ może sobie o nim kiedyś przypomnę/.

Jeśli się mylę co do oceny tego modelu, bardzo proszę o wypowiedz i relację.

Opublikowano

Tak ślędzę temat bo akurat koledze Syna poleciłem w ciemno Oriona rtf na pierwszy model.

Model już dotarł do chłopaka i wraz z moim Synem, obaj lat 14 (mój lata juz chyba lata lepiej odemnie, wszelkimi modelami np. Respect,) przeprowadzili oględziny. Wstępna ocena modelu przez chłopaka który juz wiele modeli widzial i oblatał bardzo pozytywna.

Obecnie model czeka aż znajde chwilę i pomogę go złożyć do oblotu.

Będe meldował co i jak ale dopiero za kilkanaście dni.

A dla Ciebie mam radę abyś poszukał doświadzonego pilota i poprosił o pomoc w poprawnym ustawieniu.
Z całym szacunkiem ale przy braku doswiadczenia z każdego modelu można zrobić nielota.
Mój młody zaczynal bardzo wcześnie od modeli firmy Silverit. Nawet one poprawnie ustawione potrafiły przepieknie latać.

Opublikowano

Piotrze !, kozakiem w pilotażu nie jestem, ale jakoś dawałem sobie radę z modelami które sam wykonywałem z planów / a było tego/. Z gotowców mam trzy, z dwu jestem mega zadowolony z tego nie !.

Posłucham rady i zabiorę go na "lotnisko" , dam  chłopakom do polatania i ocenią, bo na razie sam latałem.

Nie napisałem ,a to ważne,bagnet mocujący skrzydła to rurka węglowa fi 10m/m która wychodzi z kadłuba tylko na 6.5cm i nasuwana jest na rurkę dzwigara w skrzydle.Niestety rurka ma strukturę włókien tylko wzdłóż  i niestety popękała.Skrzydła po nasunięciu na bagnety niczym już nie jest zabezpieczone./ ja zabezpieczałem taśmą/.

Naprawdę jestem ciekaw i czekam na opinię chłopaków o tym modelu.

Opublikowano

Piotrze !

Sprawa się wyjaśniła ! Wczoraj pod wieczór, wybrałem sie z kolegą  Gucio na lotnisko na Zagórzu w Sosnowcu i zabrałem Oriona do polatania.Był tam starszy kolega Andrzej i opowiedziałem mu o "przypadłościach" modelu.Po włożeniu pakietu wziął model w ręce i stwierdził że model nie ma prawa prawidłowo latać bo  jego CG powinno być o całe 2 cm do tyłu!!!, nie jak podano w instrukcji  50 m/m od natarcia. Zrobilem lekkie "przemeblowanie" wyposażenia i odbiornik poszedł na dół w miejsce wycięcia w podłodze na pakiet, natomiast pakiet na półkę jak na fotce pierwszej.Przy okazji pozbyłem się ołowiu na ogonie.Po tym zabiegu pierwszy lot wskazał całkiem odmienne zachowanie.   Model lata jak ta lala!!! , lata "sam"  :P Na silniku idzie stromo w górę aż miło.   Przy okazji okazało się, że z pakietami o większej pojemności takimi jak 1.8 czy 2.2mAh z powodzeniem wyważają model.

Teraz kwestia tego bagnetu, nie będę go usuwał, lecz zastosuje dodatkowo pręt szklany średnicy 6m/m o odpowiedniej długości i będzie wsuwany w dżwigar /jego śerdnica wewnętrzna pasuje do pręta/ co powiększy  sztywność plata. Dodatkowo trzeba coś zrobić  z chłodzeniem silnika i regulatora ale to już na spokojnie.

Wszyscy obecni stwierdzili że ORION chce latać i co sam z zadowoleniem stwierdzam!

Opublikowano

Dzięki za info, tak trzymać !

Jak ja to mówię, czasami dobrze się przespać z problemem i na spokojnie zrobić podejście kolejnego dnia. Nie należy wyciągać zbyt pochopnie wniosków.

 

Gdzieś w przyszłym tygodniu zrobimy podejście do 'naszego' Oriona i będe meldowal wraz z Młodzieżą co myślimy o modelu.

Opublikowano

Dzień wczorajszy odpuścilem z lotami bo po ostatnim "wypadzie" jedno że gorąc niesamowity, to w dodatku jestem solidnie pocięty przez komary.Ale wczoraj zabrałem się za poprawę chłodzenia silnika.

Zdemontowałem śmigło i w kołpaku nawierciłem dwa otworki , w piaście podobnie, tylko z większą srednicą / 5 m/m/.Plastikowa osłona silnika miała  na tyle większą średnicę, że powietrze powinno swobodnie opływać silnik. Jeśli już będę pewien, że regulator będzie na podłodze, to już na " lotnisku" zrobię otworki chłodzące.Jeszcze żeby z dołu buło widać lepiej model na skrzydłach dodałem z taśmy klejacej po dwa czarne pasy.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Orion w wersji RTF 2.4 został przez chłopaków złożony i oblatany.

 

 

 

post-15569-0-38592700-1561900374_thumb.jpg

 

 

Pozwolę sobie tu w wątku Kolegi na własna ocenę modelu. Może taka informacja komuś się przyda przy wyborze pierwszego modelu RC.

 

Zaznaczę, że w żaden sposób nie jestem sponsorowany ani przez producenta ani też przez dystrybutora ;)

Zostałem poproszony przez Kolegę aby wybrać model samolotu RTF z nadajnikiem w założonym budżecie 500 PLN dla jego syna lat 14. Przeszukując oferty sklepów najbardziej przypadł mi do gustu właśnie Orion.

 

 

Jakość modelu a zwłaszcza pianki z której został zrobiony jest bardzo dobra. Materiał przypomina piankę / EPP Multiplexa.

Silnik jest zamontowany przed wręgą a śmigło jest osadzone na piaście. Plus takiego rozwiązania jest taki, ze w razie kreta nie krzywimy wału silnika, minus taki, że trzeba stosować oryginalny zamiennik kołpak - śmigło jeśli nie chcemy się bawić w przeróbkę.

Silnik jest chroniony solidną plastikową osłoną, która powinna niejedno przeżyć.  

 

 

W celu poprawnego wyważenia regler z zestawu został umieszczony praktycznie pod serwami w kadłubie, odbiornik z boku kadłuba, między silnikiem a serwami. 

 

W ten sposób model wyważył się bez dodatkowego balastu na 68 mm od krawędzi natarcia przy kadłubie (SC ciągle bezpiecznie przedni).

Wartość SC wg instrukcji to 50 mm od natarcia jest zbyt przednia. Powiedziałbym nawet, że błędna.

 

Pakiet 1300 mAh wchodzi w na półkę, w środku ciężkości modelu, pod skrzydło. Dzięki takiemu rozwiązaniu istnieje możliwość zastosowania nieco większego pakietu pod warunkiem, że zmieści sie w tylni otwór konstrukcyjny ramy na którym zamontowana jest półka.

 

 

Model lata wspaniale. Jak najbardziej nadaje się na pierwszy model, pod warunkiem, że lataliśmy wcześniej na symulatorze.

Poprawnie ustawiony (model w wersji RTF z nadajnikiem można ustawić wyłącznie mechanicznie, podstawowe radyjko dołączone do zestawu nie daje możliwości dalszych ustawień z poziomu nadajnika) bardzo dużo wybacza, praktycznie jest nie do przeciągnięcia. Przepięknie szybuje. Napęd został prawidłowo dobrany, posiada wystarczający zapas mocy. Nie tak jak w pierwszych zestawach tego typu sprzed paru lat kiedy napęd był najsłabszą stroną modeli RTF.

 

Kolega Syna, który wcześniej latał tylko na symulatorze, na początek przejmował sterowanie na jakiś 100 metrach i szybował. Nie miał najmniejszego problemu z opanowaniem modelu. Model przy 1700 mm rozpiętości waży coś ok 800 gr. Nie duże obciążenie powierzchni przy dobrze dobranym środku ciężkości pozwala na bardzo wiele.

 

Po godzinie szybowania, chłopak rozpoczął zabawę z silnikiem. Z 20 metrów sam wyciągał model na 100 m i zabawa się powtarzała. Kolejnym krokiem były lądowania, na początku w dowolnym miejscu pola, niedługo potem w okolicy wykoszonego pasa.

 

Banan na twarzy chłopaka nie miał końca.

 

Orion to świetny model na początek zabawy z modelami RC. Jako już nieco bardziej doświadczony pilot szczerze mogę model polecić. 

.

Opublikowano

No to super ! Stwierdzamy obaj, że model lata elegancko.Potwierdziło się,  że musi ulec zmianie wyważenie modelu , rozmieszczenie wyposażenia oraz jaki pakiet zastosować. Jak pisałem , zmieniłem bagnet  fi 10/8 m/m na nowy / rozwarstwił się/, owinąłem go dodatkowo taśmą szklaną i zastosowałem pręt szklany fi 6m/m który wchodzi w dzwigary  obu skrzydeł do końca. Obecnie nie mam obawy że bagnet nie wytrzyma./ bo przecież wystawał z kadłuba ok 10cm/ :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Jak zaprogramować hamulec regulatora aby śmigło w moim Orionie składało się podczas szybowania ?

fragment z instrukcji do pewnego :) ECS:

(nie mam ECS Oriona, oraz nie wiem jaki on jest i nie mam instrukcji do niego)

 

To turn the brake “on”:

1. Move the throttle stick to full throttle, turn on the transmitter

and connect the battery to the ESC.

2. After 2 seconds the motor will have one beep sound , then

the ESC will be in the Programming mode.

3. When you hear 3 continue beep, it’s the break function setup.

This kind of sound will last circulate 4 times. During these 4

times, you can move the throttle stick to the off position. After

that the motor will have 1 beep sounds, means the ESC have

saved the setting.

4. Then you can unplug the battery to restart.

 

Jeśli potrzebne tłumaczenie napisz :)

 

Nie ma gwarancji, że ta instrukcja zadziała u ciebie, ale nie jest to wykluczone ;)

Jest bardzo prawdopodobne, że hamulec ustawia się w pierwszym kroku po wejściu w tryb programowania, a on jest osiągalny w tych prostych ECS raczej zawsze tak samo (tak jak opisane to w pkt.1 instrukcji powyżej)

Możliwe też, że ten ESC ma jakiś symbol i google znajdzie po nim instrukcję programowania :D

Opublikowano

Zipp Wielkie dzięki !!! W weekend spróbuję.

Konrad_p Tobie również dziękuję, że początkujący modelarz może liczyć na Twoją pomoc.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.