Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wielokrotnie widziałem na lotniskach jak koledzy tankowali modele trzymając pompkę paliwową w ręce. Potem odłączali wężyki i szukali miejsca gdzie odłożyć pompkę tak aby wężyki nie ubrudziły się. Trochę to kłopotliwe.

 

Zaczynając przygodę z silnikami benzynowymi postanowiłem ułatwić tę czynność sobie.

Przeglądając ofertę sklepu natrafiłem na to   https://modelemax.pl/pl/akcesoria-do-paliwa/13398-kanister-4l-098-q-m0del.html       oraz to      https://modelemax.pl/pl/akcesoria-do-paliwa/16688-du-bro-korek-wlewu-paliwa-807.html

 

Korek w kanistrze trzeba rozwiercić na jeden otwór i obrócić uszczelkę aby zasłonić dwa istniejące otworki. Wężyki w zestawie są do nitro.

Pomyślałem że dobrze by było gdyby kanister wraz z korkiem i pompką mieć w jednym miejscu.

 

Do skrzynki startowej, gdzie było już przewidziane miejsce na kanister  http://www.nastik.pl/skrzynka-startowa-p-3298.html     dorobiłem ogranicznik kanistra który jednocześnie spełnia rolę podstawki do zamocowania pompki paliwowej.

 

a67606d9b1288563.jpg

 

Takie rozwiązanie bardzo dobrze sprawdziło się w praktyce.

 

Później doszły jeszcze dwa silniki benzynowe i okazało się że każdy musi mieć przygotowaną mieszankę z inną zawartością oleju.

 

Koniecznym stało się dorobienie jeszcze dwóch nosidełek ale zawierających już tylko kanister i pompkę. Wzór był już sparawdzony koniecznym stało się jego zmodyfikowanie.

Materiał to sklejka 5mm pozyskana z dna starych szuflad. Po rozrysowaniu całość została wycięta mechaniczną piłą włosową.

 

1ad5a6cb4b990f10.jpg

 

4d9cff86d65e7e00.jpg

 

Gotowe po sklejeniu i pomalowaniu. Na razie bez kanistra.

 

0f1c48e515719c42.jpg

 

Jest to już trzecie nosidełko które w niedalekiej przyszłości będzie miało przydział.

 

37fca7bd283b063a.jpg

 

26305ae2cf2ce25e.jpg

 

 

Teraz trzeba będzie pomyśleć nad scaleniem tego wszystkiego :)

 

Kanister jest mocowany do nosidełka rzepem. Całość przenosi się za uchwyt kanistra.

 

 

 

Opublikowano

Sam patent z instalacją, korkiem jest znakomity . Sama zaś skrzynka mnie już nie przekonuje,taki dodatkowy i niemały balast do wyprawy na lotnisko,mnie by ona po prostu przeszkadzała .Jako że każda sroczka swój ogonek chwali  ;)  u mnie karnister na benzynę wygląda podobnie jednak wszystko skupione jest na nim . Obecnie jest pompka elektryczna poprzedni była jak powyżej ręczna .

Niemniej dla kogoś kto lubi gadżety pomysł Adama jest fajny .

 

20190324_134932.jpg

 

20190324_134950.jpg

 

20190324_134959.jpg

Opublikowano

Dodam od siebie, że można troszkę taniej sobie taki korek zrobić. Zrobiłem tak u siebie w skrzynce (LINK) wykorzystując kanister od paliwa, które miałem. Oczywiście jest to w 100% szczelne.

Wystarczy kupić takie coś i zamocować na oryginalnym korku od kanistra (oba nyple zmieściły się na korku od kanistra 2.5L):

1 Pair Of Flight Model Transparent Fuel Tank Parts Oil Nozzle

 

Jest to taka opcja dla takich jak ja, którym trochę szkoda 40zł na korek :P.

 

EDIT: Dopiero ogarnąłem, że ten zestaw nie ma korka tylko jest to podobne rozwiązanie jak moje z tym że droższe :).

Opublikowano

Oczywiście .Do zdjęcia karnister został w pełni uzbrojony  :) .

W praktyce na lotnisku jest mocowany na rzepie a po lataniu ściągany i przechowywany w odpowiednim miejscu.

Opublikowano

BHP zostało zachowane :)  mam tyle lat pracy na maszynach i wszystkie palce.

Dodam jeszcze że ten korek w otworze ma mały o-ring który uszczelnia po włożeniu końcówkę. Całość jest szczelna w pomieszczeniu nie czuć benzyny.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.