ahaweto Opublikowano 24 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 Wielokrotnie widziałem na lotniskach jak koledzy tankowali modele trzymając pompkę paliwową w ręce. Potem odłączali wężyki i szukali miejsca gdzie odłożyć pompkę tak aby wężyki nie ubrudziły się. Trochę to kłopotliwe. Zaczynając przygodę z silnikami benzynowymi postanowiłem ułatwić tę czynność sobie. Przeglądając ofertę sklepu natrafiłem na to https://modelemax.pl/pl/akcesoria-do-paliwa/13398-kanister-4l-098-q-m0del.html oraz to https://modelemax.pl/pl/akcesoria-do-paliwa/16688-du-bro-korek-wlewu-paliwa-807.html Korek w kanistrze trzeba rozwiercić na jeden otwór i obrócić uszczelkę aby zasłonić dwa istniejące otworki. Wężyki w zestawie są do nitro. Pomyślałem że dobrze by było gdyby kanister wraz z korkiem i pompką mieć w jednym miejscu. Do skrzynki startowej, gdzie było już przewidziane miejsce na kanister http://www.nastik.pl/skrzynka-startowa-p-3298.html dorobiłem ogranicznik kanistra który jednocześnie spełnia rolę podstawki do zamocowania pompki paliwowej. Takie rozwiązanie bardzo dobrze sprawdziło się w praktyce. Później doszły jeszcze dwa silniki benzynowe i okazało się że każdy musi mieć przygotowaną mieszankę z inną zawartością oleju. Koniecznym stało się dorobienie jeszcze dwóch nosidełek ale zawierających już tylko kanister i pompkę. Wzór był już sparawdzony koniecznym stało się jego zmodyfikowanie. Materiał to sklejka 5mm pozyskana z dna starych szuflad. Po rozrysowaniu całość została wycięta mechaniczną piłą włosową. Gotowe po sklejeniu i pomalowaniu. Na razie bez kanistra. Jest to już trzecie nosidełko które w niedalekiej przyszłości będzie miało przydział. Teraz trzeba będzie pomyśleć nad scaleniem tego wszystkiego Kanister jest mocowany do nosidełka rzepem. Całość przenosi się za uchwyt kanistra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 24 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 Profesjonalne podejście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 24 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 Sam patent z instalacją, korkiem jest znakomity . Sama zaś skrzynka mnie już nie przekonuje,taki dodatkowy i niemały balast do wyprawy na lotnisko,mnie by ona po prostu przeszkadzała .Jako że każda sroczka swój ogonek chwali u mnie karnister na benzynę wygląda podobnie jednak wszystko skupione jest na nim . Obecnie jest pompka elektryczna poprzedni była jak powyżej ręczna . Niemniej dla kogoś kto lubi gadżety pomysł Adama jest fajny . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 24 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 Dodam od siebie, że można troszkę taniej sobie taki korek zrobić. Zrobiłem tak u siebie w skrzynce (LINK) wykorzystując kanister od paliwa, które miałem. Oczywiście jest to w 100% szczelne. Wystarczy kupić takie coś i zamocować na oryginalnym korku od kanistra (oba nyple zmieściły się na korku od kanistra 2.5L): 1 Pair Of Flight Model Transparent Fuel Tank Parts Oil Nozzle Jest to taka opcja dla takich jak ja, którym trochę szkoda 40zł na korek . EDIT: Dopiero ogarnąłem, że ten zestaw nie ma korka tylko jest to podobne rozwiązanie jak moje z tym że droższe . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deem Opublikowano 24 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 Li-Pol na kanistrze z paliwem? Czy dobrze widzę? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 24 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 Oczywiście .Do zdjęcia karnister został w pełni uzbrojony . W praktyce na lotnisku jest mocowany na rzepie a po lataniu ściągany i przechowywany w odpowiednim miejscu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 24 Marca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 Adam , takie fotki prosze po 23.00 jak dzieci juz spia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 24 Marca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2019 BHP zostało zachowane mam tyle lat pracy na maszynach i wszystkie palce. Dodam jeszcze że ten korek w otworze ma mały o-ring który uszczelnia po włożeniu końcówkę. Całość jest szczelna w pomieszczeniu nie czuć benzyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi