Jacekecaj Opublikowano 26 Marca 2019 Opublikowano 26 Marca 2019 Od zeszłego roku zaraziłem się silnikami ( a w zasadzie silniczkami) spalinowymi, licytując na znanym portalu aukcyjnym model Travel Air. Kupiłem go w dobrej cenie gotowy do lotu z silnikiem OS Max 46LA od solidnego sprzedawcy. I tak się zaczęło . Później doszedł jeszcze trenerek Alpha Trainer również z silnikiem OS Max ale już 46AXII. Lata mi się tymi modelami całkiem fajnie. Ale jak to mówią apetyt rośnie w miarę jedzenia. Postanowiłem spróbować jak to jest z silnikami benzynowymi. Dwa dni temu przyjechał do mnie taki model: Myślę, że jak na pierwszą benzynkę całkiem znośny modelik . Ogólne wrażenie dość pozytywne. Na początek pokrycie modelu wymaga jedynie dopieszczenia (trochę prasowania). Reszta wyjdzie podczas składania. Zaskoczyła mnie ilość miejsca na wyposażenie - jest naprawdę gdzie wszystko pomieścić. Model przystosowany do montażu silnika 20cc. Napęd będzie taki: Przy okazji zbudowałem mobilne stanowisko do docierania silnika RCGF 20cc kupiony w HK, pomimo różnych opinii mój egzemplarz odpala bardzo ładnie, ma wypalone na chwilę obecną 3l paliwa i czeka na dalsze docieranie w locie. A tak pracuje: https://www.youtube.com/watch?v=WfRqxkQM6XM Czas pomyśleć o wyposażeniu c.d.n.
dyra63 Opublikowano 26 Marca 2019 Opublikowano 26 Marca 2019 Cześć Jacku. Bardzo fajny model,podpatrzyłem na necie - już ponad 2-metrowy.Fajnie ,że idziesz już w spaliny. A jak tam z tym nieszczęsnym Dragonem robiłeś - czy dopiero w planach na przyszłość ?
Jacekecaj Opublikowano 26 Marca 2019 Autor Opublikowano 26 Marca 2019 Cześć Jacku. Bardzo fajny model,podpatrzyłem na necie - już ponad 2-metrowy.Fajnie ,że idziesz już w spaliny. A jak tam z tym nieszczęsnym Dragonem robiłeś - czy dopiero w planach na przyszłość ? Jeszcze Adamie plany leżą na półce i czekają - jakoś nie miałem weny a latać miałem czym . Możliwe, że jak zwolni się jeden z OS Max-ów , to coś wydłubię zimą, bo rodzina i różne obowiązki na to nie pozwalają w innej porze roku. Jeśli chodzi o model - to podobno większymi się lepiej lata . Jak do tej pory latałem modelami o rozpiętości 1,0 - 1,4 - 1,6 (nie licząc 3m szybowców), więc ten, to dla mnie już dość duży.
Jacekecaj Opublikowano 27 Marca 2019 Autor Opublikowano 27 Marca 2019 Postęp prac na dziś: zamocowane klapy przygotowane stery i lotki do wklejenia zawiasów ( w zestawie były zawiasy z maty szklanej ale jakoś mi się nie podobają i zastosuję zwykłe plastikowe zawiasy. Serwa klap i lotek dopasowane do gniazd. Przy okazji testowania silnika benzynowego, chcę również przetestować różne serwa,takie bardziej budżetowe. Właśnie przyjechały serwa na klapy - Blue Bird BMS 630MG i lotki - JX 4409MG Na ster kierunku i gaz - Blue Bird BMS 620MG Natomiast na ster wysokości -Hitec 645MG x2 Wszelkie uwagi jeśli chodzi o serwa i nie tylko mile widziane
Jacekecaj Opublikowano 27 Marca 2019 Autor Opublikowano 27 Marca 2019 Masz moze fotke Travel Aira ? Poszło na PW
Jacekecaj Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2019 Powoli, ale do przodu. Model dostał podwozie i stanął wreszcie na własnych nogach (kołach ) Serwa sterów trafiły na swoje miejsce Przy okazji widać ile miejsca jest do wykorzystania. Poniżej widok na wręgę silnikową Stateczniki wklejone i czekają na stery
Jacekecaj Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2019 Postępy na dziś: Wklejone stery i przykręcone uchwyty do olinowania Zbiornik paliwa i serwo gazu na swoim miejscu (deseczkę mocującą zbiornik muszę jeszcze pomalować) Oraz przymiarka napędu w celu zaznaczenia otworu pod cięgno gazu 1
ahaweto Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Jaka jest odległość gaźnika od wręgi silnikowej ?
Jacekecaj Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Adamie, odległość od wręgi to około 1,5 cm , ale wlot do gaźnika "patrzy" prosto w otwór na przewody paliwowe.
ahaweto Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Opublikowano 10 Kwietnia 2019 Słabo widać ten otwór, dlatego zapytałem. Na zdjęciu widać że odległość jest mała. Ale jak jest otwór to OK.
Jacekecaj Opublikowano 17 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2019 Powoli do przodu Cięgna silnika Wstępne rozmieszczenie wyposażenia (antenki odbiornika będą docelowo na stojaczku) Przewody klap i lotek (w kadłubie na sztywno w skrzydłach ruchome)
Jacekecaj Opublikowano 6 Maja 2019 Autor Opublikowano 6 Maja 2019 Można powiedzieć, że model ukończony - pozostał jedynie oblot 4...3...2...1... i poleciał https://youtu.be/I25FY2dBgKM Wprawdzie oblot był walką głównie z wiatrem, ale wszystko się udało (poza pękniętą felgą w pierwszym lądowaniu) i banan na twarzy jest .
dyra63 Opublikowano 7 Maja 2019 Opublikowano 7 Maja 2019 Gratulacje z udanego oblotu ,bardzo fajnie lata.
Jacekecaj Opublikowano 7 Maja 2019 Autor Opublikowano 7 Maja 2019 Witam Adamie, oblot wprawdzie był, ale jeśli chodzi o właściwości lotne to będę mógł cośkolwiek napisać po lotach w bardziej sprzyjającej pogodzie. Ale i tak jestem zadowolony, że silnik podołał i wszystko było ok. Zrobiłem tylko kilka kółek nad lotniskiem i to wszystko. Następnym razem postaram się zamieścić filmik trochę lepszej jakości, ten jest tak na szybko. Pozdrawiam
Shock Opublikowano 7 Maja 2019 Opublikowano 7 Maja 2019 Jacek, Gratki za udany oblot ale dlaczego bez maski ? ! Uważam że Twoje stwierdzenie - model ukończony jest trochę na wyrost ...
diabolo Opublikowano 7 Maja 2019 Opublikowano 7 Maja 2019 założy maske i kolejne bezsensowne trymowanie nie rozumie tej logiki
Jacekecaj Opublikowano 8 Maja 2019 Autor Opublikowano 8 Maja 2019 Cześć Rafał, powód był banalny - nie byłem pewien, czy silnik jest już docelowy i nie chciałem jeszcze pruć maski za bardzo a z drugiej strony chęć oblotu była duża . Jarku nic straconego, do trymerów nawet się nie dotykałem - przy dość silnym wietrze nie było sensu.
robert.pilot Opublikowano 9 Maja 2019 Opublikowano 9 Maja 2019 Można powiedzieć, że model ukończony - pozostał jedynie oblot 20190423_111445.jpg 4...3...2...1... i poleciał Wprawdzie oblot był walką głównie z wiatrem, ale wszystko się udało (poza pękniętą felgą w pierwszym lądowaniu) i banan na twarzy jest . Gratuluję oblotu ale nie radzę odpalać modelu z wiszącą smyczą na szyi... Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Jacekecaj Opublikowano 9 Maja 2019 Autor Opublikowano 9 Maja 2019 Dzięki Robercie za zwrócenie uwagi, sam oglądając filmik też to zauważyłem. Nie ma co kusić losu. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi