Skocz do zawartości

RCGF 30 boxer i kolejny problem


alu_88
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Długo był spokój z tym cudem, a więc musiało znowu coś stać się. Ostatnio miałem problem z nierówną pracą, a więc poczyściłem gaźnik i zamówiłem nowe świece. Wszystko zmontowane, i nagle co. Silnik uruchamia się na 2 sek. i od razu gaśnie. Nie reaguje na ruch przepustnicy :/ Kręcenie mieszanką też na niewiele zdaje się. Niestety nie mam teraz już pomysłu czy to coś nie tak z gaźnikiem czy może wina leży po stronie zapłonu. W gaźniku pozmieniałem dodatkowo membrany i uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Wyglada, że nie ciągnie paliwa /zapłon zakładam sprawny/, zalejesz, nieco odparuje i zaciągnie, zapali na kilka sekund, i gaśnie...

Sprawdź poprawność montażu uszczelek, zwłaszcza zaworkowyxh i pompującej,

 

Tu masz tematy o działaniu gaźników typu Walbro, może przyda się do znalezienia przyczyny,

https://pfmrc.eu/index.php/topic/68114-rcgf-20-ccm-z-hk-kaszle/

http://www.air-helicopter.com/Walbro-Carburetors-So-how-does-this-thing-work_10593477.html

 

http://www.baja5b.lv/wp-content/uploads/teh-info/Walbro%20Carburetor%20Theory.pdf

http://www.waghornswood.net.nz/Manuals_01_18/Vehicles/Walbro/index.html

http://www.vepetersen.com/images/zama2011servicemanual.pdf

https://www.pegasusautoracing.com/document.asp?DocID=TECH00038

https://docplayer.net/20847792-Walbro-diaphragm-carburetors-walbrn-engine-management-aftermarke-t-division.html

https://www.walbro.com/wp-content/uploads/2015/12/Walbro_Butterfly_Valve_Diaphragmcarbs_PS_EN.pdf

 

animacje działania gaźnika typu Walbro

https://www.youtube.com/watch?v=tqfQ6B2_o_c

https://www.youtube.com/watch?v=SshXK8Ehm74

https://www.youtube.com/watch?v=Ask5Ax0ORUI

https://www.youtube.com/watch?v=smNqdot1JIU

 

https://www.modelgasboats.com/resources/carburetion/walbro-wyk-manual

http://www.asos1.com/smallengine02/smallengine02.htm

 

 

Service Manuals z dokładnym opisam działania każdego typu

https://www.walbro.com/service-manuals/

Chainsaw Carburetors

HDA
HDC
SDC
WA
WB
WS
WT

Trimmer and Blower Carburetors

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Wracam do tematu, z kwestiami gaźnikowymi chyba udało się już jednak martwi mnie jeszcze jedna występująca przypadłość. Silnik zamontowany mam na stanowisku badawczym, ale mniejsza o to bo najważniejsze co chciałbym zrobić to płynnie zrealizować punkty pomiarowe przy prędkościach obrotowych co 500 obr/min zaczynając od biegu jałowego. Oczywiście wzrost prędkości obrotowej jest w przybliżeniu co 500 obr/min jednak jest inny problem w realizacji płynnego przyrostu prędkości. Zwiększając stopniowo prędkość obrotową osiągam punkt, mniej więcej połowa otwarcia przepustnicy kiedy silnik łapie jakby "czkawkę". Czkawce towarzyszą wahania prędkości obrotowej w górę i w dół. Przy dalszym otwieraniu przepustnicy dopiero następuje wzrost prędkości obrotowej. Czy spotkał się ktoś z taką sytuacją albo może ktoś coś podpowiedzieć jak spróbować poradzić sobie z tym problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiększając stopniowo prędkość obrotową osiągam punkt, mniej więcej połowa otwarcia przepustnicy kiedy silnik łapie jakby "czkawkę". Czkawce towarzyszą wahania prędkości obrotowej w górę i w dół.

 

Spróbuj odrobinę zmienić regulację wolnych i/lub wysokich obrotów, zmiany wprowadzaj b. powoli, kręcąc każdorazowo tylko jedną śrubą po max 1/8 obrotu. Kręcenie śrubą wykonuj tylko przy zgaszonym silniku. A, i jeszcze porada z kategorii oczywistych: przed regulacjami rozgrzej motor.

 

Powodzenia, sukces jest blisko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za rady. Jutro spróbuje podjąć próby wyregulownia w celu pozbycia się tego problemu. A jeszcze pytanie, czy umiejscowienie zbiornika paliwa może mieć wpływ na takie zjawisko? Zbiornik mam ma płycie ruchomej a silnik jest zamontowany nad nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie ma to wpływu,ponieważ gaznik wyposażony jest w pompę.Miało by to znaczenie przy silnikach żarowych.

Dlatego w silnikach benzynowych,można umieścić zbiornik paliwa nawet daleko od gaznika,blisko środka ciężkości modelu bez obaw o prawidłowe dostarczenie mieszanki przez pompę membranową.

Spróbuj jeszcze podregulować gaznik-zaczynając najlepiej od ustawien fabrycznych iglic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienia fabryczne to 1.5 obrotu na niskich i 2.5 na wysokich. U mnie w praktyce mam wrażenie że najlepiej chodzi przy 1.5 na wysokich a na niskich około 3.5. Jednak przy takich parametrach mocno rzuca paliwem (Przy uszczelkach wydechów widoczne jest nawet wydostawanie się "płynnych" spalin). Nie wiem na ile ten chiński gaźnik jest jeszcze sprawny :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po kolejnych próbach i odwróceniu silnika wydechami i gaźnikiem w dół (wcześniej zamontowany gaźnikiem i wydechami w górę) odczułem poprawę reakcji silnika na zmianę stopnia otwarcia przepustnicy. Czy powinno to mieć jakiś wpływ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, chyba kombinujesz niczym kon pod gore, wiec mowie po raz drugi: przy zalozeniu pelnosprawnosci gaznika wszystko wskazuje na niewlasciwa regulacje iglicy wolnych obrotow, ktora to wbrew jej nazwie odpowiedzialna jest takze za zakres obrotow srednich oraz reakcje silnika na otwarcie przepustnicy. Ustawienia fabryczne stanowia jedynie punkt wyjsciowy regulacji gaznika i silnik na takowych ustawieniach moze, ale nie musi prawidlowo pracowac, dlatego zaleznie od egzemplarza, czesto zachodzi koniecznosc korygowania ustawien fabrycznych.

 

Nie kieruj sie tym, czy silnik "rzuca paliwem", bo to z duzym prawdopodobienstwen nie tyle paliwo, ile resztki oleju. Silnik ma prawidlowo pracowac na kazdym zakresie obrotow. Dobrym wskaznikiem jakosci spalania i skladu mieszanki jest wyglad swiecy.

 

Inna sprawa, ze chinskie gazniki zwykle nie grzesza precyzja wykonania, ale czy ma to miejsce akurat w Twoim przypadku, bez dokladnych ogledzin raczej nie da sie powiedziec. Ja w wyniku kilku negatywnych doswiadczen z przeszlosci postepuje nieco rozrzutnie i w kazdym z moich silnikow z zalozenia od razu wymieniam chinski gaznik na oryginalny Walbro lub rownorzedny, jesli silnik nie jest w takowy fabrycznie wyposazony. I zadnych problemow NIET.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie same problemy z silnikiem DLA32. Na średnich obrotach kichał, prychał, zmieniał obroty. Nie pomagały żadne regulacje. Odkręciłem gaźnik

i poszedłem z nim do serwisu kosiarek. Gościu pogrzebał w kartoniku i znalazł pięć używanych gaźników WALBRO o podobnej wielkości. Kosztowało mnie to 90 zł, bo tyle

akurat miałem przy sobie. W domu z tych gaźników złożyłem jeden i skończyły się problemy z regulacją. Silnik latał w modelu przez trzy lata. Teraz jest w rękach

innego modelarza i wiem że kolega też nie ma problemów z regulacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dominik, jesli ten gaznik wczesniej dobrze funkcjonowal, sprobuj go najpierw wlasciwie uregulowac. Nie gniewaj sie, ale ja mam wrazenie, ze w tej materii troche poczatkujacy jestes, wiec prawdopodobienstwo, ze cos robisz nie tak, jest mimo wszystko wysokie. Jak uregulowac, znajdziesz, bo tego typu tematy sa w internecie tak czesto walkowane, ze az nie chce sie powtarzac.
 
Tutaj jest napisane, ze chinski gaznik w RCGF 30 to kopia Walbro:
https://www.kpo-flugmodellbau.net/03c0c79aa3112c90d/03c0c799f110af609/03c0c7a26a11d5101.php
https://www.kpo-flugmodellbau.net/benzinmotoren-u-zubehoer/vergaser/rcgf-vergaser16mm--hlic-pumpen-membranvergaser.php
 
Jak mimo wszystko zdecydujesz sie na szukanie oryginalnego Walbro (te nie sa tanie), wazne, by otwor gardzieli i rozstaw srub pasowaly do Twojego silnika. Ja szacuje, ze srednica gardzieli 14mm (srednica przepustnicy odpowiednio 16mm) powinna pasowac, ale sprawdz to. Walbro WT 978 647 pasuje zdaje sie do RCGF 32 (i nieco wiekszych), wiec byc moze takze do trzydziestki. To tak ogolnie, jako zacheta do dokladniejszych poszukiwan. O, tutaj przyklad z mojego "podworka":

 

https://www.kpo-flugmodellbau.net/benzinmotoren-u-zubehoer/vergaser/walbro-vergaser16-mm--pumpen-membranvergaser.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was serdecznie,

Na wstępie chciałbym podziękować Wam za wszystkie rady, wszystkie były dla mnie cenne. A więc czas najwyższy zażegnać problemy z tym silnikiem, a jak mi się to tym razem udało. Posłuchałem kolegę mr.jaro i postanowiłem poszukać gaźnika Walbro. Od razu wspomnę, że żadnego sprzedawcę nie pytałem o rozstawy śrub tylko zaryzykowałem na czuja, kierując się budową oryginalnego chińskiego gaźnika. Wybór padł na Walbro WT 99 i po testach nie żałuje tego zakupu. Jedyne co musiałem zmodyfikować to dźwignia od przepustnicy pod mocowanie popychacza gazu. Niestety oryginalna dźwignia Walbro nie pozwoliła mi w żaden sposób na podłączenie popychacza, ale poradziłem sobie z tym używając dźwigni z chińskiego gaźnika, która wymagała jedynie rozpiłowania otworu do przykręcenia jej do nowego gaźnika. Nie rozwiązałem jeszcze kwestii z dźwignią ssania, która w gaźniku Walbro blokuje się oryginalnie o dźwignię przepustnicy, a więc na razie musi starczyć blokada dźwigni za pomocą opaski samozaciskowej :) Po krótkich testach silnik utrzymuje ładnie wolne obroty oraz błyskawicznie wkręca się na wysokie. Więc jeszcze raz wielkie dzięki i może mój przypadek przyda się innym kolegom z forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.