Skocz do zawartości

RCGF 30 boxer i kolejny problem


alu_88

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Długo był spokój z tym cudem, a więc musiało znowu coś stać się. Ostatnio miałem problem z nierówną pracą, a więc poczyściłem gaźnik i zamówiłem nowe świece. Wszystko zmontowane, i nagle co. Silnik uruchamia się na 2 sek. i od razu gaśnie. Nie reaguje na ruch przepustnicy :/ Kręcenie mieszanką też na niewiele zdaje się. Niestety nie mam teraz już pomysłu czy to coś nie tak z gaźnikiem czy może wina leży po stronie zapłonu. W gaźniku pozmieniałem dodatkowo membrany i uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada, że nie ciągnie paliwa /zapłon zakładam sprawny/, zalejesz, nieco odparuje i zaciągnie, zapali na kilka sekund, i gaśnie...

Sprawdź poprawność montażu uszczelek, zwłaszcza zaworkowyxh i pompującej,

 

Tu masz tematy o działaniu gaźników typu Walbro, może przyda się do znalezienia przyczyny,

https://pfmrc.eu/index.php/topic/68114-rcgf-20-ccm-z-hk-kaszle/

http://www.air-helicopter.com/Walbro-Carburetors-So-how-does-this-thing-work_10593477.html

 

http://www.baja5b.lv/wp-content/uploads/teh-info/Walbro%20Carburetor%20Theory.pdf

http://www.waghornswood.net.nz/Manuals_01_18/Vehicles/Walbro/index.html

http://www.vepetersen.com/images/zama2011servicemanual.pdf

https://www.pegasusautoracing.com/document.asp?DocID=TECH00038

https://docplayer.net/20847792-Walbro-diaphragm-carburetors-walbrn-engine-management-aftermarke-t-division.html

https://www.walbro.com/wp-content/uploads/2015/12/Walbro_Butterfly_Valve_Diaphragmcarbs_PS_EN.pdf

 

animacje działania gaźnika typu Walbro

https://www.youtube.com/watch?v=tqfQ6B2_o_c

https://www.youtube.com/watch?v=SshXK8Ehm74

https://www.youtube.com/watch?v=Ask5Ax0ORUI

https://www.youtube.com/watch?v=smNqdot1JIU

 

https://www.modelgasboats.com/resources/carburetion/walbro-wyk-manual

http://www.asos1.com/smallengine02/smallengine02.htm

 

 

Service Manuals z dokładnym opisam działania każdego typu

https://www.walbro.com/service-manuals/

Chainsaw Carburetors

HDA
HDC
SDC
WA
WB
WS
WT

Trimmer and Blower Carburetors

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Wracam do tematu, z kwestiami gaźnikowymi chyba udało się już jednak martwi mnie jeszcze jedna występująca przypadłość. Silnik zamontowany mam na stanowisku badawczym, ale mniejsza o to bo najważniejsze co chciałbym zrobić to płynnie zrealizować punkty pomiarowe przy prędkościach obrotowych co 500 obr/min zaczynając od biegu jałowego. Oczywiście wzrost prędkości obrotowej jest w przybliżeniu co 500 obr/min jednak jest inny problem w realizacji płynnego przyrostu prędkości. Zwiększając stopniowo prędkość obrotową osiągam punkt, mniej więcej połowa otwarcia przepustnicy kiedy silnik łapie jakby "czkawkę". Czkawce towarzyszą wahania prędkości obrotowej w górę i w dół. Przy dalszym otwieraniu przepustnicy dopiero następuje wzrost prędkości obrotowej. Czy spotkał się ktoś z taką sytuacją albo może ktoś coś podpowiedzieć jak spróbować poradzić sobie z tym problemem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiększając stopniowo prędkość obrotową osiągam punkt, mniej więcej połowa otwarcia przepustnicy kiedy silnik łapie jakby "czkawkę". Czkawce towarzyszą wahania prędkości obrotowej w górę i w dół.

 

Spróbuj odrobinę zmienić regulację wolnych i/lub wysokich obrotów, zmiany wprowadzaj b. powoli, kręcąc każdorazowo tylko jedną śrubą po max 1/8 obrotu. Kręcenie śrubą wykonuj tylko przy zgaszonym silniku. A, i jeszcze porada z kategorii oczywistych: przed regulacjami rozgrzej motor.

 

Powodzenia, sukces jest blisko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za rady. Jutro spróbuje podjąć próby wyregulownia w celu pozbycia się tego problemu. A jeszcze pytanie, czy umiejscowienie zbiornika paliwa może mieć wpływ na takie zjawisko? Zbiornik mam ma płycie ruchomej a silnik jest zamontowany nad nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie ma to wpływu,ponieważ gaznik wyposażony jest w pompę.Miało by to znaczenie przy silnikach żarowych.

Dlatego w silnikach benzynowych,można umieścić zbiornik paliwa nawet daleko od gaznika,blisko środka ciężkości modelu bez obaw o prawidłowe dostarczenie mieszanki przez pompę membranową.

Spróbuj jeszcze podregulować gaznik-zaczynając najlepiej od ustawien fabrycznych iglic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienia fabryczne to 1.5 obrotu na niskich i 2.5 na wysokich. U mnie w praktyce mam wrażenie że najlepiej chodzi przy 1.5 na wysokich a na niskich około 3.5. Jednak przy takich parametrach mocno rzuca paliwem (Przy uszczelkach wydechów widoczne jest nawet wydostawanie się "płynnych" spalin). Nie wiem na ile ten chiński gaźnik jest jeszcze sprawny :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po kolejnych próbach i odwróceniu silnika wydechami i gaźnikiem w dół (wcześniej zamontowany gaźnikiem i wydechami w górę) odczułem poprawę reakcji silnika na zmianę stopnia otwarcia przepustnicy. Czy powinno to mieć jakiś wpływ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie same problemy z silnikiem DLA32. Na średnich obrotach kichał, prychał, zmieniał obroty. Nie pomagały żadne regulacje. Odkręciłem gaźnik

i poszedłem z nim do serwisu kosiarek. Gościu pogrzebał w kartoniku i znalazł pięć używanych gaźników WALBRO o podobnej wielkości. Kosztowało mnie to 90 zł, bo tyle

akurat miałem przy sobie. W domu z tych gaźników złożyłem jeden i skończyły się problemy z regulacją. Silnik latał w modelu przez trzy lata. Teraz jest w rękach

innego modelarza i wiem że kolega też nie ma problemów z regulacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Was serdecznie,

Na wstępie chciałbym podziękować Wam za wszystkie rady, wszystkie były dla mnie cenne. A więc czas najwyższy zażegnać problemy z tym silnikiem, a jak mi się to tym razem udało. Posłuchałem kolegę mr.jaro i postanowiłem poszukać gaźnika Walbro. Od razu wspomnę, że żadnego sprzedawcę nie pytałem o rozstawy śrub tylko zaryzykowałem na czuja, kierując się budową oryginalnego chińskiego gaźnika. Wybór padł na Walbro WT 99 i po testach nie żałuje tego zakupu. Jedyne co musiałem zmodyfikować to dźwignia od przepustnicy pod mocowanie popychacza gazu. Niestety oryginalna dźwignia Walbro nie pozwoliła mi w żaden sposób na podłączenie popychacza, ale poradziłem sobie z tym używając dźwigni z chińskiego gaźnika, która wymagała jedynie rozpiłowania otworu do przykręcenia jej do nowego gaźnika. Nie rozwiązałem jeszcze kwestii z dźwignią ssania, która w gaźniku Walbro blokuje się oryginalnie o dźwignię przepustnicy, a więc na razie musi starczyć blokada dźwigni za pomocą opaski samozaciskowej :) Po krótkich testach silnik utrzymuje ładnie wolne obroty oraz błyskawicznie wkręca się na wysokie. Więc jeszcze raz wielkie dzięki i może mój przypadek przyda się innym kolegom z forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.