alu_88 Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Witajcie, Długo był spokój z tym cudem, a więc musiało znowu coś stać się. Ostatnio miałem problem z nierówną pracą, a więc poczyściłem gaźnik i zamówiłem nowe świece. Wszystko zmontowane, i nagle co. Silnik uruchamia się na 2 sek. i od razu gaśnie. Nie reaguje na ruch przepustnicy :/ Kręcenie mieszanką też na niewiele zdaje się. Niestety nie mam teraz już pomysłu czy to coś nie tak z gaźnikiem czy może wina leży po stronie zapłonu. W gaźniku pozmieniałem dodatkowo membrany i uszczelki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Czy jak ściągałeś gaznik, nie zapomniałeś o któreś z uszczelek? Kiedyś z jc30 miałem identycznie, a okazało się że zapomniałem o jednej uszczelce między silnikiem a gaznikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Wyglada, że nie ciągnie paliwa /zapłon zakładam sprawny/, zalejesz, nieco odparuje i zaciągnie, zapali na kilka sekund, i gaśnie... Sprawdź poprawność montażu uszczelek, zwłaszcza zaworkowyxh i pompującej, Tu masz tematy o działaniu gaźników typu Walbro, może przyda się do znalezienia przyczyny, https://pfmrc.eu/index.php/topic/68114-rcgf-20-ccm-z-hk-kaszle/ http://www.air-helicopter.com/Walbro-Carburetors-So-how-does-this-thing-work_10593477.html http://www.baja5b.lv/wp-content/uploads/teh-info/Walbro%20Carburetor%20Theory.pdf http://www.waghornswood.net.nz/Manuals_01_18/Vehicles/Walbro/index.html http://www.vepetersen.com/images/zama2011servicemanual.pdf https://www.pegasusautoracing.com/document.asp?DocID=TECH00038 https://docplayer.net/20847792-Walbro-diaphragm-carburetors-walbrn-engine-management-aftermarke-t-division.html https://www.walbro.com/wp-content/uploads/2015/12/Walbro_Butterfly_Valve_Diaphragmcarbs_PS_EN.pdf animacje działania gaźnika typu Walbro https://www.youtube.com/watch?v=tqfQ6B2_o_c https://www.youtube.com/watch?v=SshXK8Ehm74 https://www.youtube.com/watch?v=Ask5Ax0ORUI https://www.youtube.com/watch?v=smNqdot1JIU https://www.modelgasboats.com/resources/carburetion/walbro-wyk-manual http://www.asos1.com/smallengine02/smallengine02.htm Service Manuals z dokładnym opisam działania każdego typu https://www.walbro.com/service-manuals/ Chainsaw Carburetors HDAHDCSDCWAWBWSWT Trimmer and Blower Carburetors WPFWYWYAWYJWYKWYLWZ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alu_88 Opublikowano 21 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2019 Wracam do tematu, z kwestiami gaźnikowymi chyba udało się już jednak martwi mnie jeszcze jedna występująca przypadłość. Silnik zamontowany mam na stanowisku badawczym, ale mniejsza o to bo najważniejsze co chciałbym zrobić to płynnie zrealizować punkty pomiarowe przy prędkościach obrotowych co 500 obr/min zaczynając od biegu jałowego. Oczywiście wzrost prędkości obrotowej jest w przybliżeniu co 500 obr/min jednak jest inny problem w realizacji płynnego przyrostu prędkości. Zwiększając stopniowo prędkość obrotową osiągam punkt, mniej więcej połowa otwarcia przepustnicy kiedy silnik łapie jakby "czkawkę". Czkawce towarzyszą wahania prędkości obrotowej w górę i w dół. Przy dalszym otwieraniu przepustnicy dopiero następuje wzrost prędkości obrotowej. Czy spotkał się ktoś z taką sytuacją albo może ktoś coś podpowiedzieć jak spróbować poradzić sobie z tym problemem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 22 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jetfan Opublikowano 22 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 Zwiększając stopniowo prędkość obrotową osiągam punkt, mniej więcej połowa otwarcia przepustnicy kiedy silnik łapie jakby "czkawkę". Czkawce towarzyszą wahania prędkości obrotowej w górę i w dół. Spróbuj odrobinę zmienić regulację wolnych i/lub wysokich obrotów, zmiany wprowadzaj b. powoli, kręcąc każdorazowo tylko jedną śrubą po max 1/8 obrotu. Kręcenie śrubą wykonuj tylko przy zgaszonym silniku. A, i jeszcze porada z kategorii oczywistych: przed regulacjami rozgrzej motor. Powodzenia, sukces jest blisko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alu_88 Opublikowano 22 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2019 Dziękuję bardzo za rady. Jutro spróbuje podjąć próby wyregulownia w celu pozbycia się tego problemu. A jeszcze pytanie, czy umiejscowienie zbiornika paliwa może mieć wpływ na takie zjawisko? Zbiornik mam ma płycie ruchomej a silnik jest zamontowany nad nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr28 Opublikowano 23 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2019 Raczej nie ma to wpływu,ponieważ gaznik wyposażony jest w pompę.Miało by to znaczenie przy silnikach żarowych. Dlatego w silnikach benzynowych,można umieścić zbiornik paliwa nawet daleko od gaznika,blisko środka ciężkości modelu bez obaw o prawidłowe dostarczenie mieszanki przez pompę membranową. Spróbuj jeszcze podregulować gaznik-zaczynając najlepiej od ustawien fabrycznych iglic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alu_88 Opublikowano 23 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2019 Ustawienia fabryczne to 1.5 obrotu na niskich i 2.5 na wysokich. U mnie w praktyce mam wrażenie że najlepiej chodzi przy 1.5 na wysokich a na niskich około 3.5. Jednak przy takich parametrach mocno rzuca paliwem (Przy uszczelkach wydechów widoczne jest nawet wydostawanie się "płynnych" spalin). Nie wiem na ile ten chiński gaźnik jest jeszcze sprawny :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alu_88 Opublikowano 26 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2019 Dzisiaj po kolejnych próbach i odwróceniu silnika wydechami i gaźnikiem w dół (wcześniej zamontowany gaźnikiem i wydechami w górę) odczułem poprawę reakcji silnika na zmianę stopnia otwarcia przepustnicy. Czy powinno to mieć jakiś wpływ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 27 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alu_88 Opublikowano 27 Listopada 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2019 Chętnie też kupilbym walbro dla spokoju ale jest tyle rodzajów tego że nawet nie wiem który będzie odpowiedni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 28 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 Miałem takie same problemy z silnikiem DLA32. Na średnich obrotach kichał, prychał, zmieniał obroty. Nie pomagały żadne regulacje. Odkręciłem gaźnik i poszedłem z nim do serwisu kosiarek. Gościu pogrzebał w kartoniku i znalazł pięć używanych gaźników WALBRO o podobnej wielkości. Kosztowało mnie to 90 zł, bo tyle akurat miałem przy sobie. W domu z tych gaźników złożyłem jeden i skończyły się problemy z regulacją. Silnik latał w modelu przez trzy lata. Teraz jest w rękach innego modelarza i wiem że kolega też nie ma problemów z regulacją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Listopada 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2019 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alu_88 Opublikowano 2 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2019 Witam Was serdecznie, Na wstępie chciałbym podziękować Wam za wszystkie rady, wszystkie były dla mnie cenne. A więc czas najwyższy zażegnać problemy z tym silnikiem, a jak mi się to tym razem udało. Posłuchałem kolegę mr.jaro i postanowiłem poszukać gaźnika Walbro. Od razu wspomnę, że żadnego sprzedawcę nie pytałem o rozstawy śrub tylko zaryzykowałem na czuja, kierując się budową oryginalnego chińskiego gaźnika. Wybór padł na Walbro WT 99 i po testach nie żałuje tego zakupu. Jedyne co musiałem zmodyfikować to dźwignia od przepustnicy pod mocowanie popychacza gazu. Niestety oryginalna dźwignia Walbro nie pozwoliła mi w żaden sposób na podłączenie popychacza, ale poradziłem sobie z tym używając dźwigni z chińskiego gaźnika, która wymagała jedynie rozpiłowania otworu do przykręcenia jej do nowego gaźnika. Nie rozwiązałem jeszcze kwestii z dźwignią ssania, która w gaźniku Walbro blokuje się oryginalnie o dźwignię przepustnicy, a więc na razie musi starczyć blokada dźwigni za pomocą opaski samozaciskowej Po krótkich testach silnik utrzymuje ładnie wolne obroty oraz błyskawicznie wkręca się na wysokie. Więc jeszcze raz wielkie dzięki i może mój przypadek przyda się innym kolegom z forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi