Kuba Kłosowski Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Przyszedł czas na zakup silnika. Mam kilka typów. Między innymi: ASP 61 A ASP 52 A ASP FS 70 AR O.S Max FL-70 O.S Max 46 LA Proszę o pomoc i opinie użytkowników tych silników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sin Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Przyszedł czas na zakup silnika. Mam kilka typów. Między innymi: ASP 61 A ASP 52 A ASP FS 70 AR O.S Max FL-70 O.S Max 46 LA Proszę o pomoc i opinie użytkowników tych silników. Nie jestem ekspertem (potrzebuję tak 10-20 lat praktyki hehe) ale Piper spokojnie będzie latał z tanim OSem LA 46 (facet z Siga napisał mi, że taki silnik to nawet zbyt wiele). jednak jeśli stać Cię na 4ro takta to chyba nie ma się co zastanawiać. Ja w swoim montuję właśnie małego OSa ale głównie ze względu na to, że mam już taki silnik i wolę wydać pieniądze na budowę małego modelu treningowego niż na "realizm dzwięku"i zapas mocy. Sam buduję Piperka 1/5 z zestawu Siga i choć mam teraz małą przerwę bo czekam na zbiornik i farbę to na podstawie swoich doświadczeń mogę szczerze pogratulować wyboru... model jest znakomicie przygotowany i składa się go z prawdziwą przyjemnością. Nie wymaga dużej wiedzy ani umiejętności (składa się jak puzzle hehe) a mimo to wygląda po prostu wspaniale (kreta też pewnie zaliczy wspaniałego) Pozdrawiam z ciepłej i słonecznej dziś Gdyni! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ertman_176 Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Ja bym wybrał jeśli już spaliniaka to 52 ale 4takta, może wydawać się to kłopotliwe na początek ale myśle że sobie poradzisz, wystarczy tylko dobrze poczytać instrukcje oraz tematy o obsłudze 4taktów ASP których już było kilka. Nie ma co przesadzać z silnikiem do tego modelu bo przecież nie ma to być rakieta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 A jaki silnik byłby dobry do tego modelu z tych tańszych w utrzymani? Chodzi mi bez dodatku nitro lub z niewielkim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Jeśli koniecznie bez nitro to MVVS 6,5ccm,lub też oszczędny Os Max 46LA i do tego 5% nitro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Kłosowski Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 A co szanowni panowie myślą o tym cięciu tego łącznika skrzydeł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sin Opublikowano 29 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2009 A co szanowni panowie myślą o tym cięciu tego łącznika skrzydeł? A dlaczego chciałbyś zostawiać całość? Większy ciężar a plusów raczej zero. Ja wychodzę z założenia, że to miejsce może się jeszcze przydać (np. na wskaźnik napięcia pakietu) ale skoro masz takie ciągoty to próbuj W najgorszym przypadku wymienisz te ścianki i po sprawie. Co do osłony i bowdenów to radzę wyprostować na ile się da. Czy przypadkiem nie pokręciłeś stron wklejając wręgi? U mnie wszystko poszło idealnie prosto z wyjątkiem jednego właśnie miejsca gdzie wkleiłem odwrotnie (wstyd) ale po 3 minutach z wiertełkiem w ręce było już ok. Najważniejsze żeby wszystko chodziło możliwie lekko i z jak najmniejszymi oporami. Jak się domyślasz pogięta we wszystkie strony osłona temu nie sprzyja. Pozdrawiam Grzegorz PS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Kłosowski Opublikowano 4 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2009 Stron nie pokręciłem, a przyczyną wygięcia było zakrzywienie końcówki ( w miejscu gdzie wychodzi z kadłuba) bez pomocy ciepła. Zostało to poprawione i wygląda lepiej. Podczas weekendu dokończyłem prawe skrzydło, tzn nagiąłem balsę na natarciu, pokryłem przestrzeń między dwiema pierwszymi wręgami, nagiąłem balsę końcówce skrzydła, i oszlifowałem klocek w miejscu łączenia. A oto foty. widze, że złapał się na fotkę XTM XT2, przygotowujący się do jazdy. a oto on 8) <> Czy jest możliwość, jeśli tak to czym, można rozcieńczyć CA?? Właśnie dostałem średni CA i nie zwróciłem uwagi otwierając, a potrzebny mi w miarę rzadki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 6 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2009 Aceton rozpuszcza CA ale zrób próbke najpierw jak sie zachowa klej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Kłosowski Opublikowano 7 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 Dzięki bardzo, pomogło i działa 8) "pomógł" dla ciebie. <> W weekend wziąłem się do roboty i dokończyłem skrzydła. Chcąc zobaczyć efekt moich dotychczasowych prac złożyłem całość "do kupy" i powstało coś takiego. P.S Oczywiście wszystko złożone na sucho. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Kłosowski Opublikowano 16 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 Sobota wolna, więc wziąłem się do pracy. Z tej pracy wytworzyło się maskę "komory zasilnikowej", skleiło się podwozie, dokończyło się zamek w drzwiczkach i wkleiło się listwy po bokach kadłuba, na których opierała będzie się folia. FOTY: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 no pięknie pogratulować!! Jakiś zawias przy drzwiach rozumiem ze będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Kłosowski Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Oczywiście! Jedna para w drzwiczkach oraz jedna para w okienku to sam zawias ( szpilkowy) a oto z kawałkiem i z całym oknem A jak twój PIPER ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Oo mój to sobie trochę poczeka:P zanim go kupie:P Zbyt mało waluty wpada ostatniego i nie ma z czego odłożyć Na razie mam na to wielkie plany do zrealizowania ale nie wiem kiedy:( Powodzenia w budowie!! Czekam na kolejną fotorelacje:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Kłosowski Opublikowano 18 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 W tej chwili zbliżam się wielkimi krokami do przerwy w budowie ( niestety), na tym etapie nie ma zbyt dużo do roboty, a by kupić folię, silnik oraz aparaturę, właśnie w celu zarobkowym będę emigrował na wakacje zagranicę. Nadal czekam na zbiornik płynący do mnie ze stanów i coś mi się wydaję, że chyba płynie o własnych siłach, w połączeniu z wiatrem :devil: , bo czekam już 3 miesiące :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 Witam. Podziwiam Twój zapał i w nagrodę oddam w Twoje ręce prawie 5 m folii w kolorze Yellow Cub za friko. Będziesz mógł nie robić przerwy :wink: Podaj dane na PM do wysyłki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Kłosowski Opublikowano 22 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Dziś, dzięki uprzejmości Pana Przemysława ( Depesz), otrzymałem folię do oklejania, za co jestem bardzo wdzięczny. Poczta Polska, w końcu, dostarczyła do mnie również zbiornik DUBRO 12 oz, który idealnie pasuje do wnęki, przeznaczonej na umiejscowienie zbiornika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Kłosowski Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Czy żywica epidian 53, jaką posiadam, nadaje się do laminowania? Tzn, czy tkanina dobrze nasiąknie tą żywicą w połączeniu z utwardzaczem z-1 pochodzącego z zestawu. I czy ewentualnie rozcieńczać ją, jeśli tak to czym? taki mały potok pytań :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 12 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Epidian 53 to akurat żywica do laminowania. Są w obecnych czasach lepsze ale jak masz to używaj. Jeśli to twoje pierwsze laminowanie to po prostu rozmieszaj trochę żywicy, weź kawałek tkaniny szklanej i potrenuj sobie laminowanie, to nie gryzie a szkoda uczyć się od razu na modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Kłosowski Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 W sklepie modelarskim, kupując tą żywicę powiedziano mi, że jest to żywica typowo do klejenia, a tu Mareq twierdzi inaczej. Cóż wierze modelarzowi Pomógł dla ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.