Skocz do zawartości

przewinięcie silnika 2204/2400kV


mayster8405
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się złożyło ,że po zakupie  silnika 2204/2400kV CW długo się nim nie nacieszyłem którego miałem w delcie Stunt Cat - silnik padł !!! Reklamację nie uwzlędniono  gdyż sprzedawca mi powiedział że silnik ten jest tylko do dronów.

Postanowiłem tak dla idei wskrzesić go, przewijając.Prawdopodobnie silnik był nawinięty w trójkąt ,wiązką trzech drutów po 17 zwoi ,średnicy  na oko poniżej 0.3 m/m.ale postanowiłem nawinąć w gwiazdę.

post-3422-0-16230100-1563209931_thumb.jpg

wg wzoru       AacCBbaACcbB        / wejścia uzwojeń wspólne/.

Pierwsze dwa nawinięcia wykonałem drutem 0.4 m/m i 14 zwoi na ząb ,skończyły się niepowodzeniem  gdyż silnik nie ruszał i grzał się. Po rozmowach z kolegami AMC, Lataczem, przejrzałem dokładnie silnik i okazało się, że pomyliłem kierunki niektórych zębów. Rozrysowałem sobie schemacik jw. i według niego przewinąłem silnik po raz trzeci, ale drutem 0.32m/m. Jakież było moje zadowolenie jak silnik ożył i zaczął pięknie pracować na całym zakresie przepustnicy wogóle się nie grzejąc przy pakiecie 3S.Prawdopodobnie drut 0.40 też by był dobry, ale już nie próbowałem.

Nie znam jego parametrów po przewinięciu / prąd, obroty/ ale w najbliższym czasie to sprawdzę.   A może ktoś z kolegów w przybliżeniu poda jego paramatry.

W sumie jestem bardzo zadowolony, i może komuś się też przyda opis do tego silnika i spróbuje sił. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się złożyło ,że po zakupie  silnika 2204/2400kV CW długo się nim nie nacieszyłem którego miałem w delcie Stunt Cat - silnik padł !!! Reklamację nie uwzlędniono  gdyż sprzedawca mi powiedział że silnik ten jest tylko do dronów.

 

hmm, a jak sprzedawca doszedł do tego, że użyłeś go nie w dronie (abstrahując od tego z sufitu zastrzeżenia gwarancyjnego)

Czyżby sprzedawcą był rc4max.com ?

 

Co do meritum, to niestety nie za bardzo wiem jakbym mógł przewinąć silnik na podstawie Twojego opisu, chyba trzeba więcej doświadczenia...albo dokładniejszego opisu tego co na rysunku..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze !, jakbyś zgadł !!!! cz też coś miałeś z tym sklepem?
oto odpowiedz:
post-3422-0-81288200-1563257458_thumb.jpg
 a oto dane tego silnika
https://www.rc4max.com/silnik_bezszczotkowy_2204_2400kv_cw,2663,487.html
silnik spełnił wszystkie wymogi producenta z mojej strony, tyle że został zastosowany do 250 gramowego modelu.Na pytanie jaka jest różnica między silnikiem do samolotu a do drona i jaki serwis go sprawdzał, padła odpowiedz- NIE WIEM !
 
1485105596.6734.jpg
ale do rzeczy; silnik ma trzy uzwojenia A,B,C. Oznaczyłem sobie zęby cyframi od 1-12.
Pierwsze uzwojenie nawinąłem na 1-szy ząb w lewo, 2-gi w prawo ,następnie przeszedłem drutem na 7-my ząb nawijając go w prawo a 8-my w lewoi to jest koniec uzwojenia A .
Drugie uzwojenie nawinąłem zaczynając od 5-go zęba który nawinąłem w lewo a 6-ty w prawo, przechodząc drutem do zęba 11-tego który nawinąłem w prawo a 12-ty w lewo i to jest koniec uzwojenia B.
Trzecie uzwojenie na zębie 9-tym nawinąłem w prawo a 10-tym w lewo, przechodząc drutem do zęba 3-go nawiniętego w prawo i 4-ty w lewo i to jest koniec uzwojenia C.
Początki uzwojeń są łączone razem/zlutowane/, a A,B,C to wyjścia do regulatora.Oczywiście końcówki przewodów muszą być pozbawione emalii.W trakcie nawijania sprawdzałem przyrządem czy nie ma przypadkiem zwarcia na żadnym z uzwojeń i wspólny punkt uzwojeń nie dotykał gdzieś do obudowy.Dobrze zostawic dla pewności i wygody dłuższe końcówki drutu . No i to wszystko.
A może jeszcze tak z oznaczeniem. A  a  c  C   B  b  a   A    C    c     b     B                      1-sze uzwojenie ząb 1,2,7,8  
                                      ząb:           1   2  3  4   5   6  7  8    9   10   11   12                       2-gie                          5,6,11,12
                         kierunki uzwojeń:     L  P  P  L   L   P  P  L   L    P     P     L                        3-cie                          9,10,3,4
 
.Myślę że teraz jest jasne!?

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze !, jakbyś zgadł !!!! cz też coś miałeś z tym sklepem?

oto odpowiedz:

...

tak, miałem i taki numer pasował mi do tego januszowego biznesu. Mają tam na ścianie taką złotą myśl, której się ściśle trzymają: "klient to ktoś kto jeszcze nie zapłacił, gdy zapłaci to niech frajer spada na drzewo"

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 a oto dane tego silnika

https://www.rc4max.com/silnik_bezszczotkowy_2204_2400kv_cw,2663,487.html

silnik spełnił wszystkie wymogi producenta z mojej strony, tyle że został zastosowany do 250 gramowego modelu.Na pytanie jaka jest różnica między silnikiem do samolotu a do drona i jaki serwis go sprawdzał, padła odpowiedz- NIE WIEM !

 

 

Specyfika pracy silnika w wielowirnikowcu a w płatowcu jest zupełnie inna. 12A dla tego silnika to absolutny max, przy którym on się po prostu pali - czytaj może pracować max 10 sek. I to zazwyczaj w wielowirnikowcach jest wystarczające bo w zawisie one biorą po 5-6A i dopiero w nawrotach trwających 1 - 2 sekundy pobór skacze na maxa. Jeżeli zastosowałeś go stunt catcie i dobrałeś śmigło tak aby brał 12A ciągle to niestety tego silnik nie miał prawa wytrzymać. Tylko, że oprócz info o 12A max powinno się pojawić też info o 10 sekundach...

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specyfika pracy silnika w wielowirnikowcu a w płatowcu jest zupełnie inna. ...

Dziękuję za wyjaśnienie. Czyli wygląda, że sklep miał rację odrzucając reklamację a ja ich niesłusznie oskarżyłem ;)

W takim razie do każdego silnika o takiej specyfikacji powinno być wyraźne ostrzeżenie o ograniczeniach..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyjaśnienie. Czyli wygląda, że sklep miał rację odrzucając reklamację a ja ich niesłusznie oskarżyłem ;)

W takim razie do każdego silnika o takiej specyfikacji powinno być wyraźne ostrzeżenie o ograniczeniach..

 

Dokładnie tak. Gdybyś wiedział że te 12A ciągłego zabije Ci silnik to pewnie byś wziął inne śmigło. Albo większy silnik. 

Są dobrej klasy silniki do dronów w tym rozmiarze, które wytrzymują spokojnie 40-50A krótkotrwale - ale kosztują 3 x tyle co ten.

Wtedy 12A ciągłego poboru prądu powoduje, że są tylko lekko ciepłe... ale ważą nie 23g ale 36g..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym że silnik pobiera 12A max wiedziałem i dlatego na drążku ustawiłem 60% gazu. 

Ale pytanie może głupie- czy te silniki są tylko do dronów, czy można je stosować do "piankowców" / oczywiście uwzględniając dane silnika/.

Ale nadal dręczy mnie,  czy to był silnik bubel czy 100% sprawny.Zauważyłem że w jego danych napisano "silnik z przewodami bez wtyków" a końcówki przewodów zakupionego posiadały zalutowane wtyki.

  ALE było minęło!? silnik jest jak nowy :) i dobrze zwracać uwagę na szczególy specyfikacji silnika jaki się kupuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nadal dręczy mnie,  czy to był silnik bubel czy 100% sprawny.Zauważyłem że w jego danych napisano "silnik z przewodami bez wtyków" a końcówki przewodów zakupionego posiadały zalutowane wtyki...

Też kupiłem tam nowe radio które miało z 15modeli w pamięci i nie działający jeden przełącznik. Okazało się, że w przełączniku była tylko odpięta wtyczka a modele dało się wykasować z pamięci :D . Ale smród i niesmak pozostaje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno.

Dla silnika nie jest wszystko jedno czy ma śmigło dobrane tak, że na max drążka pobiera dopuszczalny prąd -czy za duże śmigło i gaz tylko do połowy.

Pierwsza opcja jest prawidłowo -druga jest źle. W drugim przypadku sprawność silnika  jest dużo gorsza i więcej energii    "idzie w ciepło"

 

Różnice pomiędzy wykonaniami silników do dronów i do modeli samolotów są kosmetyczne i można stosować zamiennie  -oczywiście tylko w zakresie dopuszczalnych parametrów .

Silnik do drona ma lepszą sprawność w zakresie średnich obciążeń -do samolotu max sprawności osiąga bliżej max mocy.

 

Co do bezawaryjności pracy silnika od drona w  modelu samolotu -śmigło musi być tak dobrane, żeby na max draga nie przekraczało dopuszczalnego prądu.   jeśli podane sa ograniczenia czasowe -to należy stosować się i do nich - np - dopuszczalny prad przez max 30s -to 30 sekund wznoszenia -i kilka minut szybowania (a silnik stygnie). przy pracy ciaglej smigło dobierać tak, zeby na pełnym dragu prad był ponizej dopuszczalnego dla pracy ciaglej.

 

I ciekawostka co do silnika 23g wagi który nie może 12A brać -dawno temu robiłem silniki które przy wadze własnej 24g pracowały w sposób ciągły ( kilkuminutowe loty)  z poborem 24A.  Da się -ale to inna bajka.

Jakość silników w przybliżeniu jest taka jak cena... np   magnesy mogą się rozmagnesowywać już przy 60*C -a mogą wytrzymywać i 150*C...   drut na uzwojenia może być bez atestu -może mieć atest na 150*C lub nawet ponad 200*C...

itd.   Precyzja wykonania -szczelina magnetyczna  może mieć 0,2mm lub 1,2mm    (dość  typowa to  0,7mm) ... a osiągi zależą  od szczeliny mocno... 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ciekawostka co do silnika 23g wagi który nie może 12A brać -dawno temu robiłem silniki które przy wadze własnej 24g pracowały w sposób ciągły ( kilkuminutowe loty)  z poborem 24A.  Da się -ale to inna bajka.

Jakość silników w przybliżeniu jest taka jak cena... np   magnesy mogą się rozmagnesowywać już przy 60*C -a mogą wytrzymywać i 150*C...   drut na uzwojenia może być bez atestu -może mieć atest na 150*C lub nawet ponad 200*C...

itd.   Precyzja wykonania -szczelina magnetyczna  może mieć 0,2mm lub 1,2mm    (dość  typowa to  0,7mm) ... a osiągi zależą  od szczeliny mocno... 

 

Dokładnie tak. W naszych zawodniczych maszynach mamy wyczynowe silniki (kupne), które biorą po 40A, ważą 34g i mają ok 2kg ciągu statycznego.

Wszystko zależy od jakości, która niestety jest mocno skorelowana z ceną. Nie kosztują 34zł ale 84zł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczynowe nie kosztują też 84zł.  Średnia półka tak.

 

W rekreacyjnym 2 metry rozpiętości motoszybowcu -silnik 350zł + przekładnia 200 + śmigło 150 + regulator 350...   i to też nie jest jeszcze wyczyn tylko średnia półka... może lepsza średnia.

 

Maleństwa do piankowców na pewno taniej ale wyczynowy mały silnik to bliżej 400zeta... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyczynowe nie kosztują też 84zł.  Średnia półka tak.

 

W rekreacyjnym 2 metry rozpiętości motoszybowcu -silnik 350zł + przekładnia 200 + śmigło 150 + regulator 350...   i to też nie jest jeszcze wyczyn tylko średnia półka... może lepsza średnia.

 

Maleństwa do piankowców na pewno taniej ale wyczynowy mały silnik to bliżej 400zeta... 

 

Ale mowa o silnikach do dronów - lepszych odpowiedników tego chińskiego badziewia za 34zl, a nie do samolotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.