mayster8405 Opublikowano 15 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2019 Tak się złożyło ,że po zakupie silnika 2204/2400kV CW długo się nim nie nacieszyłem którego miałem w delcie Stunt Cat - silnik padł !!! Reklamację nie uwzlędniono gdyż sprzedawca mi powiedział że silnik ten jest tylko do dronów. Postanowiłem tak dla idei wskrzesić go, przewijając.Prawdopodobnie silnik był nawinięty w trójkąt ,wiązką trzech drutów po 17 zwoi ,średnicy na oko poniżej 0.3 m/m.ale postanowiłem nawinąć w gwiazdę. wg wzoru AacCBbaACcbB / wejścia uzwojeń wspólne/. Pierwsze dwa nawinięcia wykonałem drutem 0.4 m/m i 14 zwoi na ząb ,skończyły się niepowodzeniem gdyż silnik nie ruszał i grzał się. Po rozmowach z kolegami AMC, Lataczem, przejrzałem dokładnie silnik i okazało się, że pomyliłem kierunki niektórych zębów. Rozrysowałem sobie schemacik jw. i według niego przewinąłem silnik po raz trzeci, ale drutem 0.32m/m. Jakież było moje zadowolenie jak silnik ożył i zaczął pięknie pracować na całym zakresie przepustnicy wogóle się nie grzejąc przy pakiecie 3S.Prawdopodobnie drut 0.40 też by był dobry, ale już nie próbowałem. Nie znam jego parametrów po przewinięciu / prąd, obroty/ ale w najbliższym czasie to sprawdzę. A może ktoś z kolegów w przybliżeniu poda jego paramatry. W sumie jestem bardzo zadowolony, i może komuś się też przyda opis do tego silnika i spróbuje sił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 15 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2019 Tak się złożyło ,że po zakupie silnika 2204/2400kV CW długo się nim nie nacieszyłem którego miałem w delcie Stunt Cat - silnik padł !!! Reklamację nie uwzlędniono gdyż sprzedawca mi powiedział że silnik ten jest tylko do dronów. hmm, a jak sprzedawca doszedł do tego, że użyłeś go nie w dronie (abstrahując od tego z sufitu zastrzeżenia gwarancyjnego) Czyżby sprzedawcą był rc4max.com ? Co do meritum, to niestety nie za bardzo wiem jakbym mógł przewinąć silnik na podstawie Twojego opisu, chyba trzeba więcej doświadczenia...albo dokładniejszego opisu tego co na rysunku.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 16 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 Piotrze !, jakbyś zgadł !!!! cz też coś miałeś z tym sklepem?oto odpowiedz: a oto dane tego silnikahttps://www.rc4max.com/silnik_bezszczotkowy_2204_2400kv_cw,2663,487.htmlsilnik spełnił wszystkie wymogi producenta z mojej strony, tyle że został zastosowany do 250 gramowego modelu.Na pytanie jaka jest różnica między silnikiem do samolotu a do drona i jaki serwis go sprawdzał, padła odpowiedz- NIE WIEM ! ale do rzeczy; silnik ma trzy uzwojenia A,B,C. Oznaczyłem sobie zęby cyframi od 1-12.Pierwsze uzwojenie nawinąłem na 1-szy ząb w lewo, 2-gi w prawo ,następnie przeszedłem drutem na 7-my ząb nawijając go w prawo a 8-my w lewoi to jest koniec uzwojenia A .Drugie uzwojenie nawinąłem zaczynając od 5-go zęba który nawinąłem w lewo a 6-ty w prawo, przechodząc drutem do zęba 11-tego który nawinąłem w prawo a 12-ty w lewo i to jest koniec uzwojenia B.Trzecie uzwojenie na zębie 9-tym nawinąłem w prawo a 10-tym w lewo, przechodząc drutem do zęba 3-go nawiniętego w prawo i 4-ty w lewo i to jest koniec uzwojenia C.Początki uzwojeń są łączone razem/zlutowane/, a A,B,C to wyjścia do regulatora.Oczywiście końcówki przewodów muszą być pozbawione emalii.W trakcie nawijania sprawdzałem przyrządem czy nie ma przypadkiem zwarcia na żadnym z uzwojeń i wspólny punkt uzwojeń nie dotykał gdzieś do obudowy.Dobrze zostawic dla pewności i wygody dłuższe końcówki drutu . No i to wszystko.A może jeszcze tak z oznaczeniem. A a c C B b a A C c b B 1-sze uzwojenie ząb 1,2,7,8 ząb: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 2-gie 5,6,11,12 kierunki uzwojeń: L P P L L P P L L P P L 3-cie 9,10,3,4 .Myślę że teraz jest jasne!? 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 16 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 Zamieszczam taką tabelkę, pewnie się przyda. TABELA UZWOJEŃ.doc TABELA UZWOJEŃ.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 16 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 Piotrze !, jakbyś zgadł !!!! cz też coś miałeś z tym sklepem? oto odpowiedz: ... tak, miałem i taki numer pasował mi do tego januszowego biznesu. Mają tam na ścianie taką złotą myśl, której się ściśle trzymają: "klient to ktoś kto jeszcze nie zapłacił, gdy zapłaci to niech frajer spada na drzewo" 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 16 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 a oto dane tego silnika https://www.rc4max.com/silnik_bezszczotkowy_2204_2400kv_cw,2663,487.html silnik spełnił wszystkie wymogi producenta z mojej strony, tyle że został zastosowany do 250 gramowego modelu.Na pytanie jaka jest różnica między silnikiem do samolotu a do drona i jaki serwis go sprawdzał, padła odpowiedz- NIE WIEM ! Specyfika pracy silnika w wielowirnikowcu a w płatowcu jest zupełnie inna. 12A dla tego silnika to absolutny max, przy którym on się po prostu pali - czytaj może pracować max 10 sek. I to zazwyczaj w wielowirnikowcach jest wystarczające bo w zawisie one biorą po 5-6A i dopiero w nawrotach trwających 1 - 2 sekundy pobór skacze na maxa. Jeżeli zastosowałeś go stunt catcie i dobrałeś śmigło tak aby brał 12A ciągle to niestety tego silnik nie miał prawa wytrzymać. Tylko, że oprócz info o 12A max powinno się pojawić też info o 10 sekundach... 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 16 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 Specyfika pracy silnika w wielowirnikowcu a w płatowcu jest zupełnie inna. ... Dziękuję za wyjaśnienie. Czyli wygląda, że sklep miał rację odrzucając reklamację a ja ich niesłusznie oskarżyłem W takim razie do każdego silnika o takiej specyfikacji powinno być wyraźne ostrzeżenie o ograniczeniach.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 16 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2019 Dziękuję za wyjaśnienie. Czyli wygląda, że sklep miał rację odrzucając reklamację a ja ich niesłusznie oskarżyłem W takim razie do każdego silnika o takiej specyfikacji powinno być wyraźne ostrzeżenie o ograniczeniach.. Dokładnie tak. Gdybyś wiedział że te 12A ciągłego zabije Ci silnik to pewnie byś wziął inne śmigło. Albo większy silnik. Są dobrej klasy silniki do dronów w tym rozmiarze, które wytrzymują spokojnie 40-50A krótkotrwale - ale kosztują 3 x tyle co ten. Wtedy 12A ciągłego poboru prądu powoduje, że są tylko lekko ciepłe... ale ważą nie 23g ale 36g.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 18 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2019 O tym że silnik pobiera 12A max wiedziałem i dlatego na drążku ustawiłem 60% gazu. Ale pytanie może głupie- czy te silniki są tylko do dronów, czy można je stosować do "piankowców" / oczywiście uwzględniając dane silnika/. Ale nadal dręczy mnie, czy to był silnik bubel czy 100% sprawny.Zauważyłem że w jego danych napisano "silnik z przewodami bez wtyków" a końcówki przewodów zakupionego posiadały zalutowane wtyki. ALE było minęło!? silnik jest jak nowy i dobrze zwracać uwagę na szczególy specyfikacji silnika jaki się kupuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 18 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2019 Oczywiście, że możesz ich używać do piankowców. Jak myślisz czym napędzane są popularne Lidloloty? W modelach 3D Lab print stosowane są np duże silniki 4108, ktore zaprojekwowane są do dronów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zipp Opublikowano 18 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2019 Ale nadal dręczy mnie, czy to był silnik bubel czy 100% sprawny.Zauważyłem że w jego danych napisano "silnik z przewodami bez wtyków" a końcówki przewodów zakupionego posiadały zalutowane wtyki... Też kupiłem tam nowe radio które miało z 15modeli w pamięci i nie działający jeden przełącznik. Okazało się, że w przełączniku była tylko odpięta wtyczka a modele dało się wykasować z pamięci . Ale smród i niesmak pozostaje.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayster8405 Opublikowano 19 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2019 No i wiadomo wszystko!?, po temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 19 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2019 jeszcze jedno. Dla silnika nie jest wszystko jedno czy ma śmigło dobrane tak, że na max drążka pobiera dopuszczalny prąd -czy za duże śmigło i gaz tylko do połowy. Pierwsza opcja jest prawidłowo -druga jest źle. W drugim przypadku sprawność silnika jest dużo gorsza i więcej energii "idzie w ciepło" Różnice pomiędzy wykonaniami silników do dronów i do modeli samolotów są kosmetyczne i można stosować zamiennie -oczywiście tylko w zakresie dopuszczalnych parametrów . Silnik do drona ma lepszą sprawność w zakresie średnich obciążeń -do samolotu max sprawności osiąga bliżej max mocy. Co do bezawaryjności pracy silnika od drona w modelu samolotu -śmigło musi być tak dobrane, żeby na max draga nie przekraczało dopuszczalnego prądu. jeśli podane sa ograniczenia czasowe -to należy stosować się i do nich - np - dopuszczalny prad przez max 30s -to 30 sekund wznoszenia -i kilka minut szybowania (a silnik stygnie). przy pracy ciaglej smigło dobierać tak, zeby na pełnym dragu prad był ponizej dopuszczalnego dla pracy ciaglej. I ciekawostka co do silnika 23g wagi który nie może 12A brać -dawno temu robiłem silniki które przy wadze własnej 24g pracowały w sposób ciągły ( kilkuminutowe loty) z poborem 24A. Da się -ale to inna bajka. Jakość silników w przybliżeniu jest taka jak cena... np magnesy mogą się rozmagnesowywać już przy 60*C -a mogą wytrzymywać i 150*C... drut na uzwojenia może być bez atestu -może mieć atest na 150*C lub nawet ponad 200*C... itd. Precyzja wykonania -szczelina magnetyczna może mieć 0,2mm lub 1,2mm (dość typowa to 0,7mm) ... a osiągi zależą od szczeliny mocno... 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 19 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2019 I ciekawostka co do silnika 23g wagi który nie może 12A brać -dawno temu robiłem silniki które przy wadze własnej 24g pracowały w sposób ciągły ( kilkuminutowe loty) z poborem 24A. Da się -ale to inna bajka. Jakość silników w przybliżeniu jest taka jak cena... np magnesy mogą się rozmagnesowywać już przy 60*C -a mogą wytrzymywać i 150*C... drut na uzwojenia może być bez atestu -może mieć atest na 150*C lub nawet ponad 200*C... itd. Precyzja wykonania -szczelina magnetyczna może mieć 0,2mm lub 1,2mm (dość typowa to 0,7mm) ... a osiągi zależą od szczeliny mocno... Dokładnie tak. W naszych zawodniczych maszynach mamy wyczynowe silniki (kupne), które biorą po 40A, ważą 34g i mają ok 2kg ciągu statycznego. Wszystko zależy od jakości, która niestety jest mocno skorelowana z ceną. Nie kosztują 34zł ale 84zł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 19 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2019 wyczynowe nie kosztują też 84zł. Średnia półka tak. W rekreacyjnym 2 metry rozpiętości motoszybowcu -silnik 350zł + przekładnia 200 + śmigło 150 + regulator 350... i to też nie jest jeszcze wyczyn tylko średnia półka... może lepsza średnia. Maleństwa do piankowców na pewno taniej ale wyczynowy mały silnik to bliżej 400zeta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 19 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2019 wyczynowe nie kosztują też 84zł. Średnia półka tak. W rekreacyjnym 2 metry rozpiętości motoszybowcu -silnik 350zł + przekładnia 200 + śmigło 150 + regulator 350... i to też nie jest jeszcze wyczyn tylko średnia półka... może lepsza średnia. Maleństwa do piankowców na pewno taniej ale wyczynowy mały silnik to bliżej 400zeta... Ale mowa o silnikach do dronów - lepszych odpowiedników tego chińskiego badziewia za 34zl, a nie do samolotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi