Wiesiek1952 Opublikowano 22 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2019 W drodze do Malacky odebrałem od Wojtka Magica. Jak model lata to widziałem w wykonaniu Wojtka. Można to opisać jednym słowem - cudnie. Mój Magic jest jednym z pierwszych zrobionych i chyba pierwszym wyposażanym nie przez producenta. Myślę, że wrażenia, sposób wyposażenia i błędy które popełnię przy wyposażaniu mogą się przydać innym stąd relacja z budowy. Postaram się zamieścić sporo zdjęć. Pierwsze wrażenia są bardzo pozytywne - zdjęcia będą jak zrobię :-). Wykonanie perfekcyjne - jak zwykle u Wojtka. Sporo zmian w stosunku do wcześniejszych Jantarów - chyba wszystkie warte opisania i pokazania na zdjęciach. Nowy projekt, nowy profil skrzydła, inny statecznik to nie tylko spore zmiany ale też spore wyzwania przy wyposażeniu. Cienki profil skrzydła nie daje za dużo miejsca na serwo i orczyk - pożyjemy zobaczymy. Planowany setup: - silnik Powerline micro 1025 z regulatorem YGE 60 HV (7.4V)- regulator jest wlutowany bezpośrednio do kabli silnika, - śmigło - RF/GM 16 x 8 - serwa na ogon MKS HV 6100 - serwa na lotki MKS HV 6110 - serwa na klapy - hmmmmm... tu będziemy patrzyć jak wyjdzie. Najchętniej włożył bym KST X10 mini. Jak nie da rady to będą MKS 6110 - radio Futaba - muszę mieć możliwość balastowania - model bez balastu powinien się mieścić w 1450-1500g i przynajmniej do 400g balastu. Zaczynamy od tego co zwykle robię na początku - czyli rzeczy na które mam minimalny wpływ a mają spory wpływ na wyważenie modelu. Jako firewall użyłem wycinankę CNC z Hyperflighta - tym razem "uniwersalną" bo pod dwa silniki (Powerline (czyli Schembeck lub Lehner) lub Reisenauer). Na zdjęciu już wlaminowana. Musiałem ciut obciąć kadłub (Wojtek uprzedzał) żeby wlazło to coś na 32 mm. Kadłub został skrócony o około 7mm. Ramki pod serwa do kadłuba wydrukowałem na drukarce 3D. Pasowanie do serw jest bardzo ciasne - serwa wchodzą "na klik" i właściwie nie wymagają klejenia czy mocowania. Ramki bedą jak na zdjęciu poniżej - jeszcze nie wklejone. Przednia obsługuje "wysokość" z popychaczem po lewej stronie kadłuba. Musi być ciut wyżej niż tylna, żeby popychacz nie ocierał się o serwo lub półkę od "kierunku". Serwa będą poziomo bo pod spodem zyskuję dużo miejsca na balast. Wojtek przygotował mocowanie balastu więc wstyd by było nie wykorzystać. Ciąg dalszy nastąpi... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 23 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2019 Model mamy poważony. Wyszło jak niżej: - kadłub z firewall i popychaczami. 155.3 g - kabinka 8.7 g - centropłat 360.6 g - prawe ucho (bez łącznika) 187.0 g - lewe ucho (bez łącznika) 185.4 g - łączniki po 10 g każdy 20.0 g - statecznik pionowy 21.0 g - statecznik poziomy 28.9 g Czyli na pusto bez wyposażenia to 966.9 g Wyposażenie (estymacja) - silnik z kablami,ESC i wtyczkami (zważone) 131.3 g - kołpak 11.0 g - śmigło GM 16 x 8 12.0 g - serwa 6 MKS 6100/6110 po 10 g każde 60.0 g - ramki do serw w kadłubie (wydruk 3D) przód. 6.1 g Tył. 5.6 g - półka pod radio 5.0 g - ramki do serw w skrzydłach po 5 g (około). 20.0 g - odbiornik 11.0 g - sruby mocujące skrzydło 6.0 g - Altis 7.2 g - okablowanie z wtyczkami (około) 80.0 g - bateria Tattu 1050 mAh 93.0 g - żywica do ramek 10.0 g - rzepy i inne 20.0 g Razem wyposażenie: 478.2 g Cały model z wyposażeniem około 1445 g EDIT: uzupełnienie do wczorajszego - przednia półka pod serwo ma 39.8 mm szerokości, tylna nieco węższa 37.0 mm 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 24 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 Kadłub i ogon zmontowany. Półki pod serwa powklejane więc pora na próbę złożenia całości i małą sesję zdjęciową. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech_Byrski Opublikowano 24 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 Ale to masz ładne Ale to masz ładne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 24 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 Stojaczek czadowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 24 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 Piękny samolot! Jakie malowanie od dołu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 24 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 Piękności szybowiec. Gratulacje nabytku Wiesławie, ale i również ogromne dla Twórcy - Wojtka. Brawo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 24 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 Wojtek to producent a twórca...?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 24 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 Ja tylko bym chciał, żeby mój był różowy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 24 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 Ja tylko bym chciał, żeby mój był różowy... Patryk ale jeden LGBT już lata więc może coś do tego różu by dodać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 24 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 Model na zdjęciu wygląda ekstra. Błysk. Ale z bliska, jeszcze lepiej. Pomacałem go trochę w Malacky. Jak lata, to może już najbliższy weekend zobaczymy, kiedy Wiesiu zdąży wszystko uzbroić i nastroić. Ciekawym, jak się będzie sprawował w rękach (w locie) innych niż producenta-stwórcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 24 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 No to kto go stworzył? Producent czy stwórca? bo się gubię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 24 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 Producent go stworzył z form i materiału - czyli stwórca. Osobny temat, to kto za tym stoi od strony ideologicznej, konceptu i liczydła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 24 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2019 producent to producent twórca to twórca bez ideologii poproszę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Sokol Opublikowano 25 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 A ja słyszałem, że stwórca tego modelu jest jeden w trzech osobach i dlatego ciężko zrozumieć o co chodzi A tak całkiem poważniej - ja odpowiadałem za aerodynamikę i projekt geometryczny. Zarówno modelu, jak i form. Innymi - słowy - robię tu za projektanta. Wojtek z kolei robi za konstruktora (bo jeśli chodzi o strukturę całości, to tylko dałem parę pomysłów) i wykonawcę. Ot - taka tam zespołowo wykonana robota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 25 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 Wyzwanie numer 1 za nami. Serwa na lotkach zamontowane i przetestowane. Mieści się choć łatwo nie było. Orczyk mocno skrócony i dowiercona dziurka bardzo blisko osi obrotu i nawet obudowa wieloklina nieco przypiłowana. Snap metalowy mooooocno "pocieńkowany". Ramka od serwa przesunięta ile się dało do przodu tak, że się opiera o dzwigar - żeby zyskać max na grubości. MKS 6100/6110 mają ten nieszczęsny garb i serwo na tak krótkim orczyku musi byś ułożone "garbem" do przodu płata. Inaczej koliduje z popychaczem. Wojtek przygotował mi - powyginał wszystkie dzwignie więc było łatwiej. Musiałem tylko nagwintować końcówki. O dziwo, pomimo bardzo krótkiego ramienia na serwie, uzyskany skok jest ogromny. Przy radiu "na surowo" czyli 100% w obie strony skok ok 32 mm w obie strony. Reszta na zdjęciach poniżej: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 25 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2019 Uff... Model w pełni uzbrojony - rzutem na taśmę. Ustawianie wszystkiego jutro we Wrocku. Na klapach mam KST X10 mini - wlazło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 26 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2019 Wiesiu gratuluję zakupu i śledzę wątek z wielką uwagą. Model - rewelacja w każdym względzie. Wysłane z mojego SM-J701F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bayern Opublikowano 26 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2019 No no swietny Modell ..Opisz relacje z oblotow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek1952 Opublikowano 27 Lipca 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2019 Wychylenia klap na „dzień dobry” bez kombinacji wyszły 90 stopni w dół i Ok 10 mm w górę. Mam pomysł, żeby w f3k założyć zawodnikom takie coś: ksiazeczka-turystyki-pieszej-pttk.jpg i po każdych zawodach dokonywać wpisów, w przypadku dalszych niedolotów. Może f5j również przystąpi do tej inicjatywy? Jestem bardzo za. Musi być odznaka sprawnościowe „kukurydza”. Konrad dostaje bez żadnych dodatkowych wymagań. Po prostu już ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi