Skocz do zawartości

JENA 2,5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

po x latach dzięki koledze z forum Andrzejowi udało mi się poprzez dział giełda zakupić silnik Jena 2,5 i to dokładnie taki, który rozwaliłem za czasów podstawówki próbując polecieć pierwszy raz modelem na uwięzi. Potem były już ciężkie czasy, nauka itd. i koniec latania.

 

Plan jest taki aby silnik przeczyścić (coś chrzęści jakby piasek w przednim łożysku) ale wcześniej muszę dorobić kluczyk do odkręcenia cylindra. Potem próby jak silnik pracuje i dobór modelu górnopłata RC lub na uwięzi.

 

 

post-1402-0-89692700-1572453641_thumb.jpg

 

 

 

post-1402-0-56321600-1572453674_thumb.jpg

 

 

 

post-1402-0-81170700-1572453752_thumb.jpg

Opublikowano

Witam wszystkich,

 

po XX latach dzięki koledze z forum Andrzejowi udało mi się poprzez dział giełda zakupić silnik Jena 2,5 i to dokładnie taki, który rozwaliłem za czasów podstawówki próbując polecieć pierwszy raz modelem na uwięzi. Potem były już ciężkie czasy, nauka itd. i koniec latania.

 

Plan jest taki aby silnik przeczyścić (coś chrzęści jakby piasek w przednim łożysku) ale wcześniej muszę dorobić kluczyk do odkręcenia cylindra. Potem próby jak silnik pracuje i dobór modelu górnopłata RC lub na uwięzi.

 

 

attachicon.gifIMG_9612.JPG

 

 

 

attachicon.gifIMG_9613.JPG

 

 

 

attachicon.gifIMG_9614.JPG

kluczyk od Chinki pasuje

Opublikowano

Jacek, dziękuję za podpowiedź.

Artur, piękny egzemplarz. Rozumiem,, że tylko stoi na półce?

 

 

Mój silnik jest prawie rozbrojony. Klucz dorobiłem iglakami z uchwytu do mocowania regipsów...

 

post-1402-0-50459200-1572461540_thumb.jpg

 

 

 

 

 

Pytanie jak ściągnąć piastę? Zamocować w imadle i podważyć nożem, obustronnie, czy jakoś inaczej?

 

 

 

post-1402-0-20518100-1572461513_thumb.jpg

Opublikowano

Jacek, dziękuję za podpowiedź.

Artur, piękny egzemplarz. Rozumiem,, że tylko stoi na półce?

 

 

Mój silnik jest prawie rozbrojony. Klucz dorobiłem iglakami z uchwytu do mocowania regipsów...

 

attachicon.gifIMG_9616.JPG

 

 

 

 

 

Pytanie jak ściągnąć piastę? Zamocować w imadle i podważyć nożem, obustronnie, czy jakoś inaczej?

 

 

 

attachicon.gifsilnik.jpg

NIE.....najłatwiej ściagnąć,----> dwa kliny o bardzo małym kącie rozwarcia ( najlepiej nóz) pomiędzy piastę  a nosek karteru, ten pakiet w imadło i powoli dociągać...wyskoczy samo

Opublikowano

Najlepiej jakimś precyzyjnym ściągaczem, ale nie masz...

Ta piasta jest mocowana na stożku, więc wystarczy lekko podgrzać  najlepiej w tym przypadku opalarką do max 120 st. i podważyć czymś ostrym z dwóch stron jednocześnie. Delikatnie, żeby nie porysować piasty i karteru

Ale wcześniej umyć, żeby pozbyć się starego oleju, bo może totalnie zaschnąć i zbrudzi karter.

Trudne to nie jest.

A.C.

post-197-0-37105900-1572463020_thumb.jpg

Opublikowano

" Trudne to nie jest."....ale trzeba wiedzieć jak  :).... widziałem dużo wałów JEN  z ukruszonym gwintem....

ale cieszę się że grono "restauratorów " powiększa się.....tak trzymać  CHOPY :)  :)  :) 

 

co do opalarki to ostrożnie...tam jest taka uszczelka między piastą a łozyskiem , ni to  papier  ni jakies tworzywo sztuczne

Opublikowano

Minimalnie podgrzałem i podważyłem nożem. Zeszło.

Nie widzę nic niepokojącego. Wygląda na to, iż "chrzęściła" ta plastikowa nakładka na łożysko.

 

Jaką oliwą zalać łożysko? Mam jakąś standardową do maszyn do szycia...

Czy silnik wystarczy przemyć naftą?

Oraz pytanie, czy ten eter się nada na mieszankę paliwową: https://allegro.pl/oferta/eter-dietylowy-czysty-min-99-5-100ml-warchem-7849372401?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=NTcwYWFmZjctYTVkNy00YTljLWIyOWMtNjk1MmU1NzY3MWQ0AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=509be6e0-3f40-407e-ab4d-1fbbebde4d45

 

 

post-1402-0-06660300-1572467133_thumb.jpg

Opublikowano

Z tego co kojarzę to były czerwone ale tylko w 1ccm (inny czerwony niż ten, który raczej purpurę przypomina, ale też ładny ), w 2,5 zawsze czarne i w 2,0 zawsze niebieskie.

Te dwie ostatnie pasują zamiennie.

Ale fabryka składała tak jak napisałem.

Opublikowano

Jacek, dziękuję za podpowiedź.

Artur, piękny egzemplarz. Rozumiem,, że tylko stoi na półce?

 

 

Mój silnik jest prawie rozbrojony. Klucz dorobiłem iglakami z uchwytu do mocowania regipsów...

 

attachicon.gifIMG_9616.JPG

 

 

 

 

 

Pytanie jak ściągnąć piastę? Zamocować w imadle i podważyć nożem, obustronnie, czy jakoś inaczej?

 

 

 

attachicon.gifsilnik.jpg

 Dziękuję , oczywiście jego miejsce jest półce 

Proszę jeszcze ,

Jacek, dziękuję za podpowiedź.

Artur, piękny egzemplarz. Rozumiem,, że tylko stoi na półce?

 

 

Mój silnik jest prawie rozbrojony. Klucz dorobiłem iglakami z uchwytu do mocowania regipsów...

 

attachicon.gifIMG_9616.JPG

 

 

 

 

 

Pytanie jak ściągnąć piastę? Zamocować w imadle i podważyć nożem, obustronnie, czy jakoś inaczej?

 

 

 

attachicon.gifsilnik.jpg

 

 

 Dziękuję , oczywiście jego miejsce jest półce 

 

post-1873-0-48111400-1572471313_thumb.jpg

post-1873-0-01609000-1572471370_thumb.jpg

post-1873-0-25438100-1572471395_thumb.jpg

Opublikowano

Z tego co kojarzę to były czerwone ale tylko w 1ccm, w 2,5 zawsze czarne i w 2,0 zawsze niebieskie.

Te dwie ostatnie pasują zamiennie.

Ale fabryka składała tak jak napisałem.

 

Czerwonych 2,5  tez nie pamiętam, ale były równiez popwięksona głowica:

 

post-8532-0-20379600-1572472538_thumb.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.