Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, samolocik napisał:

 

Stefan, raczej proponuje. Miałem wiele zestawów MPXa i w żadnym nie było kleju CA.

...

Pozdrawiam

Piotr

 

 

 

 

KlejCA.jpg

 

1 godzinę temu, samolocik napisał:

 

...

Jak zakupiłem model Multiplexa Solius w wersji gotowej do lotu to zauważyłem, że żadna spoina nie była wykonana klejem CA. Był to jakiś klej gumowaty w rodzaju kleju na gorąco z pistoletu. To dobrze, bo to oznacza że nie dają pracownikom wąchać tej chemii i szanują ich zdrowie.

 

 

Pozdrawiam

Piotr

 

Natomiast gdzieś czytałem, że przy fabrycznym montażu używają UHU Por w aerozolu i potem jest taka gumiasta spoina.

Opublikowano

W sprayu chyba nie bo byłby problem z brudzeniem pianki poza powierzchnią klejoną i wdychanie oparów. W Soliusie wyglądało to na rodzaj kleju na gorąco. Ale może coś zmienili...

 

Co do dołączania kleju to na Youtube w opisie pod filmem jest "Funcub NG (Next Generation) von Multiplex - was ist drin im RR-Set" co google translator tłumaczy na "co jest w zestawie RR"

Natomiast na filmie w 1:27 min na dole jest napis, że serwo HS-55 i klej nie wchodzą w zakres dostawy. Czyli Multiplex nie dołącza ich do zestawu a osoba prezentująca unboxing zamówiła je oddzielnie.

Opublikowano

EDYCJA: 

RzeczywiścieSprawdziłem. Ten klej podają jako "potrzeby" wraz z aktywatorem do CA, pakietem i serwami.

 

(Usunąłem kolejny chybiony przykład z klejem "w zestawie")

 

Wieczorem zrobiłem jeszcze próbę sklejenia EP. Spróbowałem wodoodpornym Soudal'em 65A, niepuchnącym, bo miałem.

Skleiłem dwie odcięte końcówki skrzydeł, które leżały w bałaganie i efekt jest świetny. Dwa psy pociągowe nie rozerwą tego.

Fakt, że trzeba będzie posmarowany klejem kadłub przykryć poduszkami i na parę godzin dociążyć garnkami z wodą, ale da się tym skleić połówki kadłuba. ?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 14.08.2020 o 19:10, Bartek Piękoś napisał:

Zdecydowanie. Gięły się niemiłosiernie przy pętlach i ciasnych zakrętach. Sam myślałem o zrobieniu zastrzałów, wielu o nich pisało, a niejeden je zrobił i sobie chwalił.

Ja dałem zastrzały dlatego, że niechcący skleiły się razem dwa skrzydła i musiałem ciąć dźwigary.  To była niespodzianka najpierw wkleiłem dźwigar do środkowego mocowania odczekałem ok 1 godz. i w środkowe mocowanie włożyłem drugi dźwigar od drugiego skrzydła. Jak chciałem skrzydła rozłączyć to okazało się, że sklejone razem. Jeden z dźwigarów przecięłem, teraz do połączenia skrzydeł używam wewnętrznych rurek w dźwigarach i dla wzmocnienia zastosowałem zastrzały. Skrzydło jest sztywne i model w locie ładnie wygląda. Filmik.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
4 godziny temu, lech-j napisał:

RAY G3 (zestaw) wystarczający mam w FC o podobnej mocy,

EMAX ze sporym zapasem mocy do niego regulator 60A.

Serwa 1,8 kg - wystarczające. Osobiście nie używałem takich ale miałem wiele innych między między innymi  noname i się sprawdzały.  Jak palniesz w glebę to tryby raczej polecą niezależnie od producenta. 

Ważne, silnik nie powinien mieć średnicy większej niż 35 mm (mało miejsca)

 

Opublikowano

Nie wiem jak jest w nowym fun cubie , ale w starym miałem ten silnik https://www.rc4max.com/silnik_bezszczotkowy_emax_gt2815_07,1427,20474.html

Do starego fun cuba był szyty na miarę jesli chodzi o gabaryty rozstaw śrub itp, co do mocy to bez problemów wisiał na śmigle na 3 celowym akumulatorze i śmigle 11x5,5  , regulator był 40A spokojnie dawał sobie radę , na jednym akumulatorze 2600mah bez problemu model latał 15min a jak trochę szybował to i więcej jak 15min lotu nie było problemem.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Pociągnie bez zapasu mocy, tj. będzie dobrze latał ale nie poszalejesz. Tutaj w komplecie z regulatorem https://modelemax.pl/pl/silniki-ray/18374-ray-g3-silnik-c3536-850-ray-g2-40a-3ea0148c

Z zapasem mocy np. do lotów w pionie to raczej ten: https://modelemax.pl/pl/silniki-ray/28806-ray-g3-silnik-c3542-1000-3ea0260  

 

Patrz zastosowanie silnika do akrobatów/modeli 3D do wagi modelu Fun Cub.

Opublikowano

Skoro producent podaje masę do lotu 1200 g, a silnik nadaje się do trenerow 1700 g to chyba aż nadto. To nie jest model 3D. Regulator co najmniej 40 A. Mocniejszy zawsze możesz wykorzystać w kolejnym modelu.

Opublikowano

Okej powiedzmy że wezmę na razie ten słabszy silnik. I jeszcze jedno pytanie czyli czy jak zamontuję ten silnik to czy później jest opcja zmienienia go na mocniejszy? Czy później trzeba rozcinać kadłub?

Opublikowano

O ile pamiętam silnik montujesz do wręgi wklejonej do kadłuba poprzez śruby wkręcane od strony śmigła. Jeżeli rozstaw śrub silnika będzie pasować do wręgi wymienisz na każdy silnik. 

Opublikowano
11 minut temu, robas69 napisał:

O ile pamiętam silnik montujesz do wręgi wklejonej do kadłuba poprzez śruby wkręcane od strony śmigła. Jeżeli rozstaw śrub silnika będzie pasować do wręgi wymienisz na każdy silnik. 

Wręga nie jest wklejana, jest demontowalna,  montowana na śruby.

 

Opublikowano

dzięki za odpowiedzi to wyposażenie będzie z tym silnikiem słabszym regulatorem redoxa 6 servami i śmigłem apc 13x6,5E

Opublikowano
2 godziny temu, robas69 napisał:

Skoro producent podaje masę do lotu 1200 g, a silnik nadaje się do trenerow 1700 g to chyba aż nadto. To nie jest model 3D. Regulator co najmniej 40 A. Mocniejszy zawsze możesz wykorzystać w kolejnym modelu.

 

 

Zobaczmy co daje producent w standardzie do modelu w wersji złożonej:

  • silnik ROXXY C35-42-93
  • regulator ROXXY BL Control 740 S-BEC
  • śmigło APC 13x4E

Waga gotowego do lotu to 1380g według instrukcji producenta. https://www.multiplex-rc.de/Downloads/Multiplex/Bedienungsanleitungen/1-01422-bedienungsanleitung-bk-funcub-ng--de-en-fr-it-es.pdf

 

Na słabszym silniku oczywiście też poleci.

Czy ktoś z Was ma dobre doświadczenia z regulatorami firmy REDOX? Pytam bo ja miałem raz i szybko się zepsuł. Od tej pory nie kupiłem ponownie.

 

Pozdrawiam

Piotr

 

 

Opublikowano

Ja mam oryginalny jaki idzie do zestawu i moim zdaniem jest do niczego. Żeby polatać trochę lewo prawo to ok, ale brak mu mocy,  że względu że posiadam radio mikado vcontrol zdecydowałem się na zamontowanie yge 65lvt. Z czasem wstawię mocniejszy silnik bo oryginalny jakby miał problem z lotem pionowym i beczkami. Lubie jak mam mocy pod dostatkiem. Nie żebym korzystał, ale warto mieć 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.