Paulina Opublikowano 5 Grudnia 2019 Opublikowano 5 Grudnia 2019 Hej, zwracam się do was z prośbą. Znacie może jakieś dobre angielskie fora związane z budową i projektowaniem "dronów" ,obiektów latających i inne około modelarskie. Potrzebuje powiekszyć swoją wiedzę związaną z ta tematyką na rynku angielskim, jak to jest z uprawnieniami, szkoleniami, co i gdzie można kupić, co można co nie można jak również znaleść tu przyszłych pracowników. Liczę na Waszą pomoc
Grzesiek Opublikowano 5 Grudnia 2019 Opublikowano 5 Grudnia 2019 Hej spróbuj porozmawiac z Devem Marlesem co prawda gość jest od modeli FSR czyli pływających ślizgów ale może coś podpowie.Strona jego https://www.prestwich.ndirect.co.uk/ 1
japim Opublikowano 5 Grudnia 2019 Opublikowano 5 Grudnia 2019 w UK działa British Drone Racing Association: https://bdra.uk/ 1
Vesla Opublikowano 5 Grudnia 2019 Opublikowano 5 Grudnia 2019 O.K. Jestem, Robert mnie przywołał. Postaram się opisać co wiem. No to zacznijmy. W Anglii latamy lewą stroną.... oczywiście żartuję, przepraszam. Latanie w UK. Można nie być nigdzie zrzeszonym, to jeszcze jest wolny kraj, i latać tam gdzie przepisy pozwalają., z dala od obszarów zamkniętych, baz wojskowych, lotnisk itp. Nikt nie może ci zabronić. Sam tak latam na tak zwanych "Common fields" czyli powszechnie dostępnych łąkach, polach, lub na boiskach. "Na dziko" można latać z silnikami elektrycznymi. Silniki spalinowe wymagają klubu. Kluby: Mamy tutaj klub krajowy BMFA (British Model Flying Association) https://bmfa.org/ I klubu lokalne będące (lub nie) członkami BMFA Samo BMFA jest organizacją zrzeszająca modelarzy. Wstępując do BMFA otrzymujemy podręcznik jak i gdzie można latać, czasopismo klubowe, zniżki na imprezy itp. i oczywiście najważniejsze: UBEZPIECZENIE. Ubezpieczenie obejmuje też model którym latamy ale zgłoszenie sprawy wymaga wpłaty Ł40 lub Ł50 więc nie opłaca się zgłaszać piankowców :-) podręcznik można pobrać tutaj https://bmfa.org/Info/Downloads/BMFA-Handbook Kluby lokalne. Tutaj bywa różnie. W mojej okolicy, większość należy do BMFA (ubezpieczenie i negocjacje prawne itp). Większość klubów wymaga od modelarzy posiadania certyfikatu. Licencji na latanie modelami. Nie każdy klub posiada instruktora z uprawnieniami BMFA do przeprowadzenia egzaminu. Ale można takiego instruktora "ściągnąć" z innego klubu w celu przeprowadzenia egzaminu. Egzamin jest BEZPŁATNY ewentualnie proszony jesteś o dobrowolny datek na rzecz BMFA i pokrycie kosztów dojazdu instruktora. Egzamin obejmuje teorię i praktykę (loty), każdy typ modelu to osobna licencja: Samoloty, szybowce, drony, FPV, helikoptery. Każda licencja to dwa poziomy "A" - podstawowy (czy panujesz nad modelem) i "B" sprawdzający czy umiesz wykonywać akrobacje (wymagany na zawodach itp). Dla samolotów jest jeszcze licencja BPC (basic profieciency cert), przyznawana w chwili gdy przystępujesz do egzaminu modelem lżejszym niż 1kg i/lub startującym z ręki. Można też należeć do BMFA i latać na "common fields" warto jednak trzymać się zasad opisanych w podręczniku (limity bezpieczeństwa i ograniczenie wielkości modelu do latania poza klubem) - ja tak latam. Teraz zasady bezpieczengo latania obejmują wszystkich po wprowadzeniu przez CAA nowych przepisów. I docieramy do CAA i nowego wrzoda na d... nowych przepisów. Od 30.11.2019 wymagana jest rejestracja w CAA, zdanie egzaminu teoretycznego (co dwa lata ponowny egzamin, chyba, ze masz licencje), opłata Ł9 na rok i otrzymujesz numery ID Flyer oraz ID operatora. To ID operatora MUSI być naklejone, namalowane na modelu czcionką nie mniejszą niż 3mm Tutaj można załatwić wszystko (rejestracja i egzamin + materiały do poczytania): https://register-drones.caa.co.uk/drone-code https://rcc.bmfa.uk/quick-start-guide-to-model-flying-operation-of-unmanned-aircraft W/g nowych przepisów można latać modelami do 7kg masy w polu widzenia i na wysokości nie przekraczającej 120m. Drony o masie większej nizj 7kg nie mogą lata powyżej 120m bez zgody CAA. FPV wymaga dodatkowej osoby (odpowiedzialnej) – obserwatora. Członkowie BMFA mają trochę lepiej jeżeli latają szybowcami bo dla BMFA limit masy szybowca to 14kg i można latać powyżej 120m. https://rcc.bmfa.uk/exemptions Jako członek BMFA jestem zwolniony z konieczności rejestracji CAA do stycznia 2020 (odnawia się członkostwo na następny rok), wtedy to wraz z opłatą członkowską, płacę dodatkowo Ł9 dla CAA i dostaję numer. Oczywiście mnie też dotyczy test online z tą różnicą, że zdaję test BMFA (jest trochę rozszerzony jeżeli chodzi o wiadomości ale nic skomplikowanego). tutaj test: https://rcc.bmfa.uk/rcc To wszystko nie jest wymagane dla modeli o masie poniżej 250g, modeli na uwięzi, rakiet i balonów. (obejmuje modele wolno latające). Tak tak wstępnie i na szybko. Na podanych stronach znajdziesz trochę materiałów. Polecam poczytać. Dronami nie latam, fora modelarskie angielskojęzyczne ale nie angielskie to rcgrup i na FB jest strona BMFA. Można tam zawsze pytać. Wiem, ze nie wyjaśniłem wszystkiego a co gorsza mogłem to zrobić trochę chaotycznie dlatego jakbyś miała jeszcze jakieś pytania to śmiało. 3
Paulina Opublikowano 6 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2019 Dzięki wielkie Sporo rozjaśniłeś i nakierowałeś. Teraz trochę łatwiej mi będzie zacząć rozpoznawać rynek tutaj i wiedzieć co z czym. Pewno jeszcze się odezwę do Ciebie później Dziękuję Panowie
idfx Opublikowano 6 Grudnia 2019 Opublikowano 6 Grudnia 2019 Warto sie rozejrzec po ogrodzeniach wokol parkow .. w Leicester od stycznia jest zakaz latania praktycznie w kazdym parku, poza Braunstone. Tam zezwolili nawet na spalinowki. W pozostalych nie mozna nawet zabawkami latac ... Jesli takowy zakaz istnieje na pewno bedzie kilka councillowskich tabliczek wokol. To tez sie moze przydac : https://www.leicesterdrones.com/blog Jesli chodzi o tereny miejskie to nie ma ujednoliconego prawa w wielu kwestiach. W jednym miescie jest Uber, w innym ma zakaz jak w Oxford czy wkrotce Londyn bo wlasnie nie przedluzaja im licencji. W jednym mozna chodzic z wykrywaczem metali, w innym trzeba zglosic a jeszcze innym wykupic na poczcie licencje. No i tak samo spodziewam sie jest z lataniem w parkach. Dobrze zawsze zapoznac sie z tematem lub zapytac w lokalnym City Council. 1
Paulina Opublikowano 6 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2019 Jeszcze jedno pytanie, jeśli mam pilotów, którzy mają licencje i certyfikaty w PL, to czy są one honorowane również w UK, czy na nowo trzeba robić ?
Vesla Opublikowano 6 Grudnia 2019 Opublikowano 6 Grudnia 2019 Tego nie wiem. Zostaje zapytać w CAA i/lub BMFA. Tabliczki o jakich wspomina IDFX to istotna sprawa. Warto się lokalnie rozglądać. Miałem jedne fajne boisko i z dnia na dzień zostało zamknięte dla RC przez Council. Bywało, że mieszkańcy marudzili, że im drony chałasują :-(. 1
Paulina Opublikowano 6 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2019 Tego nie wiem. Zostaje zapytać w CAA i/lub BMFA. Tabliczki o jakich wspomina IDFX to istotna sprawa. Warto się lokalnie rozglądać. Miałem jedne fajne boisko i z dnia na dzień zostało zamknięte dla RC przez Council. Bywało, że mieszkańcy marudzili, że im drony chałasują :-(. Tak też zrobie, jak już przeczytam wszystko co maja na stronie a będę miała do nich duuużo pytań, w końcu to ma być biznes Na razie wszystko wygląda na bardzo skomplikowane.
Vesla Opublikowano 6 Grudnia 2019 Opublikowano 6 Grudnia 2019 Powodzenia. Na forum jest dział gdzie można się reklamować. Jeszcze update. Jeżeli myślisz o stosowaniu dronów w pracy to już masz komercyjne zasyosowanie a tutaj są inne certyfikaty i wymagania. Więcej: https://www.caa.co.uk/Commercial-industry/Aircraft/Unmanned-aircraft/Small-drones/Regulations-relating-to-the-commercial-use-of-small-drones/ https://www.caa.co.uk/Consumers/Unmanned-aircraft-and-drones/ 1
Vesla Opublikowano 9 Grudnia 2019 Opublikowano 9 Grudnia 2019 Ciekawe. Powodzenia. Btw są przepisy odnośnie kamer na pokładzie i filmowania a prywatności i szeroko pojętego RODO. Dajcie znać jakbyście szukali operatorów/pilotów. ;-)
Rekomendowane odpowiedzi