Skocz do zawartości

Sereno F3A - relacja z budowy


Leda_g

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Postanowiłem odbiornik zasilać osobnym pakietem i kłopot zniknął zaś waga modelu podniosła się o niecałe 50g. :faja:

 

Lot nastąpiłby gdybym miał śmigło, lecz go nie mam i na oblot trzeba poczekać do następnej soboty.

  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Też miałem okrutne problemy z BEC-iem w szybowcu regiel Jeti 40A ale tam jest 6 serw, i jedynym rozwiązaniem okazało się właśnie zasilanie odbiornika osobnym pakietem, teraz hula że aż miło :mrgreen:

 

A wracając do tematu to wyrazy współczucia, ale jak rozumiem już naprawiłeś "sztukę" i tak trzymaj :wink:

Powodzenia przy oblocie :D

  • 4 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie jakie jeszcze silniki elektryczne polecacie do Sereno?

 

Witam

Bardzo dobrym wyborem będzie Turnigy C3548/900 ze śmigłem 13x6,5 na zasilaniu 3s1p. Taki zestaw lata w innym modelu o bardzo podobnej wadze.

Opublikowano

Jak w swoich Sereno montowaliście statecznik poziomy? W całości się nie da, bo trzeba ciąć kadłub. Można wsadzić najpierw ster a potem statecznik ale jakoś blado widzę późniejszy montaż zawiasów a szyftowe to wogóle odpadają przy takim sposobie.

 

Zastanawia mnie jeszcze jedno: czy kabinę i maskę da się okleić Oracoverem. Oczywiście na najniższej temperaturz jaka umożliwi przyklejenie. Czy ktoś tego próbował?

Opublikowano
blado widzę późniejszy montaż zawiasów a szyftowe to wogóle odpadają przy takim sposobie.

 

ja mam sztyftowe i jakoś dało rade :) najpierw ster (ta cześć ruchoma) włożyłem a potem statecznik

  • 1 rok później...
Opublikowano

Dołącze sie to wątku. Skończyłem już praktycznie budowe swojego Sereno. Zdjęcia wrzucę później, a wyposażenie zastosowałem nastepujące:

Turnigy 3548-900

smigło APC 12x6 do oblotu, a póżniej zobaczymy

Turnigy Plush 60A

4 x servo MG-16R (pisze z pamieci oznaczenie. Chodzi mi o to z metalowymi trybami)

odbiornik Assan 8-kanałów

 

Nie mam tylko pakietów o odpowiedniej pojemności, ale żeby sprawdzic wyważenie napełniłem woreczek foliowy śrutem do wagi pakietu 3700 3s Turnigy czyli 300g i tak sprawdzałem. Zdziwiłem sie nieco bo okazalo sie ze model jest ciężki na dziób bo ŚC wypada centymetr blizej dziobu niz zalecane 125 mm od krawędzi natarcia przy kadłubie. Nie bardzo mogę przesunąć wyposażenie bo też nie ma włąściwie czego przesuwać , chyba że regulator zdejmę z "domku silnika" i zamontuję w kadłubie obok pakietu. Pytanie jest jak bardzo, tak przesunięty ŚC zmieni włąsności lotne ? Jeden centymetr, procentowo w stosunku do cięciwy skrzydła, to niby niedużo ale bywa różnie, a jakoś nie lubię ładować ołowiu do modeli.

Opublikowano

Opieram sie na konfiguracji podanej przez Kolegów w tym wątku (np. Jędrka na 2-giej stronie). Mój wybór wyposażenia wziął się właśnie stąd i dlatego też mam zamiar póżniej założyć śmigiełko APC 13x6,5, też zresztą za radą Jędrka z tego wątku. Podpieram się też wyliczeniami z Drivecalc-a. No a programu F3A nie zrobię bo nie umiem, natomiast jak już model wystartuje to lubię sobie polatać bez częstych lądowań w celu wymiany pakietu. Stąd ten rozmiar. Patrzyłem tez na wagę pakietów 3300 i róznica w stosunku do 3700 jest dość niewielka, więc raczej zostane przy tym wyborze zasilania.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.