filip Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Postanowiłem odbiornik zasilać osobnym pakietem i kłopot zniknął zaś waga modelu podniosła się o niecałe 50g. :faja: Lot nastąpiłby gdybym miał śmigło, lecz go nie mam i na oblot trzeba poczekać do następnej soboty.
grzegorzp Opublikowano 29 Stycznia 2009 Opublikowano 29 Stycznia 2009 Też miałem okrutne problemy z BEC-iem w szybowcu regiel Jeti 40A ale tam jest 6 serw, i jedynym rozwiązaniem okazało się właśnie zasilanie odbiornika osobnym pakietem, teraz hula że aż miło :mrgreen: A wracając do tematu to wyrazy współczucia, ale jak rozumiem już naprawiłeś "sztukę" i tak trzymaj :wink: Powodzenia przy oblocie
radek872 Opublikowano 24 Lutego 2009 Opublikowano 24 Lutego 2009 jak juz kupować BEC-a to solidnego http://www.nastik.pl/regulator-napiecia-p-1194.html
katronic Opublikowano 21 Czerwca 2009 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Panowie jakie jeszcze silniki elektryczne polecacie do Sereno?
alansiu123 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Opublikowano 21 Czerwca 2009 Czy mógl by ktoś podać wymiary goleni podwozia, grubość, szerokość przy kadlubie i przy końcach. Z góry dziękuje.
jędrek Opublikowano 22 Czerwca 2009 Opublikowano 22 Czerwca 2009 Panowie jakie jeszcze silniki elektryczne polecacie do Sereno? Witam Bardzo dobrym wyborem będzie Turnigy C3548/900 ze śmigłem 13x6,5 na zasilaniu 3s1p. Taki zestaw lata w innym modelu o bardzo podobnej wadze.
alansiu123 Opublikowano 22 Czerwca 2009 Opublikowano 22 Czerwca 2009 Wielkie dzięki, tylko jeszcze grubość tego mi potrzebna.
Mareq Opublikowano 29 Czerwca 2009 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Jak w swoich Sereno montowaliście statecznik poziomy? W całości się nie da, bo trzeba ciąć kadłub. Można wsadzić najpierw ster a potem statecznik ale jakoś blado widzę późniejszy montaż zawiasów a szyftowe to wogóle odpadają przy takim sposobie. Zastanawia mnie jeszcze jedno: czy kabinę i maskę da się okleić Oracoverem. Oczywiście na najniższej temperaturz jaka umożliwi przyklejenie. Czy ktoś tego próbował?
MacFlyer Opublikowano 29 Czerwca 2009 Opublikowano 29 Czerwca 2009 blado widzę późniejszy montaż zawiasów a szyftowe to wogóle odpadają przy takim sposobie. ja mam sztyftowe i jakoś dało rade najpierw ster (ta cześć ruchoma) włożyłem a potem statecznik
Henio Opublikowano 29 Czerwca 2009 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Dokładnie tak jak pisze Maciek. Model wylatał ładnych parę godzin i jest wszystko ok
filip Opublikowano 29 Czerwca 2009 Opublikowano 29 Czerwca 2009 Bez problemu wchodzą normalne zawiasy małe białe. :mrgreen:
Piotter Opublikowano 2 Marca 2011 Opublikowano 2 Marca 2011 Dołącze sie to wątku. Skończyłem już praktycznie budowe swojego Sereno. Zdjęcia wrzucę później, a wyposażenie zastosowałem nastepujące: Turnigy 3548-900 smigło APC 12x6 do oblotu, a póżniej zobaczymy Turnigy Plush 60A 4 x servo MG-16R (pisze z pamieci oznaczenie. Chodzi mi o to z metalowymi trybami) odbiornik Assan 8-kanałów Nie mam tylko pakietów o odpowiedniej pojemności, ale żeby sprawdzic wyważenie napełniłem woreczek foliowy śrutem do wagi pakietu 3700 3s Turnigy czyli 300g i tak sprawdzałem. Zdziwiłem sie nieco bo okazalo sie ze model jest ciężki na dziób bo ŚC wypada centymetr blizej dziobu niz zalecane 125 mm od krawędzi natarcia przy kadłubie. Nie bardzo mogę przesunąć wyposażenie bo też nie ma włąściwie czego przesuwać , chyba że regulator zdejmę z "domku silnika" i zamontuję w kadłubie obok pakietu. Pytanie jest jak bardzo, tak przesunięty ŚC zmieni włąsności lotne ? Jeden centymetr, procentowo w stosunku do cięciwy skrzydła, to niby niedużo ale bywa różnie, a jakoś nie lubię ładować ołowiu do modeli.
leszek-bart Opublikowano 2 Marca 2011 Opublikowano 2 Marca 2011 Pytanie po co Ci taki duży pakiet do tego modelu , chcesz latać cały program F3A . Ze śmigłem 12/6 sobie nie polatasz , załóż 14/7 lub chociaż 13/8 .
Piotter Opublikowano 2 Marca 2011 Opublikowano 2 Marca 2011 Opieram sie na konfiguracji podanej przez Kolegów w tym wątku (np. Jędrka na 2-giej stronie). Mój wybór wyposażenia wziął się właśnie stąd i dlatego też mam zamiar póżniej założyć śmigiełko APC 13x6,5, też zresztą za radą Jędrka z tego wątku. Podpieram się też wyliczeniami z Drivecalc-a. No a programu F3A nie zrobię bo nie umiem, natomiast jak już model wystartuje to lubię sobie polatać bez częstych lądowań w celu wymiany pakietu. Stąd ten rozmiar. Patrzyłem tez na wagę pakietów 3300 i róznica w stosunku do 3700 jest dość niewielka, więc raczej zostane przy tym wyborze zasilania.
cyrax_ojz Opublikowano 2 Marca 2011 Opublikowano 2 Marca 2011 ja w swoim mam pakiet 3000 3s silnik to jakiś klon Turnigy 35-42C 1100kv i śmigło 11x7
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.