Skocz do zawartości

Extrim3D


Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 267
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Dzieki za uznanie. Kabinka celowo krotka, bo szczerze, nie podobaja mi sie kabiny w stylu extry 330. Mala i kozacka miala byc i jest :) Poza tym wiecej miecha w kadlubie daje wieksza sztywnosc.

 

Model oblatam albo dzis po poludniu albo jutro. Na razie aura paskudna, mam nadzieje na poprawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwaz ze w extrach kabinka nie zaczyna sie bardziej z przodu a ciagnie sie do tylu, ja po prostu skrocilem jej tylna czesc. A jesli chodzi o powierzchnie boczna to ten model ma jej tyle, ze kabinka tu nic nie zmienia. Wysokosc kadluba od silnika to 18 cm, a w szczycie ponad 22 cm!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i SZOGUN oblatany (tak sie cacko nazywa) :D

 

Mialem lekkiego stracha, w koncu to prototyp, w dodatku zastosowalismy cienki 13% profil laminarny. Nie wiedzialem czego sie spodziewac. CG wyszlo tuz przed 1/3 glebokosci plata przy kadlubie, a biorac pod uwage ksztalt plata srednia 1/3 glebokosci wyszlaby troche bardziej z przodu.

No nic, tankowanie, regulacja, sprawdzenie wszystkiego. Papieros, dotankowanie i start. Wykon silnia 2 stopnie w prawo idealnie pasuje. Jak po sznurku w gore. Pare klikow wysokoscia, jeden lotkami. Wytrymowany. Sprawdzamy czy sie nie zwala w korek. Ostry zakret na przeciagnieciu- stanal prawie w miejscu- jak mlodszy braciszek Extrim. Zyleta- miod- pierwszy model ktory bez domixowania wysokosci do ogona nie ucieka w zadna strone. Kierunek na tyle skuteczny ze z zylety wyrywa w gore. Polatalem 6 minut, mowie sobie, zobaczymy jak laduje. Kolejny zaskok. Model skierowalem do gleby pod katem 25 st i metr nad ziemia wyrownalem. Pare metrow dalej dotknal trawki i dojechal mi do nogi :D

 

Dotankowalem, papieroch, wymiana opinii z Tworca, start nr 2. Tym razem juz na wiekszym luzie. Model piejknie kreci co mu sie kaze, rolling harriery to jego zywiol, siwtnie odwrocony plaski korek i cudnie blendera, wisi na smigle sam , chyba ze koniecznie sie mu chce przeszkodzic. A najfajniejsze jest to: Tworca mowi: ciekawe jaki szybki jest na max gazie. Polecialem kawalek od nas, zawrocilem i rura. I co? Model nie leci szybciej niz 70-80 kmh (na oko). Cienki profil sugerowal ze bedzie to przecinak (czego szczerze nie lubie) a tu prosze jaki zaskok.

 

Ogolnie daje modelowi 10/10 punktow i mam nadzieje nie rozstawac sie z nim przez dluzszy czas. Filmiki po weekendzie.

 

POZDRO!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i pożegnałem się z moim Extrimem 1.

 

Trochę poczułem pustkę , po wejściu do modelarni ,ale co tam tyle planów i pomysłów - szybko się zapełni to jedyne wolne miejsce.

 

Oby Sławkowi dobrze się E1 sprawował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz sobie od paru dni smigam extrimkiem az miło. model jest naprawde swietny zaczynam pomału robic podstawowe akrobacje.

Waga do lotu ok. 580g

A oto zastosowane wyposazenie;

Akumlatory li-pol 3s1p 800mah Wow-RC

silnik bezszczotkowy http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=22&products_id=173

4 serwa Tower Pro SG90

Odbiornik niestety standardowy 20g.

Dla tych co maja kabinke mocowana na magnesach to zalecam uzyc jakiegos dodatkowego zabezpieczenia bo u mnie kabinka odpadła w locie (nawet nie zdazyłem zrobic zdjecia pamiatkowego :cry: ) i juz jej nie znalazlem, ale czesci na nowa juz ida poczta :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki polecacie patent na zamocowanie skrzydła. Te dwie pionowe sklejeczki siedzą mi zbyt luźno w otworze i skrzydło się rusza. Nie wiem, czy przykleić kontrsklejkę nad nimi, żeby wyeliminować luz, czy może dać kołek?

 

Kabinę zamocowałem u siebie z przodu na kołeczki (standardowo), a z tyłu na kawałek rzepa. Chyba nie odpadnie.

 

Jeszcze mam pytanie o mocowanie osłony silnika. Przykręciłem ją na 3 wkręty jeden u góry i dwa u dołu (po bokach tej półkolistej dziury), ale mam wrażenie że po pierwszym twardszym lądowaniu rozorają balsę. Jakieś wskazówki może w tym temacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dwie pionowe sklejeczki siedzą mi zbyt luźno w otworze i skrzydło się rusza.

??? U mnie wchodzą na lekki wcisk i skrzydło blokuje się idealnie.

 

Przykręciłem ją na 3 wkręty jeden u góry i dwa u dołu (po bokach tej półkolistej dziury), ale mam wrażenie że po pierwszym twardszym lądowaniu rozorają balsę.

Wzmocniłeś miejsca na otwory krętów sklejkowymi prostokątami przygotowanymi przez producenta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzmocniłeś miejsca na otwory krętów sklejkowymi prostokątami przygotowanymi przez producenta?

 

No właśnie nie. Czułem, że coś robię nie tak. A więc to o to mi chodziło...

 

Skrzydło jednak będę musiał jakoś zafiksować, bo moje coś nie teges i przy bardziej gwałtownych testach trochę lata.

 

Zbliżam się do finiszu. Waga bez podwozia z pakietem 1350 mAh wychodzi mi coś 540-550 g.

 

Cały czas się zastanawiam, czy pakiet 2200 mAh się nada i czy da radę z nim wyważyć model. (mam tylko 1350 i 2250 3s do wyboru w domu). łot du ju sink?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydło jednak będę musiał jakoś zafiksować

Jeżeli szczelina jest za szeroka, to może wystarczy na te pionowe sklejeczki nanieść trochę CA (i koniecznie poczekać żeby dobrze wyschło! :D ) lub jakiejś żywicy epoksydowej. Jak wyjdzie za grubo, to można zeszlifować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.