Skocz do zawartości

Zasilanie modułu zapłonowego


krzysiek 1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

ODRADZAM kiedyś tak podpiąłem  zasilanie i po odleceniu od miejsca startu 100-150m model zaczął  żyć własnym życiem  uratowało go to że udało wyłączyć silnik i wylądowałem  w łąkach ( niewielkie uszkodzenia ale model cały ) silnik to DLE-30 odbiornik FrSky X8R BEC DUALSKY VR zasilanie 2S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tech Aero IBEC - używam od dwóch lat z silnikami 120ccm. Awionika i układ zapłonowy zasilane z jednego źródła. Najmniejszych problemów. Płytka jest odrobinę większa od popularnych kill-switchy, więc na pewno ją gdzieś upchasz. Chyba już nigdy nie wpakuję do modelu osobnego pakietu do zasilania zapłonu.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 15.02.2020 o 20:36, BigBen napisał:

Tech Aero IBEC - używam od dwóch lat z silnikami 120ccm. Awionika i układ zapłonowy zasilane z jednego źródła. Najmniejszych problemów. Płytka jest odrobinę większa od popularnych kill-switchy, więc na pewno ją gdzieś upchasz. Chyba już nigdy nie wpakuję do modelu osobnego pakietu do zasilania zapłonu.

 

Jest to do kupienia w Polsce? Bardzo zainteresowala mnie ta plytka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Erwin napisał:

 

Jest to do kupienia w Polsce? Bardzo zainteresowala mnie ta plytka.

 

Do kupienia tylko u producenta, w żadnym innym sklepie tego nie spotkałem. Ale przesyłka dochodziła błyskawicznie. Kupowałem dwa razy, jedna doszła w 5 dni roboczych, druga chyba w 7.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W modelu Travel Air z silnikiem NGH 9 Pro mam sprawdzone zasilanie z jednego pakietu http://www.nastik.pl/dualsky-2000mah-20c2c-voltage-meter-brak-p-6922.html      Super Air wykonał ponad 30 lotów  a Travel Air na obecną chwilę ma wykonane 26 lotów (każdy po 15 min) z takim zasilaniem. Takie zasilanie wymusił na mnie brak miejsca w kadłubie na drugi pakiet. Pakiet ten ma dwa wyjścia prądowe. XT60 podłączam do regulatora  http://www.nastik.pl/regulator-napiecia-dualsky-liniowy-brak-p-4447.html  który zasila serwa i odbiornik a wyjście zakończone konektorem JR (+-) podłączam do układu zapłonowego NGH. Oczywiście byłem pełen obaw robiąc taki układ, czytałem opinie kolegów. Dlatego najpierw przeprowadziłem kilka długich prób na ziemi zanim model poleciał. Jak do tej pory nie zauważyłem żadnego negatywnego wpływu takiego układu ani na pracę serw ani na pracę układu zapłonowego.

Napięcie na pakiecie po dwóch piętnastominutowych lotach spada do 4,04 V na celę.

 

4925e0fe1a998001.jpg

 

Tak wyglądało to w modelu Super Air.

 

ba168a1b63b458ac.jpg

 

Mimo że oba modele mają bardzo podobne a nawet takie same kadłuby (choć skrzydła zamiennie nie pasują) to aby wyważyć model pakietem jest on w w obu modelach w innym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś kiedyś pisałem że aparat zapłonowy (w boxerze 100/120 cm  ) pobiera skromne ilości prądu tj . ok 250/350 mAh na kilka lotów -6/8

Zależnie od możliwości zasilania zapłonu - do 6 v i powyżej ja stosowałem pakiety od 1000mAh do 1700 mAh i było aż nadto. Sporadycznie większe pojemności jak nic nie było pod ręką .

W ostatnich modelach w ogóle nie stosowałem osobnego zasilania na zapłon- prąd ciągnąłem z PB, z wolnego gniazda poprzez switch kill.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.