Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

O właśnie! I to jest to!

Takie druty to tylko solidnym sprzętem. Wszelkie pistoletówki czy inne to tylko do kabelków... 

Też mam taką właśnie i wszelkie podwozia czy inne grubsze rzeczy to bez problemu.

  • Lubię to 1
Opublikowano

No i gitarka ?

Spód skrzydła oklejony serwa po montowane kabelki zlutowane i odpowiednio przedłużone góry na razie nie oklejam, przyjdzie na to pora w odpowiednim czasie dziś będę wycinał wnęki podwozia i montował serwa,

Z praktycznego punktu widzenia chciałbym zrobić to tak jak tutaj w mustangu top Flite ( bardziej prosta wersja) ale jeszcze nie wiem wyjdzie w  praniu ?

Ps. Dzięki Kesto za odpowiednie nakierunkowanie z folią ( dużo szybciej poszła praca? )

IMG20210902150553.jpg

IMG20210902150610.jpg

IMG20210902150623.jpg

IMG20210902150720.jpg

p5124.jpg

p5128.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano
W dniu 29.07.2021 o 16:49, model napisał:

W przypływie inwencji twórczej powstało takie cuś ? na pierwszy ogień drut 3 mm i udało się ? po obiedzie zobaczymy jak pójdzie z drutem 4 mm.

 

IMG20210729155934.jpg

IMG20210729160000.jpg

Co to jest za drut ? Jest to pręt nierdzewny, czy zwykły ciągniony ? I gdzie kupowany?

Opublikowano

Podwozie skończone, drut 4 mm, trzeba było zmodyfikować troszkę gietarkę o stalową rurę i drut tej grubości nie stanowi już problemu ? zostało okleić osłonki ( sklejka 1.5mm)i skrzydło gotowe, będzie można brać się za kadłub. Waga 1 kilogram z groszami.

Ps. serwa jednak zamontowałem ciut większe, dla zapasu do 5 kg pazurki w środku podpiłowałem odpowiednio i teraz Podwozie otwiera się na ,,85 stopni"

 

 

IMG20210908155807.jpg

IMG20210908155831.jpg

IMG20210908155945.jpg

IMG20210908155955.jpg

  • Lubię to 3
  • Dzięki 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Początki budowy kadłuba, a w zasadzie kręgosłupa, sklejka 3 mm poskładana na sucho, jeszcze dużo ażurowania przede mną. Miejsca na baterię aż zanadto z 3 pakiety 6s 5000 bym zmieścił ?

IMG20210916202859.jpg

IMG20210916202753.jpg

IMG20210916202739.jpg

IMG20210916202732.jpg

IMG20210916202642.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Małe pytanko tak dla pewności ?

Celuje w 3-3.5 kg do lotu, mam rozumieć że na SW wlatuje serwo klasy standard 4-5 kg ???

IMG20210922064023.jpg

IMG20210922213608.jpg

IMG20210922213635.jpg

  • Lubię to 2
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Było już tu kiedyś na forum  coś takiego, kalkulator do liczenia potrzebnej siły serwa, ale nie mogę znaleźć tego tematu więc wstawię tutaj. Bardzo łatwo można sobie sprawdzić jak mocne serwo będzie potrzebne i wtedy dobrać odpowiednie.

 

 

stery.xls

Na potrzebną siłę serwa waga modelu nie ma żadnego znaczenia. Wpływ ma powierzchnia steru, kąt wychyłu i prędkość lotu.

Warto też mieć na uwadze że w większości przypadków zyskujemy siłę napędu poprzez zastosowanie przełożenia na dźwigniach. Dla przykładu: na orczyku serwa popychacz zaczepiony jest w odległości 1cm od osi obrotu, a na dźwigni steru w odległości 2cm od osi obrotu ( zawiasu), to też daje przełożenie i zysk siły napędu. Przecież przeważnie robi się właśnie w ten sposób popychacze bo nie potrzeba aż tak dużego wychyłu steru (kątowo) jak wychyla się serwo.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Mała aktualizacja ?

Statecznik pionowy i poziomy.

SW- żeberka+ poszycie balsa 1.5 mm, sam ster balsa 2.5 mm. Drut łączący grubość 3mm.

SK- żeberka balsa 1.5 mm poszycie jak i sam ster balsa 2.5 mm.

 

IMG20220124155826.jpg

IMG20220124155834.jpg

IMG20220124155849.jpg

IMG20220124155902.jpg

  • Lubię to 3
Opublikowano

A dziękuję bardzo, staram się jak mogę, tylko czasu ciągle mało, może uda się w tym roku oblot ?

Czekam teraz na serwa ( jadą, płyną, lecą wiadomo skąd ?).

 

Opublikowano

Do tej beczki miodu mam tylko jedno małe ale...

Do wersji B/C stery były kryte płótnem, więc to co zrobiłeś było by jak najbardziej OK, ale wersja D którą budujesz miała już stery kryte blachą.

Całkiem niedawno nawet o tym gdzieś czytałem. Mogłeś zrobić kryte na twardo, albo po prostu z deski.

No ale na planach tak było, błędnie, a zresztą nie robisz pełnej "makiety"...

Szkoda tylko roboty... Mogłeś zrobić to o wiele mniejszym nakładem pracy.

Opublikowano

No wiesz, szkoda pracy było ? ? A cenne doświadczenie nabyte przy tej technice to gdzie ja bym znalazł?  ? Nie buduje makiety więc takie rozwiązania mi nie przeszkadzają o których wiemy My i inni modelarze z forum, a na lotnisku latam raczej sam więc nikt nie powinien wyłapać takich niuansów ???.

Tak na marginesie mi się wspomniało, dawno temu w Łodzi latałem P 47 akurat z innymi modelarzami i usłyszałem że zbyt pękaty kadłub mam i maskę silnika, jak bym zrobił smukły to szybciej bym latał, mnie trochę zamurowało, nie wiedziałem co powiedzieć ? ale Panowie może nigdy nie trafili na zdjecie thunderbolta w sieci bądź literaturze.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Tutaj masz całkowitą rację. Doświadczenie to sprawa bezcenna. Czym więcej się robi, tym lepiej wychodzi.

No i oczywiście wiemy o tym że to nie jest model w pełni redukcyjny.

To tylko takie moje osobiste zboczenie. Zawsze lubię wnikać w szczegóły, może aż za bardzo czsami...  :D

  • Lubię to 1
Opublikowano

Będę się starał, na ile będę mógł. Ekspertem nie jestem, a modele budowane od zera zawsze mogą zaskoczyć i istnieje ryzyko że coś pójdzie nie tak...

No ale jest na forum jeszcze dużo kolegów i wspólnymi siłami może jakoś damy radę...?

Opublikowano

Przód modelu mniej więcej sklejony kołpak 82mm wszystko wymierzone tak aby pomieścić silnik dualsky 4120C V2 rozmiar większy też się zmieści ?

 

IMG20220201161951.jpg

  • Lubię to 3
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.