Skocz do zawartości

Uruchomienie Boxera


radziu45

Rekomendowane odpowiedzi

Na pierwszym biegu  wkrętarka  spokojnie kreci  silnikami 100cm . Sprawdzone (markową dewalt).  Wiertarka sieciowa z marketu  za 40zeta czyli gówniana kręci silnikiem 35cm i 50 cm też całkiem spoko -też sprawdzone. Myslę , że 100 też by ruszyła -Ty sie zastanów -wiesz co to jest przełożenie ? i Moment obrotowy ? Bo moc tej wiertarki ma tu bardzo mało do rzeczy.  

    Dwu -trzy biegowa wkrętarka ma moment taki, że ręką nie utrzymasz (moja 65Nm) .  Więc wiem co piszę.

 

Rozrusznik mający około 3-4kw kręci silnikiem 1800cm. Rozrusznik motocykli 125cm i skuterków 50-80 cm mają mniejszą moc niż  wkrętarki czy wiertarki. 

 

 

14 minut temu, radziu45 napisał:

Wiesz co jak bym nie wiedział jak działa silnik dwusuwowy i gażnik to zadał bym inne pytanie a na pewno nie brał bym się za konstruowanie takiego silnika .

A jednak Twój silnik nie odpala.  A powinien łapać  choćby na jednym cylindrze   -więc czegoś jednak nie uwzględniłeś. Więc albo wiesz i radź sobie sam -albo pytasz i nie obrażasz ludzi którzy podpowiadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Radosławie .

Piękna konstrukcja , trochę przypomina niemieckie silniki King (też mają dekielki na kanałach dolotowych) powszechnie stosowane w holownikach . Długo czekałem na rozwój dyskusji ale widzę że nic konkretnego z niej nie wyszło . Z tego co pisałeś to ewidentnie wynika iż głównym problemem jest zapłon . Silnik powinien chodziarz strzelić  , podając mu kilkanaście  kropli paliwa bezpośrednio do gaźnika i kręcąc go ręką . Nie wiem jaki masz zapłon ale te które ja stosuję (RCEXL) które mają około 28 stopni kąt wyprzedzenia przed ZZ , podczas powolnego obracania śmigła dosłownie słychać jak w cylindrze strzela iskra . Jeśli kąt wyprzedzenia masz dobry spróbuj wykręcić jedną świecę , rozepnij zapłony i uruchom go na jednym cylindrze . Jeśli w cylindrze pojawi się mieszanka i w odpowiednim momencie pojawi się  iskra to ta wspaniała maszyna musi zagadać ?

pozdrawiam roman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Romku zapłony pochodzą od RCGF z HK , takie mam w swoich modelach , próbowałem tak jak napisałeś na jednym cylindrze 

rozrusznikiem to coś gadał ale po odsunięciu rozrusznika przestawał .

Moje zdanie trzeba zakupić zapłon typowo do boxera i powinien gadać .

Dziś pomierzyłem mu ciśnienie w cylindrach  nie ma szału ale silnik nie dotarty za ósmym kopnięciem z ręki osiem atmosfer nabił w każdym cylindrze , to moim zdaniem dobry wynik .

Jak ten zatrybi i będzie się dobrze sprawował to będę chciał ich parę zrobić na sprzedaż a jeszcze mam większy w planach 160 cm 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie .

Czyli coś tam się "maszynka" odzywa ?  Ciekaw jestem czy problemy znikną po zamontowaniu odpowiedniego zapłonu ,  na koniec dodam iż zmiana zasilania silnika przez zatkanie kanału nie jest najlepszym rozwiązaniem .Rozumiem że nie ma innego wyjścia w przypadku zastosowania takiego cylindra w boxerze ale zamontowanie takiego dekielka powoduje powstanie dodatkowej przestrzeni która osłabia ciśnienie płukania , przez co silniczki tracą na mocy .

Życzę powodzenia , czekam na dalsze relacje , pozdrawiam roman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, .bercik. napisał:

Niby można dać dwa gaźniki lub dwie rurki i jeden gaźnik jak to zrobili w ZG74 ale wydaje mi się iż jest to mało profesjonalne  rozwiązanie ?

dałbym dwa gazniki , tak jak to zrobił J.Janowski w  silniku do Prząsniczki, synchronizacja  nie jest wcale taka trudna.

...ale to nie mój  silnik

a tym przypadku  tylko metodycznie, step by step...robienie  wszystkiego na raz do niczego nie doprowadzi ( on powinien zagadać, ale jeżeli objętośc karteru boxera będzie większa niz singla  to napełnianie cylindra/ów będzie kiepskie, )

Konstruktor silnika, obraził się na sugestie, no trudno

nie mój cyrk nie moje małpy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, d9Jacek napisał:

 

Konstruktor silnika, obraził się na sugestie, no trudno

nie mój cyrk nie moje małpy

Nie obraził się tylko nie lubi pisania bez sensu , pytania czy jest pompka czy jeszcze coś .

Dwa gażniki jest i nie jest problemem tylko jeden warunek , oba muszą być dokładnie wykonane , nie jest dla mnie problem wyregulować dwa przynajmniej w motocyklach nie raz to robiłem .

 

Co do objętości karteru to nie ma takiej możliwości żeby boxer miał taką samą pojemność co jednocylindrowy silnik 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, radziu45 napisał:

Co do objętości karteru to nie ma takiej możliwości żeby boxer miał taką samą pojemność co jednocylindrowy silnik 

oczywista,oczywistośc , ale nalezy starać się  aby miał jak najmniejsza objętośc,mozna to zrobić w sposób jaki robi się z silnikami wyczynowymi, czyli finalnie poprawienie warunków płukania/napełniania mieszanką cylindra.Jezeli będzie słabe podcisnienie to i ten zawór membranowy kiepsko spełni swe zadanie.Jeżeli jest iskra na swiecy i  prawidłowo ustawiny zapłon(  na jednym cylindrze) to po daniu paliwa do karteru powinien zagadać, jeżeli nie to  bezposrednio do cylindra przez otwór świecy. A co do pompek , to nie obruszaj się tak, bo nie uruchomisz  silnika piły, kosiarki  czy kosy bez zapompowania paliwa ( instrukcje podają 10 cykli , czyli 10 pompek)  a na fotografii Twojego silnika nie zauważyłem tejże pomki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, d9Jacek napisał:

na fotografii Twojego silnika nie zauważyłem tejże pomki

Jacku , w tym gaźniku jest klapka ssania , nie trzeba pompki . Zastosowanie pompki w modelu jest mało praktyczne ze względu na trudny dostęp do gaźnika po zabudowaniu silnika w kadłubie . pozdrawiam roman

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, .bercik. napisał:

Jacku , w tym gaźniku jest klapka ssania , nie trzeba pompki . Zastosowanie pompki w modelu jest mało praktyczne ze względu na trudny dostęp do gaźnika po zabudowaniu silnika w kadłubie . pozdrawiam roman

Ok, jasne..zasugerowałem się  tą przeróbką  z piły spalinowej

pozdrawiam też

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jest przyczyna .

Zmajstrowałem rozrusznik no i było czym zakręcić bo ręką to jest trochę słabo , i okazało się że pali na jeden cylinder , czemu , bo tam gdzie nie pali jest świeca CM6 z redukcją a tam gdzie pali jest świeca taka jak w pile , zamieniłem strony i palący cylinder jest ten gdzie jest duża świeca taka jak w pile .

A silnik dwu cylindrowy nie będzie chodził jak jeden cylinder nie pali .

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.