Skocz do zawartości

Uruchomienie Boxera


radziu45
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam .

Czy ktoś próbował odpalić boxera na dwóch modułach zapłonowych od silników jednocylindrowych .

Pytam bo mam takowy silnik a nie mam modułu typowego do boxera i zastosowałem dwa , wspólne zasilanie i wspólny czujnik ,

efekt mierny nawet jednego odzewu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, radziu45 napisał:

Witam .

Czy ktoś próbował odpalić boxera na dwóch modułach zapłonowych od silników jednocylindrowych .

Pytam bo mam takowy silnik a nie mam modułu typowego do boxera i zastosowałem dwa , wspólne zasilanie i wspólny czujnik ,

efekt mierny nawet jednego odzewu.

raczej nie da rady...oba samce⚕️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa czujniki nie problem , tylko jak uzyskać ten sam kapłon , to jest chyba nie wykonalne .

A w biegunowość prądu zmiennego wieże bo nie raz w samochodach przekonałem się że odwrotnie podłączone kable wysokiego napięcia do cewki zapłonowej powodują różne problemy a w szczególności samochody z instalacją gazową .

 

A to sprawcza zapytania 

IMG_20200405_141425[1].jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że chciałem spróbować uruchomić ten silnik na dwóch modułach to tylko wina obecnej sytuacji , gdyby nie to to kupił bym na aliekspres moduł i po sprawie , ale teraz nie wiadomo kiedy by dotarł .

A silnik wykonałem sam na bazie piły łańcuchowej , jeszcze nigdy nie był odpalony .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, radziu45 napisał:

To że chciałem spróbować uruchomić ten silnik na dwóch modułach to tylko wina obecnej sytuacji , gdyby nie to to kupił bym na aliekspres moduł i po sprawie , ale teraz nie wiadomo kiedy by dotarł .

A silnik wykonałem sam na bazie piły łańcuchowej , jeszcze nigdy nie był odpalony .

nooooooooooo, brawo !!!!

to jakiś opisik ppoprosimy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jak już napisałem jest wykonany na bazie piły łańcuchowej którą posiadam i ma się dobrze .

Zakupiłem dwa zestawy naprawcze , czyli dwa wały korbowe i dwa cylindry z tłokami .

Trochę posiedziałem nad projektem karteru no i coś takiego wyszło .

Pojemność 100 cm 

Czy odezwie się i będzie pracował to się okaże , a jaką moc będzie miał tego nie wie nikt .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz podpięty jeden czujnik na dwa moduły to na sucho jest iskra? Tzn czy pojawia się na wykręconych świecach jak kręcisz wałem? Jak tak to coś z kątem zapłonu albo słabe przepłukiwanie mieszanki. Jak nie to może trzeba dać jakiś wzmacniacz sygnału albo separacje na transoptorach. Da się odczytać jaki to czujnik Halla?

Zawór płytkowy jest szczelny? Cwajtak jak ma iskrę to musi przynajmniej piardnąć jeśli waha dochodzi. 

 

Świetny patent, bardzo mi się podoba. :) Jakie koszty części pomijając rzeźbienie karteru?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał jest zrobiony z dwóch wałów piły , zostały wykorzystane dwie przeciwwagi i dorobiony łącznik , no i oczywiście wycentrowany aby był osiowy , zawór membranowy jakiś skuterek .

Jak ten będzie dobrze się spisywał mam jeszcze w planach większy 160 cm .

Iskra jest ale cy na wkręconych świecach jest tego nie wiem , zapłon przestawiałem we wszystkie strony i to nic nie daje .

Koszty nie są aż takie duże ale wyfrezowanie karteru tu się zrobi koszt bo jest to czasochłonne a godzina pracy frezarki trochę kosztuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak próbujesz palić ?  rozrusznikiem czy z ręki ?   Silnika ze ssaniem membranowym raczej z ręki nie odpalisz...  nawet jeśli jest fabryczny bez żadnych zmian.  Ssanie sterowane tłokiem -idzie odpalić taki  od minimalnych obrotów startuje od strzała.. Ze ssaniem zaworem  membranowych żeby było skuteczne przepłukiwanie potrzebuje mieć jakąś prędkość obrotową. 

 

 kiedyś dawno Kolega adaptował do modeli silniki z jakiś pił czy wykaszarek i właśnie tak było...

 

Ja próbowałem  adoptować silnik do hulajnogi -próbowałem palić  jednocylindrowy  w imadle ze śmigłem -też tak było (niezależnie czy oryginalne magneto czy moduł zapłonowy modelarski).    Silnik membranowy dawał się odpalić obrotami wkrętarki -z reki za śmigło nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja piszę nie o modelarskich tylko o adaptowanych/kombinowanych.

 

Niektóre odpalają niektóre nie. Wiele pali np z szarpanki.    Twój najwyraźniej odpalić nie chce i jak na razie nie wiadomo dlaczego. I Chyba nie jest modelarski tylko kombinowany ? Te piły z których wziąłeś elementy to paliły z ręki ? czy z szarpanki jednak ?

Spróbuj pokręcić zwykłą wkrętarką -tak żeby mieć te 200   obr /min.       

 

 

edit -dodałem     -Wysiłek mały a wyeliminujesz jeden potencjalny problem z rozważań.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 sprawdz  mebranę w gazniku- generalnie szczelnośc  wszystkich połączeń

Gaznik WABLRO czy Chińczyk  ,  czy nie powinien mieć pompki  do zalewania ?

powinieneś miec iskrę przynajmniej na jednym cylindrze

spróbuj odpalic na samostarcie , jak zagada to pociągnie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, latacz napisał:

Ja piszę nie o modelarskich tylko o adaptowanych/kombinowanych.

 

Niektóre odpalają niektóre nie. Wiele pali np z szarpanki.    Twój najwyraźniej odpalić nie chce i jak na razie nie wiadomo dlaczego. I Chyba nie jest modelarski tylko kombinowany ? Te piły z których wziąłeś elementy to paliły z ręki ? czy z szarpanki jednak ?

Spróbuj pokręcić zwykłą wkrętarką -tak żeby mieć te 200   obr /min.       

 

 

edit -dodałem     -Wysiłek mały a wyeliminujesz jeden potencjalny problem z rozważań.

 

 

Trochę się zastanów nad tym co piszesz , wiertarka a silnik 100 cm 

Myślę że tak minimum ze dwa kw ta wiertarka musiała by mieć żeby zakręciła tym silnikiem .

 

20 minut temu, d9Jacek napisał:

 sprawdz  mebranę w gazniku- generalnie szczelnośc  wszystkich połączeń

Gaznik WABLRO czy Chińczyk  ,  czy nie powinien mieć pompki  do zalewania ?

powinieneś miec iskrę przynajmniej na jednym cylindrze

spróbuj odpalic na samostarcie , jak zagada to pociągnie

 

Wiesz co jak bym nie wiedział jak działa silnik dwusuwowy i gażnik to zadał bym inne pytanie a na pewno nie brał bym się za konstruowanie takiego silnika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.