Skocz do zawartości

Sea Fury 1675mm ARF - SEA033 Seagull


Gość
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Czy ktos posiada wyzej wymieniony model samolotu i moze sie podzielic doswiadczeniami odnosnie doboru silnika? Posiadam silnik Surpass .91 i zastanawiam sie czy bedzie odpowiedni do tego warbirda. Glownie chodzi mi o moc jak i najwazniejsze wywazenie modelu. Zalecany silnik 4T to .120 wiec waga tez sporo wieksza niz .91 a co za tym idzie wieksza lub mniejsza dodatklowa masa na przod.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wprawdzie nie posiadam tego modelu ale na podstawie modeli które posiadam to najmniejszy silnik jaki jest proponowany przez producenta modelu zapewnia tylko utrzymanie się modelu w powietrzu  i tyle . Zależy czego oczekujesz od modelu jak chcesz "coś  "więcej to konieczny będzie większy silnik ( na YT widziałem filmiki z silnikami 180)

Mam kilka modeli w których mam silniki prawie zawsze większe od sugerowanych ,nawet  Dwa razy choć mam model z dedykowanym silnikiem 55cc 2T a latam na 38cc4T

Na ASP 91 4T mam trenerka do zrzuty spadochroniarzy ( 2,1m 5,3kg ) i latał całkiem fajnie ale w tym roku dostał OS 120 FS będzie latał lepiej'

na wspomnianym przez ciebie silniku miałem KI 84 1650 mm i 4,2kg i szału nie było ,mój błąd i poległ bo brakło mocy.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyczerpująca wypowiedź. Posiadam Spitfire o rozpiętości 1,4m to może do niego wsadzić ten silnik? Powinien zamknąć się w 3 kg. Jest jedno ale. Śmigło 14x6 przy niskim podwoziu może zaczepiać o trawę. Czy istnieje do tego silnika śmigło 3 łopatowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Erwin, aktualnie mam oblatanego (trzy loty po oblocie) Ultimate 90 z TWM (rozpiętość 1240mm)z takim silnikiem.

 

406013648d69849d.jpg

 

d2c862685596421d.jpg

 

Model do lotu ale bez paliwa waży 3,9 kg, waga wg. producenta 3,7 kg., śmigło APC 13x6. Udało się go wyważyć samym wyposażeniem. W tej konfiguracji na pełnym gazie "rwie" pionowo do góry. Po drugim locie zmniejszyłem wychylenia lotek i steru wysokości (Dual Rate) o 70% bo robił dwie beczki na sekundę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Trochę dziwie się podawanymi właściwościami lotnymi no ale ja mało latam ? Mój Fokker D.VIII o rozp. 190cm napędzany jest OS Max FS 91. Do pierwszego lotu model ważył prawie lub ponad 7kg. W locie wykonywał wszystkie ewolucje. Układ górnopłata w sumie ma mniej opływowy przekrój niż Ki -84. I ten Ki - 84 latał dużo gorzej przy masie 4kg niż mój toporniejszy  7 kg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.