Gość Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Witam. Czy ktos posiada wyzej wymieniony model samolotu i moze sie podzielic doswiadczeniami odnosnie doboru silnika? Posiadam silnik Surpass .91 i zastanawiam sie czy bedzie odpowiedni do tego warbirda. Glownie chodzi mi o moc jak i najwazniejsze wywazenie modelu. Zalecany silnik 4T to .120 wiec waga tez sporo wieksza niz .91 a co za tym idzie wieksza lub mniejsza dodatklowa masa na przod. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Odpowiedni pewnie bedzie ( w instrukcji jest OD .91 - DO 1.20 ) , ale osobiscie wkladalbym wiekszy ( no chyba , ze nie posiadasz ) . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Nie posiadam jeszcze tego modelu dlatego rozważam różne opcje dla mojego silnika .91 4T. Jeżeli ktoś posiada ten model to proszę o podzielenie się doświadczeniami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HELIKOPTER Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Dobrze, że zdecydowałeś się na rozpoczęcie tego tematu. Czekam na reakcje Kolegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Witam Wprawdzie nie posiadam tego modelu ale na podstawie modeli które posiadam to najmniejszy silnik jaki jest proponowany przez producenta modelu zapewnia tylko utrzymanie się modelu w powietrzu i tyle . Zależy czego oczekujesz od modelu jak chcesz "coś "więcej to konieczny będzie większy silnik ( na YT widziałem filmiki z silnikami 180) Mam kilka modeli w których mam silniki prawie zawsze większe od sugerowanych ,nawet Dwa razy choć mam model z dedykowanym silnikiem 55cc 2T a latam na 38cc4T Na ASP 91 4T mam trenerka do zrzuty spadochroniarzy ( 2,1m 5,3kg ) i latał całkiem fajnie ale w tym roku dostał OS 120 FS będzie latał lepiej' na wspomnianym przez ciebie silniku miałem KI 84 1650 mm i 4,2kg i szału nie było ,mój błąd i poległ bo brakło mocy. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Dziękuję za wyczerpująca wypowiedź. Posiadam Spitfire o rozpiętości 1,4m to może do niego wsadzić ten silnik? Powinien zamknąć się w 3 kg. Jest jedno ale. Śmigło 14x6 przy niskim podwoziu może zaczepiać o trawę. Czy istnieje do tego silnika śmigło 3 łopatowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Istnieje przelicznik smigiel , wiec oczywiscie mozesz mniejsze i trzylopatowe. Bedzie to najprawdopodobniej 3 x 13x6 lub 13x5,5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HELIKOPTER Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Według mnie zamiennikiem będzie trzyłopatowe 13x6. Masz jeszcze możliwość lekkiego wydłużenia goleni podwozia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Erwin, aktualnie mam oblatanego (trzy loty po oblocie) Ultimate 90 z TWM (rozpiętość 1240mm)z takim silnikiem. Model do lotu ale bez paliwa waży 3,9 kg, waga wg. producenta 3,7 kg., śmigło APC 13x6. Udało się go wyważyć samym wyposażeniem. W tej konfiguracji na pełnym gazie "rwie" pionowo do góry. Po drugim locie zmniejszyłem wychylenia lotek i steru wysokości (Dual Rate) o 70% bo robił dwie beczki na sekundę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Ale to sa dwa rozne modele Adas. Bardzo rozne ....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2020 Tak zgadza się ?, chciałem tylko pokazać z jaką wagą ten silnik sobie dobrze radzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bombowiec123 Opublikowano 10 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2020 Witam Zastanawiam się nad kupnem tego modelu . Warto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2020 Potwierdzam. Warto. Rozpędziłem się.? Chodzi o model tytułowy ? Bo ja napisałem o swoim Ultimate. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2020 Trochę dziwie się podawanymi właściwościami lotnymi no ale ja mało latam ? Mój Fokker D.VIII o rozp. 190cm napędzany jest OS Max FS 91. Do pierwszego lotu model ważył prawie lub ponad 7kg. W locie wykonywał wszystkie ewolucje. Układ górnopłata w sumie ma mniej opływowy przekrój niż Ki -84. I ten Ki - 84 latał dużo gorzej przy masie 4kg niż mój toporniejszy 7 kg? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bombowiec123 Opublikowano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2020 Chodzi o model tytułowy:) Czy model posiada chowane podwozie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi