Skocz do zawartości

Quad 250 pod gimbala + gopro


sebamor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam świadomość, że pytań o budowę quada 250 było sporo. Ja jednak chciałbym temat ugryźć od trochę innej strony. Mianowicie chciałbym zbudować rzeczonego quada ale jego główne przeznaczenie będzie zgoła inne niż standardowej 250.

 

Na początku chciałbym zaznaczyć, że modelarstwem zajmuję się od przeszło 10 lat. Ostatnio przesiadłem się na modele redukcyjne samochodów 1/24, ale przez 7 lat były to modele samolotów (głównie ESA) więc sprzętu trochę mam :)

 

Do rzeczy. 

Chciałbym zbudować quadrocopter FPV spełniający poniższe założenia. 

 

1. Zależy mi na tym aby był on możliwie mały aby cały zestaw móc zabrać na wakacje/wyjazdy weekendowe, stąd spojrzenie ku 250

 

2.Jego głównym przeznaczeniem o ile nie jedynym będzie rekreacyjne latanie umożliwiające nagrywanie płynnych filmów i robienie zdjęć z tych właśnie wyjazdów.

 

3. W nawiązaniu do powyższego chciałbym aby był on w stanie latać z gimbalem na którym będzie zamontowana kamerka gopro, więc musi mieć adekwatny ciąg silników. 

zainspirowałem się tym wideo

 

4.Chciałbym aby kontroler lotu umożliwiał takie ustawienie parametrów lotu aby był on możliwie płynny i łatwy do sterowania, tak aby osoba, która nigdy nie latała niczym też była w stanie poprzestawiać go po niebie (pełnoprawnym lotem tego wtedy pewnie nazwać nie będzie można, ale o co innego tu chodzi ?) Ewentualny barometr i funkcja zawiśnięcia w bezruchu mile widziana.

 

5. Kwestia gimbala. Co wybrać aby po prostu dobrze się sprawdziło do tego typu konstrukcji.

 

6.I na koniec aby całość była możliwie budżetowa (mogę zamówić z Chin i poczekać trochę, to nie problem) ze względu na to iż najprawdopodobniej zadania jakie ten sprzęt ma realizować nie ulegną zmianie, ze względu na przekonanie, że szybsze latanie zostawię dla maszyn wyposażonych w skrzydła :D

 

Sprzęt którym dysponuję i może się przydać to: