czester Opublikowano 21 Czerwca 2020 Opublikowano 21 Czerwca 2020 Witajcie posiadam jakieś trzy lata silniczek saito 125 (kupiony jako nowy)wypalił może z 5 litrów paliwa i ogólnie czuje się bdb lecz po ostatnim postoju, prawie rocznym szumi na łożyskach nie wiem czy go ekspoloatować czy szykować się do remontu ,przyczynę awari znam brak konserwacji .Czy można gdzieś zakupić takie części czy może są jakieś zamienniki bo jakoś po naszych sklepach nie można nic nabyć .
Shock Opublikowano 21 Czerwca 2020 Opublikowano 21 Czerwca 2020 Łożyska kupisz bez problemu (ja kupowałem w Albeco) a wymiana jest powiedzmy dla średnio kumatego do ogarnięcia. Trochę zabawy z ustawianiem rozrządu, tam pogrzejesz(karter) ,tu schłodzisz (łożysko) silnik i znowu pracuje cicho i bez luzu na wale
Granacik Opublikowano 21 Czerwca 2020 Opublikowano 21 Czerwca 2020 Wyjmij łożyska, zmierz suwmiarka, może uda się odczytać numery. Skontaktuj się z najbliższą hurtownią łożysk przemysłowych. Powiedz im, że potrzebujesz wysokoobrotowe pracujące niemal na sucho. Najlepiej wziąć w rękę i pojechać do sklepu i niech sprzedawca sam zmierzy. W ułamkach wymiaru może kryć się pasowanie z jakim jest wykonane. W ten sposób uchronisz się przed problemami w montażu. Nie ma co kasy oszczędzać ale bez przesady. Na łożysko przednie, jeśli oryginalne jest zakryte blaszką, polecam zakryte gumą, tzw 2RS. Jeśli nie mają łożysk wewnętrznych odkrytych bierz zakryte, ZZ albo 2RS i sam sobie te osłonki zdejmiesz.
Shock Opublikowano 21 Czerwca 2020 Opublikowano 21 Czerwca 2020 Po co kombinować jak na oryginalnych łożyskach są numery . Podajesz w hurtowni i jak jest dobra to mają od strzału -przynajmniej tak było w moim przypadku .
czester Opublikowano 21 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2020 Czyli nie ma co je molestować tylko trzeba wyciągnąć ,luzu nie mają ale już je słychać i przy obracaniu ręcznie czuć jak kulki przeskakują ,Org.ceny mają zawrotne i jeszcze nie dostępne.
Granacik Opublikowano 21 Czerwca 2020 Opublikowano 21 Czerwca 2020 Nie zawsze są do odczytania i, uwierz mi, łożysko np. 16000 nie zawsze jest dokładnie tym za co się podaje. Dla tego najlepiej zmierzyć a jeszcze lepiej jak robi to sprzedawca. W wypadku muki wiadomo na kogo zwalić. O ile w mojej karierze łożyska w silnikach lotniczych, do tej pory, były typowymi to w silnikach samochodowych, praktycznie w każdym wypadku, łożysko wewnętrzne miało wymiary nie pasujące do standardowych typoszeregów czy metrycznych czy calowych. Zazwyczaj mniejszą średnicę zewnętrzną albo większą wewnętrzną. Gdzieś powinienem mieć łożysko z silnika Force gdzie są nabite numery ale faktyczne wymiary nijak nie pasują do typoszeregu. Ba, widać chamskie ślady po szlifowaniu bieżni wewnętrznej na wymiar. Silnik był w modelu od nowości i nikt przy nim nie grzebał. Da się to obejść ale trzeba wiedzieć co i jak i mieć zaplecze narzędziowe. BTW: O różnicach w wymiarach łożysk, np. główek ramy w motocyklach, to można grubą książkę napisać.
Shock Opublikowano 21 Czerwca 2020 Opublikowano 21 Czerwca 2020 Pewnie tak jest jak piszesz a oczywiście jadąc do Albeco miałem stare łożyska ze sobą i sprzedawca oprócz odczytania numerów mierzył je suwmiarką .Niemniej problemu z kupnem nie było żadnych, cena akceptowalna (na pewno dużo niższa niż w wyszukiwanych wcześniej sklepach modelarskich) i łożyska siadły i chodziły znakomicie.
Granacik Opublikowano 21 Czerwca 2020 Opublikowano 21 Czerwca 2020 1 minutę temu, czester napisał: Org.ceny mają zawrotne i jeszcze nie dostępne Płacisz za opakowanie a i tak pochodzi z jeden z kilku na krzyż fabryk na świecie. W Thunder Tiger'ze wewnętrzne było 6002 NTN made by W.Germany i zewnętrzne 6000 NTN Japan. W jednym OS miałem NTN i CX Japan a w drugim NSK Japan. Chociaż przy dużym woluminie zamówienia można z fabryką negocjować wymiary czy tolerancje wykonania. Ale to też koszty i przy obecnym trendzie do ich cięcia nie sądzę żeby łożysko opakowane przez Saito było bardziej koszerne do typowego dobrej klasy z dowolnej firmy.
czester Opublikowano 21 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2020 Jeszce raz sobie wszystko przejrzałem i nie ma grama luzu może by jakiś( środek anty)zastosować na rozpuszczenie tego nalotu po ściągnięciu dekielka jest czyściutko z tym że łożysko ma kolor brązu czyli typowa korozja
Granacik Opublikowano 21 Czerwca 2020 Opublikowano 21 Czerwca 2020 Nie ma co d..py szkłem podcierać. Dawaj nowe łożyska i w górę. W moim zaprzyjaźnionym sklepie wychodzi mi średnio 41zl za kpl. na jednego czterostuka.
Senior Opublikowano 21 Czerwca 2020 Opublikowano 21 Czerwca 2020 Ostatnio (wczesną jesienią) wymieniałem łozyska w moim Saito 91 - padło przednie. Po wyjęciu uszkodzonego, w hurtowni dobrano nowe bezbłędnie z płaszczem z tworzywa, który usunąłem od strony wewnętrznej. Silnik pracuje bardzo dobrze. Trochę zabawy było z wyjmowaniem uszkodzonego i montażem nowego łożyska. Użyłem opalarki do podgrzania karteru. Łożyska na dobra sprawę samo wypadło. Też było z brązowym nalotem korozji, choć używałem preparatu do konserwacji po lotach.
bynek Opublikowano 21 Czerwca 2020 Opublikowano 21 Czerwca 2020 Wymiary potrzebnych łożysk znajdziesz tutaj. http://www.modelfixings.co.uk/saito.htm
Granacik Opublikowano 21 Czerwca 2020 Opublikowano 21 Czerwca 2020 Jeśli ta stronka nie kłamie to przód 6000 a tył 16003. Przednie weź 2RS a tylne obojętnie. Z małego wyjmij jedną osłonkę a z wewnętrznego obie (jak będą). Ale przed zakupem zmierz dwa razy.
Viader Opublikowano 21 Czerwca 2020 Opublikowano 21 Czerwca 2020 Czesiu zdemontuj łożyska i podjedź do Cieplic na Sobieszowską, z tyłu za sklepem z nartami. Ja kilka miesięcy temu kupowałem tam łożyska wysokoobrotowe do OS91FS
czester Opublikowano 22 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2020 Ok tak zrobie wybebesze łożyska i podjadę na sobieszow martwie sie tylko o uszczelki bo nie ma gdzie kupic nowych od ręki no i z rozrządem jeszcze nie wiem jak go ponownie ustawić.
jarek996 Opublikowano 22 Czerwca 2020 Opublikowano 22 Czerwca 2020 4 godziny temu, czester napisał: no i z rozrządem jeszcze nie wiem jak go ponownie ustawić. Youtube pomoze , lub czarobest z naszego forum. On ciagle jakies OSy "klekotki" rozbiera i sklada ......
czarobest Opublikowano 22 Czerwca 2020 Opublikowano 22 Czerwca 2020 ? Dzięki Jarku, ale ja tu jestem chyba najmniej kompetentny z "silnikowców" do takich porad ?. A czeterosuwowego OS'a mam niestety tylko jednego , dwie prawie takie same Yamady i to tyle z 4T. Mimo wszystko skoro już, to jak widzę wał silnika ma być ustawiony tak aby czop był na górze (górne martwe położenie tłoka), a znacznik na kole zębatym od napędu rozrządu był na dole . A najlepiej zobacz tu: I tu - https://www.saito-mfg.com/english/Instructionmanual/English/4st-Engines/FA-125a.pdf
jarek996 Opublikowano 22 Czerwca 2020 Opublikowano 22 Czerwca 2020 Wywolalem Cie , bo chyba ostatni grzebales "publicznie" w OS FS ? W moich oczach , jestes pelnoprawnym "silnikowcem" Czarek !
czester Opublikowano 22 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2020 Panowie jesteście wielcy jak dla mnie wszystko jasne bardzo dziękuję za pomoc pozd.Czesiek Jak ogarnę temat to napiszę jak to poszło.
jarek996 Opublikowano 22 Czerwca 2020 Opublikowano 22 Czerwca 2020 18 minut temu, czester napisał: Panowie jesteście wielcy Wielki to jest moj kolega Glen ; 196 cm wzrostu i 166 kG wagi ?
Rekomendowane odpowiedzi