Skocz do zawartości

Uklad zaplonowy...jak sprawdzic.


Romann
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

15 minut temu, Irek M napisał:

Pamiętaj tylko by nie kręcić śmigłem gdy napięcie jest podłączone do aparatu zapłonowego, a fajka zdjęta ze świecy.

Właśnie się zastanawiam dlaczego sa takie twierdzenia ? tam jest układ z cewką wysokiego napięcia i tranzystorem kluczującym , myślisz ze przebicie uszkodzi układ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Marek_Spy napisał:

Jak kazdy inny, czy jest iskra na fajce

 

To nie koniecznie właściwy wyznacznik.

Miałem spore problemy niegdyś jak się okazało z uszkodzonym aparatem w DA 120 ( prawdopodobnie po kraksie)

Iskra była na obu cylindrach ale tak marna że silnik palił ale z problemami i chodził nierówno na jałowych obrotach nie mówiąc o znikomej lub gwałtownej reakcji na gaz. Dopiero podmiana na inny, nowy aparat pokazała że silnik ożył i palił jak złoto.

Tak więc iskra może być lecz aparat niekoniecznie musi być sprawny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Marek_Spy napisał:

Właśnie się zastanawiam dlaczego sa takie twierdzenia ? tam jest układ z cewką wysokiego napięcia i tranzystorem kluczującym , myślisz ze przebicie uszkodzi układ ?

Ano dlatego kolego że,wygenerowane wysokie napięcie w module zapłonowym ,musi być rozładowane przez świecę zapłonową.A w innym przypadku rozładowanie nastapi w cewce i uszkodzi moduł.

I w każdej instrukcji benzyniaka podają żeby tak nie robić.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki bardzo za duzo podpowiedzi......silnik wczesniej troszeczke szczekal,  nie chodzil w/g mnie jak igielka.  Prawdopodobnie moze to wina swiecy , jak mi zasugerowal jeden z forumowiczow. Ale bylem ciekawy czy jest sposob sprawdzenia bez swiecy, czy taki uklad chodzi.  Dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyć napięcie zasilania modułu zapłonowego(sprawdzić napięcie). Wykręcić świecę i włożyć ją na powrót do fajki !. Dotykając świecą do korpusu silnika(głowicy cylindra) szczeliną do góry. Włączyć zasilanie zapłonu i pokręcić wałem silnika, po zbliżeniu/przejściu  czujnika Halla powinna się pojawić wyraźna iskra. Jeśli nie to mamy problem... Ważne!!! nie uruchamiać układu bez świecy..bo wysokie napięcie i tak da iskrę ale w innym miejscu układu najczęściej zabijając elektronikę !!  

9 godzin temu, Marek_Spy napisał:

Jak kazdy inny, czy jest iskra na fajce

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
 

Jak już pisałem nie robić prób bez świecy w fajce !!!! bo zabijesz elektronikę modułu zapłonowego...sprawdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim czujnik halla leciał w kulki, kabelki się urwały i zapłon nie miał informacji kiedy świeczkę zaświecić. Przejrzyj dobrze przewody przy hallu. Ja swojego wytargałem i jeden z przewodów był ułamany zaraz za termokurczką. Przylutowałem, zakleiłem i działa jak powinno.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.