Janeczek Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Marcin -ja Ci moge powiedziec kto jest gorszy jezeli nie wiesz ...zawsze odpowiadam na pytania ale tym razem zrobie wyjatek-nie odpowiem , zeby wzbudzic w Tobie jeszcze wieksza ciekawosc ... :shock: Naturalnie ze JA pomoge w miare mozliwosci kazdemu kto skieruje sie do mnie o pomoc ....wlasnie chcialem Celnikowi pomoc ...jak...jak...jak powstal ten ciekawy temat ...no N I E moglem sie oprzec temu ,zeby nie zabrac glosu ... :roll: Utopia -dziekuje za okazanie zainteresowania moim zdrowiem ...Cholesterol spowalnia u mnie zle reakcje :evil: ...wiec jest nawet mile widziany w moim organizmie ...
utopia Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 celnik, poszło PW -tam sobie przeczytasz kontakt ...naprawde sporo modelarzy w Gorzowie jest
KRUUP Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Wracając do tematu. i tego co napisał SlAWEK_9000. W śmigle radze spiłowac papierem sciernym spływ i natarcie. Sa zazwyczaj ostre i potafia przeciać nawet rękawice. (kiedys załatwiłem sobie tak dwa palce) i dobrze jest ustawic smigło mniej wiecej tak godzina 10 4 ułatwia to odpalanie z palca.
Callab Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 A klips moze byc taki? http://modele.sklep.pl/pr...products_id=514Do tego podlacze sobie zwykly akumulatorek jak do aparatów i innych rzeczy (paluszek). Czy lepiej dolozyc do tego? http://modele.sklep.pl/pr...roducts_id=5722 Nie wiem czy już ktoś zdążył odpowiedzieć na to pytanie (za dużo ciekawych tekstów, których jeszcze nie przeczytałem - NIE KASOWAĆ ICH PÓKI NIE PRZECZYTAM! ;-) ) dlatego ja spróbuję: mam oba. Ten z akumulatorem jest wygodny z tego względu, że nie trzeba do niego ciągnąć kabli. Natomiast jest dosyć ciężki, co w przypadku odpalania silników z głowicą ułożoną poziomo może stanowić pewien problem - piszę może, bo tak naprawdę jeszcze go nie używałem. Nie używałem dlatego, że jakoś dużo wygodniej mi się używa ten bez akumulatorka. Tylko do niego trzeba sobie spreparować jakieś zasilanie. Ja używam baterii R20 (D) z przylutowanymi kawałkami drutu (zdjęcie poniżej), do których przypinam krokodylki od klipsa (panelu startowego jeszcze nie poczułem potrzeby posiadania). Niestety te kabelki, to jest pewna niedogodność i trzeba pamiętać, żeby przeciągnąć je za skrzydło - żeby się nie wplątały w śmigło.
Mateusz17bl Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Cześć Callab dobry patent z tym przylutowanym drucikiem do baterii ale co ładujesz ta baterię?czy po rozładowaniu do nowej lutujesz druciki ?
Callab Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 czy po rozładowaniu do nowej lutujesz druciki ? Taka bateria wystarczy na długo. Mam takie dwie w skrzynce - kupuje się je w kompletach :-) Oczywiście nie wolno ich ładować. Na nowy sezon planuję wymienić na akumulatorek tej samej wielkości.
TomekP Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Sławek napisał, że do małych silników przy niezbyt częstym wychodzeniu na lotnisko nie ma sensu kupować panelu itp. Co to znaczy mały silnik? 4ccm? 7,5ccm? Jeszcze odnośnie klipsa - może zamiast tych akumulatorków czy baterii łączonych ze sobą zastosować 2V akumulatorek żelowy? http://modelarski.com/produkt-Akumulator_%C5%BCelowy_2V_4Ah,2480.html Jeszcze pytanie odnośnie rozrusznika. Czytałem, że silniki os-max odpala się bez problemu i rozrusznik przydaje się tylko na czas docierania. Jak to wygląda z innymi motorkami? Np. ST albo Magnum?
Jano Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Każdy silnik da się odpalić palcem.Z moich obserwacji wynika że te większe pojemności odpala sie łatwiej.Jeśli chodzi o świece to wszystkie są takie same nie ma podziału na pojemności więc prądy jakie są potrzebne do żarzenia są te same.Czy duży czy mały musi być pewne zródło prądu czasami trzeba i 2V bo są takie świece.Rozrusznik pozwala na większy luksus przy zapalaniu i nie jest konieczny. edit: hm dla mnie mały to taki powiedzmy do 3,5 cm3.
utopia Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Jeśli chodzi o świece to wszystkie są takie same nie ma podziału na pojemności więc prądy jakie są potrzebne do żarzenia są te same poza poborem prądu jest jednak pewien szczegół który powoduje że jednak świece nie są takie same ........... domniemam że zastosowałeś tutaj skrót myślowy tyle tylko że zmienia on sens całości
Jano Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Jak zauważyłeś coś nie tak, to pisz konkretnie, nie bądż taki tajemniczy. Bo dla mnie jedynym kryterium świec żarowych jest ciepłota świecy i długość gwintu.O innych nie wiem, skoro Ty wiesz to podziel się wiedzą.
utopia Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Jeśli chodzi o świece to wszystkie są takie same Bo dla mnie jedynym kryterium świec żarowych jest ciepłota świecy i długość gwintu. o to chodzi - raz piszesz że są takie same a potem że jednak nie są przeciez nie jestem tajemniczy bardziej sprawdzałem czy wiesz co piszesz ale okazuje sie że kurde wiesz i że trafiłem też z tym skrótem myslowym w wypowiedzi -poprostu niedopisałeś że "ciepłota " na za krótkiej świecy pojdzie ale odwrotnie to bym nie polecał :wink:
Jano Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Nie wiem utopia czy chcesz mi dzwignąć ciśnienie? Jeśli tak to odpuść sobie bo jestem niesłychanie spokojnym człowiekiem.Cały czas jest mowa o zródle prądu do zasilania świecy i chyba zgodzisz się co do tego że że nie ma znaczenia jaka jest pojemność silnika? Takie same ze względu na pobór prądu.Choć i tu możesz się czepić że zależy jak gruba jest spiralka i z czego zrobiona na pewno wyjdą ułamki ale co tam kłucić można się o wszystko byle moje było na wirzchu
TomekP Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Czyli dla różnych świec stosuje się różne napięcia, tak? W takim razie jakie napięcie daje panel startowy, który jest zasilany z akumulatora 12V?
Jano Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 W panelu można płynnie regulować prąd(świeca jest zasilana impulsowo) generalnie napięcie świecy to 1,5V.Choć są i na 2V.
utopia Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 coś masz za niskie ciśnienie - przeczytaj powoli co napisałem przecież przyznałem Ci racje.. co do poboru prąu to sie niezgodzę ale róznice nie są na tyle wielkie by było o co kruszyć kopię pojemnosć silnika nie ma nic do tego liczy się ciepłota świecy i dostateczna ilośc prądu w akumulatorku ............. o żarzeniu świecy podczas lotu napiszemy w innym odcinku (tam pojemność ma jednak znaczenie )
marcin133 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Czyli dla różnych świec stosuje się różne napięcia, tak? W takim razie jakie napięcie daje panel startowy, który jest zasilany z akumulatora 12V? Panel startowy ma regulację i wiesz kiedy i jak mocno świeca grzeje (całkiem przydatna sprawa). Po za tym: Panel startowy + rozrusznik to rzeczy chodź nie koniecznie obowiązkowe lecz naprawdę dające duuuuużo pozytywów. Bez tego czasem można się jedynie spienić i nic więcej Czytałem, że silniki os-max odpala się bez problemu i rozrusznik przydaje się tylko na czas docierania. Jak to wygląda z innymi motorkami? Np. ST albo Magnum? Problem z odpalaniem pojawia się od czasu do czasu zawsze (np po czyszczeniu gaźnika) a marka silnika nie ma znaczenia. Zauważ jedną rzecz: O problemach z odpaleniem silnika piszą TYLKO Ci którzy nie posiadają do tego odpowiedniego sprzętu. (Brak rozrusznika i posiadają żarki na aku). Nie daje to nic do zastanowienia? P.S. Tak już jako ciekawostka, bo nie potrafię tego wyjaśnić posiadam motorki wszystkich trzech marek jakie wymieniłeś a najlepiej odpala mój stary już zdezelowany magnum :crazy: Obojętnie jak długo jest nieużywany, jak mocno jest użytkowany odpala od tak - od przyłożenia. Z pozostałymi zresztą też nie ma kłopotów ale ten mnie czasem zadziwia
tikicaca Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Wiekszosc obecnie sprzedawanych swiec to swiece 1,5V, w zaleznosci od cieploty roznia sie pobieranym pradem (rozne spirale, rozny ich opor). Panel daje mozliwosc regulacji pradu, lub automatycznie reguluje w zaleznosci od uzytej swiecy. Rozrusznik czesto daje mozliwosc znacznie szybszego uruchomienia silnika, szczegolnie cieplego. Panel sie przydaje, bo juz pare razy mialem sytuacje ze zelka 2V siadla i :ass: z latania. Pompka nieoceniona, szczegolnie przy zbiorniku 0,5L. Latwiej utrzymac czystosc. Jasne ze to nie sa rzeczy konieczne, ale sie przydaja.
utopia Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 tikicaca, no co ty ...przecież było że jednak sie nie róznią prądem ... ;P pic polega na jakości wbudowanego w panel amperomierza - jeden pokaże róznice juz ok 100mA inny przy 1,5A nie drgnie........... a spytał bym już poza tematem ...silnik np 23cm krecimy akrobację motor przelany i nagle bach -lot cylindem w dół ....co sie dzieje ze świecą i czy aby napewno pojemność nie ma znaczenia ? To jest praca domowa i nie dotyczy ona tematu autora ................ nie dotyczy też trenerków którymi jano juz nie lata jak sie chwalił
Slawek_9000 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 na pierwszy silnik, zwłaszcza OS żarka jest nieoceniona, zakładzasz na silnik, po odpaleniu czekasz 15s , zdejmujesz i wkładasz do kieszeni. Na początek nie ma co bawić się w skomplikowane wyposażenie startowe, żeby nie było tak że dwie walizy się tacha paręset metrów, a wystarczy butelka z paliwem, rękawice i żarka, wszystko mieści się w małej torbie Potem możesz sobie obstalować wypasioną skrzynkę startową np. taką jak w tym wątku http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=1358&postdays=0&postorder=asc&start=15 ale prawda jest taka, że nawet mając skrzynkę, to jak mi zgaśnie silnik przed startem i tak odpalam z ręki bo mi się nie chce taszczyć modelu do skrzynki z pasa. BTW- oczywiście moja czerwona skrzyneczka, po modyfikacjach, jest debeściarska. W wersji rozwojowej będzie miała schowek na okulary, chłodzony barek, łącze z netem a może i maszynka do lodów się znajdzie hehe
celnik Opublikowano 3 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2009 Czyli takie cos by mi stykneło? http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p1642,zestaw-startowy-do-silnikow-spalinowych-7-w-1-rc-system Jestem juz na ten zestaw mocno zdecydowany. To albo poprzyjcie ze jest ok albo powiedzcie dlaczego nie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.