Jump to content

Wybór motoszybowca do 3m


uve
 Share

Recommended Posts

To nie jest takie trudne. Na pewno sobie poradzisz.Mój Odyssey prezentuje się tak. A jak lata -miodzio.

Jest nieco zmodyfikowany - kadłub wykonałem w technologii traconego styroduru i jest całowęglowy. 

 

20200615_201751.jpg

20200615_201842.jpg

  • Dzięki 1
Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Jacek Walenciak napisał:

kadłub wykonałem w technologii traconego styroduru i jest całowęglowy.

Napisz proszę dokładniej o wykonaniu - ile warstw tkaniny i jakiej grubości, z jakich długich kawałków, czy użyłeś worka próżniowego? Jaka waga w porównaniu z fabrycznym kadłubem z AH?

Może masz dokumentację zdjęciową z wykonywania?

Link to comment
Share on other sites

Kopyto zrobiłem ze styroduru XPS kupionego w Castoramie. Bardzo fajnie się obrabia. Po nadaniu kształtów okleiłem całość szarą taśmą pakową. Gondolę kadłuba okleiłem dwiema warstwami tkaniny węglowej wysokomodułowej o gramaturze 163g/m2. Belkę ogonową zbieżną, jak i siodełko węglowe pod statecznik poziomy oraz skrzydła kupiłem w ArtHobby. Ile to ważyło po wytopieniu styroduru - nie ważyłem. Zważyłem dopiero kadłub już z zamontowanym silnikiem Reisenauer 1516T z Micro Edition 5:1 + kołpak 28mm GM + łopatki GM 15"×8" + regler Jeti Mezon 50 + 2 serwa MKS6100 zasilające ster kierunku i wysokości i wyszło mi 453g. Trochę zdjęć się zachowało. Nie wkładałem gondoli do worka próżniowego - uważam, że to nie ma sensu przy takim kadłubie.

20200530_214532.jpg

20200514_203157.jpg

20200507_182005.jpg

20200507_180639.jpg

20200507_180630.jpg

  • Dzięki 1
Link to comment
Share on other sites

29 minut temu, Jacek Walenciak napisał:

Nie wkładałem gondoli do worka próżniowego - uważam, że to nie ma sensu przy takim kadłubie.

Dziękuję za opis.

Czy jakoś docisnąłeś z zewnątrz tkaninę do kopyta(np. przez owinięcie taśmą klejącą), czy po prostu sobie wysychała swobodnie po nałożeniu? Jak duże łatki tkaniny nakładałeś(w opisie technologii jest by stosować 25mm zakładki przy kładzeniu łatek). Czy nasączałeś kawałki tkaniny i takie nakładałeś na kopyto?

Link to comment
Share on other sites

Tkanina wysokomodułowa pięknie się układa i nie odkleja po położeniu na kopyto. Jeśli chodzi o zakładki to było parę, miałem większe kawałki prawie na całą długość gondoli. Zawijałem tkaninę na zakładki po ok. 30-40mm i nie owijałem żadną taśmą klejącą. Po utwardzeniu - ok. 5 dni wytopiłem styrodur i usunąłem taśmę pakową. Środek gondoli był idealnie gładki, a na zewnątrz położyłem szpachlę samochodową i po wyschnięciu całość przeszlifowałem na mokro papierem o gradacji 120, póżniej 320 i na koniec 800. Wykończyłem farbą akrylową Motip w sprayu.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Witam

Latam Marabu od 4 lat i wydaje mi się że jest to jeden z lepszych szybowców "budżetowych" do nauki termiki. Mój jest już trochę poobijany z winy pilota ale według mnie cena do jakości jest odpowiednia. Do najważniejszych zalet zaliczam to że jest "szerokokadłubowcem" czyli ma dużo miejsca w kadłubie co przekłada się na to, że każdy normalny silnik się tam zmieści a to jest ważne aby setup nie był droższy od szybowca. Drugą zaletą jest to, że jest stosunkowo lekki. Waga do lotu z tego co pamiętam to około 1200 -1300g. Prawie zawsze mam go w samochodzie, z niewielką baterią potrafi długo latać. Ja osobiście używam 1300mAh 2 czasem 3 baterie na zmianę i wystarcza to na co najmniej godzinę dwie intensywnego latania, ale latałem też z akumulatorem 900mAh i wystarczał na 3-4 wyciągnięcia. Nawet zastanawiałem się nad kupnem drugiego podobnego. Oczywiście nie jest modelem wyczynowym, ale bardzo przyjemnie się nim lata oczywiście po dobrym ustawieniu. Polecam wsadzić w miarę dobre serwa bo tanie przy intensywnym lataniu wytrzymują zazwyczaj około rok. Co jeszcze? Przed montażem trzeba dobrze przymocować do kadłuba cięgno steru kierunku, aby kierunek ładnie się wychylał w dwie strony. A poza tym jest dość wytrzymały przy lądowaniu. Nie wiem co jeszcze - w każdym razie polecam, mogę pomóc w zakupie. Jakby jeszcze jakieś pytania to proszę bardzo. Aha jest prawie gotowy do lotu, nic nie trzeba wycinać. A przy tym jest dobrze wykonany. Trzeba tylko zainstalować silnik, serwa i elektronikę.

 

Pozdrawiam 

Wojtek Tarnów

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.