Skocz do zawartości

BRDM 2 1:16


Rekomendowane odpowiedzi

Jaka była technika budowy modelu?

Nie żebym się czepiał, ale trochę mi napis KFOR nie pasuje (tz. technika wykonania) - wydaje mi się, że można by to zrobić bardziej podobne do oryginału:

 

 

KFOR-NATO-KOSOVO-790x400.jpg

 

No chyba, że na polskich pojazdach te napisy były robione odręcznie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kółka zlikwidowałem z racji że pewnie by mi przeszkadzały bardziej niż pomagały. Zrobienie sensoewnego napędu do nich nie było by proste. A co do napisu jeszcze mogę go zmienić. Litery wyciąć z a4 ksero i przykleic na wikol. Potem lakierem zabezpieczyć przed wodą. A te litery mogę zmyć bo to zwykła Pactra lekko pociągnięta. :) Widziałem gdzieś taki z improwizowanymi symbolami i dlatego taki zrobiłem ale uwaga słuszna :)

A model klejony z PCV. Szpachlowany itd. Dokładnie to z płyty PCV 1mm. 

20201021_170908.jpg

20201021_170900.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model robiłem na zmianę z Iskrą ale BRDM trochę szybciej poszedł. Teraz muszę przy niej trochę podgonić bo kabina z butelki zrobiona, wszystko zmontowane i czeka na dalsze prace. 

A BRDM muszę podmalować spód. Poprawić napisy KFOR, dać jakieś lekkie permamentne "brudzenie" no i zainstalować całą elektronikę jak należy. 

received_3506909209402758.jpeg

20201011_183202.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 Dziś mała jazda po kawałku leśnej drogi. Chciałem go w wodzie sprawdzić ale raz że dużo ludzi bo pogoda ładna i spacerowiczów pełno a dwa że trochę już wodę spuszczają na zimę a wolałbym go z mułu nie odkopywać :) Jeździć jeździ, wszystko gra. Na końcu uwalił się kabel od szperacza ale już zalutowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Lucjan napisał:

Oglądam ten temat i zastanawiam się  w  jaki sposób uszczelniłeś  pojazd i zabezpieczyłeś elektronikę .

Bardzo mi się podoba   ten BRDM.

Wszelkie części mechaniczne wyrzuciłem poza pojazd. Tzn silnik i serwomechanizm są uszczelnione i zabezpieczone od wody i z tego względu cały czas w niej się znajdują. Nadwozie to tak jakby kadłub łodzi. Jest szczelny. Jedynie jest zrobiona jedna dziurka na dole którą przechodzi przewód od silnika i serwomechanizmu. I ta dziurka również jest po przełożeniu kabli zasilikonowana. Podwozie jest przykręcone i zabezpieczone. W ten sposób elektronika jest sucha i nie ma kontaktu z wodą a wszystko sprawnue sobie radzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie tam nie zagląda jak zagląda ? rewelacyjnie wygląda w wodzie. Ciekawe jak dasz większą śrubę to czy nie będzie kłopotu z manewrowaniem w wodzie ? Tak się zastanawiam ale w sumie jak nie spróbujesz to się nie dowiesz ... jedno co bym się przyczepił to za szybki obrót wieży ... może jakiś spowalniacz byś dorzucił żeby obracała się wolniej. Dla mnie super projket ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, przemo napisał:

Gdzie tam nie zagląda jak zagląda ? rewelacyjnie wygląda w wodzie. Ciekawe jak dasz większą śrubę to czy nie będzie kłopotu z manewrowaniem w wodzie ? Tak się zastanawiam ale w sumie jak nie spróbujesz to się nie dowiesz ... jedno co bym się przyczepił to za szybki obrót wieży ... może jakiś spowalniacz byś dorzucił żeby obracała się wolniej. Dla mnie super projket ?

Drążkiem za szybko strzeliłem. :DSpecjalnie też do niego przełożyłem potencjometry na tył pod palce wskazujące. Teraz jadę i powoli się rozglądam wieżą przesuwając palcem potencjometr. Tylko w jednej dłoni telefon a drugiej radio to i wyszło tak i muszę się tłumaczyć wszędzie :D

20201109_223348.jpg

20201109_223359.jpg

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.