Skocz do zawartości

Kolejna rekonstrukcja - tym razem Maxa Pro


Marek:D
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Mega lata w obydwu moich Jantarach i kupić można ją tutaj http://www.nastik.pl/mega-16303ce-25kg-p-5412.html

Osobiście przymierzam się do przesiadki na ten silnik https://www.reisenauer.de/aid-2271-Tenshock-EDF-TS-EZ1515-15T-4pol-3770KV-br-mit-Micro-Edition-5-1NL-T.html

Wiem, że 200 stówki więcej ale wart jest tych stówek, choć jak nie planujesz lotów w zawodach, to może warto mieć 200zł w kieszeni.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał, zapomniałem dodać ze głównym ograniczeniem jest oczywiście średnica do montażu -czyli 28mm.

Najkorzystniej wypada mega an16/30/3CE    (460zl)w której dedykowane śmigło to 12/6,5. Mega an16/35/3S jest 120zl droższa i z tego co widzę ma inne kv pozwalające na montaż śmigła 14cali. Nie wiem czy w rekreacji w moim przypadku ma to jakiekolwiek znaczenie. Model ma wystartować, po czym polatać termicznie. Waga gotowego szacuję na 1900g.

 

Wojtek, Tenshock wyglada super, waga mniejsza od Megi, świetne osiągi i śmigła dużej średnicy które dadzą niezłego kopa na starcie. Z drugiej strony w cięższym toxicu miałem silnik ok 600w i przy 2500g tez mi wystarczało mocy. Są jeszcze jakieś alternatywy? Myślałem o Dualsky z przekładnią, ale w tej średnicy mają maksymalnie 360W także chyba odpada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten mniejszy silnik 16/30/3 CE zrobi robote bez problemu. Mam w modelu 1.65 kg ze smiglem chyba 11x6. Na akumulatorze 3S 1400 mAh wyciagniesz kilka razy na kilkadziesiat metrow bez problemu.

 

...przy tych predkosciach, wieksze lopaty zwisaja w locie (mniejsze tez czasami); trzeba jakies gumki etc...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku Mega 16/30/3CE http://www.nastik.pl/mega-16303ce-25kg-p-5412.html ze śmigłem 12.5/6 http://www.nastik.pl/aeronaut-carbon-125x6-p-2578.html pakietem 1300mAh https://rcforever.pl/product-pol-4430-Akumulator-GENS-ACE-TATTU-FunFly-3S-11-1V-1300mAh-100C.html regulatorem Jeti Spin 55A http://www.nastik.pl/jeti-spin-p-4770.html bez problemy wyciąga Jantara na 200m w 15-20s.

Akumulator wystarcza na dwie takie windy.

Do latania rekreacyjnego i tak aż za dobrze ;)

Twój portfel - Twoja decyzja.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku, nie wiem ile ta Maksa będzie miała do lotu ale w modelu 1,5 kilo do lotu w 30 sekund robię 280+ metrów na tym silniku: XPower F2919/10 F5J LIGHT. Przedtem miałem MEGA ACn 16/15/5CE i w porywach robiłem maks 185 metrów. Ogólnie po moich doświadczeniach Xpowery są lepsze bo to outrunnery a Mega to inrunner i bez przekładni szału nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Problem Rafał jest raczej w tym, że ten model ma 4m rozpiętości i ta waga się zbiera. Fakt, że przemawia do mnie argument, żeby montować mniejszy silnik - wszystko mniejsze i zaraz zgubię 100g na wyposażeniu. Muszę dokładnie zebrać wszystkie masy bez wyposażenia i od tego wyjdę. Producent podaje goły model 1445 więc 1800 do lotu to wersja optymistyczna. Z drugiej strony szatan mi nie potrzebny i do wożenia się po niebie powinno starczyć nawet te 400W.

Wojtek ile ważą Twoje Jantary?

 

Powiedzcie mi jeszcze jakie stosujecie pakiety do zasilania odbiornika? Oddzielne 2s bezpośrednio lub przez BEC czy zasilacie z pakietu napędowego? Jakiej pojemności pakiety i na ile minut lotu starczają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku zasilanie odbiornika idzie przez BEC regulatora. Po co drugi pakiet z dodatkową masą. Poza tym nie wiem czy znajdziesz tyle miejsca w kadłubie aby zapakować dwa pakiety. Na ile to starcza? Tak jak pisałem dwie windy na 200m i latanie do bólu pleców i karku. Moje Jantary to 1800g i rozp. 3.6m oraz 1580g i rozp. 3.9m. Wejdź na moje filmy na YT i zobacz jak sprawdzają się te silniki w praktyce.

Wysłane z mojego SM-J701F przy użyciu Tapatalka





Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek nie trzeba dawać dodatkowego pakietu. Tak jak Wojtek napisał nie znajdziesz miejsca i tak pakiet 1000mah to już wchodzi na wcisło-wlazło. Z 1300mah może być wielki problem aby zmieścić.

Ja też we wszystkich swoich modelach stosuje dodatkowego BECa. Robię tak, że podlutowuje kabelki BECa do kabli prądowych w regulatorze tak aby prąd z pakietu szedł bezpośrednio do BECa i omijał regulator. To się sprawdza bez problemu.

Jak chcesz to zrobię fotkę bo dziś a naj dalej jutro rano będę wyjmował całą elektronikę razem z silnikiem z modelu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym się tutaj wyłączać ale nie byłoby prościej do BEC przylutować gniazdo JST i wówczas kable prądowe z pakietu idą pod regulator, a złącze balansera z pakietu pod BEC. Miałem tak w Minimoa i się sprawdziło.

Wysłane z mojego SM-J701F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Konrad_P napisał:

Marek nie trzeba dawać dodatkowego pakietu. Tak jak Wojtek napisał nie znajdziesz miejsca i tak pakiet 1000mah to już wchodzi na wcisło-wlazło. Z 1300mah może być wielki problem aby zmieścić.

Ja też we wszystkich swoich modelach stosuje dodatkowego BECa. Robię tak, że podlutowuje kabelki BECa do kabli prądowych w regulatorze tak aby prąd z pakietu szedł bezpośrednio do BECa i omijał regulator. To się sprawdza bez problemu.

Jak chcesz to zrobię fotkę bo dziś a naj dalej jutro rano będę wyjmował całą elektronikę razem z silnikiem z modelu.

 

 

 

Godzinę temu, wojcio69 napisał:

Nie chciałbym się tutaj wyłączać ale nie byłoby prościej do BEC przylutować gniazdo JST i wówczas kable prądowe z pakietu idą pod regulator, a złącze balansera z pakietu pod BEC. Miałem tak w Minimoa i się sprawdziło.

Wysłane z mojego SM-J701F przy użyciu Tapatalka
 

 

Oboje macie rację.

 

Ja osobiście Wojtku jestem minimalistą i poprzednio robiłem tak jak pisał Konrad - podczas startu zawsze to jedna wtyczka do podłączenia zamiast dwóch :) Ale Twoje rozwiązanie jest równie sprytne :)

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze wrocil do sprawy silnika. Sam preferuje najmniejszy, najlzejszy mozliwy. Tylko czasami, jak sie nie da wlozyc w kadlub wiekszego accu, to jest problem z wywazeniem.

Nie wiem jak ta Maxa sie wywaza. Czy leci na ogon i co jeszcze sie zmieni po naprawie. Dobrze jakbys najpierw zrobil przymiarke jak bedzie gotowy. U mnie np: duzy akumulator 1300 mAh wchodzi na szczescie pod sam silnik i dzieki temu dalo sie ustawic poprawny CG. Gdybym nie mogl go tak daleko wcisnac, mialbym problem...

 

ps:

BEC mam tak jak Wojtek, tylko przylutowany na stale do wtyczki regla. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak teraz będzie ale Maxa wyważał się dość dobrze. Chcąc mieć tylny SC rzędu 118-120mm trzeba było na ogon przykleić około 10-15g a pakiet wsadzać pod skrzydło. Przy przednim SG czyli 104-108 nic nie trzeba było robić i pakiet 850mah 3s idealnie wyważał model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wojtek-a napisał:

Ja bym jeszcze wrocil do sprawy silnika. Sam preferuje najmniejszy, najlzejszy mozliwy. Tylko czasami, jak sie nie da wlozyc w kadlub wiekszego accu, to jest problem z wywazeniem.

Nie wiem jak ta Maxa sie wywaza. Czy leci na ogon i co jeszcze sie zmieni po naprawie. Dobrze jakbys najpierw zrobil przymiarke jak bedzie gotowy. U mnie np: duzy akumulator 1300 mAh wchodzi na szczescie pod sam silnik i dzieki temu dalo sie ustawic poprawny CG. Gdybym nie mogl go tak daleko wcisnac, mialbym problem...

 

ps:

BEC mam tak jak Wojtek, tylko przylutowany na stale do wtyczki regla. 

Wojtek Twoje argumenty mnie najbardziej przekonały, masz rację, domówię brakujące elementy typu serwa i cała galanteria i złożę całość na sucho. Zobaczymy jak będzie z wyważeniem i wtedy zdecyduje się na napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Prac ciąg dalszy.

Skrzydło zostało pokryte tkaniną, następnie zostało pomalowane białym podkładem, przeszlifowane aby nie było rantu białej farby i na koniec nałożyłem farbę fluorescencyjną i całość schnie sobie pod ostateczną warstwę lakieru bezbarwnego. Tak to się prezentuje:

5D964289-49C6-4240-962A-569FFD410600.thumb.jpeg.96d26a2b77ae33ecee20b5d00b505d85.jpeg
E841E295-7C55-486E-9068-9B5890F51E4D.thumb.jpeg.b2a52defdb4b05a361f2556bf07af5d3.jpeg

44052A91-74C3-412C-BB27-86A438B6476C.thumb.jpeg.344ab20fefe0098b38064ba8c16b47c7.jpeg

C02FA9AE-C47E-4BF3-B798-5B762A69F762.thumb.jpeg.3638e3176851118087aee100306f852e.jpeg

99F51D56-A5AC-4115-A2BB-4EE0B74A52E9.thumb.jpeg.370e6def1c9c3660977c306f8244ebb1.jpeg

D808F61A-86A5-4F81-BCF1-7FB1B30F1AFE.thumb.jpeg.0521c45b0494840b6709a95ec9395870.jpeg

E38A241E-6E55-4875-8B90-3ABB8973833D.thumb.jpeg.c9ff46a4b665a551a53991a8683739c5.jpeg

98AE04FC-E2F9-4D2F-9443-5DF68E469A39.thumb.jpeg.3393aef1aa62d6eb753fc4a640cd2227.jpeg

78C66572-94E5-4336-9C0A-14733C8D70AA.thumb.jpeg.96b2010e365cbb74ae01700c4d0101a0.jpeg

 

Farba po wyschnięciu będzie lepiej kryła i będzie przypominać proszek.

 

Zabrałem się też za stateczniki. W poziomym były lekkie pęknięcia końcówek więc całość połapałem wstępnie żywicą. Następnie nałożyłem lekką szpachlę akrylową aby odtworzyć pierwotną geometrię, po czym okleję to tkaninami.

Statecznik pionowy został wzmocniony w miejscu narażonym na uderzenia od lądowań(widać już było że trochę przeszedł). Poza tym było lekkie pęknięcie powierzchniowe, w które wpuściłem żywicę. Jeżeli efekt będzie ok to nie będę tego dodatkowo wzmacniać.


BE9B1399-701F-47CA-898C-A2E20C052760.thumb.jpeg.fb36f6117594edddc3e4962378019be8.jpeg

AFE96A6F-1DB6-4C85-9EED-A1AB2DBA2C1B.thumb.jpeg.48592afbfdeaa4f2e8b3867f59fb5fb5.jpeg

DEA568E9-40E2-41A9-A342-39DCF99A3C2E.thumb.jpeg.985b37d88bcb535a80dbe578e40c419c.jpeg

AF7EFDA3-98C9-4D79-BF36-6865B664391F.thumb.jpeg.90f0c7ab3d0acab43280842059e5a878.jpeg

587F5693-D5E0-40AB-97ED-718B17FBF110.thumb.jpeg.eaa09c8ef5c9c628f7c40a472b1746a0.jpeg
3456611F-318B-4FA3-B6FD-3C33958310AC.thumb.jpeg.309ec40872a6935c2691ab56f34a3792.jpeg

BA5A398D-882B-4582-B23E-63B26C006A53.thumb.jpeg.64df08a74dc0c016db21247bb1b8c923.jpeg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Konrad_P napisał:

Skrzydło wyszło rewelacyjnie. Marek ten statecznik to do śmieci już powinien trafić:). Szkoda chyba czasu na niego. Drugi to nówka sztuka nie latana więc... :)

 

Niby tak, ale jak już kleiłem inne rzeczy to przy okazji zacząłem łatać ten stary... Przy okazji wzmocnione końcówki będą idealne do nauki latania F5j ;) jak się ogarnę to oczywiście czeka mnie założenie nowego. W drugim uchu mam do poprawy lotkę(już zacząłem naprawę), zostanie centropłat, skończenie statecznika poziomego, malowanie i uzbrajanie całości. Powiem szczerze, że po przebojach z Toxickiem myślałem, że dłużej mi zejdzie na naprawie ;)

A i jeszcze jedno.... Chodziłem koło kadłuba, oglądałem... Pierwsze malowanie w jednym miejscu miało plamę od brudnego palca, dlatego całość jeszcze raz szlifowałem i malowałem... Podobnie kształt rurki ogonowej... Wyprowadziłem to tak jak było oryginalnie i okleiłem na nowo(po zerwaniu pierwszego klejenia). Po prostu nie mogłem na to patrzeć... :P

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.