Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Po ponad pięciu latach przerwy od samolotów pora wrócić a że pojawiła się oferta sprzedaży modelu który zawsze chodził mi po głowie nie była na co czekać , decyzja podjęta i jest :

 

20201128_204915_resized.jpg.fe57a383a5524d9ba929956e992971cb.jpg20201128_204706_resized.jpg.37527d404d3f76287994bbdf2fe59cb8.jpg20201128_152651_resized.jpg.4ef3939b5fdcef8930308af3b5895dd7.jpg20201128_210245_resized.jpg.b93bb39d7e5b584888a0d603ac385b5f.jpg20201128_210226_resized.jpg.c7b0f8eab1ebe1b6e9be17a92403eec3.jpg20201128_195624_resized.jpg.6dd9db4c7ab90a29743256f457563fea.jpg20201128_195619_resized.jpg.966d914296a176be76d7ff074df0d5df.jpg

 

Model wyposażony będzie

 

Silnik  DLE 55 RA - myślałem nad OS GT60 ale koledzy z forum przekonali mnie do DLE

śmigło  Fiala 23x8

Serwa cyfrowe 8x  Hitec HS5565MH  + dźwignie 1,5" Miracle (2 lotki,2klapy,2wysokość, kierunek , gaz)

Zasilanie  2x Lipo  SLS 7,4V/2200MAH

Manager   Powerbox Evolution

Zasilanie zapłonu   jeszcze nie wiem może Nimh wszystko zależy od wyważenia

Kill switch chyba również powerboxa

Sam zestaw po wyjęciu z pancernych kartonów miło mnie zaskoczył jakością wykonania i zawartością , jest można powiedzieć wszystko , kpl zbiornik , podwozie (chyba malowany dural) popychacze z przegubami kulowymi , śrubki jakby z nierdzewki ładne , kołpak lakierowany , itd,,,,

 

po rozpakowaniu nie mogłem się doczekać i zacząłem coś tam dłubać ....

 

20201129_133952_resized.jpg.2af19af930f40eaff5e2d7fdd33ce777.jpg20201129_191007_resized.jpg.6e0d9e014a693cab9023153c3420c903.jpg20201129_200953_resized.jpg.389deeb0884a895ed96c08d0fbaec9b8.jpg20201129_205205_resized.jpg.95d73d2262ef77574d81fd3b44744dd5.jpg20201129_213016_resized.jpg.01df5ceade4e96c92020499cda56dd5a.jpg20201129_190049_resized.jpg.a04a6f27b73aa4d25cd0ed0a8b052d8c.jpg

spacer.pngspacer.png

 

  • Lubię to 2
Opublikowano

jest i silniczek DLE55RA

 

20201207_195619_resized.jpg.634d63f74fb57f986e17231eec269520.jpg20201207_195805_resized.jpg.67c7a5506c1b3deee9ddcd66fc2cee5c.jpg

 

 

Tylko mam pewien kłopot kiedy przymierzam silnika (pomijając długość tulei ) o dopasowuje go do maski tak by piasta śmigła była centralnie w otworze maski

20201207_204505_resized.jpg.212e8ec1185d2564ce846185f9785223.jpg20201207_204348_resized.jpg.dc0c4b3eb56497fbb495d616a12ffb6b.jpg20201207_204256_resized.thumb.jpg.9842a84ba1eb1e571cd4ef54264503d9.jpg

 

To mocowanie silnika wypada na krawędzi wręgi ???

 

20201207_204611_resized.jpg.7b48615e747a1848465d9b7229f0c2a1.jpg20201207_204631_resized.jpg.8beb27609cdf9368bc7efd98204e7d65.jpg

20201128_215209_resized.jpg.33189d20744c2223411e6b82819d0abb.jpg20201207_212900_resized.thumb.jpg.a64d9194ecd0f904454bcae2ca7c18ec.jpg

Wręga jest fabrycznie wklejona i ustawiona pod kątem

 

trochę nie zgadza się to z manualem

 

1484219024_Screenshot_2020-12-08Manual-Decathlon107-Pilot-RC.thumb.png.12159b65041eca13ae4ae851644a02ac.png

 

A kiedy przykładam szablon do wiercenia otworów pod DLE i ustawiam go krzyżem do krzyża na wrędze to silnik na styk bym przykręciła ale nie pasuje za diabła do maski która ma na stałe wklejone mocowanie i żadna korekta mocowania maski jest nie możliwa

 

20201207_211850_resized.jpg.898dffa4517612e6ce421383157520ac.jpg20201207_211855_resized.jpg.e197ebc01eb9f68c6cde8e36ed0961ce.jpg

 

Jak powinno się prawidłowo robić ?   

szablon krzyżami do siebie a maskę olać ( fatalnie to wygląda)  ?

czy dopasować silnik żeby piast była w osi otworu maski ?

 

 

 

Screenshot_2020-12-08 Manual - Decathlon – 107″ - Pilot-RC.png

20201207_202726_resized.jpg

20201207_195851_resized.jpg

Opublikowano

Może "wręga" pośrednia i krótsze tuleje dystansowe o ile tylko krzyżak od silnika zmieści się pod maską... Sprawdziłbym jeszcze wielkość skłonu, może tu jest jakieś pole manewru... Ew korekta mocowań maski. Osobiście otworu w masce pod piastę bym nie ruszał.

Opublikowano
18 godzin temu, maciej1977 napisał:

 

 

 

20201128_215209_resized.jpg.33189d20744c2223411e6b82819d0abb.jpg20201207_212900_resized.thumb.jpg.a64d9194ecd0f904454bcae2ca7c18ec.jpg

Wręga jest fabrycznie wklejona i ustawiona pod kątem

Nie wygląda to na fabryczny montaż . I ten kąt na oko zbyt duży .

Opublikowano

To wklejenie wręgi wygląda na poprawne, niemożliwe jest wklejenie inaczej skoro są z boków otwory (prostokątne wycięcia) ustalające jej położenie .  Wklejając samodzielnie masz możliwość korekty głębokości wklejenia wręgi zależnie od długości tulejek ale u Ciebie już pozamiatane .Na pewno będziesz musiał wyciąć otwór na gaźnik by się schował jeśli skrócisz tuleje. Ma to wady i zalety . Na plus schowanego gaźnika to fakt że  nie będzie on narażony na zmienne ciśnienia /zawirowania i praca silnika będzie stabilna minus to kłopotliwa ewent.regulacja-śruby mogą wyjść w osi z wręgą.

Silnik  DA-50 i DLE mają identyczne rozstawy śrub mocujących ( po milimetrze różnicy) więc nie powinno być problemu z zamocowaniem DLE.

Może się zdarzyć że będziesz musiał  ciut podpiłować dolny element domku gdzie będzie tłumik bo się będzie na nim opierał.

Bardzo dziwnie wychodzi Ci to pochylenie silnika w dół (fotki poniżej) bo wg mnie jest niemożliwe/źle ustawiony silnik skoro z tulejkami ustawia się on idealnie tylko piasta wystaje ponad maskę...

Faktycznie czasem mocowanie wypada bardzo blisko jednej krawędzi jednak nie aż tak by nie było możliwe zamocowanie silnika.

Na kilka złożonych modeli z Pilota, wklejania wręg lub z wklejonymi fabrycznie, silnikiem DLE 55 RA nigdy nie było problemu z montażem motoru.

Zasada jest taka że zawsze mocujemy silnik  wraz z wykłonem ewent. skłonem a potem dochodzi maska która i tak ostatecznie będzie zamocowana na stałe po kilku lotach i ewent. korektach ustawienia silnika ( zawsze dokładałem po podkładce)

 

P.S. A maska ma identyczny wykłon pod kołpak jak wręga bo ze zdjęć słabo to widać ?

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Shock napisał:

Silnik  DA-50 i DLE mają identyczne rozstawy śrub mocujących ( po milimetrze różnicy)

 Sprawdziłem w necie i Da-50 ma rozstaw 78x66mm a DLE 55RA ma dolne mocowanie 70mm górne 90 mm a wysokość 66mm wiec trochę różnicy jest

Gdyby DLE miał taki rozstaw jak DA to byłoby spoko

1 godzinę temu, Shock napisał:

P.S. A maska ma identyczny wykłon pod kołpak jak wręga bo ze zdjęć słabo to widać ?

 

20201208_224623_resized.thumb.jpg.d6373838b3eebd1aa04e8b07d952af35.jpgTak maska ma wykłon płaszczyzny gdzie przylega kołpak

 

 

 

Opublikowano

 Witam.Zwykly  DLE ma podobny rozstaw co DA jak pisal Kolega ale  DLE 55 RA  juz nie.Wiem na 100% posiadam oba silniki i zamienialem je miejscami.   

Opublikowano

No to trochę zmienia postać rzeczy ten rozstaw.

Jak pisałem ja nigdy nie miałem problemów z montażem silników na wrędze aczkolwiek z Pilota składałem tylko akrobacyjne modele .

Być może w tym Decathlonie domek jest inny jednak nie wydaje mi się że Pilot zrobił/sknocił że montaż tulejek wychodzi poza obrys wręgi.

Coś trzeba zaradzić, może wręga pośrednia jak sugeruje Elvis lub całkowite odcięcie wręgi i po dopasowaniu z oryginalnymi lub obciętymi tulejkami  wklejenie jej od nowa co ja osobiście bym zrobił. Zrobił bym/powiększył też tą wręgę by montaż był bezproblemowy . Wygląd nie ma znaczenia a pod maską by i tak nie było widać. Odpowiednio wklejona, wzmocniona trójkątnym listwami lub kątownikami aluminiowymi, zalaminowana będzie tak samo wytrzymała jak oryginalnie wklejona a może nawet lepiej.

Zanim cokolwiek zadecydujesz pomierz jeszcze raz wszystko czy aby na pewno nie da się zamocować tego silnika na tym co masz teraz oryginalnie .

W ostateczności ja bym zrobił tak jak na szkicu ( od ręki, proszę bez śmiechu)...

 

20201209_174944.jpg

 

Zostawiając oryginalną wręgę można by też zamocować tulejki " na prosto" i kąt silnika uzyskać na końcach tulejek co wydaje się dobrą opcją jednak istotne było by dopasowanie kątów w tulejkach .

 

20201209_181316.jpg

 

 

 

Opublikowano

Wczoraj jeszcze raz przymierzyłem silnik ale najpierw usunąłem trójkątne listwy wzmacniające wręgę i zamiast fabrycznych tulei mocujących  które są za długie i mają dużą średnice podstawy przylegającej do wręgi zastosowałem śruby dopasowane długością (  tylko do przymiarki ostatecznie będą dorobione nowe tulejki) tak żeby piasta śmigła wystawała pół centymetra poza maskę a jednocześnie śruby mocujące gaźnik prawie dotykają wręgi ( i tak trzeba wyciąć otwór za gaźnikiem ) i okazało się wszystko pasuje , przyklejony szablon od silnika DLE pokazuje że teraz da radę przykręcić silnik :)

Zamiast usuniętych listew zamontuje od tyłu kątowniki alu skręcone śrubami tak jak w innych modela Pilota ....

Pozostaje teraz jeszcze raz a może dwa wszystko pomierzyć i dorobić odpowiedniej długości i średnicy tuleje ...

 

20201209_194046_resized.thumb.jpg.dc7d7a9b96398eb4ade4d6fe345148a8.jpg

20201209_194016_resized.jpg.795f0c3f055d82099345409aa6982279.jpg

 

Szablon do wiercenia przyklejony

20201209_185701_resized.jpg.5df27a57203905b308afdded176d80bf.jpg

 

Oryginalne tuleje z dużą średnicą podstawy

20201207_202834_resized.jpg.558b207af1b05b3ef62bae4f85d464b4.jpg

 

 

 

 

Opublikowano

Niestety nowego silnika zamontować na razie nie mogę będę go reklamował ponieważ nie odpala ( brak iskry -podejrzewam uszkodzony moduł zapłonu) no nic trzeba montować pozostały osprzęt ...

Opublikowano

Sprawiłem sobie taki stojaczek do składania modelu jest składany więc nawet na lotnisko będzie jeździł ....

 

20201212_224844_resized.jpg.2afb4caafb929815e254c293af4def59.jpg

 

Wzmocniłem domek - wywaliłem trójkątne listwy które i tak kiepsko się trzymały i wstawiłem kątowniki alu tak jak w innych modelach Pilota ...

20201213_191016_resized.thumb.jpg.744b3a6e9743fef6a57844c4a548aedd.jpg20201213_191009_resized.thumb.jpg.2f082c306831757177718f83856fe573.jpg

 

jeszcze żywica i tkanina dla wzmocnienia i zabezpieczenia przed paliwem ....

20201213_205141_resized.thumb.jpg.88fdae526c4e876c4e114bf599a28714.jpg20201213_205146_resized.jpg.7b36df1eadde0009d6bb17ee56982c68.jpg20201213_205122_resized.thumb.jpg.5aeb84c1014979115207c2a1709a855f.jpg

 

Czekamy aż wyschnie ....

20201213_224520_resized.jpg.a629bf153cf68fd3f94b79334d4ebdce.jpg

Opublikowano

Chwila wolnego czasu , chciałem zamontować na serwach skrzydła wcześniej kupione dźwignie serw , popychacze z zestawu ale okazuje się że gdzieś popełniłem błąd ...

Albo źle zmierzyłem albo źle zamówiłem i dźwignia serwa jest za długa ..... jest 1,5" a powinna być 1,25" ....

 

Czy mogę to tak zostawić ?

 

20201219_000811_resized.thumb.jpg.6236eed872b5086bd6147e3071553ff2.jpg

Opublikowano

jest ok jak będziesz wychylać stery to się kąt zmieni

 

ewentualnie sprawdź jak to się przekłada przy pracy  czy serwo wychylone na 100% nie powoduje zbyt dużego wychylenia steru

Opublikowano

Ok sprawdzę,  w ostateczności wymienie te dźwignie na krótsze a te sprzedam 

 

 

Wczoraj po południu kurier dostarczył przesyłkę z kolejnym wyposażeniem...

Powerbox Evolution  który udało mi się kupić okazyjnie od modelarze ze Słowenii za 420 zł  razem z przesyłką.  Wszystko sprawnwne sprawdziłem.  

20201217_122433.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Kolejne wyposażenie zamontowane .... 20201220_212327_resized_1.thumb.jpg.b6565ca7bf7ee84fbe9c581695af1563.jpg20201220_212317_resized_1.jpg.0ff7e0158c9337ca6c19f35d3d95ca8a.jpg

 

Skrzydła też uzbrojone ,

Programator/tester fajny ale zastanawia mnie że po zaprogramowaniu neutrum niby jest ok  ale po podłączeniu do odbiornika (trymer na zero ) neutrum nie zgadza się o kilka milimetrów - może coś źle robię

 

20201220_155120_resized.jpg.242a6cc9633c901ba7835f736c6eb470.jpg

 

Muszę wykombinować jakieś mocowanie do pakietów bo pasują z obu stron idealnie

 

20201220_171025_resized.jpg

Opublikowano

Podwozie zmontowane jeszcze bez kapci koła solidnie zabezpieczone przed odmeldowaniem :)

20201224_204053_resized.jpg.4653784858e997479f02f40695d318fa.jpg20201224_204113_resized.jpg.fb6d41a5a769d5ab51759d13759a54be.jpg20201224_204121_resized.jpg.b3f3380d43042ae2d50f78eca714b00e.jpg

 

20201224_225402_resized.jpg.4ee4039e78e7219a83203a2751ea9c3b.jpg

 

Stateczniki zamontowane , jeszcze odciągi , popychacze serw i będzie git ...20201224_233811_resized.jpg.b5c56cc5cda218cffb65fb87f1722823.jpg20201224_233831_resized.jpg.34363bbfad8ea15340480522b175576d.jpg20201224_233831_resized.jpg.34363bbfad8ea15340480522b175576d.jpg20201225_000241_resized.jpg.96fe2648232f701b654c9f7ba515d984.jpg20201225_000241_resized.jpg.96fe2648232f701b654c9f7ba515d984.jpg

 

Kupiłem płytki to do lutowania złącz mpx i  udało mi się nawet zgrabnie zrobić połączenie elektryczne skrzydeł

 

20201223_234952_resized.jpg.4d969bfd1045eb23f408846b5d0dfd16.jpg20201225_122828_resized.jpg.c204ebb02d04930c7e4b6bc6c2c66ae2.jpg20201225_122842_resized.jpg.f2f3134aa68e2dc75628e801bee1e4d4.jpg20201225_125851_resized.jpg.00d1511b25c0063110ec13f9206ae650.jpg

 

 

A w międzyczasie docieranie silnika , dwa zbiorniki wypalone :)

 

20201221_175315_resized.jpg.91241406484b2c68c2fa80bc0b6b58cc.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Oczywiście są różne szkoły, jednak ja sam robię tak jak Ty i nigdy nie miałem problemu z żadnym silnikiem dotartym wstępnie na hamowni na mineralnym. Dotarty, wstępnie ustawiony silnik w model i spokojne latanie. Potem drobne korekty, przejście na syntetyk i ogień ;)

Opublikowano

jest dużo czasu do sezonu więc spokojnie można docierać na hamowni , potem jak piszesz regulacja i do modelu .....

 

Ale pamiętam jak kilka lat temu w trakcie sezonu  kupiłem model używany  bez silnika ... zamontowałem do niego nówkę RCGF i pominąłem procedurę docieranie , od samego początku pełen ogień a silnik chodził wzorowo cały sezon a później u mojego kolegi który kupił model kilka sezonów bez problemów  ... 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.