maciej1977 Opublikowano 7 Grudnia 2020 Opublikowano 7 Grudnia 2020 Witam Po ponad pięciu latach przerwy od samolotów pora wrócić a że pojawiła się oferta sprzedaży modelu który zawsze chodził mi po głowie nie była na co czekać , decyzja podjęta i jest : Model wyposażony będzie Silnik DLE 55 RA - myślałem nad OS GT60 ale koledzy z forum przekonali mnie do DLE śmigło Fiala 23x8 Serwa cyfrowe 8x Hitec HS5565MH + dźwignie 1,5" Miracle (2 lotki,2klapy,2wysokość, kierunek , gaz) Zasilanie 2x Lipo SLS 7,4V/2200MAH Manager Powerbox Evolution Zasilanie zapłonu jeszcze nie wiem może Nimh wszystko zależy od wyważenia Kill switch chyba również powerboxa Sam zestaw po wyjęciu z pancernych kartonów miło mnie zaskoczył jakością wykonania i zawartością , jest można powiedzieć wszystko , kpl zbiornik , podwozie (chyba malowany dural) popychacze z przegubami kulowymi , śrubki jakby z nierdzewki ładne , kołpak lakierowany , itd,,,, po rozpakowaniu nie mogłem się doczekać i zacząłem coś tam dłubać .... 2
maciej1977 Opublikowano 8 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2020 jest i silniczek DLE55RA Tylko mam pewien kłopot kiedy przymierzam silnika (pomijając długość tulei ) o dopasowuje go do maski tak by piasta śmigła była centralnie w otworze maski To mocowanie silnika wypada na krawędzi wręgi ??? Wręga jest fabrycznie wklejona i ustawiona pod kątem trochę nie zgadza się to z manualem A kiedy przykładam szablon do wiercenia otworów pod DLE i ustawiam go krzyżem do krzyża na wrędze to silnik na styk bym przykręciła ale nie pasuje za diabła do maski która ma na stałe wklejone mocowanie i żadna korekta mocowania maski jest nie możliwa Jak powinno się prawidłowo robić ? szablon krzyżami do siebie a maskę olać ( fatalnie to wygląda) ? czy dopasować silnik żeby piast była w osi otworu maski ?
Elvis Opublikowano 8 Grudnia 2020 Opublikowano 8 Grudnia 2020 Może "wręga" pośrednia i krótsze tuleje dystansowe o ile tylko krzyżak od silnika zmieści się pod maską... Sprawdziłbym jeszcze wielkość skłonu, może tu jest jakieś pole manewru... Ew korekta mocowań maski. Osobiście otworu w masce pod piastę bym nie ruszał.
motfil Opublikowano 8 Grudnia 2020 Opublikowano 8 Grudnia 2020 18 godzin temu, maciej1977 napisał: Wręga jest fabrycznie wklejona i ustawiona pod kątem Nie wygląda to na fabryczny montaż . I ten kąt na oko zbyt duży .
Shock Opublikowano 8 Grudnia 2020 Opublikowano 8 Grudnia 2020 To wklejenie wręgi wygląda na poprawne, niemożliwe jest wklejenie inaczej skoro są z boków otwory (prostokątne wycięcia) ustalające jej położenie . Wklejając samodzielnie masz możliwość korekty głębokości wklejenia wręgi zależnie od długości tulejek ale u Ciebie już pozamiatane .Na pewno będziesz musiał wyciąć otwór na gaźnik by się schował jeśli skrócisz tuleje. Ma to wady i zalety . Na plus schowanego gaźnika to fakt że nie będzie on narażony na zmienne ciśnienia /zawirowania i praca silnika będzie stabilna minus to kłopotliwa ewent.regulacja-śruby mogą wyjść w osi z wręgą. Silnik DA-50 i DLE mają identyczne rozstawy śrub mocujących ( po milimetrze różnicy) więc nie powinno być problemu z zamocowaniem DLE. Może się zdarzyć że będziesz musiał ciut podpiłować dolny element domku gdzie będzie tłumik bo się będzie na nim opierał. Bardzo dziwnie wychodzi Ci to pochylenie silnika w dół (fotki poniżej) bo wg mnie jest niemożliwe/źle ustawiony silnik skoro z tulejkami ustawia się on idealnie tylko piasta wystaje ponad maskę... Faktycznie czasem mocowanie wypada bardzo blisko jednej krawędzi jednak nie aż tak by nie było możliwe zamocowanie silnika. Na kilka złożonych modeli z Pilota, wklejania wręg lub z wklejonymi fabrycznie, silnikiem DLE 55 RA nigdy nie było problemu z montażem motoru. Zasada jest taka że zawsze mocujemy silnik wraz z wykłonem ewent. skłonem a potem dochodzi maska która i tak ostatecznie będzie zamocowana na stałe po kilku lotach i ewent. korektach ustawienia silnika ( zawsze dokładałem po podkładce) P.S. A maska ma identyczny wykłon pod kołpak jak wręga bo ze zdjęć słabo to widać ? 1
maciej1977 Opublikowano 8 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 8 Grudnia 2020 1 godzinę temu, Shock napisał: Silnik DA-50 i DLE mają identyczne rozstawy śrub mocujących ( po milimetrze różnicy) Sprawdziłem w necie i Da-50 ma rozstaw 78x66mm a DLE 55RA ma dolne mocowanie 70mm górne 90 mm a wysokość 66mm wiec trochę różnicy jest Gdyby DLE miał taki rozstaw jak DA to byłoby spoko 1 godzinę temu, Shock napisał: P.S. A maska ma identyczny wykłon pod kołpak jak wręga bo ze zdjęć słabo to widać ? Tak maska ma wykłon płaszczyzny gdzie przylega kołpak
extra67 Opublikowano 8 Grudnia 2020 Opublikowano 8 Grudnia 2020 Witam.Zwykly DLE ma podobny rozstaw co DA jak pisal Kolega ale DLE 55 RA juz nie.Wiem na 100% posiadam oba silniki i zamienialem je miejscami.
Shock Opublikowano 9 Grudnia 2020 Opublikowano 9 Grudnia 2020 No to trochę zmienia postać rzeczy ten rozstaw. Jak pisałem ja nigdy nie miałem problemów z montażem silników na wrędze aczkolwiek z Pilota składałem tylko akrobacyjne modele . Być może w tym Decathlonie domek jest inny jednak nie wydaje mi się że Pilot zrobił/sknocił że montaż tulejek wychodzi poza obrys wręgi. Coś trzeba zaradzić, może wręga pośrednia jak sugeruje Elvis lub całkowite odcięcie wręgi i po dopasowaniu z oryginalnymi lub obciętymi tulejkami wklejenie jej od nowa co ja osobiście bym zrobił. Zrobił bym/powiększył też tą wręgę by montaż był bezproblemowy . Wygląd nie ma znaczenia a pod maską by i tak nie było widać. Odpowiednio wklejona, wzmocniona trójkątnym listwami lub kątownikami aluminiowymi, zalaminowana będzie tak samo wytrzymała jak oryginalnie wklejona a może nawet lepiej. Zanim cokolwiek zadecydujesz pomierz jeszcze raz wszystko czy aby na pewno nie da się zamocować tego silnika na tym co masz teraz oryginalnie . W ostateczności ja bym zrobił tak jak na szkicu ( od ręki, proszę bez śmiechu)... Zostawiając oryginalną wręgę można by też zamocować tulejki " na prosto" i kąt silnika uzyskać na końcach tulejek co wydaje się dobrą opcją jednak istotne było by dopasowanie kątów w tulejkach .
maciej1977 Opublikowano 9 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2020 Wczoraj jeszcze raz przymierzyłem silnik ale najpierw usunąłem trójkątne listwy wzmacniające wręgę i zamiast fabrycznych tulei mocujących które są za długie i mają dużą średnice podstawy przylegającej do wręgi zastosowałem śruby dopasowane długością ( tylko do przymiarki ostatecznie będą dorobione nowe tulejki) tak żeby piasta śmigła wystawała pół centymetra poza maskę a jednocześnie śruby mocujące gaźnik prawie dotykają wręgi ( i tak trzeba wyciąć otwór za gaźnikiem ) i okazało się wszystko pasuje , przyklejony szablon od silnika DLE pokazuje że teraz da radę przykręcić silnik Zamiast usuniętych listew zamontuje od tyłu kątowniki alu skręcone śrubami tak jak w innych modela Pilota .... Pozostaje teraz jeszcze raz a może dwa wszystko pomierzyć i dorobić odpowiedniej długości i średnicy tuleje ... Szablon do wiercenia przyklejony Oryginalne tuleje z dużą średnicą podstawy
maciej1977 Opublikowano 11 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2020 Niestety nowego silnika zamontować na razie nie mogę będę go reklamował ponieważ nie odpala ( brak iskry -podejrzewam uszkodzony moduł zapłonu) no nic trzeba montować pozostały osprzęt ...
maciej1977 Opublikowano 13 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2020 Sprawiłem sobie taki stojaczek do składania modelu jest składany więc nawet na lotnisko będzie jeździł .... Wzmocniłem domek - wywaliłem trójkątne listwy które i tak kiepsko się trzymały i wstawiłem kątowniki alu tak jak w innych modelach Pilota ... jeszcze żywica i tkanina dla wzmocnienia i zabezpieczenia przed paliwem .... Czekamy aż wyschnie ....
maciej1977 Opublikowano 19 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2020 Chwila wolnego czasu , chciałem zamontować na serwach skrzydła wcześniej kupione dźwignie serw , popychacze z zestawu ale okazuje się że gdzieś popełniłem błąd ... Albo źle zmierzyłem albo źle zamówiłem i dźwignia serwa jest za długa ..... jest 1,5" a powinna być 1,25" .... Czy mogę to tak zostawić ?
cyrax_ojz Opublikowano 19 Grudnia 2020 Opublikowano 19 Grudnia 2020 jest ok jak będziesz wychylać stery to się kąt zmieni ewentualnie sprawdź jak to się przekłada przy pracy czy serwo wychylone na 100% nie powoduje zbyt dużego wychylenia steru
maciej1977 Opublikowano 19 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 19 Grudnia 2020 Ok sprawdzę, w ostateczności wymienie te dźwignie na krótsze a te sprzedam Wczoraj po południu kurier dostarczył przesyłkę z kolejnym wyposażeniem... Powerbox Evolution który udało mi się kupić okazyjnie od modelarze ze Słowenii za 420 zł razem z przesyłką. Wszystko sprawnwne sprawdziłem. 1
maciej1977 Opublikowano 20 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 20 Grudnia 2020 Kolejne wyposażenie zamontowane .... Skrzydła też uzbrojone , Programator/tester fajny ale zastanawia mnie że po zaprogramowaniu neutrum niby jest ok ale po podłączeniu do odbiornika (trymer na zero ) neutrum nie zgadza się o kilka milimetrów - może coś źle robię 20201220_160622.mp4 Muszę wykombinować jakieś mocowanie do pakietów bo pasują z obu stron idealnie
maciej1977 Opublikowano 25 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2020 Podwozie zmontowane jeszcze bez kapci koła solidnie zabezpieczone przed odmeldowaniem Stateczniki zamontowane , jeszcze odciągi , popychacze serw i będzie git ... Kupiłem płytki to do lutowania złącz mpx i udało mi się nawet zgrabnie zrobić połączenie elektryczne skrzydeł A w międzyczasie docieranie silnika , dwa zbiorniki wypalone 20201223_133123.mp4 1
Shock Opublikowano 26 Grudnia 2020 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Na jakim oleju docierasz ? syntetyk czy mineralny ?
maciej1977 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2020 Godzinę temu, Shock napisał: Na jakim oleju docierasz ? syntetyk czy mineralny ? na mineralnym castrolu 1
Shock Opublikowano 26 Grudnia 2020 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Oczywiście są różne szkoły, jednak ja sam robię tak jak Ty i nigdy nie miałem problemu z żadnym silnikiem dotartym wstępnie na hamowni na mineralnym. Dotarty, wstępnie ustawiony silnik w model i spokojne latanie. Potem drobne korekty, przejście na syntetyk i ogień
maciej1977 Opublikowano 26 Grudnia 2020 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2020 jest dużo czasu do sezonu więc spokojnie można docierać na hamowni , potem jak piszesz regulacja i do modelu ..... Ale pamiętam jak kilka lat temu w trakcie sezonu kupiłem model używany bez silnika ... zamontowałem do niego nówkę RCGF i pominąłem procedurę docieranie , od samego początku pełen ogień a silnik chodził wzorowo cały sezon a później u mojego kolegi który kupił model kilka sezonów bez problemów ...
Rekomendowane odpowiedzi