Jump to content

Bubble dancer - 3m - 788g - balsa


Lukasz.S
 Share

Recommended Posts

Pare lat temu zbudowalem ten model na podstawie planow Marka Dreli. Kadlub nie zgodny z planami Marka ale prosty w budowie i lekki z balsy oraz klasyczny ster wysokosci. Nie mialem jeszcze doswiadczenia z laminatami a chcialem fajny, termiczny szybowiec. Po logach na taranisie model wylatal juz ponad 142 godziny w tym 13 godzin w termice. Rozpierosc 3000mm, waga do lotu z 3s1p 2200mah to 788g.

 

Dzisiaj mialem ze soba fotografa wiec pare zdjec ponizej.

 

 

DSC_5707.thumb.jpeg.391acc7f914f5588b0ddf2037814954c.jpeg

DSC_5710.jpeg.3a86719fd5856dcb116276cfd8953495.jpegDSC_5752.jpeg.2a41e159c95f7ea42a472e71426c42ac.jpegDSC_5755.jpeg.e975e0f885951c7171770f79885aeccc.jpegDSC_5759.jpeg.1ae469760e024edf6b9e6d4cf96883a1.jpegDSC_5764.thumb.jpeg.9570baa3371d43b1ae843a1864903d80.jpegDSC_5769.jpeg.8fac2b68411c49045d699185bb04ec18.jpegDSC_5770.jpeg.12f62da4eaf1b2cdb25cd1d811774431.jpegDSC_5771.jpeg.526e2498c74889e3f7ebf943564454a6.jpegDSC_5778.jpeg.1af10c901f25988945f06be9343e6f3c.jpegDSC_5781.jpeg.59014cf9932c21b7a01ff48e28d3c477.jpegDSC_5788.jpeg.68e2eb1d24fdef22e4cd769cba978151.jpegDSC_5811.jpeg.28ee82cf3aac1f4b9771afe625e9debe.jpegDSC_5813.jpeg.cbbba21ffbb9d6a854ba8f56bed19068.jpeg

  • Upvote 4
Link to comment
Share on other sites

O i takie modele lubie najbardziej:) gratuluje świetnego sprzętu, bardzo lekko Ci wyszedł, ale jakbyś jeszcze mógł wrzucić dokładniejsze zdjęcia np. kadłuba, łączenia skrzydeł:P

 

Link to comment
Share on other sites

Awesome - Bubble Dancer jest super :D  

 

Sam mam nawet coś w jego stylu, ale 4m i z nieco większym wydłużeniem.

Po pewnym czasie stwierdzam, że 3m z oryginalnym wydłużeniem latało mi się lepiej. Tzn. większe wydłużenie powoduje, że reakcja na SK jest mniej agresywna i całość robi się krowiasta.

 

Ale ciekaw jestem jednej rzeczy - też nie wyciągasz tego modelu, gdy warunki są naprawdę dobre?

Ja przestałem, bo parę razy już ciężej mi było mi sprowadzić ten model na ziemię w całości, bo zbyt termika go zabierała :D

 

A ta ptaszyna na zdjęciach, to kto się przypałętał?

Link to comment
Share on other sites

Hej pyton, zrobie dzisiaj pare zdjec szczegolow ale to nic specjalnego wiec nie oczekuj super mega technologi :)

 

Patryk, pierwsze wyciagniecie jest na 150m i rozeznanie dnia. Jak sie wykrece do 400/inwersji to hamulec, na dol do 100m i od nowa proba. Jak sie znow uda to na 50/60 m i tutaj juz jest trudniej. Czasem trzeba ostro krecic bo kominy waskie tak nisko. Szczegolnie latem.  Ale jak juz sie wkreci w komin, to wystarczy trzymac go w krazeniu i wysysa go w kosmos. Raz udalo mi sie wykrecic na 400m z 16m. Super satysfakcja :) Powyzej 400m juz ciezko widac i strefy lotnisk. No i czasem fajna zabawa wyciszyc wario (mam volume na suwaku na tarnanisie). Ptaszek jaki to nie wiem, ale nie podobalo mu sie ze tam bylem i probowal zlapac ogon dancera. Na szczecie bez skutku :)

Link to comment
Share on other sites

4 godziny temu, Lukasz.S napisał:

Ale jak juz Ptaszek jaki to nie wiem, ale nie podobalo mu sie ze tam bylem i probowal zlapac ogon dancera. Na szczecie bez skutku :)

O to tak nie działa :D

Raczej chciał Cie postraszyć, bo jakby chciał model ubić to by ubił, te cholerstwa są niesamowicie w tym skuteczne (ale żeby tak agresywne były, to trzeba je zaczepiać z premedytacją, tak to raczej straszą).

 

Jeśli zaś chodzi o niską termikę, to BubbleDancer powinien kręcić z totalnego parteru, spokojnie rywalizując przy tym z high endowymi F5Jtka (ale tylko kręcac na dolocie to już pozamiatane). Popróbuj naprawdę agresywne krążenia, najpierw w miarę wysoko. Spokojnie powinien kręcić ze skrzydłami prawie w pionie. 

Mi się tak udawało łapać termikę z rzutu z ręki :D

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za fotki, też się przymierzam do jakiegoś lekkiego modelu, mam już kadłub i elektronikę zostały tylko(aż) skrzydła i usterzenie 

Powodzenia w dalszych lotach?

Link to comment
Share on other sites

W dniu 12.02.2021 o 02:50, Lukasz.S napisał:

Pare lat temu zbudowalem ten model na podstawie planow Marka Dreli. Kadlub nie zgodny z planami Marka ale prosty w budowie i lekki z balsy oraz klasyczny ster wysokosci. Nie mialem jeszcze doswiadczenia z laminatami a chcialem fajny, termiczny szybowiec. Po logach na taranisie model wylatal juz ponad 142 godziny w tym 13 godzin w termice. Rozpierosc 3000mm, waga do lotu z 3s1p 2200mah to 788g.

 

Piękny model Łukaszu: gratuluję udanej i pięknej konstrukcji. Ja bardzo lubię motoszybowce więc tym bardziej się cieszę ,że są jeszcze tacy modelarze co lubią budować i latać na termice. Ja też buduję motoszybowiec jednak mały :1,7m. No i w technologii worka próżniowego.

Życzą wielu udanych i bezpiecznych lotów. Aha jescze jedna drobna uwaga: osiągi modelu znacznie wzrosną gdy zastosujesz składane śmigło.Polecam bo to podwójna korzyść, spada opór oraz nie zachacza o ziemię przy lądowaniu.

Link to comment
Share on other sites

Panowie, mam coś podobnego, lata jak latawiec - model wykonany na podstawie planów z niemieckiego FMT o nazwie EON 600. Jest jednak problem, bo model reaguje na termikę i ciężko go sprowadzić. Czy dobudowanie jakiś hamulców aerodynamiczny na kadłubie po bokach ma sens (jak w JET na grzbiecie) czy, nie zawracać sobie głowy i jak już to tylko na skrzydłach?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, FockeWulf napisał:

No to nic nie zdziałam, bo konstrukcja żeberkowa kryta folią.

Sławku , skoro modyfikacja  płata jest trudna polecam bardzo prosty i skuteczny chamulec aerodynamiczny w postaci: śmigła. Stosuję tą metodę z powodzeniem od kilku lat w motoszybowcach głównie przy podejściu do lądowania. Robię tak: włączam napęd ale na tak małe obroty aby śmigło nie wytwarzało ciągu a śmigło tylko wiatrakowało , duża średnica śmigła ( a takie raczej występują w większości motoszybowców) wprowadza dość duży opór i doskonałość maleje. Można jeszcze dość bezpiecznie "oddać drąga" steru wys. bez obawy o nadmierne rozpędzenie modelu.Spróbuj sobie kiedyś, naprawdę działa. Oczywiście taki uproszczony hamulec nie zastąpi klasycznego ale jeśli zabudowa jest kłopotliwa lub wiąże sie ze znaczącym wzrostem masy warto posiłkować się tym prostym sposobem.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, FockeWulf napisał:

Panowie, mam coś podobnego, lata jak latawiec - model wykonany na podstawie planów z niemieckiego FMT o nazwie EON 600. Jest jednak problem, bo model reaguje na termikę i ciężko go sprowadzić. Czy dobudowanie jakiś hamulców aerodynamiczny na kadłubie po bokach ma sens (jak w JET na grzbiecie) czy, nie zawracać sobie głowy i jak już to tylko na skrzydłach?

A próbowałeś wprowadzać w korkociąg?

 

Moim zdaniem jest bezpieczniejszy od hamulców

 

2 godziny temu, Ares napisał:

 Aha jescze jedna drobna uwaga: osiągi modelu znacznie wzrosną gdy zastosujesz składane śmigło.Polecam bo to podwójna korzyść, spada opór oraz nie zachacza o ziemię przy lądowaniu.

Ha, nawet nie zauważyłem tego :D

W przypadku takich gazet to niezłożone śmigło robi okropną robotę. 1/3 doskonałości leci przez okno.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Patryk Sokol napisał:

 

 

Ha, nawet nie zauważyłem tego :D

W przypadku takich gazet to niezłożone śmigło robi okropną robotę. 1/3 doskonałości leci przez okno.

Kiedyś przetestowałem w praktyce:) Po założeniu składanego śmigła różnica była tak duża ,jakbym latał innym modelem.

Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, FockeWulf napisał:

Nigdy nie sprawdzałem, wiosną sprawdzę, jak model wyciągnę. Niby fajnie lata, ale brak emocji.

A EON600 nie miał jakiegoś archaicznego profilu, pokroju Aquilli?

 

Bo jeśli tak jest to się nie dziwię, że emocji nie wzbudza. Wtedy albo się wyłączasz w termice i lecisz w sufit, albo termiki nie łapiesz.

Z takimi szybowcami fun jest wtedy jak lecisz nisko na silniku i szarpiesz o każdy metr :D

Zdecydowanie więcej emocji niż quad, czy helik

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Patryk Sokol napisał:

A EON600 nie miał jakiegoś archaicznego profilu, pokroju Aquilli?

 

Bo jeśli tak jest to się nie dziwię, że emocji nie wzbudza. Wtedy albo się wyłączasz w termice i lecisz w sufit, albo termiki nie łapiesz.

Z takimi szybowcami fun jest wtedy jak lecisz nisko na silniku i szarpiesz o każdy metr :D

Zdecydowanie więcej emocji niż quad, czy helik

 

EON 600 miał profil E205, natomiast kolejna wersja EON-2 profil podobny do AG35. Można też dokupić same skrzydła z wersji z centralnym hamulcem.  

Link to comment
Share on other sites

E205 to tragedia:
obraz.thumb.png.3212102a8eedd9e17ee869d5b52163f9.png

 

Z tym profilem to masz bardziej spadochron niż szybowiec. Powoli do przodu, powoli w dół...

 

Ogólnie - za stosowanie takich profili w tych czasach powinno się zakazywać projektowania motoszybowców...

Rozważ faktycznie nowe skrzydło, to będzie zupełnie inny model wtedy.

 

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.