Skocz do zawartości

Jak ustabilizować model?


cmwwa

Rekomendowane odpowiedzi

No dobrze, a podpowiedzcie mi proszę, bo tego 1-metrowego P-47 załamany odłożyłem... Czy warto najpierw go tu za wszelką cenę ujeździć? Nie jest on za mały jak na pierwsze loty dolnopłatem?

 

A co to za 1m P47? GWS? Kombat? Bez zdjęc trudno cokolwiek powiedzieć. Ja ESA Ki 61 latam na boisku spokojnie - na podwórku może nie ale boisko no problem. Jak zawisnę na ogrodzeniu to CA i latamy dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

To taka zabawka z HKongu:

 

a82992e4c370ebf6.jpg

 

Wymieniłem mu tylko wszystkie bowdeny, bo oryginalne to nieporozumienie było...

Startując z boiskowego trawnika rył oczywiście w zięmię, więc puszczałem z ręki, ale wściekły jest dosłownie. Kilka razy gleba i śmigło, a raz wreszcie topola i to tak, że się skrzydło rozleciało w strzępy. Pocerowałem i odstawiłem na bok bo czuję, że każda następna próba skończy się podobnie.

To moje boisko jest naprawdę spore. Jednak ten cypisek powoli lecieć nie chce, a z szybkością jaką by chciał z kolei ja nie nadążam...

 

Moim zdaniem model powinien poczekac na lepsze czasy.

Instruktorze, ten duży P-40, czy ten mały P-47 ?

 

EDIT: Usunąłem linka, bo zrobił się nieaktualny i załączyłem w jego miejscu foto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja bym proponował ESA. Jest krakso odporne. GWSem jak wylądujesz na siatce to przeleci jak przez ostrze do krojenia jajek... No i ESA wychodzi duuużo taniej i bardziej bezstresowo. A z ESA można też sporo wyciągnąć przy odpowiednim napędzie -> ale o tym w innym dziale.

 

Podsumowując główny problem.

 

Do stabilizacji kierunkowej - żyroskopy, ale one nie poprawią błędnych ruchów drążków.

 

Do ograniczenia charakterystyki gwałtownego przeciągnięcia -> PTS, czyli nakładki zmieniające charakter końcówki. W ten sposób model najpierw zrywa strugi przy kadłubie co objawia się zwalnianiem i opuszczaniem nosa w dół, przy czym zachowany jest normalny opływ na końcówce i model pozostaje sterowny na lotki i nie ma tendencji do przepadania na któreś skrzydło. Innymi słowy model zamiast wpadać w korka wykonuje opuszczenie nosa a tym samym ponowne się rozpędza... System ten ochroni model przed kretem przy zbytnim zaciąganiu nosa - oprócz jednego momentu - kiedy lecimy w kierunku ziemi ze zbyt małą prędkością. Wtedy nie ma jak się rozpędzić i zmusić model do podniesienia nosa...

 

O systemie PTS można napisać nowy wątek. Jeżeli kogoś interesuje to mogę takowy stworzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli po nieustalonej fazie lotu pojawia się u Ciebie panika, to może być to trudne do wyleczenia. Możesz spróbować wziąć jakiś beta-bloker żeby ustabilizować pracę serca.

Dziwne że Extrimem sobie nie radzisz, to bardzo lekki model i powinieneś go łatwo opanować. Może zmniejsz wychylenia sterów tak jak radzą w instrukcji, a przede wszystkim nie lataj na full gazie. Extrim prawidłowo będzie sterowalny przy 1/4 mocy.

A może w ogóle masz za małe modele- spróbuj akrobatki f3a klasy 1,5-1,7m to jest na tyle zwrotne że trzeba pilnować, ale już duże widoczne na tle nieba i raczej przewidywalne w zachowaniu.

Reguły znasz- trenerek 10lotów--> akrobatka 100 lotów--> trudny model (makieta lub combat). Ale z tą akrobatką, to też podstawowe figury (brzuszek, zyletka) do pełnego opanowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że nieodpowiednie jest też miejsce do latania. Wyjdź na pełne pole i odetchnij pełną piersią. Jak nie będzie otaczających Cię zewsząd drzew latanie stanie się przyjemnością. Zresztą czy jeżdżenia 80km/h uczyłeś się na parkingu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może więc poćwicz jakimś warbird'em GWS? Jest małe - na boisku spokojnie polata, a cechy pilotażowe ma podobne do dużych tego typu.

No ale jak patrzę na:

http://www.gws.com.tw/English/product/airfly/gws-p40.htm

to to jest to samo, comój narowisty cypis P-47... :?

 

Ja myślę, że nieodpowiednie jest też miejsce do latania. Wyjdź na pełne pole i odetchnij pełną piersią. Jak nie będzie otaczających Cię zewsząd drzew latanie stanie się przyjemnością. Zresztą czy jeżdżenia 80km/h uczyłeś się na parkingu?

No ja akurat z grubsza tak. Na parkingu, zdezolowanym garbusem i z taboretem po koniku bujanym zamiast fotela... :oops:

W mojej sytuacji, uwierz Japimie, takie 'wyjście na pełne' pole, to cała wyprawa, jest coraz trudniejsze. Chciałbym więc wszystko, co tylko się da wyszlifować tu na boisku, żebym jak skończę P-40E pojechał z nim i żeby się udało. I bezboleśnie, bo opróczpneumatycznego podwozia będzie lakierowany itd., a wszystko z USA, szkoda by było...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fokkerku, tę maliznę GWS raczej odpuszczę, bo to to samo, tylko moje nie z TW, a z CN.

Planuję zrobić tak:

1) Wylatam tu po boisku ile wytrzymam tymi moimi dwoma:

http://www.hobbyzone.com/rc_planes_hobbyzone_super_cub.htm

Zwykłym na rozgrzewkę, a zmodyfikowanym, któremu włożyłem TowerPro 2409 200W, spiąłem skrzydła i na górze, więc zaczął kręcić pętlę zewnętrzną. Poniewać on chodzi już na Eclipse7, to wszczepię mu też namiastki lotek i zacznę je trenować - skręty, beczki, może i plecy, ale nie wiem czy te skrzydła poradzą (płasko-wypukłe).

2) Gdy już nie będzie kretów i topol, zacznę ujeżdżać pocerowanego w międzyczasie eXtrima. Mam nadzieję, że wtedy już 'lewiejlewiej' mi nie odbije.

3) Jeśli opanuję eXtrima, odważę się puścić tego cypiska p-47. I wtedy już chyba będzie wiadomo, czy nielot z niego, czy dupa ze mnie nadal.

4) Gdyby się udało ujeździć i cypisa P-47, to teraz proszę Was o radę - na kolejny etap, już w odludzie, co wziąć?

a) Katanę Artexu (oba napędy)

EDIT: B) Spitfajera:

 

fd44690d147f8285.jpg

 

c) Texana:

 

bdeefe7bd339fae2.jpg

 

d) Mustanga:

 

a91f5dc8735c6319.jpg

 

czy e) Stearmana:

 

c50a53c3658edc87.jpg

 

P-40E jest oczkiem w główie, bo to oryginalny kit.

One wszystkie są rozpiętości 150..180cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.