Jump to content
wieslaw

podlaczenie w modelu

Recommended Posts

Witam kolegow.Mam drobny problem ktory polega na tym, po jakimkolwiek polaczeniu tych elementow w kadlubie wszystko dziala tak jak nalezy oprucz silnika.Cale to wyposazenie bylo w modelu tylko rozlaczone jedynie regulator od silnika byl na miejscu.Roznie probuje i nic z tego.Na zdjeciu pokazuje zawartosc modelu,prosze o podpowiedz co moge robic nie tak.Widoczny odbiornik  wspolpracuje z nadajnikiem futaba t8j.

20210406_145206.jpg

20210406_145148.jpg

20210406_145156.jpg

20210406_145201.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten kabelek trzy kolorowy który wystaje z regulatora musisz podłączyć do odbiornika na kanale 3. Futaba ma przypisany właśnie 3 kanał do sterowania silnikiem. Po podłączeniu tego kabelka do odbiornika musisz do tego drugiego dwu żyłowego podłączyć zasilanie czyli pakiet. 

Tam masz zworkę która pozwala ustalić jakie napięcie będzie szło przez regulator do odbiornika albo 5 albo 6V. I to cała filozofia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam Konrad. troche nie lapie poniewaz mysle ze mowisz o tym duzym regulatorze ktory podlacze do odbiornika  i nic wtedy nie dziala

Share this post


Link to post
Share on other sites

może masz albo rewers na kanale 3 albo źle ustawione max min  sygnału (epa)

Albo duży regulator masz bez bec -i wtedy nic nie działa -a mały jest tylko bec -i wtedy nie ma jak podłączyć silnika. W takim przypadku musiałbyś podłączyć oba "regulatory" ten od silnika i  ten drugi zasilacz bec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to teraz musisz sprawdzić co jest w NADAJNIKU przypisane do kanału 3. To znaczy czy drążek gazu czy może jakiś pstryczek.

Można to sprawdzić w samym nadajniku lub po prostu przełączać wszystko co jest dostępne:)

Ale po mojemu to regulator jest do wymiany.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem podobny (?) problem. Kupiłem używaną aparaturę, podłączam i dupa. Przywróciłem do ustawień fabrycznych i działało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

W nadajniku może być ustawiony wyłącznik bezpieczeństwa na którymś przełączniku. Dopóki nie przełączysz silnik zawsze będzie wyłączony bez względu na położenie drążka. Nie wiem jak to jest w Futabie bo ja z tych  od OpenTX-a. Na pewno Futaba ma funkcję THR-CUT stosowaną do gaszenia silników spalinowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może nadajnik ma monitor kanałów żeby sprawdzić czy kanał gazu działa. Możesz podpiąć pod kanał gazu serwo i sprawdzić czy daje impulsy sterujące.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale ktoś namieszał, to mniejsze to BEC i te dwie wtyczki czerwone tamiya złącz razem jedna wtyczkę regulatora do odbiornika kanał 3 a wtyczka BEC do dowolnego kanału odbiornika. Wyłączasz układ poprzez rozłączenie czerwonych tamyia

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Połącz regulator do odbiornika i zasilanie do regulatora w odbiorniku powinna zaświecić się dioda .

Jak się zaświeci to BEC jest niepotrzebny . Jeżeli się nie zaświeci to potrzebny BEC do zasilania odbiornika .

Jak silnik nie działa znaczy regulator umarł .

(Przypominam serwa działają nie działa silnik.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak się domyślam to jest regulator z zewnętrznym BEC i jemu trzeba podać napięcie na procesor, miałem podobny i tak zrealizowałem wyłącznik przez odcięcie napięcia do reglera.

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.