Grzesiek Opublikowano 4 Maja 2021 Opublikowano 4 Maja 2021 Panowie od F2B podajcie proszę jakieś proporcje.Przymierzam sie do modelu na silnik 2,5ccm.Mam proporcje Schiera ale jakoś mi to niebardzo pasuje.Z proporcji wychodzi 32dcm² pow płata a z doboru rozmiarów powinno być ok 16dcm².Chodzi mi o cięciwe
sylkub Opublikowano 4 Maja 2021 Opublikowano 4 Maja 2021 Grzegorz , daj sobie spokój z liczeniem. Skorzystaj z gotowych planów modeli, które na pewno latają . Zachowując proporcje możesz zmodyfikować kształt modelu według swoich upodobań . Oczywiście zrobisz jak zechcesz . Polecam model akrobatka i jeszcze jeden , którym latali kiedyś w moje modelarni. plany w załączeniu . Mam jeszcze jeszcze jeden model z innymi proporcjami ale na silnik 2,5 jeszcze nie latał tak ,że nie będę go jeszcze publikował . Cięciwa skrzydła 20 cm. model 2,5.pdf 2 1
kesto Opublikowano 4 Maja 2021 Opublikowano 4 Maja 2021 Ten model sprzedawany był też jako zestaw. Polecam go tak jak Sylwek. Nauczyłem się na nim latać.
symon5 Opublikowano 4 Maja 2021 Opublikowano 4 Maja 2021 19 minut temu, kesto napisał: Ten model sprzedawany był też jako zestaw. Polecam go tak jak Sylwek. Nauczyłem się na nim latać. Nie tylko ty , latał bardzo dobrze i można było na nim nauczyć się kręcić cały program , spokojnie, na początku latałem na RYTMIE a póżniej żeby spokojnie poważniejsze figury chyba TIGRA 2.5
Grzesiek Opublikowano 4 Maja 2021 Autor Opublikowano 4 Maja 2021 Jak coś macie jeszcze w swojej biblioteczce to proszę zapodajcie.Dzięki
.bercik. Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 Zobaczyłem plany Akrobata i dostałem "wiatru w plecy". To model na którym uczyłem się latać ? 1
.bercik. Opublikowano 7 Maja 2021 Opublikowano 7 Maja 2021 W szufladzie czeka WEBRA 3,5ccm i MVVS 3,5 , niestety oby dwa z gaźnikami RC.
Grzesiek Opublikowano 8 Maja 2021 Autor Opublikowano 8 Maja 2021 3,5 to troche za duzo jak na ten model,chyba ze powiększyłeś ciut.Gaźnik nie problem można przyblokować przepustnice.
Crosswind Opublikowano 8 Maja 2021 Opublikowano 8 Maja 2021 W dniu 4.05.2021 o 19:20, Grzesiek napisał: Panowie od F2B podajcie proszę jakieś proporcje.Przymierzam sie do modelu na silnik 2,5ccm.Mam proporcje Schiera ale jakoś mi to niebardzo pasuje.Z proporcji wychodzi 32dcm² pow płata a z doboru rozmiarów powinno być ok 16dcm².Chodzi mi o cięciwe reszte policzę. Nie wiem jak to policzyłeś, ale poza proporcją SH/S która wynosi ok. 28% wszystko jest Ok. Dla trapezowego obrysu płata jest istotne by krawędzie natarcia i spływu przechodziły przez końce średniej cięciwy umieszczonej w odległości 0,25 rozpiętości płata licząc od osi kadłuba (w połowie długości połówki płata). To samo dotyczy statecznika. Aby zachować proporcję SH/S=20% średnia cięciwa statecznika powinna mieć ok. 0,55 L. Jeśli masz na myśli dane w tabeli doboru silników, to faktycznie jest coś nie tak. Dla gotowych modeli o rozpiętości 1200 mm i masie 600 - 750 są zalecane silniki 2,5 - 3,5 cm3.
symon5 Opublikowano 8 Maja 2021 Opublikowano 8 Maja 2021 Webra czy też inny motorek tej klasy o pojemności 3.5 stanowczo za duży do tego modelu, szukaj jakiegoś silnika 2,5 .Czy żarowy lub samozapłon to już rzecz gustu i dostępności .
.bercik. Opublikowano 8 Maja 2021 Opublikowano 8 Maja 2021 Przedłużyłem kadłub o 50mm i dołożę dodatkowo po jednym żeberku na każdą połówkę płata zwiększając rozpiętość, powinno być OK.
symon5 Opublikowano 8 Maja 2021 Opublikowano 8 Maja 2021 2 minuty temu, .bercik. napisał: Przedłużyłem kadłub o 50mm i dołożę dodatkowo po jednym żeberku na każdą połówkę płata zwiększając rozpiętość, powinno być OK. To tak nie działa na podanym silniku to będzie za szybko latało a i z kręceniem będą problemy .
.bercik. Opublikowano 8 Maja 2021 Opublikowano 8 Maja 2021 Latałem trochę F2D i prędkość mnie nie przeraża aczkolwiek przyznaję iż szybka akrobacja jest mało estetyczna.
Crosswind Opublikowano 9 Maja 2021 Opublikowano 9 Maja 2021 W dniu 8.05.2021 o 14:59, symon5 napisał: Webra czy też inny motorek tej klasy o pojemności 3.5 stanowczo za duży do tego modelu, szukaj jakiegoś silnika 2,5 .Czy żarowy lub samozapłon to już rzecz gustu i dostępności . Pokusiłem się by podejść do tego w sposób rachunkowy bazując na mechanice lotu. Posłużyłem się przy ty wieloma założeniami i uproszczeniami, ale chodziło o oszacowanie wartości mocy silnika niezbędnej do lotu. Założenia jakie przyjąłem: masa modelu 500 g profil symetryczny Gottingen-409 (dla takiego znalazłem Cx i Cz w książce W. Niestoja pt. Profile modeli latających) opór szkodliwy =100% oporu skrzydła opór linek 30% oporu skrzydła (szacunek na podstawie danych z książki J. Staszka Mechanika lotu modeli latających) opór całkowity = sumie oporów W rezultacie przeprowadzonych rachunków otrzymałem Przy takich założeniach silnik powinien rozwijać moc rzędu 322W. Przykładowy silnik O.S. Max-15 ma, wg danych producenta, moc 298 W, a więc można przyjąć, że spełnia te wymagania. Niestety mimo wielu poszukiwań nie mogłem nigdzie znaleźć danych dla silnika 3,5 cc. Co myślicie o takim szacunku? 1 1
Rekomendowane odpowiedzi