Skocz do zawartości

Proporcje modelu akrobacyjnego


Grzesiek

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie od F2B podajcie proszę jakieś proporcje.Przymierzam sie do modelu na silnik 2,5ccm.Mam proporcje Schiera ale jakoś mi to niebardzo pasuje.Z proporcji wychodzi 32dcm² pow płata a z doboru rozmiarów powinno być ok 16dcm².Chodzi mi o cięciwe

16201486615231354278974605503349.jpg

16201487660388409834467081065288.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz , daj sobie spokój z liczeniem.   Skorzystaj z gotowych planów modeli, które na pewno latają . Zachowując proporcje możesz zmodyfikować kształt  modelu według  swoich upodobań .  Oczywiście zrobisz jak zechcesz . Polecam  model akrobatka  i jeszcze jeden , którym latali kiedyś w moje modelarni.  plany w załączeniu . Mam jeszcze jeszcze jeden model z innymi proporcjami ale na silnik 2,5 jeszcze nie latał tak ,że nie będę go jeszcze publikował . Cięciwa skrzydła 20 cm.

 

Akrobat.JPG

opis Akrobat.JPG

Profil skrzydła Akrobat.JPG

model 2,5.pdf

  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, kesto napisał:

Ten model sprzedawany był też jako zestaw. Polecam go tak jak Sylwek. Nauczyłem się na nim latać.

Nie tylko ty , latał bardzo dobrze i można było na nim nauczyć się kręcić cały program , spokojnie, na początku latałem na RYTMIE a póżniej żeby spokojnie poważniejsze  figury chyba TIGRA  2.5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.05.2021 o 19:20, Grzesiek napisał:

Panowie od F2B podajcie proszę jakieś proporcje.Przymierzam sie do modelu na silnik 2,5ccm.Mam proporcje Schiera ale jakoś mi to niebardzo pasuje.Z proporcji wychodzi 32dcm² pow płata a z doboru rozmiarów powinno być ok 16dcm².Chodzi mi o cięciwe reszte policzę.

 

 

Nie wiem jak to policzyłeś, ale poza proporcją SH/S która wynosi ok. 28% wszystko jest Ok.

 

Dla trapezowego obrysu płata jest istotne by krawędzie natarcia i spływu przechodziły przez końce średniej cięciwy umieszczonej w odległości 0,25 rozpiętości płata licząc od osi kadłuba (w połowie długości połówki płata). To samo dotyczy statecznika.Proporcje.PNG.fb9e8a412eb6ea24905cf3624a33f1c1.PNG

 

Aby zachować proporcję SH/S=20% średnia cięciwa statecznika powinna mieć ok. 0,55 L.

 

Proporcje_055.PNG.7da4bff251592c913f8a13c8f12be666.PNG

Jeśli masz na myśli dane w tabeli doboru silników, to faktycznie jest coś nie tak. Dla gotowych modeli o rozpiętości 1200 mm i masie 600 - 750 są zalecane silniki 2,5 - 3,5 cm3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, .bercik. napisał:

Przedłużyłem kadłub o 50mm i dołożę dodatkowo po jednym żeberku na każdą połówkę płata zwiększając rozpiętość, powinno być OK. 

 

To tak nie działa na podanym silniku to będzie za szybko latało a i z kręceniem będą problemy .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.05.2021 o 14:59, symon5 napisał:

Webra czy też inny motorek tej klasy o pojemności 3.5 stanowczo za duży do tego modelu, szukaj jakiegoś silnika 2,5 .Czy żarowy lub samozapłon to już rzecz gustu i dostępności .

 

Pokusiłem się by podejść do tego w sposób rachunkowy bazując na mechanice lotu. Posłużyłem się przy ty wieloma założeniami i uproszczeniami, ale chodziło o oszacowanie wartości mocy silnika niezbędnej do lotu.

Założenia jakie przyjąłem:

masa modelu 500 g

profil symetryczny Gottingen-409 (dla takiego znalazłem Cx i Cz w książce W. Niestoja pt. Profile modeli latających)

opór szkodliwy =100% oporu skrzydła

opór linek 30% oporu skrzydła (szacunek na podstawie danych z książki J. Staszka Mechanika lotu modeli latających)

opór całkowity = sumie oporów

W rezultacie przeprowadzonych rachunków otrzymałem

53364060_Dobrsilnika.thumb.PNG.de1e9780f86d85d39a799a868788fdcc.PNG

 

Przy takich założeniach silnik powinien rozwijać moc rzędu 322W. Przykładowy silnik O.S. Max-15 ma, wg danych producenta, moc 298 W, a więc można przyjąć, że spełnia te wymagania.

Niestety mimo wielu poszukiwań nie mogłem nigdzie znaleźć danych dla silnika 3,5 cc.

Co myślicie o takim szacunku?

Dobór silnika.PNG

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.