Grzesiek Opublikowano 4 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 Panowie od F2B podajcie proszę jakieś proporcje.Przymierzam sie do modelu na silnik 2,5ccm.Mam proporcje Schiera ale jakoś mi to niebardzo pasuje.Z proporcji wychodzi 32dcm² pow płata a z doboru rozmiarów powinno być ok 16dcm².Chodzi mi o cięciwe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylkub Opublikowano 4 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 Grzegorz , daj sobie spokój z liczeniem. Skorzystaj z gotowych planów modeli, które na pewno latają . Zachowując proporcje możesz zmodyfikować kształt modelu według swoich upodobań . Oczywiście zrobisz jak zechcesz . Polecam model akrobatka i jeszcze jeden , którym latali kiedyś w moje modelarni. plany w załączeniu . Mam jeszcze jeszcze jeden model z innymi proporcjami ale na silnik 2,5 jeszcze nie latał tak ,że nie będę go jeszcze publikował . Cięciwa skrzydła 20 cm. model 2,5.pdf 2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 4 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 Ten model sprzedawany był też jako zestaw. Polecam go tak jak Sylwek. Nauczyłem się na nim latać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 4 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 19 minut temu, kesto napisał: Ten model sprzedawany był też jako zestaw. Polecam go tak jak Sylwek. Nauczyłem się na nim latać. Nie tylko ty , latał bardzo dobrze i można było na nim nauczyć się kręcić cały program , spokojnie, na początku latałem na RYTMIE a póżniej żeby spokojnie poważniejsze figury chyba TIGRA 2.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 4 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2021 Jak coś macie jeszcze w swojej biblioteczce to proszę zapodajcie.Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.bercik. Opublikowano 7 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 Zobaczyłem plany Akrobata i dostałem "wiatru w plecy". To model na którym uczyłem się latać ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 7 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 No pięknie.A jaki motorek do tego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.bercik. Opublikowano 7 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2021 W szufladzie czeka WEBRA 3,5ccm i MVVS 3,5 , niestety oby dwa z gaźnikami RC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 8 Maja 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 3,5 to troche za duzo jak na ten model,chyba ze powiększyłeś ciut.Gaźnik nie problem można przyblokować przepustnice. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crosswind Opublikowano 8 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 W dniu 4.05.2021 o 19:20, Grzesiek napisał: Panowie od F2B podajcie proszę jakieś proporcje.Przymierzam sie do modelu na silnik 2,5ccm.Mam proporcje Schiera ale jakoś mi to niebardzo pasuje.Z proporcji wychodzi 32dcm² pow płata a z doboru rozmiarów powinno być ok 16dcm².Chodzi mi o cięciwe reszte policzę. Nie wiem jak to policzyłeś, ale poza proporcją SH/S która wynosi ok. 28% wszystko jest Ok. Dla trapezowego obrysu płata jest istotne by krawędzie natarcia i spływu przechodziły przez końce średniej cięciwy umieszczonej w odległości 0,25 rozpiętości płata licząc od osi kadłuba (w połowie długości połówki płata). To samo dotyczy statecznika. Aby zachować proporcję SH/S=20% średnia cięciwa statecznika powinna mieć ok. 0,55 L. Jeśli masz na myśli dane w tabeli doboru silników, to faktycznie jest coś nie tak. Dla gotowych modeli o rozpiętości 1200 mm i masie 600 - 750 są zalecane silniki 2,5 - 3,5 cm3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 8 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 Webra czy też inny motorek tej klasy o pojemności 3.5 stanowczo za duży do tego modelu, szukaj jakiegoś silnika 2,5 .Czy żarowy lub samozapłon to już rzecz gustu i dostępności . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.bercik. Opublikowano 8 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 Przedłużyłem kadłub o 50mm i dołożę dodatkowo po jednym żeberku na każdą połówkę płata zwiększając rozpiętość, powinno być OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
symon5 Opublikowano 8 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 2 minuty temu, .bercik. napisał: Przedłużyłem kadłub o 50mm i dołożę dodatkowo po jednym żeberku na każdą połówkę płata zwiększając rozpiętość, powinno być OK. To tak nie działa na podanym silniku to będzie za szybko latało a i z kręceniem będą problemy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
.bercik. Opublikowano 8 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2021 Latałem trochę F2D i prędkość mnie nie przeraża aczkolwiek przyznaję iż szybka akrobacja jest mało estetyczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Crosswind Opublikowano 9 Maja 2021 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2021 W dniu 8.05.2021 o 14:59, symon5 napisał: Webra czy też inny motorek tej klasy o pojemności 3.5 stanowczo za duży do tego modelu, szukaj jakiegoś silnika 2,5 .Czy żarowy lub samozapłon to już rzecz gustu i dostępności . Pokusiłem się by podejść do tego w sposób rachunkowy bazując na mechanice lotu. Posłużyłem się przy ty wieloma założeniami i uproszczeniami, ale chodziło o oszacowanie wartości mocy silnika niezbędnej do lotu. Założenia jakie przyjąłem: masa modelu 500 g profil symetryczny Gottingen-409 (dla takiego znalazłem Cx i Cz w książce W. Niestoja pt. Profile modeli latających) opór szkodliwy =100% oporu skrzydła opór linek 30% oporu skrzydła (szacunek na podstawie danych z książki J. Staszka Mechanika lotu modeli latających) opór całkowity = sumie oporów W rezultacie przeprowadzonych rachunków otrzymałem Przy takich założeniach silnik powinien rozwijać moc rzędu 322W. Przykładowy silnik O.S. Max-15 ma, wg danych producenta, moc 298 W, a więc można przyjąć, że spełnia te wymagania. Niestety mimo wielu poszukiwań nie mogłem nigdzie znaleźć danych dla silnika 3,5 cc. Co myślicie o takim szacunku? 1 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi