mar_io Opublikowano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2021 Witajcie, Posiadam silnik już nazwijmy to klasyczny marki OS 120 4T (z oddzielonymi pokrywami zaworów). Silnik ten wszedł do produkcji gdzieś w połowie lat 80'tych. Szukam informacji nt tego silnika. Jest tego mało w necie. Generalnie silnik jest kompletny chciałbym, nie wygląda na uszkodzony. Na pewno nie był używany od jakiegoś czasu i wymaga przeglądu przed uruchomieniem. Zastanawiam się nad tym czy go zostawić czy jednak kupić jakąś małą benzynę rzędu 20ccm. Jeszcze zobaczę, ale w każdym razie chciałbym zapytać kolegów, którzy może ten silnik użytkowali o jakieś wskazówki nt regulacji. Może ktoś posiada instrukcję do tych silników? Jeśli zdecyduję się go zostawić a nie sprzedać to na pewno zrobię mu przegląd, sprawdzę oringi i ew luzy na łożyskach. Boję się trochę o dostępność części np tych maleńkich orignów od popychaczy> Niby pasują z nowszej wersji tj. os fs 120 se, ale też nie wiem czy jest to do potwierdzenia, opieram się na forum z USA. Chciałbym również zapytać o materiał, z którego zrobiony jest kolektor idący od głowicy do tłumika. Ma pęknięcie i chciałbym go za kolankiem uciąć i zrobić jakąś wstawkę, ew w zależności jaki to materiał to przyspawać tigiem bądź od nowa zrobić taki kolektor. Chodzi mi tutaj o typ materiału. Dzięki za pomoc. Poniżej foto poglądowe silnika: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2021 miałem taki silnik i z tego co pamiętam to kolektor, czyli takie " kolanko" łączące głowicę z tłumikiem było stalowe chodzi Ci o tę zakrzywiona rurkę ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar_io Opublikowano 13 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2021 Dokładnie o to mi chodzi. Nie wiem czy rozmiar tych kolanek jest dla silników O.S znormalizowany czy nie. Opowiedz coś o tym silniku.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 13 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2021 ojj...to było w polowie lat 80 tych. ponad 30 lat temu dostałem go z Niemiec , z tego co pamietam to rewelacja moim zdaniem kolanko pasuje od ASP, Magnuma FS 91...ew poszukaj na RCJapan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 14 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2021 Gwint to M10x1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bynek Opublikowano 14 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2021 4 godziny temu, Grzesiek napisał: Gwint to M10x1 Chyba coś pomyliłeś z innym silnikiem. Os maxy maja gwint o skoku 0,75 mm. pojemnosci 91 maja gwint 11x0,75 mm, natomiast 120 to już 14x0,75 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar_io Opublikowano 14 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2021 To kolanko to akurat najmniejszy problem. Gwint sprawdzę przy okazji. Nakretka u mnie jest przekładana od strony tłumika. Także ona zostaje muszę wymienić samo kolanko bo ma pęknięcie. Tłumik i nakretka zostaje oryginalna. Chciałbym zdobyć do niego instrukcje fajny jest ten silnik bo już klasyczny. Nie umiem puki co zdobyć informacji czy ew części podejdą od nowszej wersji, o której pisałem, jak z ustawiniem luzow itd.. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 14 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2021 17 minut temu, mar_io napisał: Chciałbym zdobyć do niego instrukcje fajny jest ten silnik bo już klasyczny instrukcji szukaj w Necie , na 100% była co do częsci szukaj na RCJapan, może jeszcze coś maja ze starych zapasów. Ale jednak warto sie pospieszyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar_io Opublikowano 14 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2021 Szukałem, do tego niestety nie znalazlem. Jest do nowszych fs120 tych już z połączonymi pokrywami zaworów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 14 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2021 Manufacturer O.S. Engine Item Number OS-45525001 List Price ¥3,580 You Save ¥537 (15%) Your Price ¥3,043 Availability 5-7 Business Days 12 minut temu, mar_io napisał: Jest do nowszych tak,ale moim zdaniem jest to znacznie udoskonalone rozwiązanie, kolanko wydechu nakręcane jest na stalowe gniazdo, które z koleji wkręcone jest w głowicę. Usunieto w ten sposób wieczny problem z rozwalajacym sie gwintem w głowicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar_io Opublikowano 14 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2021 Faktycznie to jest racja. Będę musieć coś takiego kupić. Puki co to od konserwuję ten silnik, przejrzę, odpalę i zobaczę czy go zostawię czy pójdzie pod młotek i będę szukać jakiejś małej benzyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar_io Opublikowano 16 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2021 Chciałbym jeszcze zapytać przy okazji tego silnika, czy ktoś z Was przerabiał taki silnik 2T bądź 4T na benzynę?. Problemem może być chłodzenie cylindra - żarowe mają mniejszą powierzchnię chłodzenia. Ale zastanawiam się czy ma to aż takie znaczenie w przypadku takich pojemności. Chodzi mi po głowie taka conversja silnika 20cc na benzynę. Mam jeszcze inny 2t takiej pojemności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 16 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2021 17 minut temu, mar_io napisał: Chodzi mi po głowie taka conversja silnika 20cc na benzynę..... spokojnie, na eBayu znajdziesz układ zapłonowy dla takiej konwersji. Mam to chyba zapisane , wrzucę link Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar_io Opublikowano 16 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2021 Okej, byłoby fajnie. Nie wiem czy to nie jest dobra opcja do starych silników. Można nadać im drugie życie. Nie wiem tylko jak to w praktyce wygląda, chłodzenie to jedno, druga sprawa to moc. Benzynowe silniki mają znacznie większe gaźniki. Chodzi o doprowadzenie większej ilości powietrza by osiągnąć podobną moc jak żarowe. Nie wiem czy tutaj nie będzie poważnego ograniczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 16 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2021 https://allegrolokalnie.pl/oferta/modul-zaplonowy-do-silnika-benzynowego-os-max-gt33 oj chopie,chopie ...masz w ciul informacji 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar_io Opublikowano 17 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 Dzięki za materiały do lektury. Przeczytałem posty, jednak nie ze wszystkim się zgadzam. Paliwo nitro w silnikach żarowych umożliwia pracę tego silnika (mocną pracę) przy stosunkowo niedużej ilości mieszanki powietrznej. Inaczej jest w benzynach tam gaźniki muszą mieć większą przepustowość aby nadrobić spadek mocy wynikający z różnicy stosunku mieszanki spalania benzynowego. Co do chłodzenia to mam mieszane uczucia, skłaniam się do tego iż w tak małych pojemnościach i przy lataniu zwykłym modelem (nie akro jakimś 3d) nie ma to znaczenia. Zastanowię się czy jednak nie przerobić silników na PB, kto wie może się zdecyduję. Muszę przeanalizować opłacalność takiej konwersji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 17 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 6 godzin temu, mar_io napisał: nitro nie pisz tak , bo Cię zjedzą z kopytami....paliwo alkoholowe /metanol + olej + ew nitrometan opłacalnośc jest duża , masz mniejsze zużycie paliwa to raz , a dwa latasz na tanim paliwie... reszta do ogarnięcia- kwestia regulacji...BYły przerabiane w ramach eksperymentu KMD 2,5 i bardzo ładnie pracowały..Duzo silników samochowych w klasie 10ccm pracuje na benzynie np. Dooling, ST G20 czy McCoy , więc.....? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar_io Opublikowano 17 Czerwca 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 Chyba zostawię tego os 120 w spokoju z uwagi na to że jednak jest to dość stary silnik i nie będę go chyba ruszać. Ale mam jeszcze ST2300 i tutaj widzę że łatwiej i chyba nawet z lepszym skutkiem udałoby mi się go przerobić na benzynę. Gaźnik w moim odczuciu nie będzie nawet wymagał żadnych przeróbek jak tam jakieś szlifowanie czy powiększanie dolotu. Chyba się skuszę i spróbuję, tym bardziej że ma fajny tłumik typu pitts, może to ładnie chodzić. Musze poszukać tylko jakiegoś zestawu CDI i będę kombinować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skuter Opublikowano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2021 Przy 4t jak przerobisz na benzynę musisz się liczyć z kilkoma problemami. Przede wszystkim będzie się przegrzewał ponieważ benzyna ma mniejszy stopień sprężania a żarowe 4t i tak dość mocno się grzeją. Po drugie korbowodu jest na panewkach co wymusza stosowanie wiekszej ilości oleju niż w silniku fabrycznie na benzynę. Duża ilość oleju będzie powodować szybkie powstawanie nagaru. Po trzecie jest to dość stary silnik niezbyt mocny. Na benzynie odczujesz bardzo spadek mocy co w stosunku do wagi bo dojdzie aparat zapłonowy i pakiet nie jest opłacalne. Przerobiłem kiedyś stary silnik Enya 120 na benzynę. Uzyskałemna nim około 6 tys obrotów. ST 2300 już jest lepszym pomysłem na przeróbkę. Ma spore żebra chłodzące i dużo większą moc. Wiem że z powodzeniem przerabiają te silniki na benzynę. Pozdrawiam Tomek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 18 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2021 1 godzinę temu, skuter napisał: Przy 4t jak przerobisz .... zanim zacznie si ę coś pisać to proponuję zaznajomic się z tym co poniżej. http://archiwum.inig.pl/INST/nafta-gaz/nafta-gaz/Nafta-Gaz-2016-09-12.pdf ..a na marginesie współczesna benzyna samochodowa ma tyle wspólnego z tzw etylina co wegiel kamienny z kamieniem węgielnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi