Jump to content

Jaki olej do paliwa celem zwiększenia zawartości procentowej oleju


FockeWulf
 Share

Recommended Posts

Witajcie,

 

wiele paliw modelarskich ma w swoim składzie 18% oleju, podczas gdy producent silników Saito przewiduje 20%. Różnica 2% niby nie jest duża, niemniej wolałbym "dobić" do 20% aby spełnić wymagania producenta i cieszyć się silnikiem dłużej. Jakiego oleju mogę do tego użyć? Możecie wskazać konkretną markę, typ oleju, ewentualnie gdzie szukać. Paliwo, które chcę nabyć to Model Technics Contest 10%, z którym znajomy zebrał dobre doświadczenia.

 

Pozdrawiam,

Link to comment
Share on other sites

Model Technics Yamada ma 23% oleju i 20 lub 30% nitro. Po dotarciu Model Technics Contest 10% bez dodatku oleju jak najbardziej się nadaje, ew możesz dodać te 2% oleju rycynowego (ale po co?).

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, FockeWulf napisał:

.. A z syntetyków to samochodowy się nada czy jakiś do 2 lub 4 suwów?

Nie .pobieważ nie jest mieszalny z alkoholem.JEDYNY olej który sie miesza z metanolem jest ten.Lub poprostu rycyna,Klotz i Edel to chyba oczywiste.

Screenshot_20210713-084834_Samsung Internet.jpg

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, FockeWulf napisał:

z syntetyków to samochodowy się nada czy jakiś do 2 lub 4 suwów?

jak będziesz na benzynie latał to sie nada , ten do 2T a z 4 T tylko niskopopiołowe

15 godzin temu, FockeWulf napisał:

Producent przewidział 20%, to chyba wie co robi.

na pewno wie...czy to silnik AAC ?

Link to comment
Share on other sites

59 minut temu, Grzesiek napisał:

Nie .pobieważ nie jest mieszalny z alkoholem.JEDYNY olej który sie miesza z metanolem jest ten.Lub poprostu rycyna

 

Dzięki, właśnie o to mi chodziło. Wprawdzie jest to olej rycynowy, czyli vide komentarz Witolda, niemniej niby jakiś wzmocniony ? 

 

8 minut temu, d9Jacek napisał:

jak będziesz na benzynie latał to sie nada , ten do 2T a z 4 T tylko niskopopiołowe

 

Jacku, mam też Saito FG-21 4T - czy to ma znaczenie, czy wybieram olej do 2T czy 4T niskopopiołowy? Czy w świecie modelarskim oleje można stosować zamiennie 2T i 4T?

Link to comment
Share on other sites

51 minut temu, FockeWulf napisał:

czy to ma znaczenie, czy wybieram olej do 2T czy 4T niskopopiołowy?

ma , w silnikach modelarskich 4T  olej zawarty w paliwie jednak sie spala, dlatego ten niskopopiołowy bedzie zdecydowanie  lepszy dla  komory spalania, zaworów itd..po prostu mniej osadów pozostanie w silniku

 

edit

przerabiam temat "dużego Wankla" i kiepskie oleje  były w wielu przypadkach przyczyna jego tzw awaryjności

Link to comment
Share on other sites

37 minut temu, d9Jacek napisał:

ma , w silnikach modelarskich 4T  olej zawarty w paliwie jednak sie spala, dlatego ten niskopopiołowy bedzie zdecydowanie  lepszy dla  komory spalania, zaworów itd..po prostu mniej osadów pozostanie w silniku

 

edit

przerabiam temat "dużego Wankla" i kiepskie oleje  były w wielu przypadkach przyczyna jego tzw awaryjności

 

Ok, to jak najbardziej rozumiem, niemniej pytanie czy do do takiego modelarskiego 4taktu mogę zastosować olej 2T? 

Link to comment
Share on other sites

16 minut temu, FockeWulf napisał:

czy do do takiego modelarskiego 4taktu mogę zastosować olej 2T?

tak

edit 

w ilości zalecanej przez producenta

rozwijając temat..... mam silnik Honda GX 23, silnik 4T, oczywiscie  benzyna. silnik ma pompę oleju, działa w każdym położeniu tak jak duże silniki lotnicze- leję do niego olej syntetyk dla 4T.

analogicznie  np OS  FS 120 ( pojemność podobna ), jeżeli zrobisz konwersję na  benzyne  musi miec olej zawarty w paliwie np  CASTROL POWER RS Racing Sport 2T

Link to comment
Share on other sites

Dzięki. Konwersji robić nie muszę, bo SAITO FG-21 jest 4T benzynowym. Interesowało mnie, czy muszę trzymać się logiki, że do 2T olej 2T, do 4T olej 4T. W weekend docieranie - jak pogody nie będzie na Bobrowniki, więc przygotowuję się ? 

Link to comment
Share on other sites

Świetne wyjaśnienie, dzięki Witold, pozostaje jednak pytanie, skąd wziąć olej syntetyczny, który by się mieszał z alkoholem. Wskazany wyżej to olej rycynowy z jakimiś tam dodatkami. Ewentualnie, jak sugerowałeś, nic nie robić i latać. Jedynie można zadbać o właściwą temperaturę i bogata mieszankę.

Jeśli chodzi o benzynę to zrobię jak mówicie, najpierw mineralny, potem syntetyk. Tu wybór prostszy.

Link to comment
Share on other sites

Osobiście jeśli już dolewać coś do tej mieszanki to albo dodałbym troszkę oleju rycynowego (choć już tam go troszkę jest, bo ten Klotz ma w sobie 20% oleju rycynowego) albo spróbował zdobyć Klotza, żeby nie mieszać różnych olejów. Problem jest taki, że dostępność takich olejów u nas to lekka porażka (i jak patrzę to też tyczy się tego Fuchs'a). 

 

Można poszukać tego Klotza dystrybuowanego przez Model Technics, ale cena jest nieco wysoka.

Tu na przykład wersja tego oleju bez dodatku oleju rycynowego:

https://modelemax.pl/pl/oleje-do-paliw/962-mtecholej-klotz-1-litr-regular-techniplate

 

Ja chyba bym zostawił jak jest, bo 18% to już spora wartość i dbał po prostu o prawidłowe ustawienie silnika :). Ewentualnie dodał niewielką ilosć oleju rycynowego. Jednak to tylko moja skromna opinia :).

Odpalałem na paliwie MT Formula Irvine, z tym że 20% nitro, ale olej ten sam w tej samej ilości, troszkę silników (od Coxów po Yamadę 4T) i wrażenia mam bardzo dobre, pracowały pięknie i spaliny na moje oko były odpowiednio "mokre" i w 2T i w 4T :).

 

Link to comment
Share on other sites

Czarek niema żadnego problemy ze zdobyciem FUCHSA castorane.Alegro pełno a i dystrybutor fuchsa Tobie go sprowadzi .Myslisz ze jak ja kupuje?Mieszając 40 L paliwa do Fsr odrazu.Gożej z Nitrometanem ale to też przeskoczyć sie da i na firme kupić.Paliwo do fsr musi mieć min 25% nitra aby coś zaprezentować sobą.Ja robie 35-40%.Nikomu nie polecam takich dawek i 15% oleju .To juz rozwala silnik ale wyczyn to wyczyn.Najbardziej dostaje po dupie korbowód na igłach oczywiscie bo na panewce nie można zejść poniżej 17% oleju bo jest koniec zaraz po odpaleniu.Mowię tu o silniku który pracuje na przekładni i nie czuje obciążenia jak bezpośredni napęd.

Link to comment
Share on other sites

nie ma co dzielić zapałki na czworo lataj na tym co masz, ja używam paliwa do samochodów i też żaden silnik się nie zatarł ? Już dawno temu robili paliwo z 14% syntetyka i działało... Najgorsze to przesadzać czyli zostać ekstremistą. Jak nie zubożysz mieszanki to nic się nie stanie a i tak prędzej silnik zgaśnie niż się zatrze. PS. Huquarna nie miesza się z alkoholem próbowałem ?

Link to comment
Share on other sites

Jak czytam takie artykuły pisane przez Witka to mi się z rzeżnikiem kojaży.Niech kolo robi co chce ja nie polem takich experymentów.Zapłacilem z 500€ frycowego.,za zjeżdzaniem z olejem poniżej 15%w silnikach wysokoobrotowych..Jak chcecie prubojcie Witek wam odkupi silniki.Tak myśle skoro takie rady daje.

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites



Czarek niema żadnego problemy ze zdobyciem FUCHSA castorane.Alegro pełno a i dystrybutor fuchsa Tobie go sprowadzi .Myslisz ze jak ja kupuje?


Spoko, tak na szybko przejrzałem i w wielu miejscach był niedostępny, ale jeśli jest to spoko :). Szkoda, że z tym Klotzem trochę gorzej :(.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.