Skocz do zawartości

Jaki olej do paliwa celem zwiększenia zawartości procentowej oleju


FockeWulf
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na głupotę i chamstwo nikt jeszcze nie wymyślił lekarstwa...

 

Skład zestawu:

  • Metanol: 73,9%
  • Nitro metan: 16%
  • Olej syntetyczny: 8,6%
  • Dodatek konserwująco-uszlachetniający: 1,5%

 

PS. oczywiście nigdzie nie pisze czy procenty są wagowe czy objętościowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Grzesiek,@czarobest dzięki za cenne informacje. Osobiście uważam, że lepiej wie producent, bo to on projektowa i on serwisuje silniki. Opinie typu "latam i nic się nie dzieje" sa ok, jak pochodzą od ludzi, którzy dużo latają, a nie okazjonalnie. Podobnie z samochodami, long life wykańcza silniki, ale ludzie już o tym nie wiedzą, albo nie chcą wiedzieć...

Zatem jeśli jest te 20% to się postaram dobić do tych 20% przynajmniej w fazie docierania silnika.

Albo będzie ryzyna albo olej z modelemax. Do benzynki natomiast CASTROL POWER RS Racing Sport 2T jak wskazał@d9Jacek ewentualnie Sthil HP Ultra, który się przez forum również przebijal jako zostawiający niewiele nagaru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, FockeWulf napisał:

@Grzesiek,@czarobest dzięki za cenne informacje. Osobiście uważam, że lepiej wie producent, bo to on projektowa i on serwisuje silniki. Opinie typu "latam i nic się nie dzieje" sa ok, jak pochodzą od ludzi, którzy dużo latają, a nie okazjonalnie. Podobnie z samochodami, long life wykańcza silniki, ale ludzie już o tym nie wiedzą, albo nie chcą wiedzieć...

 

Zatem jeśli jest te 20% to się postaram dobić do tych 20% przynajmniej w fazie docierania silnika.

 

Jasne, w tym przypadku na pewno nie zaszkodzi dobić do tych 20%, a jeśli dopiero docierasz to faktycznie tym bardziej, a będziesz miał też "spokój" w głowie :). Na szczęście producent w tym przypadku podaje raczej wartość dość bezpieczną dla silnika pewnie biorąc pod uwagę różne jego użytkowanie, warunki itp. 

Ale właśnie w przypadku olejów Long-life to tutaj też właśnie producenci tak zalecają ;) (choć mają na pewno nieco gorsze podejście niż ci modelarscy, mniej przyjazne użytkownikowi :)), a nawet sami tak w serwisach pewnie zalewają. A jak oboje wiemy to jest bez sensu i w zasadzie w żadnym samochodzie takiego bym nie lał, nawet jak producent by zalecał zmieniać co 30kkm wolałbym zmieniać co 10-12kkm, no ale to taka dygresja :).

Powodzenia z motorkami i oby służyły ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, FockeWulf napisał:

Podobnie z samochodami, long life wykańcza silniki, ale ludzie już o tym nie wiedzą, albo nie chcą wiedzieć...

 

Nowoczesne oleje są naprawdę wytrzymałe. Spokojnie można wydłużyć nawet o 50% tylko częściej powinno się wymieniać filtr oleju. Z olejami Castrol serii RS a obecnie Edge (tylko takie leje, głównie 10w60) nie ma najmniejszych problemów. Przykładowo: 10k km do wymiany spokojnie można przeciągnąć do 15k km ale pierwszy filtr wymieniam przy 7,5k km. Jeśli przewidziana zmiana co 15k km wymiana oleju po 20k km, pierwszy filtr po 10k km. Silniki ojeju nie biorą i kompresja powyżej normy jak na przebiegi (jeden ponad 200k km drugi prawie 300k km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem w ASO Audi i panowie przyznali, choć niechętnie, że jak zależy na samochodzie to jednak warto wymieniać w trybie zwykłym, tj. 1 rok lub 15 000 km. To jest wogóle jakieś nieporozumienie, że ASO doradza na niekorzyść klienta - podobnie z wymianą oleju w skrzyniach automatycznych - ASO twierdzi, że się nie wymienia, a producent skrzyni, że jednak tak... Ale to już temat nie modelarski, to proponuję co najwyżej podyskutować w jakimś wątku samochodowym w Hyde Park.

 

Dzięki Panowie za podpowiedzi, temat jak widać nie jest oczywisty i każdy ma swoje podejście. Zrobiłem sobie już tabelę przeliczeniową do ustalenia proporcji paliwa, czas zacząć działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Grzesiek napisał:

Ja dodam tylko na koniec od siebie,ze oleju w paliwie

a ja dodam podobnie jak i Grzegorz -od siebie , że oleum w głowie nigdy nie jest za wiele...po prostu trzeba myslec...I czy to bedzie duza motoryzacja  czy  mała nie ma znaczenia....kto smaruje ten jedzie?.....czasami wchodzi CBA , ale to juz całkiem inna historia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.07.2021 o 14:57, Grzesiek napisał:

...jednak docieranie proponuje na oleju mineralnym (szybciej przebiega układanie podzespolów)...

 

...a takze szybciej ich miejscowe zuzycie, co szczegolnie w okresie docierania chyba nie jest zjawiskiem zbyt korzystnym. Nic nie ma za darmo.

Ja jakos nie dostrzegam przeciwwskazan dla docierania na syntetyku tyle, ze proces ten powinien trwac duzo dluzej, a wiec odpowiednio dluzej trzeba powstrzymywac sie od katowania silnika.

 

Powracajac do zawartego w tytule watku pytania "jaki olej" jako dolewke do posiadanego juz, gotowego paliwa: moim zdaniem ten sam olej, ktory jest juz zawarty w posiadanym paliwie, gdyz roznych olejow nie powinno sie ze soba mieszac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 13.07.2021 o 22:17, Grzesiek napisał:

https://allegro.pl/oferta/fuchs-silkolene-pro-kr2-1l-olej-do-kartingow-6800792195

Witek jak dla mnie możesz latać na czystym metanolu.Ale pamiętaj ze nie tylko takie ludzie jak ty to czytaja.Więc proszę nie doradzaj takich bzdur jak Ty robisz.No chyba że masz monopol na silniki i z tego żyjesz .

Ps .A glupi to Ty jesteś i nawet nie wiesz jak bardzo dając takie chamskie rady.Jak ciebie stać na zakup silnika po 1 godz pracy na nowy to twoja sprawa.Nie radz innym takich żeczy.Mnie też jest stać uwalić silnik za 600€ na zawodach tylko dla tego aby być lepszym o jedno a może 2 miejsca ale nie pierd... takich kocopołów jak Ty.

 

 

Odpowiadam:

Metanol w czystej postaci jest szkodliwy dla zdrowia co widać.

Pisać należy poprawnie (chyba że ma się z tym problem - dysgrafię) a czytać ze zrozumieniem, a jak kompletnie się nie zna angielskiego to lepiej nic nie mówić.

Nie wiem co to jest  kocopołów? może w twojej wsi ktoś wie?

 

Olej klasy SAE 30. Do wyczynowych silników kartingowych wysokiej mocy o wyjątkowej sprawności i wydajności.

Nie mieszać z innymi olejami silnikowymi - świetna rada! gratuluję

 

11 godzin temu, FockeWulf napisał:

Jacku, właśnie z takiego założenia wzięło się moje zapytanie. Zrobiłem sobie nawet formularz w excelu aby dokładnie obliczyć ilość dolewki przy pożądanej zawartości oleju w paliwie...

 

Naprawdę się nie przejmuj i nie dolewaj innego oleju jak klotz czy rycynowy (masz tego drugiego w tym paliwie 3,4% ? i kolejne 2% nie zaszkodzą ale też nic nie zmienią).

Mój drugi silnik w życiu (modelarski) po dotarciu na paliwie FAI w kolejnych rękach przepalił ze 40 litrów tornada z 14% oleju i JAKOŚ się nie zatarł , przeżył swojego właściciela (mojego kolegę) i dalej chodzi u kolejnego modelarza... A był (jest) to MVVS 6,5 cm3.

Też się przejmowałem używając tornado i jak głupi latałem po olej T2000 i dolewałem co było pozbawione sensu.

Tak naprawdę ważne jest chłodzenie i ilość ciepła wytwarzanego w silniku. Jak nie planujesz zwisów na śmigle i małych przekrojów w masce silnika nic mu się nie stanie, A JAK GO PRZEGRZEJESZ ŻADEN OLEJ W ŻADNEJ ILOŚCI NIE POMOŻE.

Po za tym jak bańkę otworzysz część metanolu w trakcie używania odparuje i będziesz miał większe stężenie niż 18%.

Zainwestuj w menzurkę 100 ml i wagę i zrób eksperyment z całkowitym odparowaniem metanolu (na balkonie lub tarasie) i zobacz ile ci zostało ml i gram oleju :-), , SAM JESTEM CIEKAW ILE TAK NAPRAWDĘ GO DODAJĄ A NA ILE JEST TO WARTOŚĆ MARKETINGOWA.

 

Sam mieszam mieszanki do samozapłonów bo nie ma paliwa i nawet stosuję o połowę mniej oleju niż kiedyś było zalecane np 20% zamiast 40% i żaden się jakoś nie zatarł a od zeszłego roku uruchomiłem ich kilkanaście.  A TO ŚWIADCZY O POSTĘPIE WE WŁAŚCIWOŚCIACH WSPÓŁCZESNYCH OLEJÓW -  instrukcja saito pochodzi z 2000 roku i jest już historyczna, skierowana do amerykanów , którzy są starzy, grubi i mają swoje przyzwyczajenia ( na lotnisku modelarskim w NY byłem najmłodszy i najszczuplejszy).

 

OS Max  podał resurs 270 godzin na silniku serii LA ( abn ) więc twój przeżyje ZAPEWNE kilka razy tyle, BĘDZIESZ MUSIAŁ W TYM CZASIE WIELE RAZY WYMIENIAĆ ŁOŻYSKA :-), dziś spojrzałem na komputer samochodu - od nowości przez półtora roku tyle nie przepracował :-). Jeśli nie latasz codziennie przez 8 h saito starczy ci na wiele lat, nie jest to silnik wyczynowy ani na jeden sezon ani na jeden bieg pasjonującej dyscypliny 4 razy w lewo raz w prawo albo odwrotnie nie pamiętam , który po uruchomieniu pracuje bez chłodzenia ? zanim "miszczu" wrzuci model do wody. Do yamady zalecany jest olej 100% syntetyczny w większej ilości ze względu na jego konstrukcję, pompę, regulator ciśnienia i warunki pracy które miał w F3A A dziś TO ZABYTEK TECHNIKI ?

 

PS Czy ktoś w ciągniku siodłowym wymienia olej co 7,5 tys km czytaj co tydzień ? ? w audi A4 wymiana oleju to drobne 1200 pln, więc zrezygnowałem z wymiany po 1500 km jak to się dawniej robiło nie mając żadnej gwarancji czy by to zrobili czy tylko skasowali ? a sprawdzić się nie da bo silnik nie ma bagnetu ....

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, witold_pi napisał:

z wymiany po 1500 km jak to się dawniej robiło ........

no kto  bogatemu zabroni?... ja wymieniałem co 1,5 k i robię tak nadal ale co VAG to VAG? podobno nawet teraz oleju  w tych silnikach się nie wymienia tylko dolewa , bo po co wymieniać jak biorą po 2l / 1000 km?...To efekt tych zmian konstrukcyjnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, witold_pi napisał:

(,,,)

  instrukcja saito pochodzi z 2000 roku i jest już historyczna, skierowana do amerykanów , którzy są starzy, grubi i mają swoje przyzwyczajenia ( na lotnisku modelarskim w NY byłem najmłodszy i najszczuplejszy).

(...)


Witku, czyżby Czysta Wyborowa włamała Ci się na konto? :D 


20% oleju, to zabezpieczenie gwarancyjne. Sam zresztą widzisz ograniczenia stosowania paliwa z niską zawartością oleju:

8 godzin temu, witold_pi napisał:

(...)
Jak nie planujesz zwisów na śmigle i małych przekrojów w masce silnika nic mu się nie stanie.
(...)

 

Co to znaczy: małe przekroje w masce i zawiasy na śmigle? Które przekroje nie są już małe? Czy długie strome wznoszenie przy max mocy i temp. otoczenia 35 C to ok, czy nie? Czy w takich ekstremalnych warunkach założenie zbyt dużego śmigła będzie miało wpływ na żywotność silnika? A może młody silnikowiec uczy się dopiero regulacji i przykręcił iglicę o 2-3 ząbki za dużo? ;)

Dodanie tych kilku procent oleju nic nie kosztuje, a zapobiega utracie gwarancji.
Nie ma za co.



 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, MASK napisał:

czyżby Czysta Wyborowa włamała Ci się na konto?

Marcin,

upały, upały nieludzkie.....36 w cieniu....metanol wrze, nitrometan paruje......tylko olej pozostaje  niewzruszony?...czyli mówiąc krótko...kanikuła

Godzinę temu, mr.jaro napisał:

skad sie bierze tyle mitow

Jarku, to jest znana zasada JPP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem taki zestaw jak na zdjęciu poniżej. Teraz tylko kanister na benzynę i jakieś pojemniki do odmierzania ilości.

 

Jak zobaczyłem "bańkę" oleju to się zdziwiłem. Niby człowiek wie, ile to 1 litr, ale jednak - cena jak z kosmosu. Mam stare paliwo, które już trochę wywietrzało. Chyba otworzę, wystawię na dwór i wydobędę trochę oleju. 

 

Dzięki wszystkim kolegom za cenne informacje. 

 

368947867_Oleje(s).thumb.jpg.bf48d8ceaa6c7e5f0b85f092b4b64518.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.