czarobest Opublikowano 25 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2021 4 godziny temu, noker napisał: Czy ta drukarka ma odblokowany Eprom? Na moje oko nie, nie mogę w programie Repetier-Host wejść do ustawień, aczkowlwiek niewykluczone że to gdzieś po drodze moja wina . A co do drukowania, zrobiłem kalibrację extrudera, było 10.3cm zamiast 10cm także lekko poprawiłem i dodałem odpowiedni G-Code. Próbuję też "przesiąść" się jednak na ideaMaker'a choć jest to troszkę problematyczne bo pierwsze wydruki wychodzą mi nieco gorzej niż w Cura. Ale ustawiam, ustawiam i jest lepiej . Już prawie nie nitkuje, ale przy drukowaniu łódeczki (w pomniejszeniu, bo szpula 1kg do mnie dopiero jedzie ) w jednej warstwie niestety nieco przerwało podawanie filamentu i zrobiła się dziura. Być może to przez ten słabo podawany filament, no i czasem podawało go za dużo - może to zbyt wysoka temperatura. Poza tym jakoś to wygląda i walczę dalej .. Zaczęły mi się też nagle pojawiać problemy z pierwszą warstwą, ale chyba muszę znowu lepiej ustawić stół bo mam wrażenie że dysza jest nieco za daleko. Nie mogłem się powstrzymać żeby nie pokazać jak chodzi, także cały wydruk w dość mocnym przyśpieszeniu (na początku widać trochę normalnego tempa): Kicia za to bardzo dobrze bawi się tymi łódeczkami . PS: Tak, chyba to temperatura spowodowała zbyt duże nadlewanie, na niższej inny wydruk na razie wygląda lepiej i dokładniej. Zwiększyłem też jeszcze retrakcje (już aż 10mm) i na razie nie widać nitek, ani przerw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Granacik Opublikowano 25 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2021 Sprawdź Mattercontrol. Mnie ten slicer najbardziej leży. Moje drukarki jeszcze nie wyjechały z magazynu i nie wiadomo kiedy to nastąpi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pjk11 Opublikowano 25 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2021 A ja bym sprawdzil PrusaSlicer na defaulcie dla tej drukarki. A jak nie ma, to na profilu dla ender 3 (lub e3v2). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Slawomir Opublikowano 25 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2021 Witam. Ma odblokowany Eprom. Mam i zmieniałem ustawienia pamięci. Pozdrawiam Sławomir. Ps polecam hellona dołożyć i naciągi pasków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2021 21 godzin temu, Granacik napisał: Sprawdź Mattercontrol. Mnie ten slicer najbardziej leży. Moje drukarki jeszcze nie wyjechały z magazynu i nie wiadomo kiedy to nastąpi. Obadam, choć przekonuję się do tego IdeaMaker'a, fajnie się robi różne ustawienia dla różnych warst - na przykład przy stateczku wolniejsze przejazdy przy zamykaniu dachu co przyniosło mi efekt . A zaczynam ogarniać jak różne rzeczy wpływają na druk i jak na razie druki wychodzą coraz lepiej. No i trzymam kciuki żeby Twoje drukarki też przyszły. 21 godzin temu, pjk11 napisał: A ja bym sprawdzil PrusaSlicer na defaulcie dla tej drukarki. A jak nie ma, to na profilu dla ender 3 (lub e3v2). Tak jak wyżej , będę pewnie sprawdzał. 19 godzin temu, Slawomir napisał: Witam. Ma odblokowany Eprom. Mam i zmieniałem ustawienia pamięci. Pozdrawiam Sławomir. Ps polecam hellona dołożyć i naciągi pasków. Okej, faktycznie da się zapisywać do pamięci, ale dopiero po zaktualizowaniu oprogramowania, przynajmniej u mnie . Wcześniej opcje EEPROMu miałem wyszarzone, a w samej drukarce nic nie można było zapisać. No i właśnie zaryzykowałem i wgrałem najnowszego Marlina, konfigurację oparłem na tej od Garage Make Zone oraz domyślnej dla tej drukarki z GitHub'a. Co nieco pozmieniałem, choćby domyślne kroki ekstrudera zgodnie z moją kalibracją czy rodzaj płytki na odpowiednią. I jak widać jest najnowsza wersja na drukarce: Ale byłem już nieco zdenerwowany gdy po wgraniu nie mogłem połączyć się z drukarką poprzez USB aby wykonać kalibrację PID grzałki, zmieniałem sterowniki USB, sprawdziłem czy nic się jakoś na płytce nie upaliło, aż w końcu zajrzałem do kodu i zmieniłem linikę: #define SERIAL_PORT 0 na #define SERIAL_PORT -1, wgrałem oprogramowane i już udało się połączyć z komputerem . Jest fajnie, bo pojawiło się więcej opcji w menu samej drukarki, statystyki no i jest już dostęp do pamięci. Doszła opcja sterowania jeszcze wentylatorem od głowicy (nie tymi dwoma do nadmuchu na druk) i tu właśnie jest mały problem, bo przy drukowaniu go nie włącza i muszę dać go ręcznie na 100% już przy podgrzewaniu po opdaleniu druku ?. Tu chyba okej: EDIT: Chyba jednak nie okej , widzę że powinno być raczej P2_06 zamiast 7. EDIT2: Dokładnie tak, zmiana pomogła i działa wszystko jak należy . PS: Tak ogólnie domyślam się, że może piszę zbyt dużo niepotrzebnych informacji o drukarce, ale może po prostu komuś się to przyda . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Jakie filamenty na początek dla początkującego drukarza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2021 7 minut temu, noker napisał: Jakie filamenty na początek dla początkującego drukarza? PLA. Dobrej firmy DD, Fiberology, Nebula - dowolny kolor. Lub najtansze (colorfil, 3d active) - ALE TYLKO BEZBARWNE. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulfon250 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2021 1 godzinę temu, japim napisał: PLA. Dobrej firmy DD, Fiberology, Nebula - dowolny kolor. Lub najtansze (colorfil, 3d active) - ALE TYLKO BEZBARWNE. Dodałbym jeszcze polski produkt pod nazwą Spectrum, używam ich PLA i PETG od kilku lat, zrobiłem setki wydruków, nie mówiąc o kilku dużych samolotach i jestem bardzo zadowolony. Mimo, że nie suszę i nie trzymam w sterylnych warunkach filamentów, zero zacięć i zero problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Granacik Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2021 2 godziny temu, kulfon250 napisał: Mimo, że nie suszę i nie trzymam w sterylnych warunkach filamentów, zero zacięć i zero problemów Nie mów tego głośno bo się printo3dfile zaraz się zaczną oburzać. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2021 33 minuty temu, Granacik napisał: Nie mów tego głośno bo się printo3dfile zaraz się zaczną oburzać. Hehe. Ja tak też mam. Leżą gdzie popadnie. I modele wychodzą super. Gdyby ktoś chciał sie skusić to na olx jest wysyp tych drukarek od biznesmenów... ceny od 480 do 600zl. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geralt Opublikowano 27 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2021 Czarku widzę, że z kompilacją Merlina sobie poradziłeś to poczytaj o OctoPrint. Ja go zmieniłem za Repetiera i już od ponad roku jestem bardziej zadowolony. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 28 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2021 15 godzin temu, Geralt napisał: Czarku widzę, że z kompilacją Merlina sobie poradziłeś to poczytaj o OctoPrint. Ja go zmieniłem za Repetiera i już od ponad roku jestem bardziej zadowolony. Jak już idziemy w kierunku Octoprinta to potrzebujemy coś w stylu raspberry pi. A jak już do tego dotarliśmy to bardzo polecam przejście na klippera. To jest chyba najlepsza rzecz jaką można zrobić swojej drukarce :) Ja już do Marlina nie wrócę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 28 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2021 Robiłem podchody do zmiany Marlina na coś innego. Ale jakoś nie mogę się za to zabrać- szczególnie gdy drukarka działa i działa. To po co mi Klipper? Octoprint? Jedyna funkcja klippera do której się ślinię to input shaper... po 6 latach zabawy w druk reszta to fajerwerki. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
noker Opublikowano 28 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2021 Rozmowa zaczyna wchodzić na taki Level ... że nic z tego nie rozumię. Jestem na etapie składania osi Y. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kulfon250 Opublikowano 28 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2021 Godzinę temu, noker napisał: Rozmowa zaczyna wchodzić na taki Level ... że nic z tego nie rozumię. Jestem na etapie składania osi Y. Spoko, ja też co nie przeszkadza mi zupełnie, z powodzeniem drukować od 6 lat 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 28 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2021 4 godziny temu, japim napisał: Robiłem podchody do zmiany Marlina na coś innego. Ale jakoś nie mogę się za to zabrać- szczególnie gdy drukarka działa i działa. To po co mi Klipper? Octoprint? Jedyna funkcja klippera do której się ślinię to input shaper... po 6 latach zabawy w druk reszta to fajerwerki. Octoprint jest jednak bardzo wygodny jeśli chodzi o sterowanie drukarką. A tutaj masz coś podobnego (Mainsail albo fluidd), bardzo łatwo zmieniać i podpatrywać ustawienia. Jeśli chcesz zrobić PIDowanie to jest to bardzo wygodne i nie wymaga podpinania drukarki do komputera. Sam klipper to po prostu nowy software, który zmienia sposób w jaki pracuje drukarka (warto o tym poczytać). Input shaper jest jedną z najciekawszych opcji (w skrócie podpinamy tani akcelerometr do malinki, dodajemy kilka linijek metodą kopiuj-wklej do ustawień, przeprowadzamy próby rezonansowe drukarki, zapisujemy wyniki), która w moim przypadku pozwoliła na zwiększenie prędkości druku z 60mm/s do 100-150mm/s i przyspieszeń (również kilkukrotnie) przy jednocześnie poprawionej jakości wydruku. Oczywiście to zwiększenie prędkości nie nadaje się do każdego druku- szczególnie cienkościennych struktur samolotów, ale jest zdecydowanie na plus. Używałem Marlina przez kilka ostatnich lat, zarówno z octoprintem jak i bez. I już do niego nie wrócę, z resztą chyba nie spotkałem nikogo kto po przejściu na niego by chciał wrócić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 28 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2021 Zgadza sie. Tylko pytanie za 100% po co pidujesz drukarke wiecej niz 1 raz? Chyba ze lubisz wiecej grzebac w drukarce niz z niej korzystac. Dlatego uwazam ze Marlin jest OK. A najwiekszy upgrejd jaki mozna zafundować to czujnik poziomowania stolu. Tak jak w radiu multiplex MC3010 jest jeden firmware od 30 lat taki sam. Po co go dotykac skoro działa? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 29 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2021 23 godziny temu, japim napisał: Zgadza sie. Tylko pytanie za 100% po co pidujesz drukarke wiecej niz 1 raz? Chyba ze lubisz wiecej grzebac w drukarce niz z niej korzystac. Dlatego uwazam ze Marlin jest OK. A najwiekszy upgrejd jaki mozna zafundować to czujnik poziomowania stolu. Tak jak w radiu multiplex MC3010 jest jeden firmware od 30 lat taki sam. Po co go dotykac skoro działa? Piduję dla różnych temperatur i wrzucam do do startowego G-code. Pidowanie podałem jako przykład- w zasadzie do każdej funkcji masz zdecydowanie lepszy dostęp. Jeśli masz już konfigurację Marlina wgraną na płytę to nie możesz jej odczytać. A tutaj masz pełną przejrzystość. Gdyby na to patrzeć to po co nam w ogóle rozwój jeśli aktualna rzecz działa. A w MC3010 brakowałoby mi chociaż dobrej krzywej gazu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 29 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2021 Dzięki za wszystkie sugestie, na razie pozostanę na tym co jest żeby w ogóle nauczyć się co i jak nie wykorzystując różnych wodotrysków, później zobaczy się czego będę potrzebował i oczekiwał, bo na razie z komputera korzystałem tylko przy kalibracji grzałki, resztę drukuję z karty i bez komputera. Ale przyjrzę się różnym opcjom żeby mieć jakiś ogląd i jak już będę coś wiedział to będę mógł kombinować . Na razie mam szpulę PLA której Przemek nie polecił parę postów wcześniej, bo pomarańczową, ale kupiłem przed tym postem . Mimo wszystko jakoś to idzie i dzisiaj wydrukowałem naciąg osi X, bo go najbardziej brakowało, oś Y jeszcze da się łatwo bez dodatkowych rzeczy naciągać, chociaż i do tej osi dodrukuję jakiś naciąg jak już dorobię uchwyt na szpulę. Do naciągu osi X wykorzystałem ten projekt: https://www.thingiverse.com/thing:3789488 W miarę pasuje, choć parę rzeczy bym zmienił, nie drukowałem nakładki na śrubę, bo takowej nie mam i poprostu narysowałem sobie szybko taką nakładkę dopasowaną do śruby którą znalazłem, pasuje idealnie . No i nie da się użyć nakrętki ze śrubą trzymającą łożyska - nie zmieści się. Wkręcała się ona jednak z lekkim oporem w wydruk więc sądzę że da radę bez bo i tak jest mocno przyciskana - a nie kręci się bo w końcu kręcą się łożyska . Drukowałem z grubością warstwy 0.2mm żeby było troszkę szybciej, stąd widać na skosach nierówności, ale akurat w tym mi to zupełnie nie przeszkadza . Pewnie jutro zacznę drukować uchwyt na szpulę własnego pomysłu i jak się to coś nada to podrzucę informacje i fotki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 29 Sierpnia 2021 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2021 Masz piekny zwobble. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi