czarobest Opublikowano 25 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 25 Sierpnia 2021 4 godziny temu, noker napisał: Czy ta drukarka ma odblokowany Eprom? Na moje oko nie, nie mogę w programie Repetier-Host wejść do ustawień, aczkowlwiek niewykluczone że to gdzieś po drodze moja wina . A co do drukowania, zrobiłem kalibrację extrudera, było 10.3cm zamiast 10cm także lekko poprawiłem i dodałem odpowiedni G-Code. Próbuję też "przesiąść" się jednak na ideaMaker'a choć jest to troszkę problematyczne bo pierwsze wydruki wychodzą mi nieco gorzej niż w Cura. Ale ustawiam, ustawiam i jest lepiej . Już prawie nie nitkuje, ale przy drukowaniu łódeczki (w pomniejszeniu, bo szpula 1kg do mnie dopiero jedzie ) w jednej warstwie niestety nieco przerwało podawanie filamentu i zrobiła się dziura. Być może to przez ten słabo podawany filament, no i czasem podawało go za dużo - może to zbyt wysoka temperatura. Poza tym jakoś to wygląda i walczę dalej .. Zaczęły mi się też nagle pojawiać problemy z pierwszą warstwą, ale chyba muszę znowu lepiej ustawić stół bo mam wrażenie że dysza jest nieco za daleko. Nie mogłem się powstrzymać żeby nie pokazać jak chodzi, także cały wydruk w dość mocnym przyśpieszeniu (na początku widać trochę normalnego tempa): Kicia za to bardzo dobrze bawi się tymi łódeczkami . PS: Tak, chyba to temperatura spowodowała zbyt duże nadlewanie, na niższej inny wydruk na razie wygląda lepiej i dokładniej. Zwiększyłem też jeszcze retrakcje (już aż 10mm) i na razie nie widać nitek, ani przerw.
Granacik Opublikowano 25 Sierpnia 2021 Opublikowano 25 Sierpnia 2021 Sprawdź Mattercontrol. Mnie ten slicer najbardziej leży. Moje drukarki jeszcze nie wyjechały z magazynu i nie wiadomo kiedy to nastąpi.
pjk11 Opublikowano 25 Sierpnia 2021 Opublikowano 25 Sierpnia 2021 A ja bym sprawdzil PrusaSlicer na defaulcie dla tej drukarki. A jak nie ma, to na profilu dla ender 3 (lub e3v2).
Slawomir Opublikowano 25 Sierpnia 2021 Opublikowano 25 Sierpnia 2021 Witam. Ma odblokowany Eprom. Mam i zmieniałem ustawienia pamięci. Pozdrawiam Sławomir. Ps polecam hellona dołożyć i naciągi pasków.
czarobest Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 26 Sierpnia 2021 21 godzin temu, Granacik napisał: Sprawdź Mattercontrol. Mnie ten slicer najbardziej leży. Moje drukarki jeszcze nie wyjechały z magazynu i nie wiadomo kiedy to nastąpi. Obadam, choć przekonuję się do tego IdeaMaker'a, fajnie się robi różne ustawienia dla różnych warst - na przykład przy stateczku wolniejsze przejazdy przy zamykaniu dachu co przyniosło mi efekt . A zaczynam ogarniać jak różne rzeczy wpływają na druk i jak na razie druki wychodzą coraz lepiej. No i trzymam kciuki żeby Twoje drukarki też przyszły. 21 godzin temu, pjk11 napisał: A ja bym sprawdzil PrusaSlicer na defaulcie dla tej drukarki. A jak nie ma, to na profilu dla ender 3 (lub e3v2). Tak jak wyżej , będę pewnie sprawdzał. 19 godzin temu, Slawomir napisał: Witam. Ma odblokowany Eprom. Mam i zmieniałem ustawienia pamięci. Pozdrawiam Sławomir. Ps polecam hellona dołożyć i naciągi pasków. Okej, faktycznie da się zapisywać do pamięci, ale dopiero po zaktualizowaniu oprogramowania, przynajmniej u mnie . Wcześniej opcje EEPROMu miałem wyszarzone, a w samej drukarce nic nie można było zapisać. No i właśnie zaryzykowałem i wgrałem najnowszego Marlina, konfigurację oparłem na tej od Garage Make Zone oraz domyślnej dla tej drukarki z GitHub'a. Co nieco pozmieniałem, choćby domyślne kroki ekstrudera zgodnie z moją kalibracją czy rodzaj płytki na odpowiednią. I jak widać jest najnowsza wersja na drukarce: Ale byłem już nieco zdenerwowany gdy po wgraniu nie mogłem połączyć się z drukarką poprzez USB aby wykonać kalibrację PID grzałki, zmieniałem sterowniki USB, sprawdziłem czy nic się jakoś na płytce nie upaliło, aż w końcu zajrzałem do kodu i zmieniłem linikę: #define SERIAL_PORT 0 na #define SERIAL_PORT -1, wgrałem oprogramowane i już udało się połączyć z komputerem . Jest fajnie, bo pojawiło się więcej opcji w menu samej drukarki, statystyki no i jest już dostęp do pamięci. Doszła opcja sterowania jeszcze wentylatorem od głowicy (nie tymi dwoma do nadmuchu na druk) i tu właśnie jest mały problem, bo przy drukowaniu go nie włącza i muszę dać go ręcznie na 100% już przy podgrzewaniu po opdaleniu druku ?. Tu chyba okej: EDIT: Chyba jednak nie okej , widzę że powinno być raczej P2_06 zamiast 7. EDIT2: Dokładnie tak, zmiana pomogła i działa wszystko jak należy . PS: Tak ogólnie domyślam się, że może piszę zbyt dużo niepotrzebnych informacji o drukarce, ale może po prostu komuś się to przyda . 1
noker Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Jakie filamenty na początek dla początkującego drukarza?
japim Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 7 minut temu, noker napisał: Jakie filamenty na początek dla początkującego drukarza? PLA. Dobrej firmy DD, Fiberology, Nebula - dowolny kolor. Lub najtansze (colorfil, 3d active) - ALE TYLKO BEZBARWNE.
kulfon250 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 1 godzinę temu, japim napisał: PLA. Dobrej firmy DD, Fiberology, Nebula - dowolny kolor. Lub najtansze (colorfil, 3d active) - ALE TYLKO BEZBARWNE. Dodałbym jeszcze polski produkt pod nazwą Spectrum, używam ich PLA i PETG od kilku lat, zrobiłem setki wydruków, nie mówiąc o kilku dużych samolotach i jestem bardzo zadowolony. Mimo, że nie suszę i nie trzymam w sterylnych warunkach filamentów, zero zacięć i zero problemów
Granacik Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 2 godziny temu, kulfon250 napisał: Mimo, że nie suszę i nie trzymam w sterylnych warunkach filamentów, zero zacięć i zero problemów Nie mów tego głośno bo się printo3dfile zaraz się zaczną oburzać. 1
japim Opublikowano 26 Sierpnia 2021 Opublikowano 26 Sierpnia 2021 33 minuty temu, Granacik napisał: Nie mów tego głośno bo się printo3dfile zaraz się zaczną oburzać. Hehe. Ja tak też mam. Leżą gdzie popadnie. I modele wychodzą super. Gdyby ktoś chciał sie skusić to na olx jest wysyp tych drukarek od biznesmenów... ceny od 480 do 600zl. 1
Geralt Opublikowano 27 Sierpnia 2021 Opublikowano 27 Sierpnia 2021 Czarku widzę, że z kompilacją Merlina sobie poradziłeś to poczytaj o OctoPrint. Ja go zmieniłem za Repetiera i już od ponad roku jestem bardziej zadowolony. 1
Boogie Opublikowano 28 Sierpnia 2021 Opublikowano 28 Sierpnia 2021 15 godzin temu, Geralt napisał: Czarku widzę, że z kompilacją Merlina sobie poradziłeś to poczytaj o OctoPrint. Ja go zmieniłem za Repetiera i już od ponad roku jestem bardziej zadowolony. Jak już idziemy w kierunku Octoprinta to potrzebujemy coś w stylu raspberry pi. A jak już do tego dotarliśmy to bardzo polecam przejście na klippera. To jest chyba najlepsza rzecz jaką można zrobić swojej drukarce :) Ja już do Marlina nie wrócę.
japim Opublikowano 28 Sierpnia 2021 Opublikowano 28 Sierpnia 2021 Robiłem podchody do zmiany Marlina na coś innego. Ale jakoś nie mogę się za to zabrać- szczególnie gdy drukarka działa i działa. To po co mi Klipper? Octoprint? Jedyna funkcja klippera do której się ślinię to input shaper... po 6 latach zabawy w druk reszta to fajerwerki. 1
noker Opublikowano 28 Sierpnia 2021 Opublikowano 28 Sierpnia 2021 Rozmowa zaczyna wchodzić na taki Level ... że nic z tego nie rozumię. Jestem na etapie składania osi Y. 1
kulfon250 Opublikowano 28 Sierpnia 2021 Opublikowano 28 Sierpnia 2021 Godzinę temu, noker napisał: Rozmowa zaczyna wchodzić na taki Level ... że nic z tego nie rozumię. Jestem na etapie składania osi Y. Spoko, ja też co nie przeszkadza mi zupełnie, z powodzeniem drukować od 6 lat 1
Boogie Opublikowano 28 Sierpnia 2021 Opublikowano 28 Sierpnia 2021 4 godziny temu, japim napisał: Robiłem podchody do zmiany Marlina na coś innego. Ale jakoś nie mogę się za to zabrać- szczególnie gdy drukarka działa i działa. To po co mi Klipper? Octoprint? Jedyna funkcja klippera do której się ślinię to input shaper... po 6 latach zabawy w druk reszta to fajerwerki. Octoprint jest jednak bardzo wygodny jeśli chodzi o sterowanie drukarką. A tutaj masz coś podobnego (Mainsail albo fluidd), bardzo łatwo zmieniać i podpatrywać ustawienia. Jeśli chcesz zrobić PIDowanie to jest to bardzo wygodne i nie wymaga podpinania drukarki do komputera. Sam klipper to po prostu nowy software, który zmienia sposób w jaki pracuje drukarka (warto o tym poczytać). Input shaper jest jedną z najciekawszych opcji (w skrócie podpinamy tani akcelerometr do malinki, dodajemy kilka linijek metodą kopiuj-wklej do ustawień, przeprowadzamy próby rezonansowe drukarki, zapisujemy wyniki), która w moim przypadku pozwoliła na zwiększenie prędkości druku z 60mm/s do 100-150mm/s i przyspieszeń (również kilkukrotnie) przy jednocześnie poprawionej jakości wydruku. Oczywiście to zwiększenie prędkości nie nadaje się do każdego druku- szczególnie cienkościennych struktur samolotów, ale jest zdecydowanie na plus. Używałem Marlina przez kilka ostatnich lat, zarówno z octoprintem jak i bez. I już do niego nie wrócę, z resztą chyba nie spotkałem nikogo kto po przejściu na niego by chciał wrócić
japim Opublikowano 28 Sierpnia 2021 Opublikowano 28 Sierpnia 2021 Zgadza sie. Tylko pytanie za 100% po co pidujesz drukarke wiecej niz 1 raz? Chyba ze lubisz wiecej grzebac w drukarce niz z niej korzystac. Dlatego uwazam ze Marlin jest OK. A najwiekszy upgrejd jaki mozna zafundować to czujnik poziomowania stolu. Tak jak w radiu multiplex MC3010 jest jeden firmware od 30 lat taki sam. Po co go dotykac skoro działa? 1
Boogie Opublikowano 29 Sierpnia 2021 Opublikowano 29 Sierpnia 2021 23 godziny temu, japim napisał: Zgadza sie. Tylko pytanie za 100% po co pidujesz drukarke wiecej niz 1 raz? Chyba ze lubisz wiecej grzebac w drukarce niz z niej korzystac. Dlatego uwazam ze Marlin jest OK. A najwiekszy upgrejd jaki mozna zafundować to czujnik poziomowania stolu. Tak jak w radiu multiplex MC3010 jest jeden firmware od 30 lat taki sam. Po co go dotykac skoro działa? Piduję dla różnych temperatur i wrzucam do do startowego G-code. Pidowanie podałem jako przykład- w zasadzie do każdej funkcji masz zdecydowanie lepszy dostęp. Jeśli masz już konfigurację Marlina wgraną na płytę to nie możesz jej odczytać. A tutaj masz pełną przejrzystość. Gdyby na to patrzeć to po co nam w ogóle rozwój jeśli aktualna rzecz działa. A w MC3010 brakowałoby mi chociaż dobrej krzywej gazu
czarobest Opublikowano 29 Sierpnia 2021 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2021 Dzięki za wszystkie sugestie, na razie pozostanę na tym co jest żeby w ogóle nauczyć się co i jak nie wykorzystując różnych wodotrysków, później zobaczy się czego będę potrzebował i oczekiwał, bo na razie z komputera korzystałem tylko przy kalibracji grzałki, resztę drukuję z karty i bez komputera. Ale przyjrzę się różnym opcjom żeby mieć jakiś ogląd i jak już będę coś wiedział to będę mógł kombinować . Na razie mam szpulę PLA której Przemek nie polecił parę postów wcześniej, bo pomarańczową, ale kupiłem przed tym postem . Mimo wszystko jakoś to idzie i dzisiaj wydrukowałem naciąg osi X, bo go najbardziej brakowało, oś Y jeszcze da się łatwo bez dodatkowych rzeczy naciągać, chociaż i do tej osi dodrukuję jakiś naciąg jak już dorobię uchwyt na szpulę. Do naciągu osi X wykorzystałem ten projekt: https://www.thingiverse.com/thing:3789488 W miarę pasuje, choć parę rzeczy bym zmienił, nie drukowałem nakładki na śrubę, bo takowej nie mam i poprostu narysowałem sobie szybko taką nakładkę dopasowaną do śruby którą znalazłem, pasuje idealnie . No i nie da się użyć nakrętki ze śrubą trzymającą łożyska - nie zmieści się. Wkręcała się ona jednak z lekkim oporem w wydruk więc sądzę że da radę bez bo i tak jest mocno przyciskana - a nie kręci się bo w końcu kręcą się łożyska . Drukowałem z grubością warstwy 0.2mm żeby było troszkę szybciej, stąd widać na skosach nierówności, ale akurat w tym mi to zupełnie nie przeszkadza . Pewnie jutro zacznę drukować uchwyt na szpulę własnego pomysłu i jak się to coś nada to podrzucę informacje i fotki .
Rekomendowane odpowiedzi