Skocz do zawartości

Drukarka 3D TEVO Tarantula Pro


czarobest
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, noker napisał:

Czy ta drukarka ma odblokowany Eprom?

 

Na moje oko nie, nie mogę w programie Repetier-Host wejść do ustawień, aczkowlwiek niewykluczone że to gdzieś po drodze moja wina :P.

A co do drukowania, zrobiłem kalibrację extrudera, było 10.3cm zamiast 10cm także lekko poprawiłem i dodałem odpowiedni G-Code. Próbuję też "przesiąść" się jednak na ideaMaker'a choć jest to troszkę problematyczne bo pierwsze wydruki wychodzą mi nieco gorzej niż w Cura. Ale ustawiam, ustawiam i jest lepiej :). Już prawie nie nitkuje, ale przy drukowaniu łódeczki (w pomniejszeniu, bo szpula 1kg do mnie dopiero jedzie :)) w jednej warstwie niestety nieco przerwało podawanie filamentu i zrobiła się dziura. Być może to przez ten słabo podawany filament, no i czasem podawało go za dużo - może to zbyt wysoka temperatura. Poza tym jakoś to wygląda i walczę dalej :D.

Zaczęły mi się też nagle pojawiać problemy z pierwszą warstwą, ale chyba muszę znowu lepiej ustawić stół bo mam wrażenie że dysza jest nieco za daleko.

 

Nie mogłem się powstrzymać żeby nie pokazać jak chodzi, także cały wydruk w dość mocnym przyśpieszeniu (na początku widać trochę normalnego tempa):

 

800353735_TevoTarantula(11).thumb.jpg.5be92f009d1e0c028de51c67c1fd3aa1.jpg

 

Kicia za to bardzo dobrze bawi się tymi łódeczkami :D.
1990711778_TevoTarantula(10).thumb.jpg.98d67c15930290b0487e14f63aa3e28a.jpg

 

PS: Tak, chyba to temperatura spowodowała zbyt duże nadlewanie, na niższej inny wydruk na razie wygląda lepiej i dokładniej. Zwiększyłem też jeszcze retrakcje (już aż 10mm) i na razie nie widać nitek, ani przerw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
21 godzin temu, Granacik napisał:

Sprawdź Mattercontrol. Mnie ten slicer najbardziej leży.

 

Moje drukarki jeszcze nie wyjechały z magazynu i nie wiadomo kiedy to nastąpi. 

Obadam, choć przekonuję się do tego IdeaMaker'a, fajnie się robi różne ustawienia dla różnych warst - na przykład przy stateczku wolniejsze przejazdy przy zamykaniu dachu co przyniosło mi efekt :). A zaczynam ogarniać jak różne rzeczy wpływają na druk i jak na razie druki wychodzą coraz lepiej.

No i trzymam kciuki żeby Twoje drukarki też przyszły.

 

21 godzin temu, pjk11 napisał:

A ja bym sprawdzil PrusaSlicer na defaulcie dla tej drukarki. A jak nie ma,  to na profilu dla  ender 3 (lub e3v2).

Tak jak wyżej :), będę pewnie sprawdzał.
 

19 godzin temu, Slawomir napisał:

Witam.

Ma odblokowany Eprom. Mam i zmieniałem ustawienia pamięci.

Pozdrawiam Sławomir.

Ps polecam hellona dołożyć i naciągi pasków.


Okej, faktycznie da się zapisywać do pamięci, ale dopiero po zaktualizowaniu oprogramowania, przynajmniej u mnie :). Wcześniej opcje EEPROMu miałem wyszarzone, a w samej drukarce nic nie można było zapisać.

No i właśnie zaryzykowałem i wgrałem najnowszego Marlina, konfigurację oparłem na tej od Garage Make Zone oraz domyślnej dla tej drukarki z GitHub'a. Co nieco pozmieniałem, choćby domyślne kroki ekstrudera zgodnie z moją kalibracją czy rodzaj płytki na odpowiednią.


1227734345_TevoTarantula(12).thumb.jpg.480c131fa7d8687e211c16975987f59d.jpg

 

I jak widać jest najnowsza wersja na drukarce:

1815231808_TevoTarantula(13).thumb.jpg.8ab5868bc7669aa35c81fb7a9a0de1ee.jpg


Ale byłem już nieco zdenerwowany gdy po wgraniu nie mogłem połączyć się z drukarką poprzez USB aby wykonać kalibrację PID grzałki, zmieniałem sterowniki USB, sprawdziłem czy nic się jakoś na płytce nie upaliło, aż w końcu zajrzałem do kodu i zmieniłem linikę:
#define SERIAL_PORT 0 na #define SERIAL_PORT -1, wgrałem oprogramowane i już udało się połączyć z komputerem :).

1022056541_TevoTarantula(14).thumb.jpg.2a7ecda18b1d2b6cca83725143f8da23.jpg

 

Jest fajnie, bo pojawiło się więcej opcji w menu samej drukarki, statystyki :D no i jest już dostęp do pamięci. Doszła opcja sterowania jeszcze wentylatorem od głowicy (nie tymi dwoma do nadmuchu na druk) i tu właśnie jest mały problem, bo przy drukowaniu go nie włącza i muszę dać go ręcznie na 100% już przy podgrzewaniu po opdaleniu druku ?. Tu chyba okej:


EDIT: Chyba jednak nie okej :), widzę że powinno być raczej P2_06 zamiast 7. EDIT2: Dokładnie tak, zmiana pomogła i działa wszystko jak należy :).
image.thumb.png.1cf97fb98c5b4c4200232bdf1dc6730e.png

 

PS: Tak ogólnie domyślam się, że może piszę zbyt dużo niepotrzebnych informacji o drukarce, ale może po prostu komuś się to przyda :).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, japim napisał:

 

PLA. Dobrej firmy DD, Fiberology, Nebula - dowolny kolor.

 

Lub najtansze (colorfil, 3d active) - ALE TYLKO BEZBARWNE.

Dodałbym jeszcze polski produkt pod nazwą Spectrum, używam ich PLA i PETG od kilku lat, zrobiłem setki wydruków, nie mówiąc o kilku dużych samolotach i jestem bardzo zadowolony.

Mimo, że nie suszę i nie trzymam w sterylnych warunkach filamentów, zero zacięć i zero problemów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Granacik napisał:

 

Nie mów tego głośno bo się printo3dfile zaraz się zaczną oburzać. ;)

Hehe. Ja tak też mam. Leżą gdzie popadnie. I modele wychodzą super.

 

Gdyby ktoś chciał sie skusić to na olx jest wysyp tych drukarek od biznesmenów... ceny od 480 do 600zl.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Geralt napisał:

Czarku widzę, że z kompilacją Merlina sobie poradziłeś to poczytaj o OctoPrint. Ja go zmieniłem za Repetiera i już od ponad roku jestem bardziej zadowolony.

Jak już idziemy w kierunku Octoprinta to potrzebujemy coś w stylu raspberry pi. A jak już do tego dotarliśmy to bardzo polecam przejście na klippera. To jest chyba najlepsza rzecz jaką można zrobić swojej drukarce :) Ja już do Marlina nie wrócę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem podchody do zmiany Marlina na coś innego. Ale jakoś nie mogę się za to zabrać- szczególnie gdy drukarka działa i działa. To po co mi Klipper? Octoprint? Jedyna funkcja klippera do której się ślinię to input shaper... po 6 latach zabawy w druk reszta to fajerwerki.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, japim napisał:

Robiłem podchody do zmiany Marlina na coś innego. Ale jakoś nie mogę się za to zabrać- szczególnie gdy drukarka działa i działa. To po co mi Klipper? Octoprint? Jedyna funkcja klippera do której się ślinię to input shaper... po 6 latach zabawy w druk reszta to fajerwerki.

Octoprint jest jednak bardzo wygodny jeśli chodzi o sterowanie drukarką. A tutaj masz coś podobnego (Mainsail albo fluidd), bardzo łatwo zmieniać i podpatrywać ustawienia. Jeśli chcesz zrobić PIDowanie to jest to bardzo wygodne i nie wymaga podpinania drukarki do komputera. 

Sam klipper to po prostu nowy software, który zmienia sposób w jaki pracuje drukarka (warto o tym poczytać). 

Input shaper jest jedną z najciekawszych opcji (w skrócie podpinamy tani akcelerometr do malinki, dodajemy kilka linijek metodą kopiuj-wklej do ustawień, przeprowadzamy próby rezonansowe drukarki, zapisujemy wyniki), która w moim przypadku pozwoliła na zwiększenie prędkości druku z 60mm/s do 100-150mm/s i przyspieszeń (również kilkukrotnie) przy jednocześnie poprawionej jakości wydruku. Oczywiście to zwiększenie prędkości nie nadaje się do każdego druku- szczególnie cienkościennych struktur samolotów, ale jest zdecydowanie na plus. 

 

Używałem Marlina przez kilka ostatnich lat, zarówno z octoprintem jak i bez. I już do niego nie wrócę, z resztą chyba nie spotkałem nikogo kto po przejściu na niego by chciał wrócić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie. Tylko pytanie za 100% po co pidujesz drukarke wiecej niz 1 raz? Chyba ze lubisz wiecej grzebac w drukarce niz z niej korzystac. Dlatego uwazam ze Marlin jest OK. A najwiekszy upgrejd jaki mozna zafundować to czujnik poziomowania stolu.

 

Tak jak w radiu multiplex MC3010 jest jeden firmware od 30 lat taki sam. Po co go dotykac skoro działa? 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, japim napisał:

Zgadza sie. Tylko pytanie za 100% po co pidujesz drukarke wiecej niz 1 raz? Chyba ze lubisz wiecej grzebac w drukarce niz z niej korzystac. Dlatego uwazam ze Marlin jest OK. A najwiekszy upgrejd jaki mozna zafundować to czujnik poziomowania stolu.

 

Tak jak w radiu multiplex MC3010 jest jeden firmware od 30 lat taki sam. Po co go dotykac skoro działa? 

Piduję dla różnych temperatur i wrzucam do do startowego G-code. 

Pidowanie podałem jako przykład- w zasadzie do każdej funkcji masz zdecydowanie lepszy dostęp. Jeśli masz już konfigurację Marlina wgraną na płytę to nie możesz jej odczytać. A tutaj masz pełną przejrzystość. 

Gdyby na to patrzeć to po co nam w ogóle rozwój jeśli aktualna rzecz działa. A w MC3010 brakowałoby mi chociaż dobrej krzywej gazu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie sugestie, na razie pozostanę na tym co jest żeby w ogóle nauczyć się co i jak nie wykorzystując różnych wodotrysków, później zobaczy się czego będę potrzebował i oczekiwał, bo na razie z komputera korzystałem tylko przy kalibracji grzałki, resztę drukuję z karty i bez komputera. Ale przyjrzę się różnym opcjom żeby mieć jakiś ogląd i jak już będę coś wiedział to będę mógł kombinować :P.

Na razie mam szpulę PLA której Przemek nie polecił parę postów wcześniej, bo pomarańczową, ale kupiłem przed tym postem :P. Mimo wszystko jakoś to idzie i dzisiaj wydrukowałem naciąg osi X, bo go najbardziej brakowało, oś Y jeszcze da się łatwo bez dodatkowych rzeczy naciągać, chociaż i do tej osi dodrukuję jakiś naciąg jak już dorobię uchwyt na szpulę. 

Do naciągu osi X wykorzystałem ten projekt: https://www.thingiverse.com/thing:3789488 
W miarę pasuje, choć parę rzeczy bym zmienił, nie drukowałem nakładki na śrubę, bo takowej nie mam i poprostu narysowałem sobie szybko taką nakładkę dopasowaną do śruby którą znalazłem, pasuje idealnie :). No i nie da się użyć nakrętki ze śrubą trzymającą łożyska - nie zmieści się. Wkręcała się ona jednak z lekkim oporem w wydruk więc sądzę że da radę bez bo i tak jest mocno przyciskana - a nie kręci się bo w końcu kręcą się łożyska :).
Drukowałem z grubością warstwy 0.2mm żeby było troszkę szybciej, stąd widać na skosach nierówności, ale akurat w tym mi to zupełnie nie przeszkadza :).

 

1020644373_Nacigacz_X(1).thumb.jpg.89c2eefb4bf609f1f0585e1f039f3ad6.jpg

 

114768510_Nacigacz_X(4).thumb.jpg.47e43aace1d6b5a99222bec397ea6f04.jpg

 

322895347_Nacigacz_X(2).thumb.jpg.262a83443e61930b3a3571a4739c3bd9.jpg

 

13806394_Nacigacz_X(3).thumb.jpg.1eeac9c871e275000e0af169e008603d.jpg


Pewnie jutro zacznę drukować uchwyt na szpulę własnego pomysłu i jak się to coś nada to podrzucę informacje i fotki :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.