Skocz do zawartości

Modelarze, lotnicy, automobiliści!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 26.12.2023 o 01:03, d9Jacek napisał:

Pytanie do automobilistów..

benzyny z biokomponentami  niszczą gumowe elementy gazników. Po półrocznej eksploatacji auta, gumowe elementy gazników Stromberg są  do wymiany, a nie są to tanie rzeczy.Głowica  silnika przestawiwiona  na paliwo bezołowiowe, - twarde gniazda zaworowe, brązowe prowadnice zaworów,  zawory też nie std.

Co  sądzicie o przejsciu na AvGas ?

 

 

Zielona zaraza sie rozprzestrzenia, ze tak powiem...

 

W moich oczach, pod wzgledem technicznym najwazniejszym czynnikiem wyboru jakiegokolwiek pojazdu jest jego niezawodnosc. Cala reszte, jak osiagi, ekonomie, wielkosc, design widze jako aspekty stojace na drugim miejscu.

 

Natomiast jesli w konkretnym przypadku chodzi o oldtimera, sprawa staje sie mocno dyskusyjna ze wzgledu na spore odstepstwo od oryginalnosci. Dlugo bym sie zastanawial, co z tym zrobic. Jesli oldtimer przeznaczony do codziennego uzytku (wiele starych pojazdow znakomicie sie do tego nadaje), chyba jednak przychylilbym sie do gazu.

Opublikowano
Godzinę temu, mr.jaro napisał:

sprawa staje sie mocno dyskusyjna ze wzgledu na spore odstepstwo od oryginalnosci.

czego oczy nie widzą  temu sercu nie żal.... no nie bardzo, głowica jest taka sama- nic w konstrukcji samej głowicy się nie zmieniło.Jezeli robisz remont głowicy  to wymieniasz  prowadnice, gniazda zaworowe i zawory. I od Ciebie zalezy jakie mateiały uzyjesz  do tegoz remontu.Robiąc remont silnika możesz wybrać kute tłoki Mahle i takież tuleje lub  tłoki  odlewane przez pana Stasia  w  piasku a tuleje  robione  przez pana Henia z rury kanalizacyjnej.

Robiąc remont silnika od razu załozyłem problemy  z paliwem Pb stąd tez taki kierunek. No ale jak  parę razy wymieniałem O-ringi  to nie ukrywam ,że mnie to wQ......ło. Stąd tez pomysł AvGas

 

ps. co by nie było...imiona  podane powyżej  są całkowice przypadkowe

1 godzinę temu, mr.jaro napisał:

Zielona zaraza sie rozprzestrzenia, ze tak powiem...

Jarku, nie pisz tak bo nadlecą jaszczomby , dalej nawet nawet tak nie myśl bo to myślozbrodnia

Opublikowano

No a stosowanie Gazu nie wymaga dodatkowych przerobek? Bo jesli tak, to byloby moim zmartwieniem, a nie prowadnice, gniazda i zawory. Ale to tylko wylacznie moje zdanie.

Opublikowano
11 minut temu, mr.jaro napisał:

No a stosowanie Gazu

Jarku...AvGas to benzyna lotnicza ?...nigdy nie przyjdzie mi  do głowy "zagazowanie " oldtimera

13 minut temu, mr.jaro napisał:

No a stosowanie Gazu nie wymaga dodatkowych przerobek

oczywiście ,ze wymaga i to jest dosć istotna ingeraencja...dla mnie osobiście nie do zaakceptowania. W moim środowisku istnieje takie zdanie..."jezeli stać cię na  zabytkowe drogie auto  to i powinno cie być  stac  na stosowne paliwo do niego "..

Czy wyobrażasz sobie  takiego  np Jaguara E-type w tzw "gazie |"   Bo ja nie

Opublikowano
2 godziny temu, d9Jacek napisał:

Czy wyobrażasz sobie  takiego  np Jaguara E-type w tzw "gazie |"   Bo ja nie

 

Naturalnie, ze nie. Nie polapalem sie, ze pod skrotem AvGas masz na mysli benzyne lotnicza. ? Ale teraz to widze.

 

Niezaleznie od powyzszego, ja juz swoje lata mam i coraz bardziej absurdalne (tak jest przynajmniej u nas a jesli w Polsce nie, to zapewne wkrotce ta idiotyczna moda tam dotrrze) pomysly o zielonym zabarwieniu po prostu nie sa w stanie znalezc miejsca w moich, byc moze przestarzalych pogladach na temat motoryzacji. Uparty jestem, wiec jakos nie darze sympatia aut badz motocykli, ktore nie robia "brum brum".

Inna sprawa, ze u nas obecnie wystarczy na kogo krzywo spojrzec, by wedlug powszechnie propagowanych tendencji zostac zakwalifikowanym po prawej stronie nurtu i to daleko od srodka, ze tak powiem. Nie daj Boze popelnic kardynalny blad skladajac podpis po prawej stronie jakiego dokumentu... Okropne czasy. Ale nie wykluczam, ze jakis specjalny egzemplarz jestem, bo te zielone szalenstwa od pewnego czasu poczely u mnie wywolywac negatywne postrzeganie zielonej barwy, co z kolei odbilo sie w postaci powstania powaznych problemow podczas budowy modeli noszacych zielony kamuflaz. ?

Opublikowano

LPG poprawnie ustawione jest lepszym paliwem nic pb ale mity krążą. Serio aż tak się uszkadzają te elementy gumowe może guma kiepska bo nieraz reperaturki są z kiepskich materialow, zastanawiam się co mogło się zniszczyć w takim srombergu

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Opublikowano
18 minut temu, Marek_Spy napisał:

zniszczyć w takim srombergu

Marku, odpowiadam od końca ...w takim Strombergu 175 Cd są dumowe uszczel niające O-ringi  + membrana. 

Nie , nie z kiepskich  materiałow  od pana Zenka z "warstatu" ale z servisu gaznikowege w GB. Serio sie uszkadzają

Nie mam nic przeciwko LGP ale go NIE ZAŁOŻĘ do zabytkowego  auta

Opublikowano

Ja znam te gaźniki bo je robiłem i aż tak ten alkohol źle działa w sumie dobre gumy spokojnie powinny wytrzymać ale może tak jest jak mówisz. Nie namawiam do założenia LPG bo trudno w rozwiązaniach gaźnikowych zrobić to dobrze bo też miałem

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
2 godziny temu, mr.jaro napisał:

Ale nie wykluczam, ze jakis specjalny egzemplarz jestem, bo .....

ależ nie. Mam  dośc cżeste i ścisłe  kontakty z mieszkańcami Niemiec i wyobraz sobie  ,że  myślą podobnie jak Ty...

W Polsce  podobnie..Więc  co się dzieje  i tam  i tu. Strach i lęk ,że nie jestes pro....( tu możesz wstawic  dowolne słowo ). 

Na resztę należy spuścić zasłonę milczenia.

2 minuty temu, Marek_Spy napisał:

ale może tak jest jak mówisz

nie może  ale jest?

a poniżej ostrzeżenie

"

 

Check before you use E10 Petrol in your Classic Car.

 

E10 means petrol contains up to 10% renewable ethanol. To date, petrol in the UK has contained up to 5% renewable ethanol (known as E5).

 During summer 2021, the standard (or ‘Premium’) petrol grade in the UK will become E10.

 If your vehicle is not compatible with E10 fuel, you will still be able to use E5 by purchasing the ‘Super’ grade petrol from most filling stations.

 Filling stations will clearly label petrol as either E10 or E5.

 Ethanol is known to degrade rubber and many metals and alloys used in Classic Car Fuel systems

Opublikowano
Godzinę temu, Marek_Spy napisał:

Od pewnego czasu nie wierzę już internetowi

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
 

masz  prawo nie wierzyć  ale uwierz sprzedawcy częsci bo to z jego strony jest wklejone to  otrzeżenie

Opublikowano

A zapytaj ich gdzie są produkowane te elementy pewnie Chiny bo są materiały z których można wykonać oringi czy nawet mebrany, rozumiem że te elementy nie są odporne

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
1 godzinę temu, Marek_Spy napisał:

pewnie Chiny

na 1000%   GB.

Marku, włóz olejoodporne  elementy O-ringi, membrany,  gumowe elementy pomp paliwowych  do wspólczesnego paliwa zwanego benzyna i zobaczysz co się stanie.

Kończąć...cały czas pisze o  samochodach  zabytkowych-klasycznych   czego nie raczyłes zauważyć. Samochodach które maja  50 a i więćej  lat bo moje najstarsze auto konczy w tym roku  sześdziesiątkę.

8 godzin temu, d9Jacek napisał:

 .......used in Classic Car Fuel systems

to jest kluczowe w tym wszystkim

Opublikowano

Tego nie robiłem i już możliwości nie mam więc pozostaje mi uwierzyć. Kiedyś jednym z moich aut był Austin z roku 1929 jeszcze za komuny a był tam gaźnik soleksa który po odkręceniu dyszy widać było kanaliki jakby kornik wydłubał a to tak na marginesie. A jak sobie dają radę w Brazylii gdzie jeżdżą na metanolu No to ciekawe

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Czas spalania to paliwo dla silników o większym stopniu sprężania, można zapłon mechaniczny przestawić i będzie w miarę ok

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
9 godzin temu, qpa napisał:

a czemu nie 98? tam nie ma bio dodatków 

Kuba, sa  ale w mniejszej ilości.

mam stopień spręzania 10.5 więc jeżdzę na 98 lub V-Power ale to samo się dzieje. Jedyne rozwiazanie  to lotnicza lub mix lotniczej z 98

Opublikowano
53 minuty temu, d9Jacek napisał:

jeżdzę na 98 lub V-Power ale to samo się dzieje

 

Jesli wierzyc na przyklad twierdzeniom BP, ich ROZ-98 nie zawiera Bio-etanolu:

 

bp.jpg.52aa572725a322b9d453168399d855e5.jpg

 

Jacku, moze to jakis inny skladnik powoduje problemy z uszczelkami? Obecnie produkowane paliwa to dosyc skomplikowane koktajle. Chyba, ze BP nie do konca publikuje prawde.

 

Albo to zalezy od producenta, bo na przyklad Aral podaje zawartosc do 5% Bio-etanolu:

 

aral.jpg.5ddd89b1c1f0fd150bcf61a326bb94b6.jpg

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.