Gość Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia W dniu 26.12.2023 o 01:03, d9Jacek napisał: Pytanie do automobilistów.. benzyny z biokomponentami niszczą gumowe elementy gazników. Po półrocznej eksploatacji auta, gumowe elementy gazników Stromberg są do wymiany, a nie są to tanie rzeczy.Głowica silnika przestawiwiona na paliwo bezołowiowe, - twarde gniazda zaworowe, brązowe prowadnice zaworów, zawory też nie std. Co sądzicie o przejsciu na AvGas ? Zielona zaraza sie rozprzestrzenia, ze tak powiem... W moich oczach, pod wzgledem technicznym najwazniejszym czynnikiem wyboru jakiegokolwiek pojazdu jest jego niezawodnosc. Cala reszte, jak osiagi, ekonomie, wielkosc, design widze jako aspekty stojace na drugim miejscu. Natomiast jesli w konkretnym przypadku chodzi o oldtimera, sprawa staje sie mocno dyskusyjna ze wzgledu na spore odstepstwo od oryginalnosci. Dlugo bym sie zastanawial, co z tym zrobic. Jesli oldtimer przeznaczony do codziennego uzytku (wiele starych pojazdow znakomicie sie do tego nadaje), chyba jednak przychylilbym sie do gazu.
d9Jacek Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia Godzinę temu, mr.jaro napisał: sprawa staje sie mocno dyskusyjna ze wzgledu na spore odstepstwo od oryginalnosci. czego oczy nie widzą temu sercu nie żal.... no nie bardzo, głowica jest taka sama- nic w konstrukcji samej głowicy się nie zmieniło.Jezeli robisz remont głowicy to wymieniasz prowadnice, gniazda zaworowe i zawory. I od Ciebie zalezy jakie mateiały uzyjesz do tegoz remontu.Robiąc remont silnika możesz wybrać kute tłoki Mahle i takież tuleje lub tłoki odlewane przez pana Stasia w piasku a tuleje robione przez pana Henia z rury kanalizacyjnej. Robiąc remont silnika od razu załozyłem problemy z paliwem Pb stąd tez taki kierunek. No ale jak parę razy wymieniałem O-ringi to nie ukrywam ,że mnie to wQ......ło. Stąd tez pomysł AvGas ps. co by nie było...imiona podane powyżej są całkowice przypadkowe 1 godzinę temu, mr.jaro napisał: Zielona zaraza sie rozprzestrzenia, ze tak powiem... Jarku, nie pisz tak bo nadlecą jaszczomby , dalej nawet nawet tak nie myśl bo to myślozbrodnia
Gość Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia No a stosowanie Gazu nie wymaga dodatkowych przerobek? Bo jesli tak, to byloby moim zmartwieniem, a nie prowadnice, gniazda i zawory. Ale to tylko wylacznie moje zdanie.
d9Jacek Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia 11 minut temu, mr.jaro napisał: No a stosowanie Gazu Jarku...AvGas to benzyna lotnicza ?...nigdy nie przyjdzie mi do głowy "zagazowanie " oldtimera 13 minut temu, mr.jaro napisał: No a stosowanie Gazu nie wymaga dodatkowych przerobek oczywiście ,ze wymaga i to jest dosć istotna ingeraencja...dla mnie osobiście nie do zaakceptowania. W moim środowisku istnieje takie zdanie..."jezeli stać cię na zabytkowe drogie auto to i powinno cie być stac na stosowne paliwo do niego ".. Czy wyobrażasz sobie takiego np Jaguara E-type w tzw "gazie |" Bo ja nie
Gość Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia 2 godziny temu, d9Jacek napisał: Czy wyobrażasz sobie takiego np Jaguara E-type w tzw "gazie |" Bo ja nie Naturalnie, ze nie. Nie polapalem sie, ze pod skrotem AvGas masz na mysli benzyne lotnicza. ? Ale teraz to widze. Niezaleznie od powyzszego, ja juz swoje lata mam i coraz bardziej absurdalne (tak jest przynajmniej u nas a jesli w Polsce nie, to zapewne wkrotce ta idiotyczna moda tam dotrrze) pomysly o zielonym zabarwieniu po prostu nie sa w stanie znalezc miejsca w moich, byc moze przestarzalych pogladach na temat motoryzacji. Uparty jestem, wiec jakos nie darze sympatia aut badz motocykli, ktore nie robia "brum brum". Inna sprawa, ze u nas obecnie wystarczy na kogo krzywo spojrzec, by wedlug powszechnie propagowanych tendencji zostac zakwalifikowanym po prawej stronie nurtu i to daleko od srodka, ze tak powiem. Nie daj Boze popelnic kardynalny blad skladajac podpis po prawej stronie jakiego dokumentu... Okropne czasy. Ale nie wykluczam, ze jakis specjalny egzemplarz jestem, bo te zielone szalenstwa od pewnego czasu poczely u mnie wywolywac negatywne postrzeganie zielonej barwy, co z kolei odbilo sie w postaci powstania powaznych problemow podczas budowy modeli noszacych zielony kamuflaz. ?
Marek_Spy Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia LPG poprawnie ustawione jest lepszym paliwem nic pb ale mity krążą. Serio aż tak się uszkadzają te elementy gumowe może guma kiepska bo nieraz reperaturki są z kiepskich materialow, zastanawiam się co mogło się zniszczyć w takim srombergu Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka 1
d9Jacek Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia 18 minut temu, Marek_Spy napisał: zniszczyć w takim srombergu Marku, odpowiadam od końca ...w takim Strombergu 175 Cd są dumowe uszczel niające O-ringi + membrana. Nie , nie z kiepskich materiałow od pana Zenka z "warstatu" ale z servisu gaznikowege w GB. Serio sie uszkadzają Nie mam nic przeciwko LGP ale go NIE ZAŁOŻĘ do zabytkowego auta
Marek_Spy Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia Ja znam te gaźniki bo je robiłem i aż tak ten alkohol źle działa w sumie dobre gumy spokojnie powinny wytrzymać ale może tak jest jak mówisz. Nie namawiam do założenia LPG bo trudno w rozwiązaniach gaźnikowych zrobić to dobrze bo też miałem Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
d9Jacek Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia 2 godziny temu, mr.jaro napisał: Ale nie wykluczam, ze jakis specjalny egzemplarz jestem, bo ..... ależ nie. Mam dośc cżeste i ścisłe kontakty z mieszkańcami Niemiec i wyobraz sobie ,że myślą podobnie jak Ty... W Polsce podobnie..Więc co się dzieje i tam i tu. Strach i lęk ,że nie jestes pro....( tu możesz wstawic dowolne słowo ). Na resztę należy spuścić zasłonę milczenia. 2 minuty temu, Marek_Spy napisał: ale może tak jest jak mówisz nie może ale jest? a poniżej ostrzeżenie " Check before you use E10 Petrol in your Classic Car. E10 means petrol contains up to 10% renewable ethanol. To date, petrol in the UK has contained up to 5% renewable ethanol (known as E5). During summer 2021, the standard (or ‘Premium’) petrol grade in the UK will become E10. If your vehicle is not compatible with E10 fuel, you will still be able to use E5 by purchasing the ‘Super’ grade petrol from most filling stations. Filling stations will clearly label petrol as either E10 or E5. Ethanol is known to degrade rubber and many metals and alloys used in Classic Car Fuel systems
Marek_Spy Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia Od pewnego czasu nie wierzę już internetowi Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
d9Jacek Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia Godzinę temu, Marek_Spy napisał: Od pewnego czasu nie wierzę już internetowi Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka masz prawo nie wierzyć ale uwierz sprzedawcy częsci bo to z jego strony jest wklejone to otrzeżenie
Marek_Spy Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia A zapytaj ich gdzie są produkowane te elementy pewnie Chiny bo są materiały z których można wykonać oringi czy nawet mebrany, rozumiem że te elementy nie są odporne Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
d9Jacek Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia 1 godzinę temu, Marek_Spy napisał: pewnie Chiny na 1000% GB. Marku, włóz olejoodporne elementy O-ringi, membrany, gumowe elementy pomp paliwowych do wspólczesnego paliwa zwanego benzyna i zobaczysz co się stanie. Kończąć...cały czas pisze o samochodach zabytkowych-klasycznych czego nie raczyłes zauważyć. Samochodach które maja 50 a i więćej lat bo moje najstarsze auto konczy w tym roku sześdziesiątkę. 8 godzin temu, d9Jacek napisał: .......used in Classic Car Fuel systems to jest kluczowe w tym wszystkim
Marek_Spy Opublikowano 8 Stycznia Opublikowano 8 Stycznia Tego nie robiłem i już możliwości nie mam więc pozostaje mi uwierzyć. Kiedyś jednym z moich aut był Austin z roku 1929 jeszcze za komuny a był tam gaźnik soleksa który po odkręceniu dyszy widać było kanaliki jakby kornik wydłubał a to tak na marginesie. A jak sobie dają radę w Brazylii gdzie jeżdżą na metanolu No to ciekawe Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
Marek_Spy Opublikowano 9 Stycznia Opublikowano 9 Stycznia Czas spalania to paliwo dla silników o większym stopniu sprężania, można zapłon mechaniczny przestawić i będzie w miarę ok Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
d9Jacek Opublikowano 9 Stycznia Opublikowano 9 Stycznia 9 godzin temu, qpa napisał: a czemu nie 98? tam nie ma bio dodatków Kuba, sa ale w mniejszej ilości. mam stopień spręzania 10.5 więc jeżdzę na 98 lub V-Power ale to samo się dzieje. Jedyne rozwiazanie to lotnicza lub mix lotniczej z 98
Gość Opublikowano 9 Stycznia Opublikowano 9 Stycznia 53 minuty temu, d9Jacek napisał: jeżdzę na 98 lub V-Power ale to samo się dzieje Jesli wierzyc na przyklad twierdzeniom BP, ich ROZ-98 nie zawiera Bio-etanolu: Jacku, moze to jakis inny skladnik powoduje problemy z uszczelkami? Obecnie produkowane paliwa to dosyc skomplikowane koktajle. Chyba, ze BP nie do konca publikuje prawde. Albo to zalezy od producenta, bo na przyklad Aral podaje zawartosc do 5% Bio-etanolu:
d9Jacek Opublikowano 9 Stycznia Opublikowano 9 Stycznia Godzinę temu, mr.jaro napisał: Jesli wierzyc na przyklad twierdzeniom BP, ich ROZ-98 nie zawiera Bio-etanolu: a tu taka informacja https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/benzyna-e10-zamiast-e5-na-stacjach-paliw-o-co-chodzi-z-nowym-paliwem-wyjasniamy/kwxjck2
RomanJ4 Opublikowano 9 Stycznia Opublikowano 9 Stycznia Bioetanol: studium przypadku w Brazylii (bioethanol-np.blogspot.com) Ethanol as an alternative fuel : Ethanol as an alternative fuel (ethanolaisha.blogspot.com) 1 1
Rekomendowane odpowiedzi